Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: FCM-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
    Ekstraordinære: Ingen
    Godkendte: Falk, Festersen, Larsen, Kirskeskov, Lund, Falkeskov
    Middelmådige: K. Larsen, Skulason, Makirini, Zohore
    Under middel: Halgrimur

At spille med om pointene til 92. minut mod sidste års mestre er tildels okay, men spilstyringen (eller mangel på samme) er horribelt på den første 1/3 del banen.

En middelplacering som målsætning er spot on, som vores trup ser ud lige pt. Sælges Falk er jeg bekymret. Det er umiddelbart min status på de første 3 kampe og ovenstående vurdering af hver enkelt spiller, kan tilnærmelsesvis kopieres.

CF og CM skal markant forstærkes - før vi kan gøre os forhåbninger om mere, men så kan det tilgengæld også blive rigtigt sjovt. Lige så sjovt det potentielt kan blive, lige så trist kan det blive når Falk rejser.
    Forskellen på Ove og KN er, at KN vil have holdet til at spille sit spil lige meget modstanderen - hurtig igangsætning og forsøg på opspil med kombinationer mellem de bagerste seks spillere. Ove havde bedt Falkesgård og bagkæden sparke den over FCMs uhyggeligt tunge forreste pres for så at vinde nogle hovedstødsdueller længere fremme på banen og så forsøge at sætte spillet op derfra.
    Det kan sagtens være at det havde givet en anden kamp og evt. et andet resultat. Men Kent spiller ikke for overlevelse, han spiller for at udvikle holdet gennem learning by doing - så vi er - om vi kan lide det eller ej - midt i en PROCES

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Vi blev spillet ned af et FCM-hold i stærkeste opstilling, der havde noget at bevise. De beviste så, hvordan et godt sammenspillet hold med klassespillere kan nedspille et mere blandet hold kvalitetsmæssigt, der først lige er gået i gang med at lære. Vi fik vist nogle offensive takter i 1.halvleg, men reelt har vi næsten intet i 2. At dødsstødet kommer til allersidst er ærgerligt, men det kan jo ikke siges at være overraskende eller ufortjent.
      Selvfølgelig er man ærgerlig, for det kunne have været fedt at stjæle et point. Men ellers synes jeg bare, at vi skal sige op på hesten igen og forvente, at der kommer en del udsving i løbet af denne sæson. Det helt afgørende punkt lader til at blive om presspillet kan lykkes, som Kent vil have det, og om spillerne henad vejen lærer hinanden bedre at kende, så vi kan styre mere spil. For det ser sgu godt ud, når vi har bolden:-)
      +1

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        http://www.bold.dk/nyt/kent-nielsen-...oerste-chancer

bytter stadig gerne Lado, Mikkelsen, Kryger, Diarra, JBL og Lucas for en ny målmand samt en ny cm og cf til start11 ..
        - Vi arbejdede hårdt for hinanden og var gode i omstillingsspillet, men vi skal blive dygtige til at blive fri af modstandernes pres, siger Kent Nielsen.

Cheftræneren var dog ikke tilfreds med, at fynboerne overlod det meste af spillet til hjemmeholdet.

- Vi kan ikke være tilfredse med, at vi ikke havde bolden mere, end vi havde. Når vi endelig fik fat i bolden, så blev vi stresset og slog nogle lange bolde op til dueller, hvor FC Midtjylland typisk er stærke.

- Så vi skal blive bedre til at spille os ud af presset og have mere ro på bolden, og det må vi hjem og øve os på, siger Kent Nielsen.

Det er jo ret beset sandt nok - det bliver bare meget spændende om de forhåndenværende spillere vitterligt kan lægge så meget på, så de kommer til at magte det - jeg er ikke helt overbevist....

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Det hører med til historien, at OB har mødt BIF og FCM ude - hvornår har vi og andre hold for den sags skyld haft høj boldbesiddelse på deres hjemmebaner?
          det er jeg enig i...det er ikke mod BIF/FCM og FCK vi skal måle os endnu. Næste fredag mod GF skal vi gerne tilbage på sporet med en sejr over et hold som jeg vil mene er en modstander der kan blive hård nok, et nederlag her vil være mere trist end i går.
          Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Zohore vil arbejde på sit hovedspil

http://www.fyens.dk/sport/OBs-Zohore...rtikel/2756542

Comment

- Vi arbejdede hårdt for hinanden og var gode i omstillingsspillet, men vi skal blive dygtige til at blive fri af modstandernes pres, siger Kent Nielsen.

Cheftræneren var dog ikke tilfreds med, at fynboerne overlod det meste af spillet til hjemmeholdet.

- Vi kan ikke være tilfredse med, at vi ikke havde bolden mere, end vi havde. Når vi endelig fik fat i bolden, så blev vi stresset og slog nogle lange bolde op til dueller, hvor FC Midtjylland typisk er stærke.

- Så vi skal blive bedre til at spille os ud af presset og have mere ro på bolden, og det må vi hjem og øve os på, siger Kent Nielsen.

Det er jo ret beset sandt nok - det bliver bare meget spændende om de forhåndenværende spillere vitterligt kan lægge så meget på, så de kommer til at magte det - jeg er ikke helt overbevist....
              ja det kan jeg så også godt have mine tvivl omkring. Syntes dog det skal sige at det lykkedes fint nogle gange i første halvleg - og hvis det er hvad vi har i vente bliver det spændende.

Men set over hele kampen blev vi presset for langt tilbage, var for usikre og det lykkedes alt for lidt at spille os ud af det første pres

Comment

Efter nogle år med dårlige placeringer og modløshed på holdet og vel også hos os fans, håber vi jo altid på at:" i næste sæson bliver det bedre" .
                Vi har fået ny træner ny assistenttræner, en del nye spillere. Jeg synes at vi kan se en anden gejst hos spillerne og vi kan se Kent Nielsens ideer til spillestil.
                Vi må altså regne med bumb på vejen. Vi står med 6. Point efter 6 kampe det er vel et eller andet sted godkendt, vi har trods alt mødt Brøndby og FCM på udebane.
                Men de næste to hjemmekampe mod AGF og Randers vil vel give et bedre billede af hvor vi står og hvor langt vi er kommet.
                Jeg tror at Kent er den rette til at få os videre mod toppen, vi har mange dygtige spilere og ja der skal justeres lidt og arbejdes mere med at få ro på spillet især på midten af banen. Her kunne nye konstellationer prøves af.

Comment

Efter nogle år med dårlige placeringer og modløshed på holdet og vel også hos os fans, håber vi jo altid på at:" i næste sæson bliver det bedre" .
                  Vi har fået ny træner ny assistenttræner, en del nye spillere. Jeg synes at vi kan se en anden gejst hos spillerne og vi kan se Kent Nielsens ideer til spillestil.
                  Vi må altså regne med bumb på vejen. Vi står med 6. Point efter 3 kampe det er vel et eller andet sted godkendt, vi har trods alt mødt Brøndby og FCM på udebane.
                  Men de næste to hjemmekampe mod AGF og Randers vil vel give et bedre billede af hvor vi står og hvor langt vi er kommet.
                  Jeg tror at Kent er den rette til at få os videre mod toppen, vi har mange dygtige spilere og ja der skal justeres lidt og arbejdes mere med at få ro på spillet især på midten af banen. Her kunne nye konstellationer prøves af.

Comment

Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at der kan lægges meget mere på. Vi spiller trods alt med en bagkæde+målmand, der kun har spillet 2 kampe af betydning sammen og desuden to ekstra spillere, som også lige er kommet til. Til sammenligning havde FCM i denne kamp en ny målmand, en ny midtbanespiller og så Kian Hansen, der trods alt er en helt snden kaliber forsvarsspiller end nogle af dem på OB's hold. Lagt dertil at de allerede har spillet dobbelt så mange vigtige kampe sammen pga. deres europæiske kvalifikation. Jeg siger ikke, at det nødvendigvis er denne eksakte start11, der skal bringe et medaljer hjem inden for et overskueligt antal år, men der kan vel ikke herske nogen tvivl om, at om 30 kampe, når KN har haft en sæson til at implementere sin strategi til fulde og spillerne har mønstrene helt inde på rygraden, så står vi ret godt rustet. Og så må vi jo skifte en eller to, hvis de ikke kan hæve niveauet nok.

Comment

Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                      Vi må altså regne med bumb på vejen. Vi står med 6. Point efter 3 kampe det er vel et eller andet sted godkendt, vi har trods alt mødt Brøndby og FCM på udebane.
                      + 1 - meget enig; der kommer helt sikkert flere bump på vejen, men vi er på vej frem.

Comment

Selvom det var et ærgeligt nederlag, var jeg glad for jeg tog turen til Herning!
                        min første away på et stadion med underlige traditioner!! Men hold kæft en god og dejlig stemning.
                        så mangler vi bare at capo han bliver bedre og ikke begynder at svine/nedgører sine medfans. Det nok ikke måden at gøre tingene på hvis man ønsker at løfte i flok.

men flot fremmøde! Vi napper 3 point mod AGF og så vi stadig med...!

Comment

Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                          Selvom det var et ærgeligt nederlag, var jeg glad for jeg tog turen til Herning!
                          min første away på et stadion med underlige traditioner!! Men hold kæft en god og dejlig stemning.
                          så mangler vi bare at capo han bliver bedre og ikke begynder at svine/nedgører sine medfans. Det nok ikke måden at gøre tingene på hvis man ønsker at løfte i flok.

men flot fremmøde! Vi napper 3 point mod AGF og så vi stadig med...!
                          Enig Capo var lige offensiv nok
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                            Ved du hvad? Jeg tror sgu, jeg vil give dig ret. På trods af alle de åbenlyse problemer, så var der fight i alle 90 minutter, ingen slåen op i banen, og vi modstod faktisk det helt utrolige fysiske tryk, som kun Midtjylland i Herning er i stand til at udføre i DK, langt henne i 2. Halvleg. Vi producerede nok chancer til at vinde, og hvis ikke vi havde givet den dumme dødbold væk, så havde vi fået en 0-0'er, hvor vi lige så godt kunne ha vundet.

Der SKAL forstærkninger til i de centrale akser. Om det kan klares taktisk tvivler jeg lidt på, men under alle omstændigheder var jeg mere ærgerlig end bitter igår, for jeg var jo på forhånd indstillet på, at det ikke var og skal være Midtjylland vi skal måle os selv med. 3 point efter udekampe mod Brøndby og Midtjylland med en ny træner, nyt hold? Absolut godkendt. Det er de to næste hjemmekampe der viser om ambitionen om top 6 holder vand. Og det kan tilmed vise om niveauet er til en god placering i top 6.

Hvis bare resten var lige så godt som angrebet... 😉

Lad os give den gas på fredag mod GF!

MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              det var vidst sparv - men ja det var en kæmpe foræring.....men dem skal der jo også scores på.

Skal vi være tophold igen så skal vi jo være gode til at straffe den slags.....men vinklen blev måske lige spids nok - det var nok chancerne i første vi skulle have scoret på
                              Det skal der helt sikkert, vi skal udnytte
                              de chancer langt bedre... det var også bare en ikke uvæsentlig detalje der lige
                              skulle med...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Sjovt. Personligt ser jeg det jo ikke som et "wake up call" Jeg har set os spille de 2 første kampe og til træningen i onsdags så jeg med egne øjne, hvor usikre vores centrale akser rent faktisk er.

Så jeg er ikke "vækket op" Vi er ikke dygtige nok til at modstå højt pres. Men for filan hvor er det angreb altså stærkt. For på trods af alle vores problemer havde vi 3-4 af kampens største chancer og var kun 30 sek fra at nuppe et point.

Så jeg er ærgerlig mere end jeg er negativ. For jeg er jo ikke overrasket over at vores midterste akser ikke hænger sammen.

Det har det ikke gjort i langt største delen i vores 3 kampe.

Men jeg håber på det er et wake up call for andre.

MvH ChrisOB
                                + 1...

Kampen gik som spået...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Working...
                                X