Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduets sidste dag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
    Helt enig.
    Balladen kommer selvfølgelig (og der bliver givetvis meget af den), hvis forsvaret fremadrettet kun kan holde niveauet fra AaB kampen. Og vi er også tyndt besat hvis der kommer en skade.
    Forestil dig at Lasse blev knæskadet i morgen. Så skulle vi klare os igennem med HJ,Diarra og Magnus P. Uha uha...
    Så kan det vidst være at man skulle på det kontrakt frie marked igen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Jeg er enig i at verden ikke er gået under... men at Kent Nielsen ikke har lyst til at bruge Lasse Nielsen, og nærmest kun gør det af nød mod KB/03, fortæller alt om at vi desperat mangler en central forsvarsspiller. Vores start-11'er er faktisk udemærket, men hvis en af de to centrale forsvarere får skader eller karantæne, er vi i den grad på spanden...

      Mvh

      MaxHH
      This^

      Comment


        [QUOTE=Tåhyler;63098]JH løste det allervigste - en målmand, men jeg er da lidt betænkelig ved at en 22-årig ukrainer skal råbe til Lasse. Og omvendt. Sproget.

        Men den manglende CF kan ikke under nogen omstændigheder forsvares, synes jeg. Vi har kun 2 der er ok, og den ene, Lasse, har Kent jo sagt ikke passer til en del kampe (!?). Jeg ved heller ikke hvad planen er, hvis der er nogen, men vil ikke dømme noget der ligner ud før vi ser resultatet. Sejler CF igen er det PINLIGT.
        Mon Kryger også skal prøves der :-)[/QUDu mener ikke Lasse forstår engelsk? Tror du undervurderer Lasse.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
          Jeg synes umiddelbart, at I overdriver situationen herinde.

          Hvis man ser objektivt på det, er målmandsposten (umiddelbart) væsentligt forbedret, midtbanen er forbedret (og profilerne er fastholdt) og angrebet er markant forbedret. Læg dertil at vi har fået en af ligaens dygtigste trænere.
          I forsvaret har vi rigtig nok mistet Høegh, hvorfor vi er svækket i midterforsvaret. Men samtidig er Lund en bedre back end skogsied. Og hvis man kan holde nullet mod FCK, så er defensiven altså ikke elendig. Det var Nielsen og Hallgrimurs første kamp sammen i midterforsvaret under Kent. Og der var allerede markante forbedringer ift. de andre kampe uden Høegh/Larsen.

          Så fra et objektivt syn er vi altså forstærket som hold - og burde også ende højere i tabellen med det her hold/træner.
          Jeg er enig.
          Offensiv er det fantastisk. Vi manglede sidste sæson en angriber, den ved hvordan står målet. Nu har vi to af Suppens bedste. Vi har Falk og Emil og Greve og med Zohore en god backup i spids. Makrini begynder at vise nogle fighter-evne som Spelmann og er teknisk meget bedre end ham.
          Det eneste problem er, hvad der sker, når Kent ikke overvinder sin aversion mod Lasse Nielsen? Eller hvis Lasse eller Haddis bliver skadet. Så er vi tilbage med en elendige forsvar og ville kun hente sejre hvis vi score til mindst 3 gange i kampen ...
          Håber det går god til vinter og håber på en cf i næste vindue.
          (Men måske det er nok for tydligt at gør en tråd om vinter-vindue... )
          Last edited by andlox; 01-09-2015, 08:34.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
            Jeg synes umiddelbart, at I overdriver situationen herinde.

            Hvis man ser objektivt på det, er målmandsposten (umiddelbart) væsentligt forbedret, midtbanen er forbedret (og profilerne er fastholdt) og angrebet er markant forbedret. Læg dertil at vi har fået en af ligaens dygtigste trænere.
            I forsvaret har vi rigtig nok mistet Høegh, hvorfor vi er svækket i midterforsvaret. Men samtidig er Lund en bedre back end skogsied. Og hvis man kan holde nullet mod FCK, så er defensiven altså ikke elendig. Det var Nielsen og Hallgrimurs første kamp sammen i midterforsvaret under Kent. Og der var allerede markante forbedringer ift. de andre kampe uden Høegh/Larsen.

            Så fra et objektivt syn er vi altså forstærket som hold - og burde også ende højere i tabellen med det her hold/træner.
            Helt enig. Jeg er positivt overrasket over hvor stærkt et hold vi står med her d. 1/9 ... mange har et urealistisk syn på tingene.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              Jeg har også svært ved at gennemskue hvad der sker... Der er følgende scenarier, som jeg ser det:

              1)
              JH og KN er rent faktisk tilfredse med truppen som den er - og det må betyde at KN mener han kan gøre en habil CB ud af Diarra, Pedersen eller en 3., som vi allerede har i truppen. Og det bliver en mere end spændende (læs: neglebidende skræmmende) proces at følge.

              2)
              JH og KN er IKKE tilfredse med truppen, men JH har ikke pengene/tilladelsen til at hente kvalitet til CB - og så er der virkelig stor forskel på hvad der bliver meldt ud, og hvad der sker i OB, hvilket de burde kigge på at få afstemt fremadrettet.

              3)
              JH og KN er IKKE tilfredse med truppen, og har pengene til at hente en forstærkning, men har ikke fundet en spiller at hente - og det er nærmest den mest skræmmende mulighed. Dels fordi det betyder at vi reelt ikke har en kvalificeret sportsdirektør, hvilket i sig selv er katastrofalt, men også fordi vi snart skal have en ny sportsdirektør, for det kan bestyrelsen naturligvis ikke leve med, og vil skifte ham ud ved første lejlighed. Især da han på rygteplan kun har forhørt sig på én spiller (Fenger), og meldte sig ud af transferjagten et par timer før lukketid, hvor han ellers skulle have haft mest travlt.

              Jeg hælder personligt mest til mulighed nummer 2, da jeg dels ikke kan forestille mig at JH og KN reelt ikke kan se problemet i forsvaret, og dels ikke kan forestille mig at det ikke skulle kunne lykkedes JN at hente en ok forsvarsspiller, der kunne være backup på pladsen.

              Mvh

              MaxHH
              4. man har én i kikkerten, som man kan signe væsentligt billigere om 1 halvt eller helt år (kontraktudløb etc.)- og ser denne sæson som en opbygningsæson, hvor der højere grad er meget fokus på at komme ud med et godt årsregnskab. Man holder sig til 3 års-planen (læs evt. JHs oplæg til FCK kampen i kampprogrammet)

              Comment


                Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                Helt enig. Jeg er positivt overrasket over hvor stærkt et hold vi står med her d. 1/9 ... mange har et urealistisk syn på tingene.
                Du (mener det var dig) skrev tidligere om en forlængelse med Falk? Har/havde det noget på sig?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Inden hans indhop mod Randers har hans optrædender for reserveholdet været primært på højre men mindre jeg husker helt forkert..
                  Ikke at han ikke må spille midtforsvarer. Det må han hjertens gerne hvis de ser lyset der..
                  Men det er da perverst af JH først på vinduet siger at Magnus er højreback og fordi han så lige skal please bestyrelsen med et stort transfer overskud her til sidst er han nu midtforsvarer.
                  Han spillede i hvert fald midterforsvarer i den ekstra reservekamp mod FCK for nylig. På trods af 3-0 faldt han og Hasan Kurucay (udskiftet i pausen med en skade) ikke igennem overfor Cornelius og hans norske skideskur af en makker.
                  Mon ikke man umiddelbart vil prøve Magnus af på højrebacken så vidt muligt, indtil han vender sig til tempoet i superligaen? Så kan der opstå situationer, hvor det er nødvendigt at bruge ham på midten, men ellers tænker jeg lidt á la Phil Jones og Chris Smalling hos Man UnitedL: De blev også begge brugt mere på højre back end i midterforsvaret til at starte med. Det er knapt så kritisk som på midten, trods alt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
                    Der er slet ikke nogen som sætter pris på, at der ikke er forsvundet nogle profiler fra holdet i dette vindue eller hvad?
                    Falk og en genfødt Emil er stadig i klubben og hjælper gevaldigt på kontinuiteten - som er SÅ vigtig. Hvem siger ikke, at der ligger en lille mulighed for 2 x 1 års forlængelser og venter der? Plus OBs offensiv har ikke set SÅ godt ud siden Højer-Miti dagene - og jeg vil vove den påstand, at med den midtbane som OB har nu, så ser offensiven endnu bedre ud.
                    Bevares - selvfølgelig havde det været godt med en erstatning for Høegh/Larsen - men den kan stadig komme og som andre antyder, så efterlader det en åbning for egne talenter - som det også har været efterspurgt i lang tid herinde.
                    Det' sgu'nte nemt at gøre folk tilfredse.
                    Skal vi tale om amatør-sportchef arbejde så kig da lige på hvad Real Madrid og Manchester Utd. har haft gang i mht. De Gea transferen…. ;o)
                    Spelmann var en profil...
                    DH var en profil, der ikke er erstattet...

                    Så der har du nok svaret...

                    Vi har godt med talenter, det kan ikke være svaret hver gang, og der skal jo også være et talent til pladsen...

                    Fall/Utaka/Runstrøm/Nyren, synes jeg nu gjorde det godt... bare lige for at prøve at holde os lidt nede på jorden...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Spelmann var en profil...
                      DH var en profil, der ikke er erstattet...

                      Så der har du nok svaret...

                      Vi har godt med talenter, det kan ikke være svaret hver gang, og der skal jo også være et talent til pladsen...

                      Fall/Utaka/Runstrøm/Nyren, synes jeg nu gjorde det godt... bare lige for at prøve at holde os lidt nede på jorden...
                      Rundström og Nyren - nej vel!

                      Comment


                        [QUOTE=guldtilob;63120]
                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        JH løste det allervigste - en målmand, men jeg er da lidt betænkelig ved at en 22-årig ukrainer skal råbe til Lasse. Og omvendt. Sproget.

                        Men den manglende CF kan ikke under nogen omstændigheder forsvares, synes jeg. Vi har kun 2 der er ok, og den ene, Lasse, har Kent jo sagt ikke passer til en del kampe (!?). Jeg ved heller ikke hvad planen er, hvis der er nogen, men vil ikke dømme noget der ligner ud før vi ser resultatet. Sejler CF igen er det PINLIGT.
                        Mon Kryger også skal prøves der :-)[/QUDu mener ikke Lasse forstår engelsk? Tror du undervurderer Lasse.
                        Det gør Lasse da nok, men hvad med ukraineren. Og i kampens hede. Det er klart, at de vil kunne finde ud af det, men ikke klart hvornår, synes jeg. Men det er en biting, trods alt. Dog kan der opstå situationer hvor det vil være vanskeligt at midt i råb og hujen at skulle tage noget engesk ind midt i dansk (med accenter).
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                          Du (mener det var dig) skrev tidligere om en forlængelse med Falk? Har/havde det noget på sig?
                          Ja det var mig der skrev at hvis Falk ikke blev solgt før i dag, ville man prøve at forlænge med ham.

                          Comment


                            [QUOTE=Tåhyler;63131]
                            Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg

                            Det gør Lasse da nok, men hvad med ukraineren. Og i kampens hede. Det er klart, at de vil kunne finde ud af det, men ikke klart hvornår, synes jeg. Men det er en biting, trods alt. Dog kan der opstå situationer hvor det vil være vanskeligt at midt i råb og hujen at skulle tage noget engesk ind midt i dansk (med accenter).
                            Nogen skrev på bold.dk at man har engelsk fra 1. klasse i Ukraine, og hvis det er tilfældet, så burde kommunikationen være fin.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af jchristo Se indlæg
                              Han spillede i hvert fald midterforsvarer i den ekstra reservekamp mod FCK for nylig. På trods af 3-0 faldt han og Hasan Kurucay (udskiftet i pausen med en skade) ikke igennem overfor Cornelius og hans norske skideskur af en makker.
                              Mon ikke man umiddelbart vil prøve Magnus af på højrebacken så vidt muligt, indtil han vender sig til tempoet i superligaen? Så kan der opstå situationer, hvor det er nødvendigt at bruge ham på midten, men ellers tænker jeg lidt á la Phil Jones og Chris Smalling hos Man UnitedL: De blev også begge brugt mere på højre back end i midterforsvaret til at starte med. Det er knapt så kritisk som på midten, trods alt.
                              Vi må se hvad der sker i Esbjerg hvor Lund har karantæne..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                                Ja det var mig der skrev at hvis Falk ikke blev solgt før i dag, ville man prøve at forlænge med ham.
                                Ja, det har man vel været interesseret i hele tiden. Kan du uddybe lidt mere? Du snakkede om en 3-årig kontrakt (tror jeg det var), men er det bare et gæt? Og ved du hvorvidt Falk også er interesseret?

                                Comment

                                Working...
                                X