Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Vurdering af den sportslige ledelse siden 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Vurdering af den sportslige ledelse siden 2006

    Jeg synes, at der i tiden er en del negative holdninger til Jesper Hansen, hvilket fik mig til at tænke på mig selv, og de holdninger, som jeg selv havde til Thomas Christensen - både som direktør for OS&E, men også som sportsdirektør.

    Det jeg er lidt nysgerrig på, det er om det er de samme, som altid bare konsekvent er utilfredse med den sportslige ledelse, eller om man faktisk har haft perioder, hvor man ikke mente, at sportsdirektøren ikke var god nok.

    Jeg starter min egen vurderingen fra 2006, da det nok var et vendepunkt for OB som subtop-hold til tophold.

    2006 - Kim Brink

    - Havde store visioner med OB. Til at starte med, så synes jeg, at han var en god købmand for OB, men det var godt nok også mange underlige indkøb imellem. Jeg vil sige, at fra perioden 2006-09, der var jeg positivt stemt over for hans arbejde, og han var jo faktisk blandt mange lidt af en kultfigur - også hos mig selv - men det begyndte så småt at krakelere, da man til sidst hørte og så om en spillertrup, der praktisk talt var i opløsning. Det var endda en meget dyr spillertrup. Faktisk er det ret svært at vurdere Kim Brink, fordi der også opstod en finanskrise henover den periode, hvor han stod i spidsen for klubben. Konklusionen er dog, at han brugte rigtig mange penge på at forsøge at vinde det mesterskab, som vi aldrig fik - prisen var ikke bare dyr i kroner og øre, men også en kultur, som var blevet helt skæv.

    2010 - Thomas Christensen

    - Elendig som sportsdirektør. Hentede dyre spillere som Skoubo, Reginiussen, Mendy, som faktisk slet ikke passede ind i den nye kultur, som man gerne ville skabe. Snakkede om at vi snart var i mål med den nye omvæltning af kulturen i OB, men det var langt fra sandheden. Og folk som kan huske det forrige forum, de vil nok også kunne huske mine holdninger til ham. Hyrede Henrik Clausen, som var alt for uerfaren til at styre en Superliga-trup med de navne OB havde på det tidspunkt. Det var ved at koste os en nedrykning. Han fik heller aldrig styr på økonomien selvom vi kom i Europa-league, og var tæt på Champions League.

    2011 - Poul Hansen

    - Jeg synes egentlig at jeg var ret optimistisk omkring hans arbejde til at starte med, men det viste sig i den grad bare at være varm luft. Han hentede spillere som N'Koum og Diarra på alt for høje lønninger. Han var vel til dels uden skyld, for han var fejlcastet af OBs ledelse, og man kan jo ikke fortænke manden i at sige ja til et sportsdirektørjob i en af Danmarks største klubber. Hentede Troels Bech som træner, som senere viste sig igen, at være en fejl. Han rykkede aldrig klubben væk fra bunden, og skabte et OB et dårligt ry blandt agenter og andre klubber.

    2012 - Troels Bech

    - En opgave som han aldrig burde have haft, men han forsøgte, og det forløb slet ikke godt. Hentede store flop så som David Löfquist og Darko Bodul. Men igen er det vel spørgsmålet, om det var ledelsens fejl, at lade en mand dobbeltjobbe, som i forvejen havde svært ved at bare at træne

    2013 - Jesper Hansen

    - Startede rigtig sløvt ud. Det skyldes formentlig, at han havde den store sparekniv fremme. Har de første par år slet ikke kunne rykke klubben med billige indkøb, og har til dels også haft en svære betingelser, da han skulle arbejde videre med både en del rod fra tidligere sportsdirektører. Til gengæld var det den rette beslutning at fyre Troels Bech i tide, og hentede Ove P ind som brændslukker. Signingen af Kent Nielsen vidner om store ambitioner og større fokus på offensiv spillestil og implementering af unge spillere. Jeg må sige, at Jesper Hansen overrasker mig mere positivt, som tiden går. Jeg ser positive tendenser blandt spillestil og talentarbejde, og jeg synes at en del af kritikken er uberettiget.

    Jeg synes, at det kunne være spændende at få en debat i gang. Nogle gange så synes jeg, at kritikken af sportsdirektøren bare er et uundgåeligt tema. Men er det altid nødvendigt at skyde efter sportsdirektøren, kan man nogle gange give tingene noget tid for at se om det arbejde, man har gang i bærer frugt. Jeg synes tit, at hver en handel bliver afgørende for det øjebliksbillede, som folk har af sportsdirektøren. Men samtidig kan man jo også se tilbage på tingenes gang og se på sine egne holdninger til daværende sportsdirektører, for at få et billede om det man mente blot var irritation over en dårlig kamp, manglende transfers eller salg af spillere, eller andre ting der sker i en fodboldklub.

    #2
    Tråden jeg ikke har turdet starte og vil meget gerne uddybe sener men du mangler det grundlæggende ... Bestyrelsen ... Bestyrelsen der består af vores ejere og reelt kan gøre som de vil da de jo er ejere, har fejlet i flere omgange ... DET har jeg til gengældt kommenteret på mange gange ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #3
      Jeg hopper temmelig sikkert også dybere ind i tråden på et senere tidspunkt, men Plum kan da nok godt være mit kronvidne på at jeg ikke er en af dem der altid bare kritiserer sportsdirektøren...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Sportsdirektøren er det ham der hedder Thorborg i tænker på 😨

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
          Sportsdirektøren er det ham der hedder Thorborg i tænker på 
          Det skulle man tro men nej ... Thorborg er hovedaktionær og bestyrelsesformand i OS&E ...

          Den sportsdirektør Kaspernon hentyder til var reelt ikke sportsdirektør men administrerende direktør og afgørende stemme i sportsudvalget efter Kim Brink blev fyret og som jeg ikke omtalte i pæne vendinger ... På det sportslige plan ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #6
            Tak for et superfint indlæg Nicolai. Det rummer mange tanker som jeg selv har. JH har, når man kigger på betingelserne, gjort det ret fornuftigt. Det kørte ikke godt under Bech, men jeg synes i den grad at vi har fået sat gang i et spændende projekt på det sidste. Indkøbene i dette vindue har været rigtigt gode - og vi har endelig en træner, som også virker til at få det optimale ud af sine spillere.

            Kirkeskov virker som en ny spiller (selvom sidste kamp var under niveau), så har vi nu for første gang i lang tid to backs, der virker både frem og tilbage i banen. Lund imponerer mig i den grad. Han giver sig 110% hver gang (noget Kirkeskov kunne lære af), samtidig har han styrket os både offensivt og defensivt - vi forsvarer langt bedre i luftrummet med ham i forsvaret.

            Makrini bliver bedre og bedre. Selvom vi tabte sidste kamp, synes jeg det var hans bedste. Han fylder meget på midten og får taklet igennem. Hans løbepensum giver også midtbanen mere fylde. Han mangler stadig en del i relationerne med medspillerne, men det tror jeg kommer jo mere han bliver spillet ind.

            Falkegaard ser jeg modsat visse andre som ny førstemålmand. Hans spil på strengen har været fremragende indtil videre. Så mangler vi bare at han får lidt bedre styr på sine indgreb uden for feltet!

            Festersen taler for sig selv - og endelig har vi en træfsikker mand oppe foran.

            Transfervinduet ser jeg klart som godkendt indtil videre. Selvfølgelig kan truppen stadig blive forstærket, men vi for første gang i lang tid på rette vej. Jeg glæder mig kun til hvad resten af transfervinduet byder på.

            Comment


              #7
              Personligt har jeg kun fulgt OB siden ca. 1999-2000 og har kun spilleroversigten fra 2002 og frem men har indtil 2012-2013 været ret passionret ...

              Helt overordnet mener jeg at det er den overordnede ledelse der uhensigtsmæssigt har startet en rullende snebold af gode hensigter der er gået galt og har været kendetegnet i de sidste mange år .. jeg er enig i at vi kan tage 2006 som udgangspunkt da det er dette år at OB og OCC fusionerer og OB som fodboldklub går fra at være en traditionel fodboldklub til at være en koncern med krav om løbende indtjening og på sigt overskud og det gøres i denne branche alene ved at vinde og helst vinde mesterskaber - det var i dette år at scopet for fodbolden i Odense ændrede sig. Hensigten var sikkert fint nok men udførelsen ..
              Enhvert A/S (som OS&E er) er ejet af en eller flere aktionærer der stemmer for en bestyrelse der overordnet skal udstikke målene og rammerne for hvilken vej virksomheden skal gå. I OS&E har aktionærerne stemt sig selv ind i bestyrelsen hvilket ikke er usædvanligt.
              Bestyrelsen styres typisk i forhold til aktiestørrelsen og for dem der er i tvivl som er Niels Thorborg (Leasy m.m.) hovedaktionær og også valgt som bestyrelsesformand.
              Bestyrelsen ansætter en Administrerende direktør der har det daglige ansvar for virksomheden eller koncernen. Siden 20. november er denne direktør Ole Bang Nielsen der dog har været meget fåmelt omkring fodbolddelen i OS&E da Jesper Hansen er sportsdirektør med ansvar for hele sportsdelen med reference til bestyrelsen hvorimod Poul Hansen og Kim Brink før ham var sportschefer og skulle referere til den administrative direktør der tidligere vat Thomas Christensen.
              Sportdirektøren ansætter cheftræner og sammn med ham finder de det setup klubben skal have for at bygge den del af virksomheden op som bestyrelsen ønsker. DEt være sig hjælpetrænere, massører spillere, samarbejdsklubber osv osv ..
              Da sportsdirektøren har det overordnede ansvar ligger det daglige ansvar for førsteholdstruppen hos cheftræneren.

              Kim Brink var direktør da jeg startede med at følge klubben og fik OB fra divisionen op i top .. i 2006 sagde vi farvel til spillere som Vintzenz, Junior, Miti, Tembo Berg og Aas mens det var Timm, Grahn og Bechara der kom til klubben .. jeg mener også at det var dette år at KB gik fra at være direktør til at være chef?
              Fo at highlighte hentede vi i de kommende år spillere som Helveg, Rado, Bolanos, Fall, Atle, Runa, Ruud, DD, og Utaka og derfra gik det som rigtigt skrevet den forkerte vej med Caca og Nyren for 10 mio, Rurik for 6 mio men også en fri Carrol og en fri Traore ..
              Jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor han blev fyret - ja han missede mesterskabet og ja truppen var uharonisk hvilket i sidste ende var hans ansvar på trods af at træneren havde det daglige ansvar .. men undskyldningen har været at man grunde finanskrisen skulle sadle om og det kunne KB ikke ... måske han selv har sagt nej til at blive begrænset men det var ikke det der blev givet udtryk for og jeg tror ikke at hun kunne have gjort det ringere end det der kom efterfølgende.
              Jeg mener at Thomas Christensen på ordre af Bestyrelsen/Thorborg begik en kæmpe brøler ved at fyre trioen uden at have en plan klar. Det kom frem at man havde været utilfreds hele det foregående forår så skulle det være kunne man have gjort det i sommerpausen eller i hvert fald i landskamppausen men man gjorde det impulsivt efter et nederlag lige efter landskampene lige før tre betydende kampe på meget kort tid...

              TC: Meget enig her .. hele vejen .. det var det rene komiske Ali bortset fra at det var dybt dybt sørgeligt .. øregas om sportsudvalg, strategien er ved at være gennemført, største trænertalent, ny strategi omkring egne tlenter. sportsdirektørjagt m.m. fulgt op med ringe handler og end ikke styr på truppen ... fandt dog aldrig ud af om det af BT påsåede spilleroprør havde noget på sig..
              Havde dog respekt for ham som koncerndirektør - fejlen ligger igen hos bestyrelsen ikke at have en plan klar og pådutte TC n opgave som ikke lå til ham. Den nye strategi (egne/danske/skandinaviske unge spillere med ældre spillere med udlandserfaring at læene sig op af) faldt helt til gulvet da det dels tog alt for lang tid at finde ud af hvad man ville/var tvunget til af økonomi, at få det på papir og så reelt ikke gøre det.
              I perioden hvor den nye strategi blev offentliggjort og til at Poul Hansen blev ansat blev følgende spillere hentet ind:
              Mendy, Toppel, Wessel, Tore, Skoubo, Schoop, Fall mens Oliver Laren blev rykket op og HC som træner ..

              PH: Igen, meget enig .. har læst hans bog og har respekt for hans tanker om fodbold som spil, talenter g mandskabsbehandling .. men jobbet var andet end han troede og håbløs, håbløs forventningsafstemning med Thomas Christensen .. han var ganske enkelt ude hvor han ikke kunne bunde ,,.. blev vist også overtrumfet af ledelsen et par gange ..

              Helt enig, TB fik for megt om ørene pga dårligt arbejde fra den overordnede ledelse og direkte indblandelse fra "sportsudvalget, TC og bestyrelsen ... rent kaos ... havde vel heller ikke prøvet det før?.. jeg var så også imod ham som træner så ..

              JH: Havde et dårligt udgangspunkt med at der skulle balance i regnskabet, en balance der har været søgt siden man fyrede Kim Brink og dermed altså i 3 år .. ikke mange spillere fra den tid han overtog så ...
              Han har faktisk gjort det fint på trænerposten men første vindue var sq underligt med en forlængelse til en uskarp AMC og Vemmelund - hentede Ari, Spelmann og Jeppe der var ide bag men ogå rene lottokuponer som Djuric, JBL, Abdellaoue og å et underligt køb af O´Brien ..
              Vinduet efter var der ungdomsinvasion med 5 ungdomskontrakter, 4 oprykninger og forlængelse med Radza og JB - henter Lasse, Ruud, OusagerLucas og Lado transferfrit men betaler så for Mikkelsen og Kryger?? Kirkeskov er jeg usikker på?
              I vinters var det så Skogseid på 6 mdr., Jonasson, samt Dalsgaard og Zohore på leje ..
              Eneste salg der vel kan stilles spørgsmlstegn ved er Baskim men der skal også penge ind .. det meste a alt andet har været kontraktudløb ..
              Min anke omkring Jesper Hansen er at han flere gange gambler uden at have isen i maven til det .. venter mod vinduet for at handle godt men billigt og får Lado .. spiller op mod Gaarde men ender alligevel med at ounge fuldt ud .. spiller ud mod Toppel der så ender med at gå andetsteds... og så virker det som han alene formår at reagere på det der sker omkring ham men ikke slv får ting til at ske. DEt virker ikke som om der er et antal muligheder hvis en spiller forsvinder eller der er et netværk der kan finde det for os ..
              Man kan ikke lykkedes med det hele men jeg syntes at der har været for mange spillere der ikke er slået til, for mange lottokuponer og for lidt "styr på det" ..

              JH har udtalt at man er kommet langt i processen med at få balance i tingene og at der er økonomi til at hente kvalitet og at man vil ... jeg tvivler bare på om han er den rigtige til dette? Han var god til at rydde op men kan han skabe et hold der skal op i top? og ja det er planen .. også jfr JH.
              Det er en superspændende debat. Vi er gået fra Sportsdirektør (KB) til Sportschef (KB, PH, TB) til Sportsdirektør igen (JH) og deri ligger der en markant forskel i hvem der har det overordnede ansvar og hvordan dette forvaltes, Dette indlæg har faktisk skubbet lidt til et par hldninger (hvilket måske skinner igennem) men det er ene og alene JH´s ansvar at bringe OB tilbage i toppen på bestyrelsen ordre. Det er mit indtryk at selvom JH referer direkte til bestyrelsen så blander bestyrelsen sig ikke helt så meget i dag som tidligere hvilket kan skyldes snævrer rammer, bedre udførelse o.a. men det er positivt.

              Og når en sportsdirektr har det overrdnede ansvar mener jeg også det er denne og ikke nødvendigvis træneren man skal s på når det er galt. Ikke at det har været OB de sidste par år men f.eks. i EFB hvor sportsdirektren sælger ud af de gode spillere for at erstatte dem med ringere spillere og stadi have høje forventninger så er der noget galt.

              Blot et par overordnede betragtninger ... meget er skrevet før og mere er skrevet end det der står her ...



              Last edited by Plum; 18-08-2015, 21:08.
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #8
                Glimrende tråd, gode indlæg! Har også tit tænkt på de her ting, og jeg synes overordnet dine kommentarer (trådstarter) omkring de enkelte personer er fair. Du peger selv på, at der kom en finanskrise ind i Kim Brinks sidste tid, og måske kunne man opdele tiden 2006-2015 i før 2010 ('de glade, dyre dage') og efter 2010 (opbremsning/turn-around/'nedtur').

                Det leder mig hen på Plums kommentar omkring bestyrelsen:
                Plum, du har ofte tidligere gjort opmærksom på bestyrelsens rolle, og du har jo evig ret i, at den er helt central. Konkret er nok mest vores bestyrelsesformand og tungeste investor Thorborg, der spiller en afgørende rolle, men CC Nielsen og Erik Laumand er jo også typer, som passer ind i profilen for en klub i DK: lokale erhvervsfolk med lokal forankring. Sådan er billedet i de fleste klubber i DK, med FCM som eneste rigtigt synlige undtagelse.
                Hvis man skal se på bestyrelsens rolle, så har den jo klart haft ansvaret for både det ambitiøse projekt i de 'glade, dyre dage' og for 'opbremsningen' efter 2010. Jeg ved ikke meget om forretning, men man har jo kunnet se på underskuddene efter 2010, at den var gal på driften. Jeg skal ikke gøre mig klog på, om opbremsningen kunne være håndteret mere elegant end det blev i 2010, men uanset hvordan det var sket, så var det jo uundgåeligt set fra en rent forretningsmæssig synsvinkel. Alternativt kunne Thorborg og co. jo have valgt at smide håndklædet i ringen og opgive projekt OB, og hvis man vil have et indblik i, hvad der sker, når en klub har en sugardaddy, der enten skrider eller skruer ned for blusset, så kan man kaste et blik på Horsens, hvor bl.a. STOFA lagde en del kroner (deres bestyresformand er tidligere adm direktør i STOFA) og nu har skruet ned for blusset. Horsens' krise er langt fra kun sportslig: de er jo nærmest ved at sælge butikken pt.

                Det fører mig (langt om længe) til pointen: jeg har det lidt ambivalent med sugar daddies.
                På den ene side ville OB som superligaprojekt hurtigt lukke og slukke, hvis de ikke var der. Jeg har intet direkte kendskab til dem, men ud fra de få ting, man har hørt, så har både CC Nielsen, Thorborg og Laumand (og sikkert resten også) sikkert et helt reelt ønske om, at Odense har en superligaklub, som også kan være med til at sætte byen på landkortet. Jeg forestiller ikke, at de tænker så meget i goodwill (og da slet ikke i indtjening, så er fodbold i Dk den forkerte branche), men måske ganske enkelt at sætte den by på landkortet, hvor de har hjemme. Hvis det er sandt, så er det helt ok - hvis jeg havde mange millioner, så røg der snildt nogle til OB:-)
                På den anden side er OB (en del af) et erhvervsprojekt og ledet af erhvervsfolk, der måske har sport/fodbold som interesse, men forretning er deres primære ting. Nu er der begået mange brølere af glade amatørledere i fodboldens verden i tidernes løb (host, Brøndby, interbank, host), og på den led er det jo fint med erfarne erhvervsfolk og det kølige blik på økonomien; men der er naturligvis altid det Damokles-sværd over hovedet, at f.eks. Thorborg en dag ganske enkelt ikke gider mere og trækker stikket. Jeg aner ikke en skid om manden og hans engagement i klubben, men den risiko var der f.eks. aldrig med Doktoren i Brøndby. Han skulle jo trækkes ud ved håret og er jo stadig med (helt ude på sidelinjen, men han er der). Det er jo bagdelen ved sugar-daddy modellen: sugar daddies kan jo blive trætte af projektet.

                Bestyrelsens rolle er bl.a. central, når der skal ansættes sportschef. Jesper Hansen opfatter jeg som hyret primært til at 'lande' OB efter 'nedturen'. Det er satme ikke nogen taknemmelig opgave, og han har da også (også fra undertegnede) modtaget en del tæsk under landingen. Investering i spillere som El Makrini, Festersen og AK ligner lidt et vendepunkt, men det er måske for tidligt at sige noget om endnu. Det bliver spændende at se den videre færd: er vi ved at konsolidere os på det nuværende niveau, hvor vi kan forvente at være en midterklub (8-5 plads agtigt)? Eller bliver der skruet lidt op for ambitionerne (uden at vi skal konkurrere med FCM, BIF eller FCK - mere 3.-6.plads agtigt)? Juryen er stadig ude, som jeg ser det.

                Comment


                  #9
                  Jeg er ikke så bekymret omkring Thorborg og sugardaddytingen ... Han bliver ikke træt af OB som sådan, men en af ideerne med fusionen var at koncernen samlet set skulle blive rentabel og selvfinansierende efter PS&E som eksempel. Det er så ikke lykkedes endnu bla. grundet finanskrisen som satte en opbremsning igang på mange områder f.eks, hotel og konference ... I dag er det dog bolddelen der bløder men det skulle der ved at være balance i jfr sportsdirektøren.

                  grunden til at mange erhvervsfolk går ind i bold er at det er et supergodt netværksområde og tag ikke fejl .. Netværk er penge .. Har du mulighed for det så tag f.eks, til et BNI netværksmøde som gæst ... Masser af visitkort og arbejdsopgaver skifter hænder ...

                  FCM er jo også på baggrund af Ejner Hessel der er Danmarks største Mercedesforhandler ...
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Jeg er ikke så bekymret omkring Thorborg og sugardaddytingen ... Han bliver ikke træt af OB som sådan, men en af ideerne med fusionen var at koncernen samlet set skulle blive rentabel og selvfinansierende efter PS&E som eksempel. Det er så ikke lykkedes endnu bla. grundet finanskrisen som satte en opbremsning igang på mange områder f.eks, hotel og konference ... I dag er det dog bolddelen der bløder men det skulle der ved at være balance i jfr sportsdirektøren.

                    grunden til at mange erhvervsfolk går ind i bold er at det er et supergodt netværksområde og tag ikke fejl .. Netværk er penge .. Har du mulighed for det så tag f.eks, til et BNI netværksmøde som gæst ... Masser af visitkort og arbejdsopgaver skifter hænder ...

                    FCM er jo også på baggrund af Ejner Hessel der er Danmarks største Mercedesforhandler ...

                    Den vinkel havde jeg slet ikke tænkt i; good point. Så det er ikke bare for byens stolthed og mine blå øjnes skyld forretningsfolk går til fodbold? hm, naive mig.
                    Jeg håber naturligvis du har ret mht Thorborgs engagement - han har jo også investeret i det, må man sige.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Den vinkel havde jeg slet ikke tænkt i; good point. Så det er ikke bare for byens stolthed og mine blå øjnes skyld forretningsfolk går til fodbold? hm, naive mig.
                      Jeg håber naturligvis du har ret mht Thorborgs engagement - han har jo også investeret i det, må man sige.
                      Den eneste del af stadion OB ejer er tilfældigvis hovedtribunen der i 2005 blev ud- og ombygget til bedre VIP og sponserfaciliteter ..

                      lidt om OB og byen samt ca. 1000 sponsorer i VIP http://www.djoefbladet.dk/temaer/por...oldmagten.aspx

                      Meget lidt om ejerforholdene ... http://www.fyens.dk/erhverv/Hvem-eje...artikel/806736

                      det er jo ikke et spørgsmål om naivitet .. Jeg kan ikke huske hvad du laver til dagligt men mange af disse ting arbejder jeg med til dagligt og er bare mere opmærksom på forholdene ... Mekanismerne bag er relevant i mit virke og for at være god til det jeg laver skal kunne udnytte det ..
                      Last edited by Plum; 19-08-2015, 07:53.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #12
                        Stærke betragtninger og med stort overblik, Plum.

                        Men pointe var egentlig at prøve, at gøre debatten om hele OB mere nuanceret. Det er ikke et nemt emne at tage op. Der er mange år og mange sekvenser at holde styr på, men jeg synes ofte, at det hele kommer til at handle om, hvor ringe sportsdirektøren er, og det kan også være fair nok, når man så et et transfervindue som det med Lasse Kryger og Thomas Mikkelsen.

                        Jeg synes, at det som fan kan være svært at skille dag-til-dag fodbold, med langsigtede løsninger. Jeg vil fx vove den påstand, at de fleste mente at Lucas Jensen var en rigtig god signing, da vi hentede ham, men det har efterfølgende vist sig ikke at være det. Hvilket på det tidspunkt vi hentede ham gav Jesper Hansen en masse ros, men på nuværende tidspunkt må betegnes som en fejl. Tingene ændrer sig løbende. Det er mennesker, som skal top-præstere, men der er så mange faktorer, som virkelig er svære at gardere sig imod.

                        Min nuværende delkonklusion er dog, at klubben ser bedre ud, end den har gjort i længere tid, men resultaterne har vendt sig imod os over de seneste kampe. Jeg har selv været en af dem, som har stået klar med fakel og høtyv, når det hele sejlede, men det sejler ikke nu, og ser man tilbage på, klubbens forfatning har været, så ligner vi jo en klub, der er gået fra at være et galehus til at være noget, som har fint styr på sagerne.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
                          Stærke betragtninger og med stort overblik, Plum.

                          Men pointe var egentlig at prøve, at gøre debatten om hele OB mere nuanceret. Det er ikke et nemt emne at tage op. Der er mange år og mange sekvenser at holde styr på, men jeg synes ofte, at det hele kommer til at handle om, hvor ringe sportsdirektøren er, og det kan også være fair nok, når man så et et transfervindue som det med Lasse Kryger og Thomas Mikkelsen.

                          Jeg synes, at det som fan kan være svært at skille dag-til-dag fodbold, med langsigtede løsninger. Jeg vil fx vove den påstand, at de fleste mente at Lucas Jensen var en rigtig god signing, da vi hentede ham, men det har efterfølgende vist sig ikke at være det. Hvilket på det tidspunkt vi hentede ham gav Jesper Hansen en masse ros, men på nuværende tidspunkt må betegnes som en fejl. Tingene ændrer sig løbende. Det er mennesker, som skal top-præstere, men der er så mange faktorer, som virkelig er svære at gardere sig imod.

                          Min nuværende delkonklusion er dog, at klubben ser bedre ud, end den har gjort i længere tid, men resultaterne har vendt sig imod os over de seneste kampe. Jeg har selv været en af dem, som har stået klar med fakel og høtyv, når det hele sejlede, men det sejler ikke nu, og ser man tilbage på, klubbens forfatning har været, så ligner vi jo en klub, der er gået fra at være et galehus til at være noget, som har fint styr på sagerne.
                          Helt enig - det kan være svært som fan at være "tilfreds", når det jo lige gik så godt - 6 point efter 2 kampe. Men vi skal minde os selv om, at holdet har spillet ad helvede til i flere år. Så kan KN / et par spillerkøb ikke vende skuden på 7 uger, selvom det måske så sådan ud i de første kampe i sæsonen.

                          Vi må desværre væbne os med tålmod.

                          Men jeg er isoleret set meget tilfreds med flere dispositioner på det sidste:
                          - KN er en fantastisk signing - spillerne har stor respekt for ham og han har vist at han kan vinde mesterskaber med "små" hold
                          - Festersen virker også som et scoop, selvom han jo ret beset vel ikke har scoret et "godt" mål endnu. Han har "bare" stået det rigtige sted på det rigtige tidspunkt - hvilket naturligvis også er en kæmpe kvalitet.
                          - AK signet og endda hentet allerede nu - på papiret en supersigning, hvis man kigger på forårsformen blandt angriberne i ligaen.

                          Læg mærke til at de alle 3 har fået meget lange kontrakter. De 3 skal være der, når holdet skal "toppe" om sandsynligvis ca. 2-3 år. I de år skal der så løbende hentes mere kvalitet, så der er kvalitet over hele linjen på det tidspunkt.

                          Det er svært som fan at acceptere, hvorfor man ikke bare fremskynder "processen" med at opbygge et godt hold, så vi kan komme i gang med at kæmpe om EL pladser. Men jeg tror simpelthen at det skal bygges stille og roligt op, hvis det også skal holde om 10 og 15 år.

                          Lille sjov iagttagelse: læg mærke til at 1887-kortene ikke umiddelbart kan fornyes til samme lave pris næste år. Noget man ellers har kunnet 2 sæsoner i træk. Jeg tror, at man er klar til at levere et så stærkt hold allerede næste sæson, at man mener, at det er på sin plads at det skal være dyrere at gå på stadion der. Man ved at dette første år under KN bliver ustabilt - så her skal man lokke folk på stadion med lave priser - snart skal det være med kvalitet. Min lille konspirationsteori ;o)

                          Comment


                            #14
                            Synes der er 3 ting der står klarest siden KB og co. blev fyret...

                            Overordnet set synes jeg at der løbende dannede sig et billede i OB, at folk besad positioner hvor de egentlig ikke hørte hjemme... en anden ting der gik igen var at de personer alle havde meget svævende filosofier om tingene, og ofte skiftende retning, prøv lige at tænke tilbage på alle de ting vi skulle være de bedste/bedre til, alle de målsætninger vi ikke var i nærheden af, osv... Den sidste ting er den enorme udskifting af trænere/Sportschef, som jo selvfølgelig kommer sig bla. af det første punkt...

                            Folk som TC, TB, PH, HC, er jo selvfølgelig ikke talentløse, men som sportsdirektør duede TC ikke andet end i det første vindue, som også skulle have været det eneste han skulle tage sig af, men sådan gik det jo ikke, jeg ved ikke om han fik smag for den del af det, men det var som om han var på vej op, mens resten af klubben var på vej ned, og det matchede kun i det første vindue, derefter blev det to forskellige verdener... TB duede ikke som manager, og det gjorde han også selv klart bagefter... PH fungerede ikke som sportschef, og HC ikke som træner for et suppehold... Samlet set har det hele været nødløsninger, godt nok talt op som en gennemtænkt og fremadrettet plan, men det ved vi alle at det er der intet af overstående ting der har været...

                            Fra fyringen af KB, til ansættelsen af JH:

                            TC = Administrerende direktør og Sportschef

                            TB = Træner og Sportschef (Scout?)

                            PH = Sportschef og Træner

                            HC = U-træner, Assistent, og A-træner

                            Uffe P = U-træner og A-træner

                            -

                            Og det hele er foregået på blot ca. 2½ år... det er jo nærmest pinligt...

                            Man ville ikke køre stilen videre fra under KB og co. men man ville gerne stadig være med deroppe hvor det var sjovt, og vi fik et eller andet sted revet os selv midt over...
                            Last edited by Kaspernon; 19-08-2015, 12:26.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #15
                              En "medspiller" under KB og co. må også have været den nye TV-aftale, der kom der i 2007 hvor vi også startede opturen, og som satte helt nye standarter...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment

                              Working...
                              X