Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: FCM-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Sjovt. Personligt ser jeg det jo ikke som et "wake up call" Jeg har set os spille de 2 første kampe og til træningen i onsdags så jeg med egne øjne, hvor usikre vores centrale akser rent faktisk er.

    Så jeg er ikke "vækket op" Vi er ikke dygtige nok til at modstå højt pres. Men for filan hvor er det angreb altså stærkt. For på trods af alle vores problemer havde vi 3-4 af kampens største chancer og var kun 30 sek fra at nuppe et point.

    Så jeg er ærgerlig mere end jeg er negativ. For jeg er jo ikke overrasket over at vores midterste akser ikke hænger sammen.

    Det har det ikke gjort i langt største delen i vores 3 kampe.

    Men jeg håber på det er et wake up call for andre.

    MvH ChrisOB
    mon ikke Kent og co godt er klar over det - så hurtigt som han har fået sine ideer rent offenssivt implementeret så nægter jeg simpelthen at tro på han ikke kan spotte sådan et problem.
    - men han har selvfølgelig selv bragt Ari op på midten så hvem ved....

    spørgsmålet er vel så mest om han mener der kan rettes op på den usikkerhed ved at få ari-makrini spillet bedre sammen.....eller om han tør bringe jjt snart
    - eller håber på en ny signing til maskinrummet

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      fair nok - så tæt har jeg ikke fulgt ham må jeg indrømme - men slået igennem nogen steder har han jo ikke.

      Tænker dog at hvis han får fast spilletid og noget ro på - istedet for at skifte klub hvert ½ år så kunne det blive godt.

      Men han skal selvfølgelig overbevise, jeg mener dog han gjorde det ganske, lad os sige ok i dag
      Han giver mig frygtelige mindelser om Bengt Sætternes
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        mon ikke Kent og co godt er klar over det - så hurtigt som han har fået sine ideer rent offenssivt implementeret så nægter jeg simpelthen at tro på han ikke kan spotte sådan et problem.
        - men han har selvfølgelig selv bragt Ari op på midten så hvem ved....

        spørgsmålet er vel så mest om han mener der kan rettes op på den usikkerhed ved at få ari-makrini spillet bedre sammen.....eller om han tør bringe jjt snart
        - eller håber på en ny signing til maskinrummet
        Nu har folk, med rette, givet hug til El Makrini, men jeg synes han blev gjort endnu dårligere p.g.a Aris håbløse placeringsfejl i den første time af kampen. Ari er ikke central midtbanespiller, han har aldrig rigtigt været det og bliver det heller aldrig. Konstant trak han sig tilbage ind i feltet - i stedet for at dække området foran feltet hvilket gjorde at afstanden imellem vores to centrale blev for store, så El Makrini blev unødvendigt udfordret.

        Med den rette makker (og det er IKKE Skulason) så kan han rejse sig igen. Skulason gør egentlig det han kan - men for filen hvor er han bare ikke central midtbanespiller. Fatter nada af den disposition.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Nu har folk, med rette, givet hug til El Makrini, men jeg synes han blev gjort endnu dårligere p.g.a Aris håbløse placeringsfejl i den første time af kampen. Ari er ikke central midtbanespiller, han har aldrig rigtigt været det og bliver det heller aldrig. Konstant trak han sig tilbage ind i feltet - i stedet for at dække området foran feltet hvilket gjorde at afstanden imellem vores to centrale blev for store, så El Makrini blev unødvendigt udfordret.

          Med den rette makker (og det er IKKE Skulason) så kan han rejse sig igen. Skulason gør egentlig det han kan - men for filen hvor er han bare ikke central midtbanespiller. Fatter nada af den disposition.

          MvH ChrisOB
          Jeg enig med dig men det er den position han primært har spillet ....
          Han blev hentet til vb fordi at han spiller den plads på landsholdet og gerne vil spille den plads men det var på cm han spillede i Norge ... Og vel også mest i OB ...
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #50
            Vi blev spillet ned af et FCM-hold i stærkeste opstilling, der havde noget at bevise. De beviste så, hvordan et godt sammenspillet hold med klassespillere kan nedspille et mere blandet hold kvalitetsmæssigt, der først lige er gået i gang med at lære. Vi fik vist nogle offensive takter i 1.halvleg, men reelt har vi næsten intet i 2. At dødsstødet kommer til allersidst er ærgerligt, men det kan jo ikke siges at være overraskende eller ufortjent.
            Selvfølgelig er man ærgerlig, for det kunne have været fedt at stjæle et point. Men ellers synes jeg bare, at vi skal sige op på hesten igen og forvente, at der kommer en del udsving i løbet af denne sæson. Det helt afgørende punkt lader til at blive om presspillet kan lykkes, som Kent vil have det, og om spillerne henad vejen lærer hinanden bedre at kende, så vi kan styre mere spil. For det ser sgu godt ud, når vi har bolden:-)

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Jeg enig med dig men det er den position han primært har spillet ....
              Han blev hentet til vb fordi at han spiller den plads på landsholdet og gerne vil spille den plads men det var på cm han spillede i Norge ... Og vel også mest i OB ...
              Det var så i Sverige han spillede , næst bedste række ??
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #52
                Det mest opmuntrende var en god målmandspræstation. Vi skal have en målmand mere, men han kan ikke være sikker på at være førstevalg.

                Jeg er tilfreds med backsituationen selv om Lund faldt noget af den i løbet af kampen. Men der skal en forstærkning til det centrale forsvar. Som jeg ser det, er det svageste led vor nye anfører. Men allermest nødvendigt er en god midtbanespiller, hvis ikke Elmak og Ari meget hurtigt viser sig at kunne holde niveau. Midtbanen er meget vigtig for alle hold men da især i Kents spillestil. Jeg tror mest på, at det er her vi får en forstærkning - og at det bliver Ari, der taber.
                Vi håbede alle på det ene point, men ingen kan være meget skuffet over at tabe på udebane til et pt langt bedre hold - og mesterhold. FCM får også medaljer i år.
                Bolden er rund

                Comment


                  #53
                  Forstår ikke al den hetz mod El Makrini synes han er en god bryder på midtbanen som vi virkelig har manglet, han mangler dog en stærk pasnings og bold sikker makker, også mangler vi også en CB med kvalitet så kan vi blive gode top 4 gode hvis vi er heldige vil jeg mene
                  1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 JH - Barometer

                  Comment


                    #54
                    Set fra tribunen var det tydeligt, at FCM virkelig nød godt af at have den ekstra mand på den centrale midtbane. Sparv samlede utroligt mange bolde op efter nærkamp. Her synes jeg godt Kent kan fejle, det er utroligt svært at spille sig ud af sådan et pres, specielt med Ari og Makrini på midten, de har ikke deres forcer i det tekniske, så hvorfor ikke starte med Falk i stedet for Zohore og så med Greve på kant? Vil mene det ville have fungeret langt bedre, da Falk også er dygtig i presspilet. Det kan man hverken sige om Zohore eller Festersen.

                    Flot fightet over hele linjen. Cadeu til forsvaret, for at holde stand i så lang tid. K. Larsen og Jonasson fik vist at de godt kan forsvare dybt, det er en god ting. Falkesgaard er jeg altså vild med, han har en fed attitude og virker bare rolig. Stærk kamp fra hans side!

                    Videre til AGF kampen, nu har vi spillet 3 kampe. Hobro blev en sikker sejr, i mod BIF og FCM fik vi 3 point. Begge på udebane, det synes jeg altså er flot. Nu kommer der nogle kampe, hvor vi bør kunne kontrollere spillet noget mere, lidt ligesom mod Hobro. Forventer en sejr i mod AGF, i mod Randers og Aab tror jeg vi ser OBs niveau, det er dem vi skal slås med om en 3-6 plads. Forhåbentlig.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Samtlige af vores bagerste 6, får jo panikangst så snart de har bolden i fødderne. Når vi så møder et hold, som FCM der er så gode i presspillet og uhyggelige fysisk, skal det gå galt. Det er jo rent held, at der kun står 1 uden for FC Midtjylland i dag, for det der blev leveret nede bagved, var så langt under niveau, og jeg kan ikke få mig selv til at sige, at det er en offday. Kvaliteten er ganske enkelt bare ikke stor nok, hvilket giver fin mening, når man tænker på, at Skula tidligere er kasseret som CM, KL blev kasseret for ½ år siden, og Kirkeskov og Lund blev kasseret i GF og FCV.
                      Det er nemlig at ramme hovedet på sømmet - det er lige præcis. hvad vi kan forvente af de spillere, du nævner!

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Det var så i Sverige han spillede , næst bedste række ??
                        Det er korrekt, min fejl men ændrer ikke på at han primært har spillet cm tidligere ... Og i OB ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Bageren Se indlæg
                          Enig i mange ting.

                          Greve skal starte inde. Han er bare god! Og bedre end Zohore!

                          Midtbanen... puha... er lidt rystet over hvor ringe Makrini i virkeligheden er. Håber han kan løfte sig. Men vil give Bob ret i at JJT skal ind og spille. Han er fodboldspiller. Kan spille med bolden. Kan ikke koste mere end Makrini gjorde idag.

                          Så ville jeg elske en Erik Scwqjakenko, Kian Hansen eller en spiller på deres niveau.

                          FCM spiller jo egentlig ret ucharmerende. Hele tiden duel spil - og så spil på dødbolde....Var det LO og Viggo der styrede deres bænk? :)
                          Jeg synes at det er utrolig svært at bedømme Makrini endnu, når han i den ene ende af banen er omgivet af spillere, som er temmelig dårlige på bolden og Kent åbenbart ønsker, at vi skal forsøge at spille over niveau dernede med de hurtige igangsætninger og neglebidende forsøg på at spille os ud af ligaens bedste holdpres, som FCM leverer. Der er konstant så meget panik omkring ham, at det ville være mærkeligt, hvis han holdt hovedet koldt hele tiden og to alle de rigtige beslutninger, når spillerne omkring ham ikke giver ham mulighed for det.

                          Comment


                            #58
                            http://www.bold.dk/nyt/kent-nielsen-...oerste-chancer

                            bytter stadig gerne Lado, Mikkelsen, Kryger, Diarra, JBL og Lucas for en ny målmand samt en ny cm og cf til start11 ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              nej det er jo så det.....men vi kommer forhåbenligt mere på bolden - og så skal vi "bare" være skarpe på vores chancer......havde vi været det i dag kunne vi jo snildt have scoret 3 kasser.

                              FCM havde klart mest af spillet - men de største chancer havde vi jo trods alt. Falken skal bare lige have justeret sigtekornet....
                              Kom lige til at tænke på, at KN inden kampen sagde, at FCM lige netop har haft det antal tællende kampe der skal til for at komme helt op i gear. Det må man sige han fik ret i - som hold spillede de fuldt og helt op til deres niveau fra sidste år, da de var bedst.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
                                Med en gennemsnitlig boldbesiddelse på 42% i de første tre kampe, så skal der ske noget hvis vi skal være spilstyrende
                                Det hører med til historien, at OB har mødt BIF og FCM ude - hvornår har vi og andre hold for den sags skyld haft høj boldbesiddelse på deres hjemmebaner?

                                Comment

                                Working...
                                X