Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opråb til ledelsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
    Og jeg beder blot dig som kritiker og fodbold expert om at sætte navne på dine forstærkninger. Jeg kan sagtens finde en masse navne hvor dog ingen er realistiske i OB. Jeg er ganske sikker på at JH og alle andre kan det samme.
    Hvis jeg fik penge for at se på spillere, så ville jeg også vide mere end de fleste om hvilke konkrete spillere, vi kan hente, men desværre er jeg ikke sportsdirektør i OB, men fan, så mit "job" er sådan set bare at pege på, hvad jeg synes, der mangler, og ikke ret meget andet.

    Hvorfor mener du, at jeg er "forpligtiget" til at komme med forslag? Er jeg sportsdirektør i OB?

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Det er sgu for nemt at kalde det for endnu en mellemsæson blot fordi man ikke magtede at lave den rette trupsammensætning da vinduet lukkede .
      enig.

      Men der er vel ikke ret meget andet at gøre. Første halvdel af sæsonen er jo "solgt" pga trupsammensætningen. Og de store mangler der er bliver der næppe gjort noget ved i vinterpausen.

      og så står vi tilbage med endnu en blød "mellemvarer"

      Comment


        #63
        Hvis jeg fik penge for at se på spillere, så ville jeg også vide mere end de fleste om hvilke konkrete spillere, vi kan hente, men desværre er jeg ikke sportsdirektør i OB, men fan, så mit "job" er sådan set bare at pege på, hvad jeg synes, der mangler, og ikke ret meget andet.

        Hvorfor mener du, at jeg er "forpligtiget" til at komme med forslag? Er jeg sportsdirektør i OB?

        MvH ChrisOB

        Jeg pointere blot hvor nemt det er at komme med kritik. Uden at stå til ansvar for kritikken. Jeg mener heller ikke OB er i god forfatning pt og har vel nærmest ikke været det siden vi slog pananthinakos 4-3 se der havde vi et hold. Alle løb de ekstra meter for hinanden. Jeg siger bare at en stamme af middelmådige spillere er bedre end ryggen på en regnorm. Jeg kunne også se en anden end JH og har tidligere sat navne på mulige kandidater. Jeg siger at 3 spillere i næste vindue af rette kvalitet kan styrke stammen af de middelmådige spillere. Dette kan skabe en stærkere enhed.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
          Hvis jeg fik penge for at se på spillere, så ville jeg også vide mere end de fleste om hvilke konkrete spillere, vi kan hente, men desværre er jeg ikke sportsdirektør i OB, men fan, så mit "job" er sådan set bare at pege på, hvad jeg synes, der mangler, og ikke ret meget andet.

          Hvorfor mener du, at jeg er "forpligtiget" til at komme med forslag? Er jeg sportsdirektør i OB?

          MvH ChrisOB

          Jeg pointere blot hvor nemt det er at komme med kritik. Uden at stå til ansvar for kritikken. Jeg mener heller ikke OB er i god forfatning pt og har vel nærmest ikke været det siden vi slog pananthinakos 4-3 se der havde vi et hold. Alle løb de ekstra meter for hinanden. Jeg siger bare at en stamme af middelmådige spillere er bedre end ryggen på en regnorm. Jeg kunne også se en anden end JH og har tidligere sat navne på mulige kandidater. Jeg siger at 3 spillere i næste vindue af rette kvalitet kan styrke stammen af de middelmådige spillere. Dette kan skabe en stærkere enhed.
          Igen - hvorfor skal jeg "stå til ansvar" for min kritik, med mindre jeg har kastet direkte trusler imod Jesper Hansen? Jeg er kommet med en kritik, baseret på ret åbenlyse ting, der foregår ca. hver weekend efterhånden; hvor jeg mener, ansvaret for dette skal placeres henne. Jeg behøves ikke gøre andet. Jeg er ikke sportsdirektør i OB; det er Jesper Hansen, så hvorfor filan skal jeg "stå til ansvar" for min kritik? Hvad er dit argument? Hvorfor skal man komme med konkrete navne; når det ikke er mit arbejde at komme med dem?

          Og så synes jeg dit argument med "en stamme af middelmådige spillere er bedre end ryggen på en regnorm" absolut ingen mening giver. Ja, du har givetvis ret, men at bruge dét som et argument for, at man skal bygge et fundament på middelmådige spillere er jo totalt hul i hovedet. Vi skal ikke bruge Jonasson, Skulason eller Azer til at bygge et fundament. Hvis vi skal have 3 nye spillere, så skal det være 3 spillere I STEDET for dem, ikke SAMMEN med dem.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #65
            Som jeg sagde tidligere kunne vi skifte 20 spillere gjorde vi det gerne. Hvem mener du holdet skal bygges op om. Helt nye spillere så snakker vi 4 sæsoner mere på vippen. Vi har en ok offensiv synes jeg. Den burde skræmme de fleste forsvar. Hårdt sagt mangler vi 3 mand. ULRIK LAURSEN. HHA . CHRIS SØRENSEN. Finder vi de 3 i næste transfer så vi godt på vej.

            Comment


              #66
              Jeg synes bestemt ikke vi mangler en type som HHA, han gør ikke en midtbane stærkere med bolden, tværtimod.
              Han er god i hovedspillet og generelt ved dødbolde og det er det.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Jeg har argumenteret for, hvad løsningen på fejlen er: Anskaf en bedre sportsdirektør; der kan finde bedre spillere. Det er dét, der er dennes job, lige så vel som en lagerchef ikke kun får penge for "forsøget". F.eks.

                Kritik af andre er meget nem, når der vitterligt er noget at kritisere; så jeg kritiserer dig for at have en ret naiv forestilling om, hvad der foregår i OB.

                Og med din vurdering af, at man kan bygge en stamme af de spillere, du nævner + din vurdering af "middelmådigheden" i FCN's guldstamme, så må jeg sige, at det ikke ser godt ud. Beklager.

                MvH ChrisOB
                Beklager ChrisOB, men i mine øjne er du den naive her! Hvis OB nogensinde skal have bygget noget stabilt op, skal der IKKE laves total udrensning i truppen i hvert eneste transfervindue, som vi har set det de sidste par år. Et vinderhold og en vinderkultur bygges langsomt op men nås aldrig, hvis halvdelen af holdet forsvinder hvert år - uanset spillernes kvalitet. Hvis jeg var sportsdirektør, ville jeg ikke afskibbe hårdtarbejdende og loyale spillere som Skulason, Lund og Jonason fra truppen som de første, men godt kunne finde plads til dem i truppen. Som cstoltze siger, så kan der ikke skiftes 20 mand, og hvis man gjorde, vil økonomien garanteret ikke være til forbedringer på ret mange pladser. Så er der i tråden blevet nævnt Sønderjyske og Man City som to modsatrettede eksempler på, hvor stor udskiftning en trup kan klare og hvad penge betyder, men man vil altid kunne finde enkelteksempler, og det ændrer ikke på mit synspunkt om kontinuitet.

                Angående FCN-eksemplet, så synes jeg netop at spillere som AC og Stockholm er eksempler på "middelmådige" spillere, som er med i stammen på et mesterhold. Ingen af disse har vel ret beset haft mesterskabsklasse hverken før eller siden, og det viser hvad et sammenspillet hold kan gøre ved enkeltspillere... Hvis OB tålmodigt henover de næste par transfervinduer får tilføjet to-tre klassespillere til defensiven, så ville man også her kunne opremse fire-fem stammespillere, som man ville sig wow til. Og så ville et godt fundament sagtens kunne klare, at enkelte spillere ikke har topklasse.

                Comment


                  #68
                  Vi skal ganske simpelt bare have den korrekte forklaring på at vi spiller denne halvsæson uden gode nok i centerforsvaret (som et minimum).

                  Det er almindelig anstændighed fra en ledelse, der er AFHÆNGIG af fanloyalitet.

                  Basta. Punktum. Sgu.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Det er sgu for nemt at kalde det for endnu en mellemsæson blot fordi man ikke magtede at lave den rette trupsammensætning da vinduet lukkede .
                    Helt, helt enig.

                    For 5 år siden ville man "noget andet". Jeg "frygtede" lidt det der "andet", især da det viste sig, at de store, flotte ord og tanker ikke rigtigt blev fuldt op med andet end Henrik Clausen og Poul Hansen (som jo var den heeeelt rigtige og som det tog 14 måneder at hente). Mange punkede mig og andre for at råbe "vagt i gevær", bad os have ro på - det var en proces, og der skulle sadles om. Vi skulle lige have tålmodighed til et par mellemsæsoner - næste sæson, hed det sig.

                    Jeg ved ikke, om vi (en del af os) bare har for store forventninger/forhåbninger på vores klubs vegne? Jeg forlanger ikke mesterskaber, medaljer og Europa hver eneste sæson, omend det dog ville være sjovt. Men man kan vel godt håbe på en vis udvikling/fremgang her 5 år efter fyringerne? Jeg ser ikke den udvikling eller fremgang. Jeg ser en klub helt nede i sølet - så langt nede i sølet, at vi skal prise os lykkelige for, at kun 1 rykker ned i år (og jeg tror og håber, at det ikke bliver OB denne gang). Det er muligt, at man på de indre linjer i klubben, synes det går, som det skal - for en menigmand som jeg, så ser det udadtil ud som om det hele sejler. Desværre. Men måske man har stillet sig tilfreds med i OB, at man blot skal være et middelmådigt midterhold i den bedste danske række, med et håb om en enkelt pop-up sæson engang imellem? I så fald forstår man måske, at vi igen igen er nødt til at sidde her bag tasterne og snakke endnu en mellemsæson.
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Helt, helt enig.

                      For 5 år siden ville man "noget andet". Jeg "frygtede" lidt det der "andet", især da det viste sig, at de store, flotte ord og tanker ikke rigtigt blev fuldt op med andet end Henrik Clausen og Poul Hansen (som jo var den heeeelt rigtige og som det tog 14 måneder at hente). Mange punkede mig og andre for at råbe "vagt i gevær", bad os have ro på - det var en proces, og der skulle sadles om. Vi skulle lige have tålmodighed til et par mellemsæsoner - næste sæson, hed det sig.

                      Jeg ved ikke, om vi (en del af os) bare har for store forventninger/forhåbninger på vores klubs vegne? Jeg forlanger ikke mesterskaber, medaljer og Europa hver eneste sæson, omend det dog ville være sjovt. Men man kan vel godt håbe på en vis udvikling/fremgang her 5 år efter fyringerne? Jeg ser ikke den udvikling eller fremgang. Jeg ser en klub helt nede i sølet - så langt nede i sølet, at vi skal prise os lykkelige for, at kun 1 rykker ned i år (og jeg tror og håber, at det ikke bliver OB denne gang). Det er muligt, at man på de indre linjer i klubben, synes det går, som det skal - for en menigmand som jeg, så ser det udadtil ud som om det hele sejler. Desværre. Men måske man har stillet sig tilfreds med i OB, at man blot skal være et middelmådigt midterhold i den bedste danske række, med et håb om en enkelt pop-up sæson engang imellem? I så fald forstår man måske, at vi igen igen er nødt til at sidde her bag tasterne og snakke endnu en mellemsæson.
                      Skulle vi nu ikke liiige.... jeg forventer ikke (7-9-13) at vi kommer i nedrykningsfare. Helt nede i sølet var vi v Troels Bech sidste år, skal vi ikke blive enige om at det ikke er heelt så skidt lige nu. Det er klart, at det kan komme, men hvis vores offensiv holdes i gang, og vi stadig kan lukke få mål ind og hente mange point hjemme, som vi er begyndt med, så rykker vi slet, slet ikke ned.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                        Skulle vi nu ikke liiige.... jeg forventer ikke (7-9-13) at vi kommer i nedrykningsfare. Helt nede i sølet var vi v Troels Bech sidste år, skal vi ikke blive enige om at det ikke er heelt så skidt lige nu. Det er klart, at det kan komme, men hvis vores offensiv holdes i gang, og vi stadig kan lukke få mål ind og hente mange point hjemme, som vi er begyndt med, så rykker vi slet, slet ikke ned.
                        Hører du dig selv? "Stadig kan lukke få mål ind"?
                        Det er jo netop der, det sejler overall, hvis du ikke skulle have bemærket det? OB kan jo altså ikke på den lange bane nøjes med at hente lidt points hjemme, og så lade målene piske ind i nettet på udebane.

                        Jeg ved ikke, hvorfor du bringer Troels ind i ligningen her. Men jeg havde sgu ondt af ham til tider, når man så på, hvilke spillere man bød ham. Det samme har jeg lidt af Kent Nielsen. Det forsvar, de målmænd. Så skal man ikke forvente ret meget.

                        Jeg forventer skam heller ikke, at OB kommer i nedrykningsfare. Det forventede jeg heller ikke sidste år, forrige år, eller for tre sæsoner siden...men...
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Hører du dig selv? "Stadig kan lukke få mål ind"?
                          Det er jo netop der, det sejler overall, hvis du ikke skulle have bemærket det? OB kan jo altså ikke på den lange bane nøjes med at hente lidt points hjemme, og så lade målene piske ind i nettet på udebane.

                          Jeg ved ikke, hvorfor du bringer Troels ind i ligningen her. Men jeg havde sgu ondt af ham til tider, når man så på, hvilke spillere man bød ham. Det samme har jeg lidt af Kent Nielsen. Det forsvar, de målmænd. Så skal man ikke forvente ret meget.

                          Jeg forventer skam heller ikke, at OB kommer i nedrykningsfare. Det forventede jeg heller ikke sidste år, forrige år, eller for tre sæsoner siden...men...
                          Ja, få mål. Vi har 2 clean sheets i træk på hjemmebane. På den lange bane? Nej, gu' kan vi ej. Jeg forventer da også at holdet bliver optimeret og de dårligste siet fra. Men undskyld min praktiske tilgang: Hvis vi tjener nok point sammen v at være stærke på hjemmebane, og derved få en mellemsæson, er jeg tilfreds.

                          Jeg har været ekstremt tæt på at smadre ting omkring mig da jeg overværede de sidste par udekampe, men når man er kølet af, må man satme også sige at ihf Esbjerg og SønderjyskE var ENORMT effektive. Hvis det bliver ved med at regne ind m mål i udebanekampe, så er jeg klar til en fanaktion. Indtil videre vil jeg lurepasse og se om ikke det var et par enlige svaler.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Ja, få mål. Vi har 2 clean sheets i træk på hjemmebane. På den lange bane? Nej, gu' kan vi ej. Jeg forventer da også at holdet bliver optimeret og de dårligste siet fra. Men undskyld min praktiske tilgang: Hvis vi tjener nok point sammen v at være stærke på hjemmebane, og derved få en mellemsæson, er jeg tilfreds.

                            Jeg har været ekstremt tæt på at smadre ting omkring mig da jeg overværede de sidste par udekampe, men når man er kølet af, må man satme også sige at ihf Esbjerg og SønderjyskE var ENORMT effektive. Hvis det bliver ved med at regne ind m mål i udebanekampe, så er jeg klar til en fanaktion. Indtil videre vil jeg lurepasse og se om ikke det var et par enlige svaler.
                            Du mener simpelthen at SJE og EfB var ENORMT effektive ,, tja jeg mener så at vi var ENORMT ringe i forsvaret og på målmandspladsen . 3 gange ud af 5 er for mig ikke en enlig svale ;-)

                            Du har helt ret til at have din holdning , men jeg håber ikke nogle i ledelse eller i og omkring truppen deler fin holdning med at hvis bare vi får nogle point hjemme så er endnu en Mellemsæson godt nok .. Undskyld mig men det anser jeg som en taberholdning .
                            Last edited by Magge; 29-09-2015, 06:48.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                              Helt, helt enig.

                              For 5 år siden ville man "noget andet". Jeg "frygtede" lidt det der "andet", især da det viste sig, at de store, flotte ord og tanker ikke rigtigt blev fuldt op med andet end Henrik Clausen og Poul Hansen (som jo var den heeeelt rigtige og som det tog 14 måneder at hente). Mange punkede mig og andre for at råbe "vagt i gevær", bad os have ro på - det var en proces, og der skulle sadles om. Vi skulle lige have tålmodighed til et par mellemsæsoner - næste sæson, hed det sig.

                              Jeg ved ikke, om vi (en del af os) bare har for store forventninger/forhåbninger på vores klubs vegne? Jeg forlanger ikke mesterskaber, medaljer og Europa hver eneste sæson, omend det dog ville være sjovt. Men man kan vel godt håbe på en vis udvikling/fremgang her 5 år efter fyringerne? Jeg ser ikke den udvikling eller fremgang. Jeg ser en klub helt nede i sølet - så langt nede i sølet, at vi skal prise os lykkelige for, at kun 1 rykker ned i år (og jeg tror og håber, at det ikke bliver OB denne gang). Det er muligt, at man på de indre linjer i klubben, synes det går, som det skal - for en menigmand som jeg, så ser det udadtil ud som om det hele sejler. Desværre. Men måske man har stillet sig tilfreds med i OB, at man blot skal være et middelmådigt midterhold i den bedste danske række, med et håb om en enkelt pop-up sæson engang imellem? I så fald forstår man måske, at vi igen igen er nødt til at sidde her bag tasterne og snakke endnu en mellemsæson.
                              Helt enig! OB bør altså være i top 5 hvert år, tagets byens og oplandets størrelse i betragtning. At man så på ledelsesgangen ser sig tilfreds med at køre en købmandsforretning og bare undgå nedrykning er sgu for uambitiøst i mine øjne. Udvikling, ikke afvikling tak!
                              OB: Danske mestre i 2075/6

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
                                Som jeg sagde tidligere kunne vi skifte 20 spillere gjorde vi det gerne. Hvem mener du holdet skal bygges op om. Helt nye spillere så snakker vi 4 sæsoner mere på vippen. Vi har en ok offensiv synes jeg. Den burde skræmme de fleste forsvar. Hårdt sagt mangler vi 3 mand. ULRIK LAURSEN. HHA . CHRIS SØRENSEN. Finder vi de 3 i næste transfer så vi godt på vej.
                                hehe, af alle de ting du kunne have skrevet til Chris, så er HHA jo nok den største røde klud i verden... ,o)

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X