Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bashkim Kadrii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Det har alle dage været sådan at de kloge narrer de mindre kloge. Hvis man har lidt svært ved at gennemskue at L’easy er en dyr løsning så står det skidt til.
    Min gamle matematik-lærer, skreg allerede i 4.-5. klasse: “Aldrig køb på afbetaling!”, da vi skulle lære om renter og renters rente

    Det har alle dage været dyrt, at være fattig ... og det ændrer sig ikke liiiiige foreløbigt.

    Ingen tvinges jo til at handle hos Leasy etc.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Jeg vil ikke blande mig meget her, da jeg har taget den her et par gange, men vil nu lige pointere at det er sådan det er muligt at blive ekstremt rig på andre.

      "Neej se, den gavmilde rigmand giver 1000 kr. til noget (han havde lige tjent 1 million på ekstremt høje renter ved sine lån) og folket var SÅ glade for at den gavmilde rigmand bare smed om sig med penge til folket ... og de få der pippede "jamen han har tjent ufatteligt meget mere ved at tage en utroligt høj rente af lån" ... fik læst og påskrevet at de altså skulle være glade for rigmandens gavmildhed og de skulle altså ikke være misundelige, for det var jo det de var, fik de at vide!".
      ... og sådan levede rigmanden fedt til sine dages ende.

      https://politiken.dk/oekonomi/art489...%A5n-hos-LEasy

      En gammel artikel om et problem som er vedvarende og ja de findes i endnu værre udgave end L`easy (Thorborg) hvilket så også i nogen grad er blevet forbudt nu.

      https://www.tv2fyn.dk/lante-penge/kr...-indskaerpelse

      og en ny.
      Jeg syntes dit indlæg er lidt nedladende syntes ikke jeg har mødt mange herinde der klapper og pipper højlydt af Thorborg fordi han putter midler i OB.

      Hvad der er den moralske korrekte måde at tjene penge på kan der være mange meninger om.

      Syntes bare der er forskel på 16 til 30 % i renter og så renter op imod 1.000 %.

      Thorborg er heldig at han har kontrollen over så fin og traditionsrig klub som OB og han har et kæmpe ansvar for at forvaltet klubben på en god og respektfuld måde.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        For at hjælpe dig lidt..... den overvejdende grund til en højere rente er risikovilligheden ! En låneudbyder ser altid på sandsynligheden for at en kunde kan betale tilbage / risikoen for misligeholdelse af et lån. En bank kører som regel på P90/P99, hvor andre udbydere ligger på P75.... lidt teknisk !

        Dvs. at L'easy tager sig ekstra betalt for at løbe en større risiko for tab (som de også har en del af) !
        Da de ved at de handler med folk, som med stor sandsynlighed ikke kan betale det tilbage ... det kan man så synes om eller ej, jeg synes ikke om det (mildt sagt :D ).
        (og nu holder jeg kæft her, min pointe er fremført).
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Da de ved at de handler med folk, som med stor sandsynlighed ikke kan betale det tilbage ... det kan man så synes om eller ej, jeg synes ikke om det (mildt sagt :D ).
          (og nu holder jeg kæft her, min pointe er fremført).
          Jamen, så er der jo kun to muligheder tilbage - lån på det sorte marked eller erkend at du ikke kan låne noget overhovedet på trods af din "desperation" !

          Comment


            Oprindeligt indsendt af DetForbandedeOB Se indlæg

            Det er i al fald ikke langt fra. Nu fandt jeg bare et tilfældigt produkt på Leasy's hjemmeside. En MacBook Air 13,3". Den koster 9.999 kr., hvis du køber den kontant. Hvis man finansierer den hos dem Leasy over 66 måneder skal man samlet betale 20.314 kr. Det er mere end det dobbelte af kontantprisen. Hvis man vel at mærke overholder alle afdrag. Ellers er der jo morarenter og rykkere oveni hatten.

            Samtidig kan man så gå ind på Bilkas hjemmeside og se, at nøjagtig den samme MacBook kan købes der kontant for 7.637 kr. Så er det fandme dumt at købe den hos Leasy - selv kontant... Hvis man ikke kan gennemskue noget så fucking simpelt, så er man sgu selv uden om det...

            Jeg bryder mig heller ikke om den forretningsform, men jeg har heller ingen medlidenhed med de mennesker, der ikke kan gennemskue noget så simpelt.
            Kan vi så blive enige om det handler om prioritering og ikke tvang?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Er der nogen, der er stødt på artikler eller lignende med info om, hvor meget Kadrii står til at tjene? Eller bare rygter om det?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                Min gamle matematik-lærer, skreg allerede i 4.-5. klasse: “Aldrig køb på afbetaling!”, da vi skulle lære om renter og renters rente

                Det har alle dage været dyrt, at være fattig ... og det ændrer sig ikke liiiiige foreløbigt.

                Ingen tvinges jo til at handle hos Leasy etc.
                Netop.

                De “stakler” som åbenbart er ofre i nogles øjne vælger jo selv at anskaffe sig TV og andet på den dyre måde måske fordi de føler et behov som ikke kan dækkes af eksempelvis DBA.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg



                  Nu skal jeg lige hjælpe jer lidt. Leasy står bag mange Kviklån-virksomheder. Så sammenligningen mellem Leasy og Kviklån er helt korrekt. Leasy ER Kviklån. Og ja, de sælger også hvidevarer - til overpris
                  Hvor mange af dem som taget kviklån tænker du gør det for at få råd til at komme i Netto og købe en pakke havregryn og en liter skummetmælk for blot at få noget at spise?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Har sgu ikke medlidenhed med de tåber der drukner i kviklån. Så lad da vær med at købe før man har råd. Er det virkelig så enkelt? Ja det er det faktisk.

                    Comment


                      Må jeg i al beskedenhed foreslå, at denne urimelige diskussion om kviklån m.m. stopper i BJ-tråden..!
                      Ellers opret en ny, hvor folk der har det behov kan udleve sine drømme om diverse holdninger til lån.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
                        Må jeg i al beskedenhed foreslå, at denne urimelige diskussion om kviklån m.m. stopper i BJ-tråden..!
                        Ellers opret en ny, hvor folk der har det behov kan udleve sine drømme om diverse holdninger til lån.
                        Så du må snakke om blow jobs, men andre må ikke snakke økonomi?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                          Så du må snakke om blow jobs, men andre må ikke snakke økonomi?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                            Så du må snakke om blow jobs, men andre må ikke snakke økonomi?
                            Haha... badabing!

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Kan vi så blive enige om det handler om prioritering og ikke tvang?
                              Vi er fuldstændigt enige

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                                Haha... badabing!
                                Vågnede klokken 04 i nat og kunne ikke falde i søvn igen ... overvejede om en admin burde poste sådan et indlæg i lille times tid, men ...

                                Comment

                                Working...
                                X