Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opråb til ledelsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

en det får du med det nuværende set up. Det er ikke engang godt nok til 5.-7. Pladsen. Og det er stadig en taberholdning at være tilfreds med middelmådighed. At blive nr. 6 hvor vi stort set kun vinder på hjemmebane er at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB

Men hvad er så tilfredsstillende resultat i dine øjne. Der er det kun guld der tæller. Så har du jo været utilfreds i 25 år godt og vel. Med den trup vi har nu er det da tilfredsstillende at smække både FCK og BIF. Det bliver endnu mere tilfredsstillende når vi gør det i næste kamp også.

Comment

Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
      en det får du med det nuværende set up. Det er ikke engang godt nok til 5.-7. Pladsen. Og det er stadig en taberholdning at være tilfreds med middelmådighed. At blive nr. 6 hvor vi stort set kun vinder på hjemmebane er at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB

Men hvad er så tilfredsstillende resultat i dine øjne. Der er det kun guld der tæller. Så har du jo været utilfreds i 25 år godt og vel. Med den trup vi har nu er det da tilfredsstillende at smække både FCK og BIF. Det bliver endnu mere tilfredsstillende når vi gør det i næste kamp også.

Nu var vi voldsomt heldige med udfaldet i begge kampe, men ja de blev da vundet ...
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg

MvH ChrisOB

Jeg er først tilfreds, når vi er en mere eller mindre konstant del af top 4 i Danmark.

Alt derunder er kun mellemregninger og skal ikke bifaldes, imo. Jeg kan dog sagtens leve med de mellemregninger, hvis mit hold: A) Viser udvikling. B) Viser vilje. C) Udstråler noget fynsk og lokalt.

Målet for enhver fodboldklub i Danmarks tredjestørste by skal altid være at blive dansk mester, ellers kan vi lige så godt lukke klubben.

Vinder mentalitet kommer af aldrig rigtigt at være tilfreds. Alt frem mod det højeste man kan nå bør altid kun være mellemregninger, og i processen skal man ikke være bange for at kalde en spade for en spade, og aldrig lade være med at stille spørgsmålstegn ved det man gør, nu er det helt rigtige.

Såsom at satse på man kan bygge et vinderhold med middelmådighed i de centrale kæder.

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Men det får du med det nuværende set up. Det er ikke engang godt nok til 5.-7. Pladsen. Og det er stadig en taberholdning at være tilfreds med middelmådighed. At blive nr. 6 hvor vi stort set kun vinder på hjemmebane er at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB
          Vi får se. Viborg, Hobro ender nok under os. FCN, AGF, EfB, SønderjyskE ser jeg som m niveau på os over en hel sæson.

Det hedder at være realistisk. Jeg vil forvente mig en 7. plads minimum, det var vores forventning sidste sæson, og det skal satme indfries i denne. Vi kommer altså ikke til at marchere lige fra en 10., 8. og 9. plads i de sidste sæsoner til top 4 i den første sæson under en ny træner.

FCM, FCK og Brøndby er alle langt foran os mht budget. Randers og AaB er foran os på kontinuitet i spillerstammen - de har stabile spillere i forsvar og midtbanekæder (Thomsen, Fenger, Fischer, Agesen, Keller, Borring; KEP, Dalsgaard, Pedersen, Würtz, Thomsen, Risgaard) som enten er så tilpas gamle at de ikke er blevet solgt trods højt bundniveau, eller som ryger meget snart (Fenger, Dalsgaard, Thomsen).

Vi har ca. samme budget som AGF, FCN og EfB (kilde: http://forum.ob.dk/showthread.php?44...ll=1#post65825), så dem bør vi kunne konkurrere med over en hel sæson. FCN og AGF bør endda være lidt foran, da de har haft længere tid under nuværende trænere.

Så ja; jeg vil fastholde at en midterplacering er både realistisk, og forventeligt. Hvis det er en taberholdning, så er det en tumpeholdning at forvente mere end en midterplacering i Kents første sæson.
          Last edited by anglicantian; 30-09-2015, 15:02.

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Nu var vi voldsomt heldige med udfaldet i begge kampe, men ja de blev da vundet ...
            Skulle vi nu ikke lige. Vi er da enige om, at både FCK og Brøndby forventeligt sad på begge kampe, men når man ser på hvor mange store chancer vi og de skabte, er det noget ævl at vi skulle have været "voldsomt" heldige.

Jeg kan ikke huske mere end enkelte gode chancer til FCK, mens vi havde flere skud på mål end de (7-6 i vores favør). Brøndby vandt skudstatistikken indenfor mål m 6-5. Så det var bestemt tættere kampe, målt på store chancer.

Comment

Svarer i indlægget:

Jeg er først tilfreds, når vi er en mere eller mindre konstant del af top 4 i Danmark.
              Hvis vi har det 4.største budget, så er det jo en rimelig forventning. Hvis Tipsbladet har ret, så har vi ikke det 4.største budget, og vi ligger sandsynligvis i en tæt økonomisk gruppe med FCN, Randers, Esbjerg, AGF og AaB. Så skal vi altså helst overpræstere sportsligt 'mere eller mindre konstant'?

Alt derunder er kun mellemregninger og skal ikke bifaldes, imo. Jeg kan dog sagtens leve med de mellemregninger, hvis mit hold: A) Viser udvikling. B) Viser vilje. C) Udstråler noget fynsk og lokalt
              Vi er nok ikke enige, men jeg ser alle tre ting; derfor er jeg forsigtigt positiv på den lange bane. B (vilje) synes jeg sådan set vi har set en del af, også da det gik værst; men vilje er bare ikke ret meget uden evner og organisation.

Målet for enhver fodboldklub i Danmarks tredjestørste by skal altid være at blive dansk mester, ellers kan vi lige så godt lukke...
              Klar tale. Enig. Men der er stykke vej fra at have det som mål, og så at forvente, at der kommer et mesterskab - hvor tit?

Vinder mentalitet kommer af aldrig rigtigt at være tilfreds. Alt frem mod det højeste man kan nå bør altid kun være mellemregninger, og i processen skal man ikke være bange for at kalde en spade for en spade, og aldrig lade være med at stille spørgsmålstegn ved det man gør, nu er det helt rigtige.
              Så er Kent Nielsen en vinder; har aldrig set ham tilfreds, ikke en gang da AaB blev mestre

Såsom at satse på man kan bygge et vinderhold med middelmådighed i de centrale kæder.

MvH ChrisOB

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                Vi får se. Viborg, Hobro ender nok under os. FCN, AGF, EfB, SønderjyskE ser jeg som m niveau på os over en hel sæson.

Det hedder at være realistisk. Jeg vil forvente mig en 7. plads minimum, det var vores forventning sidste sæson, og det skal satme indfries i denne. Vi kommer altså ikke til at marchere lige fra en 10., 8. og 9. plads i de sidste sæsoner til top 4 i den første sæson under en ny træner.

FCM, FCK og Brøndby er alle langt foran os mht budget. Randers og AaB er foran os på kontinuitet i spillerstammen - de har stabile spillere i forsvar og midtbanekæder (Thomsen, Fenger, Fischer, Agesen, Keller, Borring; KEP, Dalsgaard, Pedersen, Würtz, Thomsen, Risgaard) som enten er så tilpas gamle at de ikke er blevet solgt trods højt bundniveau, eller som ryger meget snart (Fenger, Dalsgaard, Thomsen).

Vi har ca. samme budget som AGF, FCN og EfB (kilde: http://forum.ob.dk/showthread.php?44...ll=1#post65825), så dem bør vi kunne konkurrere med over en hel sæson. FCN og AGF bør endda være lidt foran, da de har haft længere tid under nuværende trænere.

Så ja; jeg vil fastholde at en midterplacering er både realistisk, og forventeligt. Hvis det er en taberholdning, så er det en tumpeholdning at forvente mere end en midterplacering i Kents første sæson.
                Jeg er også realist. Og min sans for det siger mig, at vores nuværende set up ikke er god nok til den 7. Plads du sætter op som minimum. Så hvis du tror mine indlæg betyder, jeg har en forventning om, at vi skøjter direkte fra middelmådighed til toppen så tager du fejl. Tværtimod mener jeg det bliver en umulig mission så længe vores sportslige ledelse bliver ved med at finde middelmådighed og så forsøge at sælge det, som mere end det er.

Det er taber holdning at være tilfreds med det, vi har nu. Man kan så være realistisk overfor hvor vi sandsynligvis ender henne, men det ændrer stadigvæk ikke på, at jeg ikke er tilfreds med en 7. Plads - men som jeg skriver i et andet indlæg, så kan jeg godt leve med det, hvis jeg ser udvikling, vilje og fynsk islæt. Indtil videre har jeg kun set ét af disse kriterier blive opfyldt, lidt, og jeg har svært ved at se os udvikle os med det nuværende set-up, som kommer til at dræne os for vilje, fordi vi er så nemme at score imod.

At have høje standarder for tilfredshed betyder ikke, at jeg ikke kan eller vil glæde mig over mellemregningerne. Det betyder bare, at jeg aldrig er helt tilfreds, før vi enten har vundet DM, er en fast bestanddel af TOP 4 eller har et udtryk, der gør os i stand at være stolte, selv hvis vi taber kampe eller ikke kan konkurrere med holdene i Top 4.

Det kan godt ske, jeg så aldrig bliver tilfreds, men jeg har det fint med ikke at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Svarer i indlægget:
                  Nixcha - vi behøves ikke "overpræstere" - bare præstere godt nok til at være bedre end dem vi konkurrerer imod. At overpræstere ville være, hvis vi med vores budget var DM contendere hvert år. AaB er en klub, vi gerne skulle kunne spejle os selv i. De har vundet 4 gange DM guld i de 23 år, jeg har holdt med OB. Hvis de kan, hvorfor kan vi ikke?

MvH ChrisOB

Comment

Alt derunder er kun mellemregninger og skal ikke bifaldes, imo. Jeg kan dog sagtens leve med de mellemregninger, hvis mit hold: A) Viser udvikling. B) Viser vilje. C) Udstråler noget fynsk og lokalt.

Målet for enhver fodboldklub i Danmarks tredjestørste by skal altid være at blive dansk mester, ellers kan vi lige så godt lukke klubben.

MvH ChrisOB
                    Amen

Comment

Jeg er også realist. Og min sans for det siger mig, at vores nuværende set up ikke er god nok til den 7. Plads du sætter op som minimum. Så hvis du tror mine indlæg betyder, jeg har en forventning om, at vi skøjter direkte fra middelmådighed til toppen så tager du fejl. Tværtimod mener jeg det bliver en umulig mission så længe vores sportslige ledelse bliver ved med at finde middelmådighed og så forsøge at sælge det, som mere end det er.

Det er taber holdning at være tilfreds med det, vi har nu. Man kan så være realistisk overfor hvor vi sandsynligvis ender henne, men det ændrer stadigvæk ikke på, at jeg ikke er tilfreds med en 7. Plads - men som jeg skriver i et andet indlæg, så kan jeg godt leve med det, hvis jeg ser udvikling, vilje og fynsk islæt. Indtil videre har jeg kun set ét af disse kriterier blive opfyldt, lidt, og jeg har svært ved at se os udvikle os med det nuværende set-up, som kommer til at dræne os for vilje, fordi vi er så nemme at score imod.

At have høje standarder for tilfredshed betyder ikke, at jeg ikke kan eller vil glæde mig over mellemregningerne. Det betyder bare, at jeg aldrig er helt tilfreds, før vi enten har vundet DM, er en fast bestanddel af TOP 4 eller har et udtryk, der gør os i stand at være stolte, selv hvis vi taber kampe eller ikke kan konkurrere med holdene i Top 4.

Det kan godt ske, jeg så aldrig bliver tilfreds, men jeg har det fint med ikke at være tilfreds med for lidt.

MvH ChrisOB
                      Jeg er helt enig med dig! Jeg ser dog halvanden er de tre kriterier nævnt.. Fynsk islæt, det er der massere af.. Men jeg synes der er massere af udvikling at spore på spillere som JJT, Desler, Greve, Zohore.. En spiller som Oliver Lund ser ud til at have løftet spillet enormt meget ift. hans tid i FCV. Makrini som så en anelse skidt ud de første par kampe, han bliver bedre og bedre for hver kamp der spilles, ærgerligt han blev skadet oven på hans bedste kampe.. Udvikling er der nok af, om de så er gode nok.. Det er en helt anden ting.. Der er også spillere som er gået helt i stå efter min mening. Emil, Azer - tildels Falk (Hans niveau er heldigvis enormt højt, men udviklingen har været stillestående det sidste halve år.)

Comment

Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                        Jeg er helt enig med dig! Jeg ser dog halvanden er de tre kriterier nævnt.. Fynsk islæt, det er der massere af.. Men jeg synes der er massere af udvikling at spore på spillere som JJT, Desler, Greve, Zohore.. En spiller som Oliver Lund ser ud til at have løftet spillet enormt meget ift. hans tid i FCV. Makrini som så en anelse skidt ud de første par kampe, han bliver bedre og bedre for hver kamp der spilles, ærgerligt han blev skadet oven på hans bedste kampe.. Udvikling er der nok af, om de så er gode nok.. Det er en helt anden ting.. Der er også spillere som er gået helt i stå efter min mening. Emil, Azer - tildels Falk (Hans niveau er heldigvis enormt højt, men udviklingen har været stillestående det sidste halve år.)
                        Nu snakker jeg holdet generelt, når jeg snakker "udvikling" Vil ikke kalde et hold, der har fået sammenlagt bank med 4-15 de sidste 4 udekampe imod AaB, Esbjerg, Fredericia og SønderjyskE, for et hold under udvikling - snarre afvikling.

Falks udvikling er også bestemt af kvaliteten af hans medspillere og dem, han skulle læne sig op ad, når han skulle tage de berømte skridt. Desværre har vores ledelse i dén grad forsømt at give ham et ordentlig hold at spille på.

MvH ChrisOB

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

Lige som der er forskel på at være god , men ikke god nok . Så er der også forskel på at forvente og at stille sig tilfreds med .

Jeg ser sådan på det at hvis man på forhånd er tilfreds med middelmådighed , så opnår man sjældent andet end middelmådighed .
                          Last edited by Magge; 01-10-2015, 08:43.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

Nu snakker jeg holdet generelt, når jeg snakker "udvikling" Vil ikke kalde et hold, der har fået sammenlagt bank med 4-15 de sidste 4 udekampe imod AaB, Esbjerg, Fredericia og SønderjyskE, for et hold under udvikling - snarre afvikling.

Falks udvikling er også bestemt af kvaliteten af hans medspillere og dem, han skulle læne sig op ad, når han skulle tage de berømte skridt. Desværre har vores ledelse i dén grad forsømt at give ham et ordentlig hold at spille på.

MvH ChrisOB
                            For at skabe udvikling er det vigtigt at have nogle vigtige pladser besat af de rigtige folk imo : målmand , centerforsvaret , den centrale midt og ikke mindst en ledende , støttende , kæmpende anfører .. Intet af det er på plads i OB .

Som jeg har sagt mange gange så vil Falk udvikle sig langt mere på et bedre hold og han har flere gange udtrykt frustration over OB's roden rundt i bunden . Og derfor tror jeg ikke på at han forlænger , da det ser ret uambitiøst ud hvad der foregår i OB .
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                              Emil er bare kørt træt i OB , han har ambitioner om mere men forskellen på ham og Falk er at Falk har hjertet med , mens Emil blot er en lejesvend .

Azer's udvikling er ikke gået i stå , for han har slet ikke haft nogen udvikling . Han er stadig på det samme triste niveau som da han spillede i Vejle .

Falk vil kunne udvikle sig på et bedre hold hvor der er større sikkerhed hos spillerne bag ham , og en bedre midtbane at spille sammen med . Jeg syntes At bare Desler's tilstedeværelse på banen løfter Falk's spil . Med Ari , Azer el Spellmann da han var her er der ingen at have selv et simpelt samspil med .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

Comment

Ny og erfaren fysisk træner kan give et gennembrud. Det ser ud til ledelsen har ofret lidt ekstra for at sikre kvalitet - den har klubben manglet i mange år på det område, tror jeg.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Working...
                                X