Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ruud afviser interesserede klubber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    I min optik må du have forholdsvis lave standarder for hvornår nogen spiller "fremragende", når du mener Ruud var "fremragende" i sidste sæson. Der var ingen, der var fremragende i sidste sæson. Jeg synes at Ruud rigtigt nok hævede sit niveau i forhold til den forrige sæson, men det ændrer ikke på, at han, i øvrigt sammen med resten af forsvaret også lavede bunker af basale opdæknings, placerings og pasningsfejl, der kostede mål, som der efter min mening ikke kan kompenseres for ved at han altid giver sig 100%. Tror såmænd det er en total falliterklæring for Ruud, at der er INGEN klubber, der tilsyneladende har bidt på; det kunne måske tænkes at også de havde set at Ruud ikke har været fremragende de sidste par år?

    Jeg kan godt li' Espen, og har som sådan ikke noget imod at få en spiller tilbage, der altid har givet sig 100% for OB og virkelig virker som én, der har nydt sin tid i Odense; men ret beset så er stadig bekymret for om han i det hele taget kan forstærke holdet. Når man tænker på den "kaskade" af fejl, han faktisk lavede de sidste par år, og som fik flere folk, også herinde til at ønske sig en ny højre back.

    Men nuvel, kvalitet afhænger af øjnene, der ser det. Jeg kan bare ikke se, at Espen skulle have været "fremragende" i sidste sæson.

    MvH ChrisOB
    Når jeg bruger tillægsord, er det ikke altid, at de skal tages så bogstaveligt. Ret beset mener jeg nok nærmere, at han, i mine øjne, var en af vores tre-fire bedste spillere og havde en stor betydning for især vores offensiv, som er nærmest ikke eksisterende i denne sæson.

    Jeg synes helt klart, at han er en forstærkning i forhold til, hvad vi ellers har på højre back.

    Jeg tror ikke nødvendigvis, det er en falliterklæring, at han ikke har fundet noget andet. Tror i høj grad, at han er et tryghedmenneske.
    Men der er heller ingen tvivl om, at det potentiale, han viste tidligere, ikke er blevet indfriet. Han bliver nok aldrig til mere end en god Superligaspiller. I vores forfatning i øjeblikket kunne vi dog virkelig godt trænge til at få nogle gode Superligaspillere!

    Comment


      #62
      En "god" Superligaspiller, der trods sine mange fine tacklinger og raids op ad banen, desværre var én af hovedeksponenterne bag adskillige boldtab, adskillige dårlige placeringer i forhold til modstanderne og til tider direkte fejl, der kostede både mål, tid og chancer. Espen Ruud udviklede sig ikke, og var og er, for mig, desværre symbolet på hvad der gør OB så skrøbelig. For hvis han var én af de 3-4 bedste på vores hold, og det var han måske også, så fortæller dét, endnu mere desværre, alt for meget om kvaliteten på det arbejde, der er blevet lavet i Ådalen de senere år.

      Det er svært for mig at tale dårligt om mennesker, der helt tydeligt altid har elsket at spille for min klub, men jeg synes, der var tale om mere end at Espen bare var "groet fast" i vores klub, og dermed skulle prøve noget nyt; Espen Ruud er ikke god nok. For alle hans iver og hjerte, så halter fodboldevnerne altså bagefter. Det samme kan desværre siges om alt for mange i vores nuværende trup, ikke at jeg skal nævne nogen navne.

      Jeg siger ikke, at der ikke kan bruges nok af folk med "hjerte", men hvis man ser på andre hold, så har de også spillere med "hjerte", men hvis evner så åbentbart også følger med, hvorfor de er bedre end os.

      Så hvis vi tager Espen ind igen, så vil jeg bare vove at påstå, at så vil vi ikke få en bedre Espen ind, end den der "forlod" os. Anders Møller havde masser af rutine, men brugte den ikke særligt godt til sidst; jeg frygter lidt at det er det samme med Espen.

      At han ikke er en "god" Superligaspiller, men "bare" en Superligaspiller. Men jeg må da indrømme, det ville være et massivt step up i forhold til at bruge centrale midtbanespillere og kanter som højre backs.

      Espen er i det mindste skolet. Med massive huller i sine fodboldevner - men med masser af hjerte og iver. Det sidste skulle så være eneste grund til, at jeg ville hente ham tilbage... Sorry, men det er sådan, jeg ser det.

      Og er det ikke bare en smule, en lille smule, en falliterklæring, at man lader sin kontrakt udløbe med en klub, annoncerer at man vil prøve noget nyt, og så når transfervinduet, der immervæk var åben i næsten 3 måneder, lukker, så har man endnu ikke fundet bare én klub, der matcher ens kriterier? Og så hopper man tilmed tilbage til det "trygge", hvor han så ikke har udviklet sig?

      Det synes jeg, det er. Al ære og respekt for Espen. Jeg klappede af ham og hyldede ham, og synes han har været én af de bedste ambassadører for OB, man kunne tænke sig, men evnerne rakte ikke de sidste 2 år, så hvorfor skulle det være anderledes nu?

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #63
        Jeg er bestemt ikke uenig med dig i det, du siger. Faktisk synes jeg, at du rammer hovedet på sømmet ganske godt.

        I den forfatning, vi er i nu (5 point i 7 kampe!), må vi bare konstatere, at Ruud ville være en pæn forstærkning. At det så slet ikke burde være sådan, at vi stod i den situation, kan vi jo takke ledelsen for. Der er blevet begået fejl på fejl, hvoraf ikke mindst kan nævnes ansættelsen af en god 1. divisions kant/angriber til at spille højre back.

        Det er svært at se lyset lige for tiden.

        Comment


          #64
          Jeg var heller ikke selv imponeret af Ruud sidste sæson. Men i sommers så jeg 5-6 kampes sammendrag af kampene fra sidste sæson, og blev meget overrasket over, hvor mange mål han var en del af, og hvor lidt mål han kostede. Af de kampe jeg så, var han indblandet i 1 mål i mod os, og vil ikke engang sige det var hans fejl. Tilgengæld var han med i 7, ja 7 ! mål, hvor han enten selv scorede, lavede assist, eller havde 3. sidste fod på bolden. Han laver ikke de vilde finter, og tekniske detaljer, men det er effektivt meget af det han laver, og tror han specielt i vores 5-3-2 ville passe perfekt ind.

          Grunden til at flere synes han ikke har imponeret i de seneste sæsoner, tror jeg skyldes hans ekstreme høje niveau i de forgangne år, hvilket han ikke helt har kunne fastholde. Alligevel vil han stadig være den klart bedste HB i truppen, og statistik fra sidste sæson, viser lidt overraskende (for mig i hvert fald) at han er vigtig for vores offensiv er, hvor han er med i en stor del af de chancer vi skaber.
          Last edited by WhyNot?; 14-09-2014, 13:13.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
            Jeg var heller selv imponeret af Ruud sidste sæson. Men i sommers så jeg 5-6 kampes sammendrag af kampene fra sidste sæson, og blev meget overrasket over, hvor mange mål han var en del af, og hvor lidt mål han kostede. Af de kampe jeg så, var han indblandet i 1 mål i mod os, og vil ikke engang sige det var hans fejl. Tilgengæld var han med i 7, ja 7 ! mål, hvor han enten selv scorede, lavede assist, eller havde 3. sidste fod på bolden. Han laver ikke de vilde finter, og tekniske detaljer, men det er effektivt meget af det han laver, og tror han specielt i vores 5-3-2 ville passe perfekt ind.

            Grunden til at flere synes han ikke har imponeret i de seneste sæsoner, tror jeg skyldes hans ekstreme høje niveau i de forgangne år, hvilket han ikke helt har kunne fastholde. Alligevel vil han stadig være den klart bedste HB i truppen, og statistik fra sidste sæson, viser lidt overraskende (for mig i hvert fald) at han er vigtig for vores offensiv er, hvor han er med i en stor del af de chancer vi skaber.
            Jeg er lige så overrasket som dig over hvor mange mål han faktisk var med i, i sidste sæson. Jeg lagde oven i det også mærke til at bl.a. Riddersholm og Frank i optakten til kampe imod OB fremhævede vigtigheden af at lukke ned for Ruuds mange offensive løb, så det er en mand der er respekt for, og går vi tilbage i 3-4-3 formationen er hans type spiller jo den fødte wingback

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              ...

              At han ikke er en "god" Superligaspiller, men "bare" en Superligaspiller. Men jeg må da indrømme, det ville være et massivt step up i forhold til at bruge centrale midtbanespillere og kanter som højre backs.

              ...
              men er det her ikke præcis kernen i det hele - det vil være et step up ifht hvad vi har nu.

              ideelt for nogen af parterne? måske ikke. Kunne man ønske sig noget bedre - helt sikkert.
              - det er bare ikke den situation vi står i. Vi henter fra en lavere hylde, bruger kanter som backs og kommer med stor sandsynlighed til at flirte kraftigt med nedrykningsstregen hele sæsonen.
              Hvis espen så kan hjælpe os bare en smule resten af efteråret så ja tak herfra. Ideel situation - nope, men vi snakker overlevelse og her tager jeg gerne al den hjælp jeg kan få...

              Comment


                #67
                I forhold til at bruge spillere på pladser, de ikke skal spille på, hverken på kort eller på lang sigt, så er det ja.

                Og nej, det er på ingen måder ideelt. Det hele handlede mest om hvor vidt Espen var "fremragende" eller ej. Det mener jeg så ikke, at han er nu eller var i sidste sæson. Det er dog bedre at have en rigtig højre back på højre back, og han har tilmed hjerte og engagement. Det er bare ikke sikkert, at det bliver ret meget hjælp at hente.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  I forhold til at bruge spillere på pladser, de ikke skal spille på, hverken på kort eller på lang sigt, så er det ja.

                  Og nej, det er på ingen måder ideelt. Det hele handlede mest om hvor vidt Espen var "fremragende" eller ej. Det mener jeg så ikke, at han er nu eller var i sidste sæson. Det er dog bedre at have en rigtig højre back på højre back, og han har tilmed hjerte og engagement. Det er bare ikke sikkert, at det bliver ret meget hjælp at hente.

                  MvH ChrisOB
                  enig han har været for nedadgående, men han er jo en rigtig højre back og hans engagement skal så selvfølgelig komme i og med at han jo skal vise sig frem, gøre sig til for andre klubber.

                  Hvor meget det så reelt hjælper os er jo svært at sige - men mener bestemt det er en chance der skal tages hvis muligheden har budt sig.

                  Comment


                    #69
                    Meget kan der siges om Espen Ruud og hele kontrakforløbet, men at han ikke skulle være god nok, er muligvis den største omgang sludder jeg nogensinde har hørt herinde. Espen er sammen med Rasmus Falk, den spiller der har holdt det højeste niveau gennem de sidste 4 år. Ja, han havde en downperiode på et halvt års tid, men hvis der på nogen måde er mulighed for det skal han da bare tilknyttes ASAP. Truppen mangler generelt kvalitetsspillere og Espen vil gå direkte ind i startopstillingen.

                    Comment


                      #70
                      Enig Paddy.

                      Mon ikke der kommer noget officielt i morgen formiddag

                      Comment


                        #71
                        http://www.fyens.dk/sport/Retur-Espe...rtikel/2570882

                        Tror umiddelbart at FS vil være at finde til dagens træning..
                        så mon ikke at der er afklaring i løbet af 2-3 timer

                        Comment


                          #72
                          Mon De har tid til det? De skal jo gerne holde øje med alverdens andre sider, De kan copy/paste fra...

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                            Mon De har tid til det? De skal jo gerne holde øje med alverdens andre sider, De kan copy/paste fra...

                            Comment


                              #74
                              Så skulle den være hjemme

                              http://www.fyens.dk/sport/Ruud-spill...rtikel/2571251

                              Comment


                                #75
                                var da på tide, glæder mig til at byde ham et stort velkommen tilbage på søndag
                                JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

                                Comment

                                Working...
                                X