Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Matti Lund træner med

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Der er en video her med alle Mattis aktioner samlet fra en kamp, godt nok fra sidste efterår, men man kan da få set ham i aktion om ikke andet..

    https://www.youtube.com/watch?v=mvlJ6Q9rl-E
    Han ligner en forbedret udgave af Makrini.
    Langsom, men meget bedre med bolden.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #47
      Det er også ved at være mindst et par år siden, at jeg så Matti spille da Pescara var oppe, og der lignede han da bestemt en der også kunne begå sig her. Meget kan selvfølgelig være sket på de år der er gået, men når det så er sagt er manden 27, og spillede i 20 kampe sidste sæson, så hans fysik burde ikke være synderligt svækket. Så kunne han selvfølgelig også have mistet noget af sit spillemæssige niveau over de seneste år, efterhånden som kvaliteten af modstanderne er blevet ringere. Det er set i lyset af hans alder igen måske ikke det mest plausible.

      Hvad er forklaringen så på, at det gik ned af bakke for Matti? Måske ligger forklaringen i, at siden at tjekkiske Zeman, som var træner da Matti havde stor succes dernede med det fantastiske hold der smadrede Serie B og lavede næsten 100 mål, stoppede som træner i Juni 12', har man haft 6! trænere. Det er sjældent godt for en spiller med dansk pas, og vi har jo set mange udenlandsdanskere, navnligt også i Italien, blive sat bagerst i køen, når en ny træner er kommet og hellere vil køre med hjemlige spillere. Havde Matti været en overstrålende klassespiller, ville han selvfølgelig nok have spillet, men bare fordi, at han ikke kommer på holdet i Pescara, hvilket der kan være mange grunde til, betyder det ikke, at han ikke kan spille en fin rolle hos os.

      Det der taler suverænt mest for Matti, må være den personlighed han tager med sig. Han er meget tæt knyttet til byen og klubben, og vil uden tvivl være en spiller der giver sig 100% for holdet. Det er i den grad tiltalende at få ind i truppen og kan bidrage uhyre sundt til kulturen i denne. Med nogle år i en hård skole, som italiensk fodbold stadig er, kan man også godt tro og håbe på, at han har fået noget hård på brystet, og måske nogle lederegenskaber, som vi i den grad godt kunne bruge i den modgang der nok skal komme.

      Det er som sagt kun gisninger, men en fyr som Matti skylder vi i hvert fald en chance, derfor er det også rart at se, at han i hvert fald træner med nu, og så er muligheden for en kontrakt bestemt tilstede.

      Og så må jeg også tillade mig at stille mig tvivlende overfor, hvorvidt man kan affærdige Matti fuldstændig som en spiller til OB, som det blev lidt udlagt i mandags. Nu har vi lige hentet en 1. keeper, som man ikke en gang har set rigtigt, men kun vurderet ud fra lidt video, så tvivler jeg også på, at der er tæsket nok Serie B-kampe igennem til, at man kan afvise, at Matti skulle have niveau til OB, og man dermed risikere at gå glip af en potentiel klassespiller. For det må da være åbenlyst for dem i Ådalen, at vi stadig kraftigt mangler noget stabilitet på den centrale midtbane, og det er både ro, sikrere boldomgang, kreativitet og defensiv struktur, og Matti kunne godt risikere at bibringe flere af disse ting.

      Jeg håber i den grad, at Matti viser sig at have et fortsat godt niveau, for så kunne det godt være en af de brikker vi mangler centralt, og det ville være smukt at se ham tilbage.
      Last edited by Sheed; 03-09-2015, 17:06.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Han ligner en forbedret udgave af Makrini.
        Langsom, men meget bedre med bolden.
        Mjaaa, skulle vi nok 'et liiiige... Den Makrini jeg har set for Cambuur (youtube) og også i sine nyligste kampe (FCK) var altså ganske habil på bolden.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
          Mjaaa, skulle vi nok 'et liiiige... Den Makrini jeg har set for Cambuur (youtube) og også i sine nyligste kampe (FCK) var altså ganske habil på bolden.
          Makrini er en god midtbanespiller - og bliver endnu bedre. Men han kan løfte sig yderligere med en god mand ved sin side. Det mangler holdet også. Jeg må erkende at Azer løftes af Makrini og hvor meget det kan blive til, ved jeg naturligvis ikke, men jeg har aldrig haft den helt store tro på Azer. Det ser dog ud til, at han er bedre end Ari der. Der er også vores egen unge mand til pladsen og han virker som en der før eller siden kan udfylde pladsen, men nu og her er det da oplagt, at holdet mangler en god, topmotiveret midtbanespiller, og hvis Matti viser sig god nok til træningen, tror og håber jeg på, klubben finder frem til en løsning, så han igen bliver OBer.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Han ligner en forbedret udgave af Makrini.
            Langsom, men meget bedre med bolden.
            Jeg synes nu ellers nok Makrini er blevet megt bedre påholdende de sidste tre kampe.

            Mht. Matti, så har jeg altid været i tvivl med ham. Han har spillet solidt, uden at gøre det fantastisk. Han er en dygtig spiller uden de helt store spidskompetencer. Jeg synes vi er godt besat med spillere på det niveau på den centrale midt - vi har brug for en stærk boldfordeler.

            Men jeg kender ikke længere hans niveau og ville elske at have endnu en OB-dreng på holdet.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
              Ja, HVIS han ikke er faldet i niveau. Men det aner ingen af os, hvorfor jeg ikke helt forstå 'hypen' pt.
              Jeg er med på at han er Odense dreng, men hvis han ikke er bedre end de andre, så er der større mangler på holdet i øjeblikket.
              Og så var han altså ikke fast mand for FCN inden han drog sydpå.
              Vi kan jo ikke gøre andet end at forholde os til det, vi selv har set til ham, og faktorer som statistik, alder, CV, OB-dreng, nuværende alternativer til at hans position o. lign.

              Og i mit hoved er kombinationen af det, jeg har set til ham, 27 år, Serie A- og B-kampe, OB-dreng, forventet lav løn og Azer som alternativ rigeligt med grund til hypen!

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                Ja, HVIS han ikke er faldet i niveau. Men det aner ingen af os, hvorfor jeg ikke helt forstå 'hypen' pt.
                Jeg er med på at han er Odense dreng, men hvis han ikke er bedre end de andre, så er der større mangler på holdet i øjeblikket.
                Og så var han altså ikke fast mand for FCN inden han drog sydpå.
                Du taler om det FCN hold, som var ved at blive bygget op, som blev mestre...

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg
                  Og i mit hoved er kombinationen af det, jeg har set til ham, 27 år, Serie A- og B-kampe, OB-dreng, forventet lav løn og Azer som alternativ rigeligt med grund til hypen!
                  Jeg har intet set fra kampene i Italien, og det virker til det gælder for de fleste. Defor min undren :)
                  Men jeg håber da absolut han har et godt niveau og at vi signer ham.
                  Nogle har bare allerede være efter JH for at vi ikke har hentet ham, og det forstår jeg slet ikke.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Du taler om det FCN hold, som var ved at blive bygget op, som blev mestre...
                    Ja, det lyder lidt som os (et hold der er ved at blive bygget op og snart bliver mestre. 7-9-13.)

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Du taler om det FCN hold, som var ved at blive bygget op, som blev mestre...
                      Ja, da han havde svært ved at komme på hed midtbanen Søren Christensen, Adu og Stokholm. Det er trods alt konkurrence.

                      Når det er sagt, så synes jeg det er fint han lige træner med inden vi signer ham. Det er trods alt ikke serie A han har spillet i på det sidste. Det er ikke alle der kommer styrket tilbage fra udlandet.

                      Men men jeg håber da bestemt også . En detalje er, at rent spillemæssigt er han også en Kent type, teknik tilført indstilling.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Der er en video her med alle Mattis aktioner samlet fra en kamp, godt nok fra sidste efterår, men man kan da få set ham i aktion om ikke andet..

                        https://www.youtube.com/watch?v=mvlJ6Q9rl-E
                        Meget interessant video - godt fundet!
                        Der er ikke så meget af det sædvanlige 'best of' youtube-fis, som alligevel aldrig giver et reelt billede: her ser vi faktisk en midtbanespiller, som også taber dueller, smider bolde væk, mv. (hvilket bare sker i en fodboldkamp).

                        Hvis man ser nærmere på videoen, så synes jeg den tegner et billede af en central midt m offensive tendenser; præcist den type, som vi godt kunne bruge. Tempoet virker ikke så langt fra superligaen, og der er også en vis taktisk disciplin, som man nok også ville forvente i Italien. Kigger man på Mattis aktioner, så kan man se det offensive gén; han vil gerne skabe offensivt, og det koster så også nogle boldtab. Teknisk ser det ok ud, synes det er lidt sværere at bedømme hans duelspil. Alt i alt godt, uden at det måske lige siger wow. Hvis vi tager hans OB-tilknytning ud af billedet, så var det måske ikke en spiller man blev væltet bagover af pga. den her video (og det er naturligvis kun en lille flig af et billede); men samtidigt er der nogle takter, som der kunne bygges på.
                        Det bliver spændende at se, hvad der sker. Hvis Kent siger ja, så kunne det ligne en kontrakt - uanset hvad folk mener om Jesper Hansen, så tror jeg enhver sportschef godt kan regne på, hvad et ekstra års løn (fremfor at vente til næste sommer m at hente en anden spiller) koster op imod evt. transferudgift/sign-on fee, og dertil kender han klubben og vil hurtigt kunne passe ind. Hvis Kent vil have ham, så tror jeg på en aftale. Omvendt må man også respektere, hvis Kent vender tommelfingeren nedad; ville ønske at se ham tilbage, men jo ikke bare for at sidde på bænken med en fin tatoo.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Meget interessant video - godt fundet!
                          Der er ikke så meget af det sædvanlige 'best of' youtube-fis, som alligevel aldrig giver et reelt billede: her ser vi faktisk en midtbanespiller, som også taber dueller, smider bolde væk, mv. (hvilket bare sker i en fodboldkamp).

                          Hvis man ser nærmere på videoen, så synes jeg den tegner et billede af en central midt m offensive tendenser; præcist den type, som vi godt kunne bruge. Tempoet virker ikke så langt fra superligaen, og der er også en vis taktisk disciplin, som man nok også ville forvente i Italien. Kigger man på Mattis aktioner, så kan man se det offensive gén; han vil gerne skabe offensivt, og det koster så også nogle boldtab. Teknisk ser det ok ud, synes det er lidt sværere at bedømme hans duelspil. Alt i alt godt, uden at det måske lige siger wow. Hvis vi tager hans OB-tilknytning ud af billedet, så var det måske ikke en spiller man blev væltet bagover af pga. den her video (og det er naturligvis kun en lille flig af et billede); men samtidigt er der nogle takter, som der kunne bygges på.
                          Det bliver spændende at se, hvad der sker. Hvis Kent siger ja, så kunne det ligne en kontrakt - uanset hvad folk mener om Jesper Hansen, så tror jeg enhver sportschef godt kan regne på, hvad et ekstra års løn (fremfor at vente til næste sommer m at hente en anden spiller) koster op imod evt. transferudgift/sign-on fee, og dertil kender han klubben og vil hurtigt kunne passe ind. Hvis Kent vil have ham, så tror jeg på en aftale. Omvendt må man også respektere, hvis Kent vender tommelfingeren nedad; ville ønske at se ham tilbage, men jo ikke bare for at sidde på bænken med en fin tatoo.
                          Ja lige præcis, der måtte gerne være mange flere af disse videoer, det er jo det det handler om...

                          Og helt enig med dig, synes du rammer meget det jeg lige tænker... Synes problemerne opstår når han har ryggen mod mål, det er frem af han har forcerne, i hvert fald i den kamp... Og så synes jeg han har en god bold omgang, fint overblik, hurtige præcis afleveringer, lige minus de svipsere der nu er... Tænker han vil blive den mest offensive af ham, Azer, Mak, og Ari...

                          Vi må se hvad de siger til det, selvom det er en noget billig baggrund håber jeg han gjorde et godt indtryk i aftenens kamp...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Meget interessant video - godt fundet!
                            Der er ikke så meget af det sædvanlige 'best of' youtube-fis, som alligevel aldrig giver et reelt billede: her ser vi faktisk en midtbanespiller, som også taber dueller, smider bolde væk, mv. (hvilket bare sker i en fodboldkamp).

                            Hvis man ser nærmere på videoen, så synes jeg den tegner et billede af en central midt m offensive tendenser; præcist den type, som vi godt kunne bruge. Tempoet virker ikke så langt fra superligaen, og der er også en vis taktisk disciplin, som man nok også ville forvente i Italien. Kigger man på Mattis aktioner, så kan man se det offensive gén; han vil gerne skabe offensivt, og det koster så også nogle boldtab. Teknisk ser det ok ud, synes det er lidt sværere at bedømme hans duelspil. Alt i alt godt, uden at det måske lige siger wow. Hvis vi tager hans OB-tilknytning ud af billedet, så var det måske ikke en spiller man blev væltet bagover af pga. den her video (og det er naturligvis kun en lille flig af et billede); men samtidigt er der nogle takter, som der kunne bygges på.
                            Det bliver spændende at se, hvad der sker. Hvis Kent siger ja, så kunne det ligne en kontrakt - uanset hvad folk mener om Jesper Hansen, så tror jeg enhver sportschef godt kan regne på, hvad et ekstra års løn (fremfor at vente til næste sommer m at hente en anden spiller) koster op imod evt. transferudgift/sign-on fee, og dertil kender han klubben og vil hurtigt kunne passe ind. Hvis Kent vil have ham, så tror jeg på en aftale. Omvendt må man også respektere, hvis Kent vender tommelfingeren nedad; ville ønske at se ham tilbage, men jo ikke bare for at sidde på bænken med en fin tatoo.
                            Der er i hvert fald mere hjerte end kattepote men afleveringerne ligger hårdt, nogenlunde præcist og ikke mindst foran medspilleren så det er aggressivt og fremadrettet for vores kontra ... Hvor god han så er defensivt ???
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #59
                              I følge Tipsbladet skal Matti ikke til OB, selvom han gerne selv ville.....😡

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Mad Dog Murdock Se indlæg
                                I følge Tipsbladet skal Matti ikke til OB, selvom han gerne selv ville.....
                                Er det en ny artikel, eller er den skrevet lige omkring lukningen af transfervinduet?

                                Comment

                                Working...
                                X