Claudes1
Du går så meget op i "objektive sandheder", at du ikke forstår, hvad pointen er. I fodbold er der nogle gange ikke "tid" til objektivitet eller tålmodighed. Der går det for det meste ud på, at man tager beslutninger ud fra, hvad ens fornemmelse er for, hvordan udviklingen kommer til at foregå. Det betyder også, at nogle trænere bliver fyret længe før at deres projekter får lov til at køre deres gang. Det betyder at "gode" trænere bliver fyret, fordi det bliver vurderet, at det ikke er helt "godt nok". Når jeg siger den og den spiller ikke er "god nok", så er det ikke det samme, som jeg siger, at han talentløs. Jeg mener f.eks ikke at Jonasson er talentløs. Han er da udemærket. Måske tilmed en god holdspiller. Men han er ikke en leder på det niveau, som jeg mener er nødvendigt i en trup, der skal til at satse på at producere flere færdige Superliga-spillere af egen avl. Jeg siger, han er en god holdspiller, men som leder er han ikke "god nok". Jesper Hansen ville da helt sikkert være "god nok" til at være sportsdirektør i Kerteminde, f.eks, (nok temmelig overkvalificeret), men måske ikke god nok til at drive OB til tops i samarbejde med den og den træner, som nu engang er ansat. Det er en total balancegang. Ansvaret er stadig sportsdirektøren. Men ansvaret ryger altså mere ud på træneren, hvis han ikke forvalter den trup, som sportsdirektøren har givet ham, godt nok.
Det er altid en balancegang; som i mange tilfælde måske ikke objektivt giver mening, men som giver perfect sense i forhold til den praksis adskillige ledelser har brugt, når de skal vudere om den og den træner nu er god nok. Om den og den sportsdirektør er god nok. Og så tager de den svære beslutning, som de VED, ikke alle måske er enige i. Som de ved, måske kan opfattes som forhastet. Men som ultimativt kan blive en gevinst, hvis man vel at mærke HAR DEN RIGTIGE SPORTSDIREKTØR KLAR NOGET HURTIGERE END VI HAVDE!!!
Som William Kvist sagde den anden dag i relation til de buh-råb, han blev mødt med i forbindelse med landsholdet: Fodbolden har en kort hukommelse. Ikke fordi han bryder sig særligt meget om dette faktum; men han anerkender dette faktum og forholder sig til det. For han ved også, at det også gælder den anden vej. Får man succes, har fodbolden også en kort hukommelse. Og selv spillere, der er på nippet til at skifte til Brøndby og bagefter opfører sig kluntet og uproffesionelt i medierne bliver nu klappet fra banen i Odense, skønt alle, inklusiv undertegnede mente, at NU var målet fuldt. Fodbolden er lunefuld; det ved Jesper Hansen også godt. Så jeres velmenende forsøg på at "komme ham til undersætning", nærmest som om vi har begået et totalt karaktermord på ham all together, kommer bare til at virke som en naiv og romantisk forestilling om hvordan fodbold egentlig fungerer, mere end det er "nuancer". I hvert fald i min optik, i min bog. I gør det nærmest "kun" som en terapi for at løfte jeres humør p.g.a al den slemme, slemme, negativitet, der (utvivlsomt) findes (noget) af på dette forum. Det er meget sødt; og også prisværdigt, for selvfølgelig skal negativitet have modspil. Men for mig virker det stadig som om, at ordet "nuancer" bliver smidt om sig, nærmest som en måde at kvæle (berettiget) kritik, før den overhovedet kan komme til bordet. Det betyder at hvis ÈN f.eks nægter at give Jesper Hansen anerkendelse for nogen som helst af de signinger, som der er blevet gjort i dette vindue; så bliver det pludselig som om ALLE eller et stort flertal blandt de negative enten har gjort det samme, eller mener det samme. Og det mener jeg ingenlunde er tilfældet.
Vi er ikke uenige i, at en træner skal have tid til at afprøve sin ideer - men kun til den grad, hvor det giver mening. Sidste år spillede Skulason meget på midtbanen, og de fleste herinde er vist enige i, at det, mildest talt, ikke var en succés. Ja, som jeg har gentaget flere gange, spilleren selv var ude for at anerkende, hvad vi andre så nemt kunne se; at han slet ikke præsterede på den plads, og at han i øvrigt var meget mere tryg som venstre back, som er den plads, han blev lovet; da han blev hentet, og den plads han med succés spiller på det islandske landshold.
Så forstår jeg simpelthen ikke, man bakker op omkring det, udelukkende ud fra devisen: "Han skal have lov til at afprøve sine ideer, før han afviser dem". Hvorfor skal han "have lov til det"? Det er en rædsom idé; hvorfor skal man vente på at den crasher og burner? For så har den både mislykket og så har han spildt ALT for meget tid, både til kamp og træning på en idé, der var dødsfødt fra starten. Kan slet ikke se logikken bag det.
Uanset om han havde "begrundet" mistanke omkring Lado, så var det jo tydeligt fra starten, at han ikke var i form. Og vores forskellige trænere har ikke kunnet få ham op i form. Så har sportsdirektøren til syvende og sidst, som regel ansvaret for, at vi et år efter må rive kontrakten over. Så er det jo stadig et vildskud, uanset hvordan du vender og drejer det.
Hvad angår de signinger, vi har gjort, så mener jeg, at jeg har gjort det klar i andre indlæg, at jeg er overordentlig positiv overfor dem. Lund har overrasket mig positivt (men jeg mener stadig, at vi på længere sigt kan få en endnu bedre højre back end ham), Anders K og Festersen taler for sig selv; der er næppe nogen, der er negative overfor dem; og endnu mindre, at de er sikret på så lange kontrakter (Kontra det direkte tragikomiske i at Thomas Mikkelsen fik en lige så lang kontrakt) El Makrini var jeg og er jeg også positiv overfor; kan se han indeholder nogle af de kvaliteter, der skal til for at skabe en god central midtbanespiller; men hans problem hænger uløseligt sammen med hvilken makker, han skal spille sammen med. Får han Skulason fra nu af, tror jeg han bliver hevet ned i niveau. Får en makker, der er vant til og er i stand til at varetage en central midtbaneplads på lad os sige, på mininum det niveau Azer viste imod FCK, så tror jeg vi får endnu bedre ting at se fra ham. Så Kent Nielsen står også med aben. Vores angreb har da præsteret over, hvad man kan forvente i starten af nye makkerskaber; hvorfor skal vi så pines med så middelmådig en central midtbane-konstellation, som jeg mener El Makrini/Skulason er og bliver?
Og nej, jeg ved ikke om JH har de rette netværk. Men man kan tvivle på, at han har det, når man ser på nogle af de signinger, han har foretaget. Og "tvivl" er også godt nok i en samlet argumentation for, om man mener en sportsdirektør nu er dygtig nok. Og vi er enige om at Kent Nielsen er ansat til det lange perspektiv, ikke? Og her har de meldt ud, at i næste sæson skal vi i TOP-6, for der er det den nye struktur, og dér skal ambitionen være TOP-6. Og vejen til dén går over denne sæson; og her mener jeg, der er begrundet tvivl om hvor vidt vi er godt nok besat til både at lande os højere end vi gjorde i sidste sæson og så langt væk fra sidstepladsen som overhovedet muligt. Angrebet synes at være rigeligt godt til det. Men også de kan miste selvtillid og momentum, hvis resten pludselig rammer deres bundniveau, som de gjorde i Aalborg. For så rammer ALLE deres bundniveau, og så er OB altså bare ét af de dårligste hold i ligaen på dén konto. Min påstand, ikke nødvendigvis objektiv sandhed. Men det behøves jeg faktisk heller ikke på et fodboldforum...
Igen, den retorik til allersidst. Hvor har jeg skrevet og antydet at JH er en skandale? Måske er der bare nogen, der har større krav til, hvornår han har gjort det op for de 2 foregående vinduer? Kan det tænkes?
Som jeg ser truppen NU, så vil jeg mene, der skal ryge større kredit Kent Nielsens vej end Jesper Hansen, hvis Kent Nielsen formår at skabe stabilitet og udvikling med det set-up. Og det mener jeg, fordi der er, i min optik, MASSIV kvalitativ forskel imellem de spillere, han har hentet nu og så flere af de andre, som han har hentet forudgående. Så stor, at jeg ikke tror på, at vi kan skabe hverken udvikling og stabilitet med den sammensætning. Defensivt er det simpelthen grinagtigt tyndt. Ingen disrespekt til Magnus Pedersen, som jeg er sikker på bliver en profil en gang; men at han skal agere 1. eller 2. reserve til et midterforsvar bestående af Lasse Nielsen og Jonasson, det er simpelthen udtryk for et ambitionsniveau LANGT under, ikke bare ambitionen om TOP-6 men også om ambitionen om en solid midterplacering. Det er nærmest grinagtigt, at nogen kan se på det og ikke mene, det er en vanvittig gamble med en hel halvsæson; og dermed også muligheden for, at vi ved halvtid allerede må smide ideer om udvikling til side til fordel for at træne ORGANISATION og fight, som vi gjorde under Ove P, da det "viste sig" at et hold uden ledere og gode nok boldspillere navnlig på midtbanen, på magisk vis IKKE kunne spille boldbesidende fodbold hverken i det lange eller det korte løb...
Jeg er ikke sikker på, jeg nogensinde har fået "ros" for nogen af mine "forudsigelser" (Jeg "forudså bl.a i sin tid, at det set-up Lars Olsen rendte rundt med ikke ville holde i længden), så det er da en ny oplevelse. Er ikke sikker på, hvorfor du giver mig ros; jeg bryder mig egentlig ikke selv ret meget om den forudsigelse; ja, jeg bryder mig egentlig ikke ret meget om at være negativ; believe or not. Jeg har bare en anden tilgang til ambition vs. realisme end andre måske har; og bruger dette som en platform for advokere med et brud på typisk "dansk" tankegang, hvor spillere, trænere og ledelser skal pakkes ind i vat og skånes for kritik p.g.a bl.a "nuancer", alt imens vi i Danmark sakker bagud i forhold til udlandet, fordi der simpelthen ikke stilles nok krav - og ikke eksisterer en større ambitionsskala for, hvornår man er "tilfreds".
Måske lidt et side-track, men damn it; jeg er pissetræt af, at der for mange, der simpelthen er for tilfredse med for lidt. Og argumenterer så ud fra det.
MvH ChrisOB
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Ugen der gak - StateTroopers analyse
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægTC var ikke udulig men han er nu heller ikke i bestyrelsen ... http://www.ose.dk/om-ose/bestyrelsen-direktionen.aspx
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlægWhat the fuuuuuuccccck !!!!!!!det her er nyt for mig, Jeg troede sgu vi en gang for alle var sluppet af med den uduelige varmluft ballon
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægHvis det er rigtigt, hvad du skriver: For at sætte det på spidsen, så er det jo Thorborg vi skal svine/rose i de her tråde!
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg(...)
Jeg har aldrig påstået, at i fodbold er tingene "næsten altid" sort/hvide. Jeg har sagt, at mange gange KAN tingene være sort/hvide; og den er altså en sandhed, uanset om du kan li' det eller ej. Det er nemlig i et sådan minefelt enhver træner og enhver sportsdirektør arbejder i. Det er derfor det er sjældent en træner holder ret længe i den samme klub. Det er derfor trænere bliver fyret LÆNGE før, at de kan fuldføre deres projekter. Det er derfor f.eks Real Madrid har haft 9 trænere på 11 år. Det er derfor Brøndby har haft 6 på 7. I det minefelt er forskellen imellem "ikke god" og "ikke god nok" selve nøglen til at forstå, hvorfor nogle trænere bliver fyret, og andre ikke bliver. Man kan blive fyret for begge ting.
Jeg mener bare ikke, at der findes en objektiv sandhed om, om JH er "ikke god" eller "ikke god nok" eller "god nok". Du mener at du kender sandheden jeg mener at det altid vil bygge på subjektive vurderinger at dig, mig og alle andre - nogle er bedre end andre - men det er ikke let at vurdere, da der er så mange parametre der skal tages hensyn til. Det man dog ofte kan holde sig til, er, at hvis en sportsdirektør lever op til målsætningen bliver han meget sjældent fyret. Men indtil nu har han levet op til målsætningen. Det bliver så interessant at se om dette års målsætning opfyldes.
Nuancer synes jeg, til tider, bliver misbrugt som en måde at kvæle kritik, før den i det hele taget bliver taget i brug; for nogle gange er nuancerne, der bare ikke. Skulason er god nok til at spille venstre back; men ikke til at spille central midt. Det er min påstand. Og hvis Kent Nielsen fastholder ham sådan, så vil mit barometer, i takt med de dårlige resultater og/eller spil, den disposition, i mine øjne uundgåeligt vil føre med sig, skubbe Kent Nielsen ned på "ikke god nok" til at føre os væk fra 7.-10. pladsen.
For så rådden en disposition, mener jeg den er.
Det skal du have lov til at mene. Jeg er heller ikke begejstret - men jeg accepterer, at KN vil prøve sine idéer ordentligt af, inden han afviser dem. Han har 3-4 år til at finde det optimale. Jeg er selv fodboldtræner og bliver nødt til at stole på at mange ting man træner først slår igennem på banen efter lang tid. Det viser al min erfaring mig er rigtig. Dermed ikke sagt at KN lykkes med Ari på midten, men jeg kan godt forstå at KN ikke giver op - slet ikke når alle spillere på holdet er usikre omkring den nye spille stil.
Jeg mener JH ikke er god nok; ikke kun baseret på, at han ikke har hentet en CF'er. Jeg mener, han ikke er god nok, p.g.a Lado. P.g.a Kryger. P.g.a Thomas Mikkelsen. P.g.a at basen; vores centerforsvar og centrale midtbane både mangler evner og lederskab, der i mine øjne gør dette projekt ladesiggørligt. Vi skal op i TOP-6. Med den nuværende base mener jeg ikke, at vi har en chance for at nå derop.
Enig i at Kryger og Mikkelsen er noget lort. Lado mener jeg, at JH havde begrundet "mistanke" om at han ville kunne begå sig på et OB-hold ud fra hans CV. Den vil jeg ikke sætte på listen over dårlige dispositioner. Men det viser jo også bare hvor subjektivt alt det her er. Hvordan vurderer du egentligt signingerne af: AK, Fester, Makrini, KN, Bredahl, OP og OL?
Den base er sportsdirektøren ansvarlig for at hente. Èn til hver kæde. Hvoraf mindst én, helst to, skal være en spiller, som har bedre lederskabsevner end jeg mener Jonasson har. Så der også noget med "rettidig omhu", en tvivl om han har det rette netværk; og flere andre ting, men bottom line er, at det er langt mere kompliceret end bare "han hentede ikke en centerforsvarer". Jeg mener f.eks ALLE vores forsvarsspillere p.t ikke er gode nok til at lande os i TOP-6. Hverken i denne - eller i den næste.
Ved du at JH ikke har de rette netværk eller passer det bare godt ind i din argumentation? Målsætningen er vel heller ikke at ende i top 6 - hedder den ikke en solid midterplacering et sikkert stykke fra nedrykning? Hvis der nu hentes en solid CFer i vinterpausen og én mere til sommer, ser det hele jo meget anderledes ud. Så hvis JH tænker ren og skær målsætning, har han muligvis sit på det tørre.
Du kan så have større tiltro til "det store billede"; jeg er bare bange for, at du bliver slemt skuffet, hvis du, åbenbart, mener at det nuværende set-up med så stor en kvalitativ kløft imellem angreb og resten er god nok.
Det er en længere proces. Efter dette vindue har jeg store forventninger til næste sommervindue. Hvis det bliver lige så stort som dette, bliver det rigtig spændende at være OB-fan i næste sæson.
Med det set-up kommer vi til at svinge op og ned indtil vi får A) Et bedre centerforsvar. B) Bedre ledere på banen. C) Skulason LAAAANGT væk fra den centrale midt.
Sort/hvidt? Ja. Blottet for nuancer? Njah, måske. Men helt i tråd med, hvor sort/hvid fodbold en gang imellem kan være. Vil med glæde æde mine ord, hvis jeg tager fejl. Men det tror jeg, desværre, ikke at jeg kommer til. Det provokerer dig, at jeg er sort/hvid. Too bad. Jeg opererer blot ud fra min overbevisning om, at i fodbold KAN tingene nogle gange bare være så sort/hvide. At summen af nogle elementer equals "not good enough". God nok til at blive i ligaen; god nok til at vinde kampe i et to-cifret antal. Men ikke god nok til at lande os i TOP-6. Og jeg garanterer dig for, at hvis vi ikke slutter højere end sidste år; så vil Kent Nielsens position i klubben begynde at komme i tvivl blandt vores ledelse. De har ikke hentet Kent Nielsen for at vi skal blive nr. 8-9-10 stykker igen.
Skuden er vendt. Men med det set-up står holdet ikke "færdigt" om 1-2 år. Med det set-up er Kent Nielsen fyret om 2 år. Påstand? Jep. Grebet ud af den blå luft? Måske. Men vi kan da vende tilbage om 2 år og se om jeg får ret. Hvis ikke er det kun glædeligt for alle parter; for så har det bevist at Kent Nielsen i sandhed er god nok. For så har han fået noget godt ud af noget, der i mine øjne er ret så middelmådigt. Især i forsvaret og på den centrale midt.
Den sidste synes jeg er uheldig - for den betyder reelt at du har besluttet dig for at JH er og bliver en skandale - kun KN kan redde JHs røv. Hvis du mener at kunne klandre JH for spillerkøb, må du også anerkende ham for at han sammensatte en trup, som træneren kunne få til at fungere. Hvis en træner kan få spillerne til at spille godt nok, er de fantastiske signinger fra JHs side lige efter trænerens ønske - de fungerede jo. Men hatten af for at du tør komme med en forudsigelse - det er der ikke mange der tør!
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlægThorborg blander sig netop alt for meget i den daglige ledelse og er netop en af grundene til at det har sejlet i lang tid ... Tillid er godt men kontrol er bedre ...
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af RASH Se indlægDet er tipsbladet der skriver det, jeg citere dem bare for det, da det ligger i god tråd med, at jeg har hørt flere journalister sige, at Kent var Thorborgs store ønske.
Niels Thorborg har også spillet en rolle i ansættelsen af Kent Nielsen som cheftræner fra sommer, og OB-ejeren er glad for aftalen med Kent Nielsen, der passer til Niels Thorborgs billede af OB i de kommende år.
- Tilknytningen af Kent Nielsen var et ønskescenarie for os, for vi ved, at vi skal arbejde tålmodigt men effektivt, hvis vi skal skabe den kontinuerlige udvikling, mens vi fortsat giver os tid til at udvikle alle de dele af klubben og klubkulturen, som vi er i gang med - men langt fra færdige med, siger Niels Thorborg til Tipsbladet.
Jeg har selv været meget hård ved Jesper Hansen, og det skyldes ofte, at han er den eneste jeg har at skyde på. Men jeg tror faktisk ikke han har så meget med at finde spillere at gøre, men det er dog ikke noget jeg ved. Jeg kan bare huske, at Ove udtalte i et interview, at det var ham der fandt Skogseid og han forsøgte at få en flerårig aftale med ham, men han ville kun skrive for seks måneder, i samme interview sagde han også, at han bad om at få Zohore. Mit indtryk var også, at Troels Bech havde meget med at finde nye spillere at gøre, så måske Jesper Hansens opgave bare er at tage tæskene? Jeg ved det ikke, men jeg ville satme gerne vide det!
Det har altid været et mysterium for mig, hvad de forskellige ansatte i OB har af ansvar og magt - især sportsdirektøren.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af RASH Se indlægFodbold er Niels Thorborgs store passion, og sammen med de to næstformænd Thomas Christensen og Erik Laumand sidder OB-ejeren i klubbens sportsudvalg, der blandt andet beskæftiger sig med køb og salg af spillere.
Niels Thorborg har også spillet en rolle i ansættelsen af Kent Nielsen som cheftræner fra sommer, og OB-ejeren er glad for aftalen med Kent Nielsen, der passer til Niels Thorborgs billede af OB i de kommende år.
- Tilknytningen af Kent Nielsen var et ønskescenarie for os, for vi ved, at vi skal arbejde tålmodigt men effektivt, hvis vi skal skabe den kontinuerlige udvikling, mens vi fortsat giver os tid til at udvikle alle de dele af klubben og klubkulturen, som vi er i gang med - men langt fra færdige med, siger Niels Thorborg til Tipsbladet.
Hvem der ringede, og forhandlede detaljerne på plads ved jeg ikke, men jeg ved at det var Thorborgs helt store ønske at få Kent til, jeg ved godt at du og mange andre gerne vil give Jesper Hansen æren for den handel, men ligesom du vil se beviser, så vil jeg godt nok også meget gerne se beviser for at Jesper Hansen har haft ret meget med den handel at gøre.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægJa, men det handler ikke om alle andre, jeg spørger dig, ud fra det du skrev... Du flirtede på forhånd med JH raus, kaldte det på forhånd en skandale, håbløst, og bekymrende, hvis ikke etc... Hvordan går det med det..? Er det JH raus eller ej, er det en skandale eller ej..?
(Det er vist ikke alle sportsdirektører der feks. har hentet 6 backs på 6 måneder, så det er da en vrøvlet måde du gør det op på, men det havde du måske "glemt")
Jeg har vist aldrig skrevet JH Raus - men jeg har skrevet de andre ting - det er helt sikkert - jeg synes at det er dybt bekymrende at der ikke blev hentet en CFer. Især fordi det ikke så ud som om at KN ville bruge LN overhovedet. Det ser det så ud til at han vil alligevel - men alligevel er det problematisk i min optik. Isoleret set er det en skandale, som trækker ned i den samlede vurdering af JH.
Jeg kunne godt have nævnt flere andre mærkelige dispositioner (Kryger f.eks.), men jeg troede ikke det var nødvendigt for at vise min pointe.
Vil du også stadig af med Emil..? og er det stadig den gamle sang med mentaliteten..?
Er du stadig skuffet over at mange af spillerne ikke har det nødvendige drive der skal til..?
Ja, jeg vil stadig af med Emil. Hvis OB nærmer sig bunden igen og der kommer lidt rigelig modgang er det min forudsigelse, at vi har den "gamle" slatne Emil tilbage. Jeg er ikke skuffet over, at det ikke er lykkedes for JH at komme af med ham. Han er bare svær at sælge, hvis man har fulgt ham over længere tid. Hvor mange klubber har plads til en så stor humørspiller, som ikke engang kan score særligt mange mål på et hold med OBs offensiv pt.?
Tror du stadig ikke at Zohore bliver til noget i OB..? Og hvor få kampe i OB var det du byggede din mening på..?
Zohore er svær. Jeg synes, at han passer godt sammen med de 2 andre typer, da han er væsentlig anderledes. Hvornår har jeg skrevet han ikke ville blive til noget - det har da aldrig - eller var jeg beruset?
Hvor går grænsen egentlig for hvor mange punkter man kan nævne, hvor tit, og hvornår..? for det er sgu ikke let at tyde ud fra det du siger, og hvad du så selv gør.!?
Den forstår jeg ikke - vil du uddybe?
Din snak om at folk har en agenda, den er meget svær at tage seriøst, især når du selv kun spotter det negative hos dine "modstandere"...
Det er skam ikke fordi det er sjovere at nævne den signing, det er nu engang bare fordi det er en del af virkeligheden, vi har lige måtte leje ham ud igen, vi kunne godt bruge pengene der går til ham på noget andet, han var en fejl... og for at bruge dine egne ord, så er det jo, (næsten?) alle, der har det sådan med Mikkelsen, og så må jeg jo godt...
Hvis du læser mine indlæg, vil du se, at jeg intet problem har med at give folk ret, og støtte dem i forskellige holdninger omkring OB og spillet på banen. Så jeg spotter ikke kun det negative hos folk. Men det er klart at når emnet netop her er "negativitet", er det naturligvis det der er emnet og så vil der blive spottet negativitet. Jeg vil med det samme rose ChrisOB for tidligere i dag at have nosser til at forudsige, at KN er fyret om 2 år pga. JHs fejldisponeringer. Jeg tror ikke han får ret - men det er lige meget. Jeg er ikke enig med hans afslutning på hans forudsigelse, men det detaljerede svar må du læse om lidt i den tråd.
Den signing og Kryger-signingen er en del af virkeligheden ligesom KN, Fester og AK - så der er noget der trækker i forskellige retninger:
Det det nok i bund og grund handler om, er, at nogle af os mener, at de mange gode signings tæller mere i det store sportsdirektør-regnskab end andre brugere gør. Det vil jo altid være subjektivt. Et godt eksempel er Lado. Jeg havde ikke forudset, at en spiller med hans CV ikke var i nærheden af at slå igennem i Superligaen. Flere har nævnt at han var i dårlig form - men hvor lang tid kan det tage at komme i form, når man er prof. fodboldspiller og ikke har været skadet? Andre mener at det var en skandale-signing - men tror ikke at mange herinde har forudsagt, at Lado aldring kommer til at være i nærheden af startopstillingen i OB. Men det er nu engang noget lettere at stå bagefter og sige, ja, ja, det måtte jo ske. Jeg personligt mener nu engang, at JH havde gode grunde til at tro på, at Lado kunne forstærke OBs offensiv. Derfor vil jeg ikke sætte Lado på JH fejl-listen. Det gør andre - men igen det er subjektivt. Så det er utroligt svært at diskutere fordi præmisserne for diskussionen opfattes så forskelligt af os.
Jeg er enig i det sidste, og har selv flere gange rost JH for at være en del af at have hentet JH, men det var jo altså Thorborg der ville have ham, og det var ikke sket uden hans millioner, det er det folk siger, og ikke at JH ikke har haft nogen betydning... han er KNs chef, selvfølgelig har han da haft det, og selvfølgelig har han haft en rolle i det, det kan vi da alle regne ud...
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægDet kan jeg naturligvis ikke bevise - men der er da heller ikke noget i det citat du henviser til, som antyder at Thorborg har haft noget med signingen at gøre. Ikke at han ikke har - jeg synes bare ikke, at citatet kan bruges til noget som helst til at underbygge påstanden.
Med hensyn til det du skriver om sportsudvalget er alle scenarier pludselig mulige. Hvor megen magt har JH i dette sportsudvalg? Kan vi overhovedet rose eller klandre ham for noget? Er han mere en mand der skulle have styr på økonomien? Jeg ved intet om det - men det virker som om du ved noget?
Jeg har selv været meget hård ved Jesper Hansen, og det skyldes ofte, at han er den eneste jeg har at skyde på. Men jeg tror faktisk ikke han har så meget med at finde spillere at gøre, men det er dog ikke noget jeg ved. Jeg kan bare huske, at Ove udtalte i et interview, at det var ham der fandt Skogseid og han forsøgte at få en flerårig aftale med ham, men han ville kun skrive for seks måneder, i samme interview sagde han også, at han bad om at få Zohore. Mit indtryk var også, at Troels Bech havde meget med at finde nye spillere at gøre, så måske Jesper Hansens opgave bare er at tage tæskene? Jeg ved det ikke, men jeg ville satme gerne vide det!
Det har altid været et mysterium for mig, hvad de forskellige ansatte i OB har af ansvar og magt - især sportsdirektøren.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af RASH Se indlægFodbold er Niels Thorborgs store passion, og sammen med de to næstformænd Thomas Christensen og Erik Laumand sidder OB-ejeren i klubbens sportsudvalg, der blandt andet beskæftiger sig med køb og salg af spillere.
Hvem der ringede, og forhandlede detaljerne på plads ved jeg ikke, men jeg ved at det var Thorborgs helt store ønske at få Kent til, jeg ved godt at du og mange andre gerne vil give Jesper Hansen æren for den handel, men ligesom du vil se beviser, så vil jeg godt nok også meget gerne se beviser for at Jesper Hansen har haft ret meget med den handel at gøre.
Med hensyn til det du skriver om sportsudvalget er alle scenarier pludselig mulige. Hvor megen magt har JH i dette sportsudvalg? Kan vi overhovedet rose eller klandre ham for noget? Er han mere en mand der skulle have styr på økonomien? Jeg ved intet om det - men det virker som om du ved noget?
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlæginteressant viden du besidder her, men på samme måde som mange gerne vil klandre JH for mange ulyksaligheder (TM bl.a.) qua hans titel som sportschef med job og ansvarsområde i det sportslige må æren for KN og Bredahl også tilfalde JH her....Thorborg er "kun" sponsor og bestyrelsesformand i OS&E og han blander sig næppe i den daglige ledelse, men har tillid til st de håndgangne mænd passer deres job inden for de rammer der er givet.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægdet er muligt at det er almen viden at KN er Thorborgs "våde drøm" af danske trænere. Min pointe var at JH med den titel han har bør roses for det, på samme måde som bliver klandret for TM og andet knap så godt
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af RASH Se indlægDet er da almen viden, at det var Thorborgs store ønske at få Kent som træner. Thorborg er ikke "kun" sponsor. Han er utrolig hemmelighedsfuld og næsten umulig at få et interview med, der er journalister der har forsøgt igennem flere år at få et interview med ham.
Leave a comment:
Leave a comment: