Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Opråb til ledelsen
Collapse
X
-
Jeg kan da nævne massere af spillere. Men pointen var om disse spillere var de bedste til pengene. Det mente du ikke men det kan vi jo aldrig opklare. Vi kan konstatere der er masser af gode spillere dog ønsker de ikke OB eller så koster de mere end vi ønsker dem. Her kan man jo bare se med Fenger ca 9 mil nej tak.
-
Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlægodt indlæg, men svær situation eller ej, jeg nægter at tro på, at det var helt umuligt for Jesper Hansen at hente noget, der var og er bedre end Thomas Mikkelsen, Kryger, Lado, Kirkeskov og Jonasson til samme penge. I hvert fald de første fire.
MvH ChrisOB
Som du selv har pointeret tidligere så har du ingen ide om hvad der rør sig på spillermarked da du ikke er lønnet sportsdirektør. Derfor ved du heller ikke hvad de nævnte spillere kostede ej heller om de var det bedste køb til prisen. Men ja gode nåede de ikke at blive.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
odt indlæg, men svær situation eller ej, jeg nægter at tro på, at det var helt umuligt for Jesper Hansen at hente noget, der var og er bedre end Thomas Mikkelsen, Kryger, Lado, Kirkeskov og Jonasson til samme penge. I hvert fald de første fire.
MvH ChrisOB
Som du selv har pointeret tidligere så har du ingen ide om hvad der rør sig på spillermarked da du ikke er lønnet sportsdirektør. Derfor ved du heller ikke hvad de nævnte spillere kostede ej heller om de var det bedste køb til prisen. Men ja gode nåede de ikke at blive.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlægInden transfervinduet havde jeg anerkendt den svære situation Jesper Hansen var i hans første år i jobbet. Derfor havde jeg også langt henad vejen accepteret/tilgivet de... lad os sige utilstrækkelige "forstærkninger" han havde hentet indtil da.
Men nu til sommer var der mere plads (i budgettet) til at manøvrere - det havde han selv sagt. Og derfor var der lagt op til hans store eksamen i dette transfervindue. Den mener jeg personligt ikke han bestod. Ganske enkelt.
Spiller for spiller virker handlerne egentlig fornuftige nok. AKJ og Festersen var spillere jeg selv håbede på til angrebet. El Makrini virker spændende og Oliver Lund har vist sig som en "solid" forstærkning, der nok ikke har været så dyr. Men jeg er virkelig stadig rystet over, at man på den måde solgte ud i (midter)forsvaret uden at forstærke sig.
Jeg hørte for et års tid siden en debat i FodboldFM, hvor de vidst nok diskuterede FCKs sæsonstart og transfervindue efter Ståle var blevet manager. Der var vidst generel kritik af, at de ikke havde hentet angribereEN og midtbanestyrmandEN. Det var det måske grundlæggende svært at være uenig i, men Ove P pointerede (meget korrekt synes jeg) det kloge i den måde Ståle var startet med virkelig at satse på defensiven da det klart er det smarteste når man skal "bygge et hold op".
I transfervinduet (og op til) hentede de så vidt jeg husker Nilsson, Antonsson, Zanka og Stephan Andersen. De fik også Høgli ind. Har sikkert glemt nogle. Vel alle spillere, der har bevist sig på det niveau de gerne ville opnår. De spillede vel sjældent godt i sidste sæson, men det nåede næsten alligevel at blive spændende omkring mesterskabet fordi FCK alligevel fik point, primært pga. deres gode defensiv (der kun lukkede 22 mål ind).
Det giver bare en arbejdsro når man kan forsvare og vinde kampe på den måde. Og så kan man så efterfølgende forsøge at styrke offensiven og bygge på spillemæssigt.
Jeg tror stadig meget på, at det var det rigtige at hente Kent Nielsen ind og jeg mener det gav os en tæt på optimal mulighed for at få vendt skuden. Men jeg frygter virkeligt, at man fuldstændig har ødelagt det ved at fokusere forkert i transfervinduet (eller fejlvurdere kvaliteten af vores defensive spillere).
Denne sæson skulle meget gerne vise omverdenen (og potentielle forstærkninger), at OB er på vej den rigtige vej, at der er kommet mere stabilitet og styr på sagerne i klubben. Det er vi ikke just i færd med nu.
Jeg mener Kent Nielsen er en god træner, men ligemeget hvor god en træner er, er det begrænset hvor mange "nedsmeltninger" som dem vi har set i de seneste suppe-udekampe man kan tåle. På et tidspunkt begynder spillerne (og fans) for alvor at miste troen på det han og holdet har gang i. Og derfra er der som regel kun en vej: nedad bakke indtil det ender med en trænerfyring - og så står man der igen og kan starte forfra.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Inden transfervinduet havde jeg anerkendt den svære situation Jesper Hansen var i hans første år i jobbet. Derfor havde jeg også langt henad vejen accepteret/tilgivet de... lad os sige utilstrækkelige "forstærkninger" han havde hentet indtil da.
Men nu til sommer var der mere plads (i budgettet) til at manøvrere - det havde han selv sagt. Og derfor var der lagt op til hans store eksamen i dette transfervindue. Den mener jeg personligt ikke han bestod. Ganske enkelt.
Spiller for spiller virker handlerne egentlig fornuftige nok. AKJ og Festersen var spillere jeg selv håbede på til angrebet. El Makrini virker spændende og Oliver Lund har vist sig som en "solid" forstærkning, der nok ikke har været så dyr. Men jeg er virkelig stadig rystet over, at man på den måde solgte ud i (midter)forsvaret uden at forstærke sig.
Jeg hørte for et års tid siden en debat i FodboldFM, hvor de vidst nok diskuterede FCKs sæsonstart og transfervindue efter Ståle var blevet manager. Der var vidst generel kritik af, at de ikke havde hentet angribereEN og midtbanestyrmandEN. Det var det måske grundlæggende svært at være uenig i, men Ove P pointerede (meget korrekt synes jeg) det kloge i den måde Ståle var startet med virkelig at satse på defensiven da det klart er det smarteste når man skal "bygge et hold op".
I transfervinduet (og op til) hentede de så vidt jeg husker Nilsson, Antonsson, Zanka og Stephan Andersen. De fik også Høgli ind. Har sikkert glemt nogle. Vel alle spillere, der har bevist sig på det niveau de gerne ville opnår. De spillede vel sjældent godt i sidste sæson, men det nåede næsten alligevel at blive spændende omkring mesterskabet fordi FCK alligevel fik point, primært pga. deres gode defensiv (der kun lukkede 22 mål ind).
Det giver bare en arbejdsro når man kan forsvare og vinde kampe på den måde. Og så kan man så efterfølgende forsøge at styrke offensiven og bygge på spillemæssigt.
Jeg tror stadig meget på, at det var det rigtige at hente Kent Nielsen ind og jeg mener det gav os en tæt på optimal mulighed for at få vendt skuden. Men jeg frygter virkeligt, at man fuldstændig har ødelagt det ved at fokusere forkert i transfervinduet (eller fejlvurdere kvaliteten af vores defensive spillere).
Denne sæson skulle meget gerne vise omverdenen (og potentielle forstærkninger), at OB er på vej den rigtige vej, at der er kommet mere stabilitet og styr på sagerne i klubben. Det er vi ikke just i færd med nu.
Jeg mener Kent Nielsen er en god træner, men ligemeget hvor god en træner er, er det begrænset hvor mange "nedsmeltninger" som dem vi har set i de seneste suppe-udekampe man kan tåle. På et tidspunkt begynder spillerne (og fans) for alvor at miste troen på det han og holdet har gang i. Og derfra er der som regel kun en vej: nedad bakke indtil det ender med en trænerfyring - og så står man der igen og kan starte forfra.Last edited by Agbre; 01-10-2015, 13:38.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlægBeklager ChrisOB, men i mine øjne er du den naive her! Hvis OB nogensinde skal have bygget noget stabilt op, skal der IKKE laves total udrensning i truppen i hvert eneste transfervindue, som vi har set det de sidste par år. Et vinderhold og en vinderkultur bygges langsomt op men nås aldrig, hvis halvdelen af holdet forsvinder hvert år - uanset spillernes kvalitet. Hvis jeg var sportsdirektør, ville jeg ikke afskibbe hårdtarbejdende og loyale spillere som Skulason, Lund og Jonason fra truppen som de første, men godt kunne finde plads til dem i truppen. Som cstoltze siger, så kan der ikke skiftes 20 mand, og hvis man gjorde, vil økonomien garanteret ikke være til forbedringer på ret mange pladser. Så er der i tråden blevet nævnt Sønderjyske og Man City som to modsatrettede eksempler på, hvor stor udskiftning en trup kan klare og hvad penge betyder, men man vil altid kunne finde enkelteksempler, og det ændrer ikke på mit synspunkt om kontinuitet.
Angående FCN-eksemplet, så synes jeg netop at spillere som AC og Stockholm er eksempler på "middelmådige" spillere, som er med i stammen på et mesterhold. Ingen af disse har vel ret beset haft mesterskabsklasse hverken før eller siden, og det viser hvad et sammenspillet hold kan gøre ved enkeltspillere... Hvis OB tålmodigt henover de næste par transfervinduer får tilføjet to-tre klassespillere til defensiven, så ville man også her kunne opremse fire-fem stammespillere, som man ville sig wow til. Og så ville et godt fundament sagtens kunne klare, at enkelte spillere ikke har topklasse.
Jeg er ikke enig. FCN bruges ofte som et eksempel på hvad det kan blive til hvis man tror på konceptet og træneren og vægter kontinuiteten, men selvom det da helt klart også havde indflydelse på deres mesterskab synes jeg den primære årsag skal findes et andet sted. Med Bjelland og Okore synes jeg de havde det bedste forsvar siden Gravgaard og Hangeland var bedst i FCK (måske endda bedre) og Stokholm var nok også den bedste 6'er siden Linderoth. Stokholm blev i Norge omskolet til 6'er, hvilket man må sige passede ham utroligt godt. Synes mere det var ham der udviklede sig som spiller end det var holdet i FCN, der gjorde ham bedre.
I det hele taget synes jeg det var det hold med mest kvalitet i den centrale stamme på holdet siden FCK var allerbedst der i 06/07 (mener jeg nok det var). Og derudover havde de bare nogle mere "middelmådige" spillere, der komplementerede deres profiler på bedste måde.
Leave a comment:
-
Ny og erfaren fysisk træner kan give et gennembrud. Det ser ud til ledelsen har ofret lidt ekstra for at sikre kvalitet - den har klubben manglet i mange år på det område, tror jeg.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlægJeg er helt enig med dig! Jeg ser dog halvanden er de tre kriterier nævnt.. Fynsk islæt, det er der massere af.. Men jeg synes der er massere af udvikling at spore på spillere som JJT, Desler, Greve, Zohore.. En spiller som Oliver Lund ser ud til at have løftet spillet enormt meget ift. hans tid i FCV. Makrini som så en anelse skidt ud de første par kampe, han bliver bedre og bedre for hver kamp der spilles, ærgerligt han blev skadet oven på hans bedste kampe.. Udvikling er der nok af, om de så er gode nok.. Det er en helt anden ting.. Der er også spillere som er gået helt i stå efter min mening. Emil, Azer - tildels Falk (Hans niveau er heldigvis enormt højt, men udviklingen har været stillestående det sidste halve år.)
Azer's udvikling er ikke gået i stå , for han har slet ikke haft nogen udvikling . Han er stadig på det samme triste niveau som da han spillede i Vejle .
Falk vil kunne udvikle sig på et bedre hold hvor der er større sikkerhed hos spillerne bag ham , og en bedre midtbane at spille sammen med . Jeg syntes At bare Desler's tilstedeværelse på banen løfter Falk's spil . Med Ari , Azer el Spellmann da han var her er der ingen at have selv et simpelt samspil med .
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægNu snakker jeg holdet generelt, når jeg snakker "udvikling" Vil ikke kalde et hold, der har fået sammenlagt bank med 4-15 de sidste 4 udekampe imod AaB, Esbjerg, Fredericia og SønderjyskE, for et hold under udvikling - snarre afvikling.
Falks udvikling er også bestemt af kvaliteten af hans medspillere og dem, han skulle læne sig op ad, når han skulle tage de berømte skridt. Desværre har vores ledelse i dén grad forsømt at give ham et ordentlig hold at spille på.
MvH ChrisOB
Som jeg har sagt mange gange så vil Falk udvikle sig langt mere på et bedre hold og han har flere gange udtrykt frustration over OB's roden rundt i bunden . Og derfor tror jeg ikke på at han forlænger , da det ser ret uambitiøst ud hvad der foregår i OB .
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægVi får se. Viborg, Hobro ender nok under os. FCN, AGF, EfB, SønderjyskE ser jeg som m niveau på os over en hel sæson.
Det hedder at være realistisk. Jeg vil forvente mig en 7. plads minimum, det var vores forventning sidste sæson, og det skal satme indfries i denne. Vi kommer altså ikke til at marchere lige fra en 10., 8. og 9. plads i de sidste sæsoner til top 4 i den første sæson under en ny træner.
FCM, FCK og Brøndby er alle langt foran os mht budget. Randers og AaB er foran os på kontinuitet i spillerstammen - de har stabile spillere i forsvar og midtbanekæder (Thomsen, Fenger, Fischer, Agesen, Keller, Borring; KEP, Dalsgaard, Pedersen, Würtz, Thomsen, Risgaard) som enten er så tilpas gamle at de ikke er blevet solgt trods højt bundniveau, eller som ryger meget snart (Fenger, Dalsgaard, Thomsen).
Vi har ca. samme budget som AGF, FCN og EfB (kilde: http://forum.ob.dk/showthread.php?44...ll=1#post65825), så dem bør vi kunne konkurrere med over en hel sæson. FCN og AGF bør endda være lidt foran, da de har haft længere tid under nuværende trænere.
Så ja; jeg vil fastholde at en midterplacering er både realistisk, og forventeligt. Hvis det er en taberholdning, så er det en tumpeholdning at forvente mere end en midterplacering i Kents første sæson.
Jeg ser sådan på det at hvis man på forhånd er tilfreds med middelmådighed , så opnår man sjældent andet end middelmådighed .Last edited by Magge; 01-10-2015, 08:43.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlægJeg er helt enig med dig! Jeg ser dog halvanden er de tre kriterier nævnt.. Fynsk islæt, det er der massere af.. Men jeg synes der er massere af udvikling at spore på spillere som JJT, Desler, Greve, Zohore.. En spiller som Oliver Lund ser ud til at have løftet spillet enormt meget ift. hans tid i FCV. Makrini som så en anelse skidt ud de første par kampe, han bliver bedre og bedre for hver kamp der spilles, ærgerligt han blev skadet oven på hans bedste kampe.. Udvikling er der nok af, om de så er gode nok.. Det er en helt anden ting.. Der er også spillere som er gået helt i stå efter min mening. Emil, Azer - tildels Falk (Hans niveau er heldigvis enormt højt, men udviklingen har været stillestående det sidste halve år.)
Falks udvikling er også bestemt af kvaliteten af hans medspillere og dem, han skulle læne sig op ad, når han skulle tage de berømte skridt. Desværre har vores ledelse i dén grad forsømt at give ham et ordentlig hold at spille på.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægJeg er også realist. Og min sans for det siger mig, at vores nuværende set up ikke er god nok til den 7. Plads du sætter op som minimum. Så hvis du tror mine indlæg betyder, jeg har en forventning om, at vi skøjter direkte fra middelmådighed til toppen så tager du fejl. Tværtimod mener jeg det bliver en umulig mission så længe vores sportslige ledelse bliver ved med at finde middelmådighed og så forsøge at sælge det, som mere end det er.
Det er taber holdning at være tilfreds med det, vi har nu. Man kan så være realistisk overfor hvor vi sandsynligvis ender henne, men det ændrer stadigvæk ikke på, at jeg ikke er tilfreds med en 7. Plads - men som jeg skriver i et andet indlæg, så kan jeg godt leve med det, hvis jeg ser udvikling, vilje og fynsk islæt. Indtil videre har jeg kun set ét af disse kriterier blive opfyldt, lidt, og jeg har svært ved at se os udvikle os med det nuværende set-up, som kommer til at dræne os for vilje, fordi vi er så nemme at score imod.
At have høje standarder for tilfredshed betyder ikke, at jeg ikke kan eller vil glæde mig over mellemregningerne. Det betyder bare, at jeg aldrig er helt tilfreds, før vi enten har vundet DM, er en fast bestanddel af TOP 4 eller har et udtryk, der gør os i stand at være stolte, selv hvis vi taber kampe eller ikke kan konkurrere med holdene i Top 4.
Det kan godt ske, jeg så aldrig bliver tilfreds, men jeg har det fint med ikke at være tilfreds med for lidt.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægJeg er først tilfreds, når vi er en mere eller mindre konstant del af top 4 i Danmark.
Alt derunder er kun mellemregninger og skal ikke bifaldes, imo. Jeg kan dog sagtens leve med de mellemregninger, hvis mit hold: A) Viser udvikling. B) Viser vilje. C) Udstråler noget fynsk og lokalt.
Målet for enhver fodboldklub i Danmarks tredjestørste by skal altid være at blive dansk mester, ellers kan vi lige så godt lukke klubben.
Vinder mentalitet kommer af aldrig rigtigt at være tilfreds. Alt frem mod det højeste man kan nå bør altid kun være mellemregninger, og i processen skal man ikke være bange for at kalde en spade for en spade, og aldrig lade være med at stille spørgsmålstegn ved det man gør, nu er det helt rigtige.
Såsom at satse på man kan bygge et vinderhold med middelmådighed i de centrale kæder.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlægSvarer i indlægget:
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægVi får se. Viborg, Hobro ender nok under os. FCN, AGF, EfB, SønderjyskE ser jeg som m niveau på os over en hel sæson.
Det hedder at være realistisk. Jeg vil forvente mig en 7. plads minimum, det var vores forventning sidste sæson, og det skal satme indfries i denne. Vi kommer altså ikke til at marchere lige fra en 10., 8. og 9. plads i de sidste sæsoner til top 4 i den første sæson under en ny træner.
FCM, FCK og Brøndby er alle langt foran os mht budget. Randers og AaB er foran os på kontinuitet i spillerstammen - de har stabile spillere i forsvar og midtbanekæder (Thomsen, Fenger, Fischer, Agesen, Keller, Borring; KEP, Dalsgaard, Pedersen, Würtz, Thomsen, Risgaard) som enten er så tilpas gamle at de ikke er blevet solgt trods højt bundniveau, eller som ryger meget snart (Fenger, Dalsgaard, Thomsen).
Vi har ca. samme budget som AGF, FCN og EfB (kilde: http://forum.ob.dk/showthread.php?44...ll=1#post65825), så dem bør vi kunne konkurrere med over en hel sæson. FCN og AGF bør endda være lidt foran, da de har haft længere tid under nuværende trænere.
Så ja; jeg vil fastholde at en midterplacering er både realistisk, og forventeligt. Hvis det er en taberholdning, så er det en tumpeholdning at forvente mere end en midterplacering i Kents første sæson.
Det er taber holdning at være tilfreds med det, vi har nu. Man kan så være realistisk overfor hvor vi sandsynligvis ender henne, men det ændrer stadigvæk ikke på, at jeg ikke er tilfreds med en 7. Plads - men som jeg skriver i et andet indlæg, så kan jeg godt leve med det, hvis jeg ser udvikling, vilje og fynsk islæt. Indtil videre har jeg kun set ét af disse kriterier blive opfyldt, lidt, og jeg har svært ved at se os udvikle os med det nuværende set-up, som kommer til at dræne os for vilje, fordi vi er så nemme at score imod.
At have høje standarder for tilfredshed betyder ikke, at jeg ikke kan eller vil glæde mig over mellemregningerne. Det betyder bare, at jeg aldrig er helt tilfreds, før vi enten har vundet DM, er en fast bestanddel af TOP 4 eller har et udtryk, der gør os i stand at være stolte, selv hvis vi taber kampe eller ikke kan konkurrere med holdene i Top 4.
Det kan godt ske, jeg så aldrig bliver tilfreds, men jeg har det fint med ikke at være tilfreds med for lidt.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
Leave a comment: