Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt SDJ-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    NU har jeg ikke læst tråden helt igennem; men det er FUCKING træls, at vi nu for 3.gang gør et hold langt bedre, end det reelt er. Sønderjyske skal da have kredit for at modtage vores gaver, men at kampen bliver tabt i 1.halvleg er et gensyn med Fredericia og Esbjerg kampene. AaB er bedre end os, men der gav vi også kampen væk.
    Der er noget mentalt, og sikkert også noget taktisk, der skal arbejdes med. Og ja, vi mangler bedre forsvarsspillere; men det er ikke godt nok at skyde skylden på Jespen Hansen og en manglende midterforsvarer. Det er simpelthen for billigt at tro på, at det hele kommer ned til én spiller mere eller mindre. Hvis man tror på det og vi signer en klasse midterforsvarer til januar, så får vi jo at se, om alle problemer så er løst. Jeg gætter på, at de er de næppe. Vi er alt andet end heldige i dag: først vælger Nikolaj Madsen, der ved Gud ikke er en natural born målmager, at knalde en flugter flot i kassen. Jeg gætter på, at han downloader videoen til sine børnebørn. Så dropper Koval gigantisk. Derfra hedder det så, at Sønderjyske er dygtige i boldpres og hvad ved jeg. ÅÅrh, hvor jeg brækker mig. Vi giver mål væk, og det dræber alt. Ufatteligt træls. Nu kan vi så bruge al energi på at blame alle i de næste mange dage, og alt er naturligvis ad helved til og det værste nogensinde set nogensinde. Aldrig har der været så dårligt et OB-hold, og alt var bedre under Kim Brink og yadda yadda. Satans også; sidder mest med fornemmelsen af, at tingene kunne have lykkedes for Kent; nu skal der samles op og startes forfra. Suk.
    Nogle gange drejer det sig om en enkelt spiller, eller to. Har du tænkt over forskellen på OB før og efter Kasper Larsen? Kasper Larsen havde sine fejl, og var ikke på niveau med Høegh, men han var en skolet forsvarsspiller, som trods sine individuelle fejl, kunne sit grundspil og kunne organisere et forsvar.

    Jeg husker, hvordan Søren Andersen i oprykningssæsonen ene mand vendte stemningen på holdet, med sin fanden i voldske indstilling.

    Der er problemerne på den lange bane, men det ændrer ikke på, at man også godt kan gøre ganske få væsentlige ting på den korte bane som gør, at vi ikke står i lort til halsen.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Det kunne netop ikke lykkes for Kent, fordi forsvaret og ikke mindst styringen af dette er så dårlig, som den er. Og det mentale problem i vores trup starter med, at der ikke er noget sikkerhed. Sikkerhed for at modstanderen ikke bare kan mase sig til initiativet og så giver man mål væk. Sikkerheden skal komme fra de spillere, der udgører den centrale base.

      Der er nok næppe nogen, der tror eller har troet, at én spiller kan være hele forskellen, men en bedre anfører i det centrale forsvar kunne måske give bedre styring, som El Makrini gjorde med sin fight i Esbjerg, og dermed give et kick til resten, så vi måske kan komme ud over det mentale.

      Der er spillere, der med deres blotte tilstedeværelse inspirerer de andre. Når vi ikke har sådanne spillere i forsvaret, så synes jeg det er klart nemmere for et forsvar, så at sige, at trække resten med sig ned.

      MvH ChrisOB
      Ingen tror, at det er en spiller, der spiller kampene for os. Fodbold er et kollektiv, og skal derfor netop sammensættes af forskellige typer. Derfor kan en ledertype, sagtens løfte resten af kollektivet, som du også er inde på. Derfor kunne tilgangen af 1-2 gode ledertyper i forsvaret, havde gjort underværker på det her hold. Tror ikke, der skal så meget til, før vi faktisk har et rigtigt stærkt hold, men lige nu har vi bygget et korthus uden fundament.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
        Well, der er givetvis en mental faktor, der skal arbejdes med.

        Men det store problem: Vi har ikke et ret godt hold! Spiller for spiller (uden at skele til helheden) står vi svagt. Falk er god. Makrini ligeså. Festersen og AK skal også medregnes. Lund har sine dage, og Zohore kan vel også siges at have kvaliteter. Derudover har vi et par talenter samt Matti, som vi endnu ikke kender niveauet på. Emil er rimelig - til tider er han endda kampafgørende - når solen skinner, og det hele er godt. Ellers er han en skændsel. Desværre skinner solen ikke så ofte for tiden.

        Her træder nødvendigheden af en helhed ind. Helheden kan ofte rede et hold, hvor de individuelle kvaliteter ikke er høje. Man løber for hinanden, arbejder sammen og udviser holdånd. Vi har eller gør intet af det.

        Konklusion: Vi har et ret dårligt hold.
        Ad det fremhævede:
        Præcis det, som SønderjyskE kan og har kunnet i snart en del år. Ikke de store profiler, men en kamp for holdet og for hinanden. Altid. Lige nu kører de i et ekstra højt gear. Flot at se.

        Jeg har sagt det noget nær 1 milliard gange: OB (alle hold) har brug for de typer, der stepper up, selvom spillet ikke lige kører på skinner. Det er ingen skam at tabe, når bare man på banen har vist, at man ville kæmpe røven ud af bukserne for klubben og for holdet. Jeg kan acceptere masser af nederlag, når blot jeg kan se ilden i øjnene på spillerne. Som vi så det på Spelmann, som vi så det hos Lasse Nielsen mod FCK, som vi så det hos Makrini mod Esbjerg...men ALT for mange slår op i banen, når der er modgang, i stedet for at tage handsken op og gribe til fight! Det er ikke det OB, jeg kender og har været fan af i over 30 år.

        Og så et hjertesuk (som muligvis overhovedet ikke passer ind i den her tråd):

        Vi kender vel alle Kim Brinks evner (også til måske at bruge for mange penge). Han kunne altså noget.
        Vi kender også Lars Olsens evner som træner. Jeg og mange andre har bandet hans spillestil langt væk. Den var kedelig. Betonfodbold. Og hvad vi ellers har sagt om ham. Men...men vinder jo altså ikke sølv 3 sæsoner i træk uden evner. Og det var vel præcis OB's dyder, han fik i spil? Fysisk stærke. God kondition. Alle kæmpede. Man kværnede derudaf og man sad hele tiden med en forventning om, at OB ville vinde til sidst pga. fysikken og stabiliteten i spillet.

        3 succesfyldte sæsoner...BUM - fyringer!
        Jeg forstod det ikke dengang, trods fine fortællinger om det nye OB og hvad man ville osv osv osv. Jeg forstår det da slet, slet ikke nu! (man kunne vel godt have fortalt Kim Brink, at nu skulle han lige skrue lidt ned for pengestrømmen, uden at det nødvendigvis skulle medføre en fyring).

        De seneste 5 år har været en tid fyldt med floskler om "det nye OB", "unge krydret med stjerner med udenlandsk erfaring", "proces", "spareiver", "nu har vi flere penge at gøre godt med". Derudover en lang ørkenvandring på træner- og sportsdirektørposten. Nogen har skidt i nælderne! Nøj, det er trist at se på.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
          Ad det fremhævede:
          Præcis det, som SønderjyskE kan og har kunnet i snart en del år. Ikke de store profiler, men en kamp for holdet og for hinanden. Altid. Lige nu kører de i et ekstra højt gear. Flot at se.

          Jeg har sagt det noget nær 1 milliard gange: OB (alle hold) har brug for de typer, der stepper up, selvom spillet ikke lige kører på skinner. Det er ingen skam at tabe, når bare man på banen har vist, at man ville kæmpe røven ud af bukserne for klubben og for holdet. Jeg kan acceptere masser af nederlag, når blot jeg kan se ilden i øjnene på spillerne. Som vi så det på Spelmann, som vi så det hos Lasse Nielsen mod FCK, som vi så det hos Makrini mod Esbjerg...men ALT for mange slår op i banen, når der er modgang, i stedet for at tage handsken op og gribe til fight! Det er ikke det OB, jeg kender og har været fan af i over 30 år.

          Og så et hjertesuk (som muligvis overhovedet ikke passer ind i den her tråd):

          Vi kender vel alle Kim Brinks evner (også til måske at bruge for mange penge). Han kunne altså noget.
          Vi kender også Lars Olsens evner som træner. Jeg og mange andre har bandet hans spillestil langt væk. Den var kedelig. Betonfodbold. Og hvad vi ellers har sagt om ham. Men...men vinder jo altså ikke sølv 3 sæsoner i træk uden evner. Og det var vel præcis OB's dyder, han fik i spil? Fysisk stærke. God kondition. Alle kæmpede. Man kværnede derudaf og man sad hele tiden med en forventning om, at OB ville vinde til sidst pga. fysikken og stabiliteten i spillet.

          3 succesfyldte sæsoner...BUM - fyringer!
          Jeg forstod det ikke dengang, trods fine fortællinger om det nye OB og hvad man ville osv osv osv. Jeg forstår det da slet, slet ikke nu! (man kunne vel godt have fortalt Kim Brink, at nu skulle han lige skrue lidt ned for pengestrømmen, uden at det nødvendigvis skulle medføre en fyring).

          De seneste 5 år har været en tid fyldt med floskler om "det nye OB", "unge krydret med stjerner med udenlandsk erfaring", "proces", "spareiver", "nu har vi flere penge at gøre godt med". Derudover en lang ørkenvandring på træner- og sportsdirektørposten. Nogen har skidt i nælderne! Nøj, det er trist at se på.
          Enig
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            De gange jeg har set træning, har KN vist større defensiv forståelse over for spillerne end nogen anden træner jeg har set i Ådalen, så den køber jeg ikke. Hans fejlretning og forbedringsforslag til spillerne er outstanding. At de så ikke fører dem over kampene har efter min mening andre årsager. For det første tager det lang tid at implementere, noget som i den grad er blevet forsømt af TB. For det andet er der for mange af de spilletyper der ikke er holdspillere /for meget humørspillere - Emil og Azer f.eks.

            Jeg er enig i din voodoo-betragtning - jeg har så bare altid kaldt den Ådalens Bermudatrekant, hvor al kvalitet bliver suget ud af spillerne. Da LO-holdet gik fra at vinde sølv med mange disciplinerede indsatset i bagagen til at spille af helvede til med et nærmest identisk hold, var det tydeligvis noget mentalt der spillede ind. Kvaliteten var der jo stadig spiller for spiller. HHA faldt pludselig fuldstændig igennem, fordi spillerne omkring ham ikke gav ham støtte. Han kom til EFB og blomstrede nærmest fuldstændig op igen. Ruud var også en skygge af sig selv i den periode, fordi kollektivet var i opløsning - det er det, som aldrig er blevet adresseret i OB siden. Det er ikke lykkedes at opbygge et stærkt kollektiv siden. Emil og Azer er i den sammenhæng fejlcastede, da de er med til at fastholde holdet i en tilstand af manglende stærkt kollektiv. Jeg er overbevist om, at Haddi, LN, Falk, Fester, AK, Ari og Markrini (måske har jeg glemt et par stykker) er kollektiv-spillere. Så er der nogle stykker som jeg har svært ved at bedømme. Og så er der de helt store syndere: Emil og Azer som trækker i den forkerte retning. De sidste 2 store nederlag og nederlaget til Fredericia var med Azer og Emil på banen samtidig. Mod Aab var det med all-time-dårligste "forsvarspiller" Diarra samt den såkaldt "multifunktionelle" Kryger på banen - jeg ville kalde ham disfunktionel....

            EDIT: se lige Emils alibiløb i hans "opdækning" ved indlægget til 2-0 - han har jo tydeligvis ikke tænkt sig at at forsøge at blokkere det indlæg - han blev sat af mit hold i næste kamp!
            http://www.superliga.dk/no_cache/for...1%5BtabId%5D=1
            Som jeg har sagt altid med Azer , han mangler fart , vilje , fight og afleverings evner . Har aldrig forstået begejstringen for ham , for selv da han var i Vejle var han kun en ordinær spiller som af og til havde en enkelt god kamp .
            En midtbane med han som den ene part vil altid mangle mindst 20 % ift Superliganiveau og vil altid være helvedes skrøbelig og ustabil .
            Han er intet værd og skal helst ud af min klub , lad JJT få den spilletid .
            Hellere give ham hår på brystet end spille tiden på en spiller som aldrig opnår et acceptabelt niveau .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
              NU har jeg ikke læst tråden helt igennem; men det er FUCKING træls, at vi nu for 3.gang gør et hold langt bedre, end det reelt er. Sønderjyske skal da have kredit for at modtage vores gaver, men at kampen bliver tabt i 1.halvleg er et gensyn med Fredericia og Esbjerg kampene. AaB er bedre end os, men der gav vi også kampen væk.
              Der er noget mentalt, og sikkert også noget taktisk, der skal arbejdes med. Og ja, vi mangler bedre forsvarsspillere; men det er ikke godt nok at skyde skylden på Jespen Hansen og en manglende midterforsvarer. Det er simpelthen for billigt at tro på, at det hele kommer ned til én spiller mere eller mindre. Hvis man tror på det og vi signer en klasse midterforsvarer til januar, så får vi jo at se, om alle problemer så er løst. Jeg gætter på, at de er de næppe. Vi er alt andet end heldige i dag: først vælger Nikolaj Madsen, der ved Gud ikke er en natural born målmager, at knalde en flugter flot i kassen. Jeg gætter på, at han downloader videoen til sine børnebørn. Så dropper Koval gigantisk. Derfra hedder det så, at Sønderjyske er dygtige i boldpres og hvad ved jeg. ÅÅrh, hvor jeg brækker mig. Vi giver mål væk, og det dræber alt. Ufatteligt træls. Nu kan vi så bruge al energi på at blame alle i de næste mange dage, og alt er naturligvis ad helved til og det værste nogensinde set nogensinde. Aldrig har der været så dårligt et OB-hold, og alt var bedre under Kim Brink og yadda yadda. Satans også; sidder mest med fornemmelsen af, at tingene kunne have lykkedes for Kent; nu skal der samles op og startes forfra. Suk.
              Meget enig.........dog synes jeg Jesper har fejlet stort ved ikke at hente en CB. Men altså, pris og kvalitet skal hænge sammen, havde det gjort det havde vi også handlet, det er jeg sikker på.

              Vi skulle have haft den gode centerforsvarer og det er et stort kiks af Jesper. Nu har vi så Hall og Lasse plus nul bredde (i store træk). Det er for lidt både i kvalitet og kvantitet. Når (!) vi henter ham til vinter hjælper det voldsomt på blødningen. Atle Roar version 2.0 tak

              Men enig i at alle problemer ikke er løst ved en god centerforsvarer, måske det i virkeligheden er to, samt en ny venstre back og en bedre legekammerat til Makrini på midten. Så det bliver ikke i år. Håber bare vi rammer så mange point, så hurtigt, så der er behagelig afstand til Hobro plus 1-2 mere.

              Det er dog ikke derfor vi taber 4-0 til Sønderjyske. Det er en samlet pose af en taktik, hvor vi skal spille med bolden uden at have 10 markspillere der kan det, Lasse, Kirke og Ari, altså prhh. Vi er mentalt skrøbelige på grund af tidligere "oplevelser". Vi havde tabt i går under alle omstændigheder, men vi var også latterligt uheldige. Den første Koval bokser væk (langt nok) kunne kun ramme en Sønderjyske spiller lige der og Nikolaj Madsen laver aldrig sådan et mål igen. Det 3 mål igen en ripost af Koval der ryger det forkerte sted hen. Kan godt være Sønderjyske var mere klar i kasketten og det betyder noget, men de spiller sig ikke igennem inden de fører 2-0.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Som jeg har sagt altid med Azer , han mangler fart , vilje , fight og afleverings evner . Har aldrig forstået begejstringen for ham , for selv da han var i Vejle var han kun en ordinær spiller som af og til havde en enkelt god kamp .
                En midtbane med han som den ene part vil altid mangle mindst 20 % ift Superliganiveau og vil altid være helvedes skrøbelig og ustabil .
                Han er intet værd og skal helst ud af min klub , lad JJT få den spilletid .
                Hellere give ham hår på brystet end spille tiden på en spiller som aldrig opnår et acceptabelt niveau .
                Enig - og så skal Makrini bare blive klar i en fart, så han har ham at læne sig op af!

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Ad det fremhævede:
                  Præcis det, som SønderjyskE kan og har kunnet i snart en del år. Ikke de store profiler, men en kamp for holdet og for hinanden. Altid. Lige nu kører de i et ekstra højt gear. Flot at se.

                  Jeg har sagt det noget nær 1 milliard gange: OB (alle hold) har brug for de typer, der stepper up, selvom spillet ikke lige kører på skinner. Det er ingen skam at tabe, når bare man på banen har vist, at man ville kæmpe røven ud af bukserne for klubben og for holdet. Jeg kan acceptere masser af nederlag, når blot jeg kan se ilden i øjnene på spillerne. Som vi så det på Spelmann, som vi så det hos Lasse Nielsen mod FCK, som vi så det hos Makrini mod Esbjerg...men ALT for mange slår op i banen, når der er modgang, i stedet for at tage handsken op og gribe til fight! Det er ikke det OB, jeg kender og har været fan af i over 30 år.

                  Og så et hjertesuk (som muligvis overhovedet ikke passer ind i den her tråd):

                  Vi kender vel alle Kim Brinks evner (også til måske at bruge for mange penge). Han kunne altså noget.
                  Vi kender også Lars Olsens evner som træner. Jeg og mange andre har bandet hans spillestil langt væk. Den var kedelig. Betonfodbold. Og hvad vi ellers har sagt om ham. Men...men vinder jo altså ikke sølv 3 sæsoner i træk uden evner. Og det var vel præcis OB's dyder, han fik i spil? Fysisk stærke. God kondition. Alle kæmpede. Man kværnede derudaf og man sad hele tiden med en forventning om, at OB ville vinde til sidst pga. fysikken og stabiliteten i spillet.

                  3 succesfyldte sæsoner...BUM - fyringer!
                  Jeg forstod det ikke dengang, trods fine fortællinger om det nye OB og hvad man ville osv osv osv. Jeg forstår det da slet, slet ikke nu! (man kunne vel godt have fortalt Kim Brink, at nu skulle han lige skrue lidt ned for pengestrømmen, uden at det nødvendigvis skulle medføre en fyring).

                  De seneste 5 år har været en tid fyldt med floskler om "det nye OB", "unge krydret med stjerner med udenlandsk erfaring", "proces", "spareiver", "nu har vi flere penge at gøre godt med". Derudover en lang ørkenvandring på træner- og sportsdirektørposten. Nogen har skidt i nælderne! Nøj, det er trist at se på.
                  Ganske enig.
                  mht til det nye OB fyring af LO osv. Jeg forstår godt man ville en anden vej. Det lød også som en spændende vej at gå.....men man havde jo tydeligvis INGEN plan klar da man kastede sig ud i det. Hvem skulle være ny træner, sportsdirektør osv osv. Det rod man kastede sig ud i dengang - det er det vi stadig kæmpet med....og kommer til at kæmpe med i mange år endnu medmindre man pludselig vinder i lotto og finder en sportsdirektør der formår at bruge pengene ordenligt

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    Ganske enig.
                    mht til det nye OB fyring af LO osv. Jeg forstår godt man ville en anden vej. Det lød også som en spændende vej at gå.....men man havde jo tydeligvis INGEN plan klar da man kastede sig ud i det. Hvem skulle være ny træner, sportsdirektør osv osv. Det rod man kastede sig ud i dengang - det er det vi stadig kæmpet med....og kommer til at kæmpe med i mange år endnu medmindre man pludselig vinder i lotto og finder en sportsdirektør der formår at bruge pengene ordenligt
                    Jeg synes, det er helt fair, at "man vil noget andet". Det er ganske okay, faktisk. HVIS man så havde haft en fuldstændig klar og snorlige plan for, hvordan "det andet" skulle være. Det eneste, der er sket siden de fyringer er at det hele har sejlet ad h til...og det er indtil nu kun gået ned ad bakke...
                    Jeg har virkelig prøvet, om ikke jeg godt kunne se noget fornuftigt i tankerne, og især hos JH, og jeg har passet på med ikke at kritisere alt for voldsomt, for han skulle da have chancen for at bevise, at han kan agere i klubben og i markedet, og føre OB det sted hen, hvor de gerne vil. Jeg ser ingen tegn i sol, måne og stjerner på, at det skulle kunne lykkes med ham ved roret. (undskyld JH). Noget må ske - meget snart!
                    Mvh Kent

                    Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg

                      Og så et hjertesuk (som muligvis overhovedet ikke passer ind i den her tråd):

                      Vi kender vel alle Kim Brinks evner (også til måske at bruge for mange penge). Han kunne altså noget.
                      Vi kender også Lars Olsens evner som træner. Jeg og mange andre har bandet hans spillestil langt væk. Den var kedelig. Betonfodbold. Og hvad vi ellers har sagt om ham. Men...men vinder jo altså ikke sølv 3 sæsoner i træk uden evner. Og det var vel præcis OB's dyder, han fik i spil? Fysisk stærke. God kondition. Alle kæmpede. Man kværnede derudaf og man sad hele tiden med en forventning om, at OB ville vinde til sidst pga. fysikken og stabiliteten i spillet.

                      3 succesfyldte sæsoner...BUM - fyringer!
                      Jeg forstod det ikke dengang, trods fine fortællinger om det nye OB og hvad man ville osv osv osv. Jeg forstår det da slet, slet ikke nu! (man kunne vel godt have fortalt Kim Brink, at nu skulle han lige skrue lidt ned for pengestrømmen, uden at det nødvendigvis skulle medføre en fyring).

                      De seneste 5 år har været en tid fyldt med floskler om "det nye OB", "unge krydret med stjerner med udenlandsk erfaring", "proces", "spareiver", "nu har vi flere penge at gøre godt med". Derudover en lang ørkenvandring på træner- og sportsdirektørposten. Nogen har skidt i nælderne! Nøj, det er trist at se på.
                      Jeg er uenig i meget af det, og faktisk vil jeg vove den påstand, at min uenighed skyldes en mere indgående viden til hvordan Brink arbejdede.

                      Så fantastisk var Brink altså heller ikke. Han fik voldsomt mange penge at gøre godt med, succesen var købt, og forventningen var faktisk et mesterskab, det var budgettet sådan set til, men det lykkedes ikke.

                      Brink tænkte aldrig langsigtet, han tænkte ikke meget på trupsammensætning, alt det overlod han til trænerne, han opfattede sig selv som en købmand. Hvert vindue var brandslukning: Hvor mangler vi en spiller, lad os finde en. Der var også perioder, hvor Brink ikke fandt brugbare spillere, f.eks. i angrebet. Brink var ikke en populær mand i branchen, og så var der nogle interne gnidninger der også spillede ind, herunder private forhold.

                      Men den succes vi fik dengang, gik jo altså udover det langsigtede fundament, vi pyntede os med lånte fjer, og resten af klubben blev forsømt. Så alle de forudsætninger der har gjort, at FCM og AaB har kunne vinde mesterskaber, havde vi ingen af.

                      Der var brug for en ny plan og et nyt projekt. Ideen var god. Problemet har bare været, at ledelsen i OSE ikke har været dygtige nok til, at finde de rette personer på nøgleposterne. Nu forsøger man så med et afprøvet koncept der hedder JH og KN, og det har uendelig lang snor, for OB har ikke råd til flere fejl. Desværre tyder meget på, at JH ikke har evnerne, og det kan koste klubben livet i rækken, eller permanent parkere klubben i bundregionen mange år frem.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Jeg er uenig i meget af det, og faktisk vil jeg vove den påstand, at min uenighed skyldes en mere indgående viden til hvordan Brink arbejdede.

                        Så fantastisk var Brink altså heller ikke. Han fik voldsomt mange penge at gøre godt med, succesen var købt, og forventningen var faktisk et mesterskab, det var budgettet sådan set til, men det lykkedes ikke.

                        Brink tænkte aldrig langsigtet, han tænkte ikke meget på trupsammensætning, alt det overlod han til trænerne, han opfattede sig selv som en købmand. Hvert vindue var brandslukning: Hvor mangler vi en spiller, lad os finde en. Der var også perioder, hvor Brink ikke fandt brugbare spillere, f.eks. i angrebet. Brink var ikke en populær mand i branchen, og så var der nogle interne gnidninger der også spillede ind, herunder private forhold.

                        Men den succes vi fik dengang, gik jo altså udover det langsigtede fundament, vi pyntede os med lånte fjer, og resten af klubben blev forsømt. Så alle de forudsætninger der har gjort, at FCM og AaB har kunne vinde mesterskaber, havde vi ingen af.

                        Der var brug for en ny plan og et nyt projekt. Ideen var god. Problemet har bare været, at ledelsen i OSE ikke har været dygtige nok til, at finde de rette personer på nøgleposterne. Nu forsøger man så med et afprøvet koncept der hedder JH og KN, og det har uendelig lang snor, for OB har ikke råd til flere fejl. Desværre tyder meget på, at JH ikke har evnerne, og det kan koste klubben livet i rækken, eller permanent parkere klubben i bundregionen mange år frem.
                        Jeg vil lige tilføje at i forhold til FCM, så var de konkurs nu, hvis de ikke havde fået en sugardaddy ...
                        De vandt mesterskabet p.g.a. ham og ikke fordi de havde bygget noget op, det gav nemlig, som du ved, et gigantisk underskud og de var ganske tæt på at lukke butikken.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #87
                          Efter kampen sad jeg tænkte at vi var heldige ikke at have tabt med mere, især i første halveg kunne være endt i en nedsabling. Umiddelbart vurderer jeg at SE ud over de 4 mål spillede sig til i hvert fald tre chancer der var større en vores største. Og derudover skulle SE have haft et klart straffe, samt en chance i starten der fejlagtigt blev dømt offside.
                          Det virker som om at modstanderne med lidt højt pres kan lukke vores spilmuligheder ned, vores hold bliver strukket langt og så taber vi bolden. Vi taber den enten i forsøget på at spille os fri af presset (især når Falk ikke er i nærheden til at hjælpe) eller osse taber vi den ved at losse den op til Zohore der er pakket ind og omgivet af modspillere der samler 2.bolden. Det ser næsten ud som om at vi fylder mindre på banen eller har færre spillere inde på grønsværen.

                          Comment


                            #88
                            Problemet er lige nøjagtig oplægget til kampen - og det er derfor Kent Nielsen står først for i min bog. Der bliver spillet utrolig meget nipsbold på egen banehalvdel. Frem, så tilbage, til siden - mere tilbage - og så losses den væk, uden plan. For mig er det ikke et fyord at spille lange bolde en gang imellem. Det kan der også være plan i. Man får bolden fremad, kan selv trykke spillet fremad, lægge højere pres på 2. Boldene, og så kan man erobre højt, og spille shortpass eller direkte - på modstanderens banehalvdel. Zohore skal bruges bedre og mere.

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Jeg vil lige tilføje at i forhold til FCM, så var de konkurs nu, hvis de ikke havde fået en sugardaddy ...
                              De vandt mesterskabet p.g.a. ham og ikke fordi de havde bygget noget op, det gav nemlig, som du ved, et gigantisk underskud og de var ganske tæt på at lukke butikken.
                              Jeg kan ikke døje FCM, og jeg er helt enig i at de har været heldige at blive reddet lige tids nok på afgrundens rand to gange.

                              Vi kommer dog ikke uden om at de også i en vis grad har gjort sig fortjent til deres held ved at starte og drive et fodboldakademi, som trods alt har spyttet en række spillere ud i international topfodbold og som har gjort klubben interessant for investorer i udlandet.
                              De har også investeret i traningsfaciliteter, hvilket trods alt også er en parameter i at tiltrække spillere, og i at setup'et omkring truppen virker mere professionelt i det daglige.
                              En del af deres økonomiske problemer skyldes jo også at klubben ikke har fokuseret på kerneforretningen, men har spildt penge på åndssvage ting, såsom motorsport, håndbold mm.
                              Købt eller ikke købt, bygger deres succes trods alt på adskillige sæsoner hvor de har bygget på. Den kontinuitet og tålmodighed har vi ikke ligefrem været velsignet med.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                                Jeg kan ikke døje FCM, og jeg er helt enig i at de har været heldige at blive reddet lige tids nok på afgrundens rand to gange.

                                Vi kommer dog ikke uden om at de også i en vis grad har gjort sig fortjent til deres held ved at starte og drive et fodboldakademi, som trods alt har spyttet en række spillere ud i international topfodbold og som har gjort klubben interessant for investorer i udlandet.
                                De har også investeret i traningsfaciliteter, hvilket trods alt også er en parameter i at tiltrække spillere, og i at setup'et omkring truppen virker mere professionelt i det daglige.
                                En del af deres økonomiske problemer skyldes jo også at klubben ikke har fokuseret på kerneforretningen, men har spildt penge på åndssvage ting, såsom motorsport, håndbold mm.
                                Købt eller ikke købt, bygger deres succes trods alt på adskillige sæsoner hvor de har bygget på. Den kontinuitet og tålmodighed har vi ikke ligefrem været velsignet med.
                                What he said....uden det fundament, havde pengene for det første ikke været der, for det andet mindre væsentlige.

                                Comment

                                Working...
                                X