Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - RFC 16/08/2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af rhans05ob Se indlæg
    Jeg mener (med risiko for at blive lynchet) ikke at forsvaret (læs: det at forsvare) er vores største problem. Hverken 4-kæden eller holdet som helhed. Derfor tror jeg heller ikke på, at en god CF vil løse problemet med at indkassere mål. Ej heller en CDM, hvor jeg mener at både Makrini og Skula er dygtige i det defensive. Grunden til, at vi lige pt skal leve på en taktik der hedder "at score flere mål end vi lukker ind", er, at vi simpelthen ikke formår at spille bolden ud fra egen zone i det etablerede spil! Det giver usikkerhed og vi fanges mange gange ude af balance, hvor det de enkelte spillere let kommer til at se uheldige ud...
    Jovist, vi lukker nogle mål ind på dødbolde og bliver overspillet en gang imellem, men hvis mig et hold, der ikke lider under det?
    Synes faktisk, at vi forsvarer os rigtig godt i det etablerede spil og synes også, at MD gjorde det rigtig fint (på trods af uretfærdig kritik fra kommentator på TV). Fantastisk til at spille bolde ud! Jeg kan så være enig i, at der rent antalsmæssigt mangler en mand i forsvaret.
    Problemet med at bygge angreb op nede bag fra blev personificeret ved Skula og Kirke i går, som smed rigtig, rigtig meget væk.
    På den måde, som vi spiller nu, der kunne jeg faktisk godt gå hen at savne Schoop en lille smule :/
    Eller kunne Azer ved siden af Makrini være løsningen?
    Så, nu fik jeg vidst tilstrækkelig mange op i det røde felt.
    Min ydmyg pointe er, at hvis vi bliver bedre til at spille bolden op og ud af pres, så ville vi et yderst skræmmende hold og ikke lukke nær samme antal mål ind! Vores problem er ikke, når modstanderen har bolden, det er når vi selv har den på egen banehalvdel...
    Tror ikke du får ret mange op i det røde felt ;-) .. Er jo nævnt mange gange at vores centrale midt er ringe , at spille bolden til Skulason er vel som at sparke bolden hårdt ind i et træ , man aner ikke hvilken retning den kommer retur i ;-) ..
    Måske er Makrini den defensive løsning , jeg er endnu ikke overbevist men i går gav håb .

    Men både forsvar og målmand har ganske enkelt heller ikke nævneværdig kvalitet .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Makrini er motoren på hcm, der både er nede og hente bolden mellem HJ og OL, mens Skula er den kontrolerende på vcm, der trækker ind og skal fordele fra midtercirklen. Her kan man selvfølgelig sige, at han endnu tilgode at vise sin kvalitet. Min pointe er dog stadig, at det virker om at det 'holdet' det mangler automatikker, mod, mv. for at vi lykkes. Ikke den enkelte spiller. Selv om Skula og Kirke som sagt ofte kan efterlade en med den følelse... Er på den lyse side meget tryg ved, at det er KN, der skal få det til at fungere 👍!

      Comment

      Working...
      X