Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: Brøndby IF - OB, 26/7

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Azer er ikke stort bedre end Ari til at skille sig af med bolden , og Ari vinder overlegent i fysik over Azer . Og nej jeg syntes på ingen måde at Ari er god på cm og står undrende over han atter engang prøves derinde .
    Ahhhh.. "Ikke stort bedre"? Er det ikke lige at stramme den? Tror du er lige lovligt "sat fast" i din mening om Azers evner i pasningsspillet, når du kun har ham, nærmest marginalt bedre end én der nærmest kun kan være én af ligaens ringeste til at skille sig af med bolden både generelt, men især under pres.

Så dårlig synes jeg ikke Azer er. Ej heller at Ari skulle vinde i "fysik" Hvis du snakker løbe kapacitet måske, men én af mine personlige største anker imod at ha Ari inde på den centrale er, at han rent fysisk heller ikke kan vinde så mange kropsdueller. Ikke at Azer har en bjørne fysik, men at påstå at Ari vinder overlegent i fysik, synes jeg lyder en kende underligt. Som om vi nærmest har to dimentralt modsatte meninger om de samme spillere.

Azer har sine begrænsninger, men han har sgu aldrig spillet lige så katastrofalt dårligt inde på den centrale som Ari har. Hverken defensivt eller offensivt.

MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Ahhhh.. "Ikke stort bedre"? Er det ikke lige at stramme den? Tror du er lige lovligt "sat fast" i din mening om Azers evner i pasningsspillet, når du kun har ham, nærmest marginalt bedre end én der nærmest kun kan være én af ligaens ringeste til at skille sig af med bolden både generelt, men især under pres.

Så dårlig synes jeg ikke Azer er. Ej heller at Ari skulle vinde i "fysik" Hvis du snakker løbe kapacitet måske, men én af mine personlige største anker imod at ha Ari inde på den centrale er, at han rent fysisk heller ikke kan vinde så mange kropsdueller. Ikke at Azer har en bjørne fysik, men at påstå at Ari vinder overlegent i fysik, synes jeg lyder en kende underligt. Som om vi nærmest har to dimentralt modsatte meninger om de samme spillere.

Azer har sine begrænsninger, men han har sgu aldrig spillet lige så katastrofalt dårligt inde på den centrale som Ari har. Hverken defensivt eller offensivt.

MvH ChrisOB
      jeg har noteret mig ved flere lejligheder at Azer har været i blandt de spillere der har tilbagelagt flest meter i løbet af en kamp, op imod 14 km har jeg set i et enkelt tilfælde....det siger selvf. ikke meget om ham. Hellere 8 km rigtige og effektive løb end 14km hvoraf 7 er fejlplaceringer og forkerte løb. Fysisk mener jeg han er bedre end Ari, men Ari er betydelig mere aggressiv og måske mere bolderobre end Azer der har fin teknik.
      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Jeg håber, at Kent gentager opstillingen med Falk i den lidt frie rolle bag festersen. Denne taktik ser jeg stort perspektiv i mod BIF, da BIF skubber deres backs op i det opbyggende spil, så de reelt står i en slags 3-4-3/3-5-2. Falk vil derfor have mulighed for, at skabe overtalssituationer på kanterne(især ovre ved Emil), da især deres højreback står alt for højt. AGF havde stor succes med, at køre kontra over deres egen venstre side(BIF's højre), da højre backen konstant manglede.

Men synes også det giver god mening, at bruge både Festersen og falk på toppen, for både dumic og Agger så tunge ud i deres vendinger oppe i Århus.

Comment

Oprindeligt indsendt af kimmer Se indlæg
          Jeg håber, at Kent gentager opstillingen med Falk i den lidt frie rolle bag festersen. Denne taktik ser jeg stort perspektiv i mod BIF, da BIF skubber deres backs op i det opbyggende spil, så de reelt står i en slags 3-4-3/3-5-2. Falk vil derfor have mulighed for, at skabe overtalssituationer på kanterne(især ovre ved Emil), da især deres højreback står alt for højt. AGF havde stor succes med, at køre kontra over deres egen venstre side(BIF's højre), da højre backen konstant manglede.

Men synes også det giver god mening, at bruge både Festersen og falk på toppen, for både dumic og Agger så tunge ud i deres vendinger oppe i Århus.
          Jeg er enig, spørgsmålet er så bare hvem der skal spille højre kant? Det virker ikke som om at Kent har tiltro til Greve på den plads på længere sigt, og samtidig er det måske værd at tage højde for Rizas hastighed så Lund ikke bliver udstillet på samme måde som Momo gjorde. Jeg tænker at Lucas Jensen kan få chancen, han har efterhånden også spillet godt på 2. Holdet mange gange, så måske tide er inde til en god kamp på 1. Holdet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
            Jeg er enig, spørgsmålet er så bare hvem der skal spille højre kant? Det virker ikke som om at Kent har tiltro til Greve på den plads på længere sigt, og samtidig er det måske værd at tage højde for Rizas hastighed så Lund ikke bliver udstillet på samme måde som Momo gjorde. Jeg tænker at Lucas Jensen kan få chancen, han har efterhånden også spillet godt på 2. Holdet mange gange, så måske tide er inde til en god kamp på 1. Holdet.
            Det kan godt være, at Kent ikke ser Greve som kant i fremtiden, men lige til denne kamp synes jeg hans kvaliteter er fornuftige derude. Han er jo god i kombinationsspillet, hvilket virker til at være afgørende for taktikken under Kent. Hans manglende speed på højre kanten skal så opvejes af, at falk og festersen tager de dybe løb ude i vores højre side.
            Derudover er han jo fantastisk til, at komme luskende ind i feltet og stå det rigtige sted. Så hvis hans hovedspil er bare nogenlunde kan dette blive en afgørende fordel, da han alt andet lige har 10-15 cm mere end riza i højden. Derudover er han god i presspillet og bedre defensivt end mange af de andre alternativer. Så jeg håber faktisk, at han får genvalg i denne kamp.

Jeg har en eller anden frygt om, at Kent vælger at bruge kryger til denne kamp. Valget af kryger skal ses i lyset af hans rutine samt, at han vel er den bedste rent defensivt af de alternativer vi har. Offensivt ved vi, at han ikke har meget at byde ind med rent teknisk og kombinationsmæssigt. Men tilgengæld har han hovedspillet og højdefordelen, hvilket kan blive et yderst vigtigt våben, men det kræver at vi kommer til indlægne fra venstre side.

Som du selv skriver er Lucas helt klart også aktuel, men spørgsmålet er om Kent er klar til at give ham chancen. Personligt forstår jeg ikke, hvorfor han var udeladt af truppen mod Hobro. Jeg har ikke lagt mærke til, hvor stærk Lucas er i kombinationsspillet, men hvis jeg husker rigtig er han måske ikke helt oppe og ringe der. Tilgengæld har han speed og udfordringerne til at komme baglinjen. Så hvis vi starter med zohore på toppen, så ville det give bedre mening at starte med ham på kanten.

Mht. Til duellen mellem Lund og riza, så tror jeg ikke du skal forvente, at Lund bliver udstillet i samme grad, da han alt andet lige har meget mere speed end momo. Er dog i tvivl om hans kvaliteter defensivt 1-1, så det giver måske bedst mening at stille med den af kant emnerne, som er bedst defensivt.

Tror selv på det bliver Greve, som kommer til at spille kanten. Men det overrasker mig ikke, hvid falk eller festersen spiller kanten og zohore starter på toppen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Det er der ja :).
              Info evt ?
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

MvH ChrisOB
                Måske er det at stramme den , men jeg er på ingen måde imponeret af Azer's måde at skille sig af med bolden på . I noglefå kampe hvor der ikke har været pres på vores cm har han gjort det rigtig godt , men i de fleste kampe har han været skidt men dog ikke så skidt dom Ari . Defensivt fylder Ari mere og kommer i vejen for mere end Azer. Ari kan trods alt skralde igennem og syntes at have et højere tempo end Azer . Jeg syntes det er en katastrofe at have Ari som cm , men løsningen er ikke Azer og slet ikke mod et BIF hold som med garanti er sultne efter deres nederlag i søndags .

Kan godt være jeg er "fast" i mit syn på Azer , men en god kamp for hver 10-12 kampe han spiller har heller ikke hjulpet med at flytte det syn . For mig er han ala Schoop en fin type som mangler 15-20 % i at nå Superliga niveau . Skal Azer være god tror jeg vi skal have 3 cm så han hverken har defensive el offensive pligter men ligger "beskyttet" mellem 2 gode spillere.
                Last edited by Magge; 22-07-2015, 11:12.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                  @ Andlox:

Har fået mail: Den bliver 2-2

MvT
                  O.k, 1 point kan jeg leve med. Men er der måske en mulighed at sende din mave en god pølse og vi vinder 3:2?
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Bliver spændende at se om Agger spiller torsdag. Han spiller næppe begge dage.. Altså torsdag og søndag..
                    Falk og Festersen burde kunne lave en masse ballade oppe foran mod Dumic og Albrechtsen

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Bliver spændende at se om Agger spiller torsdag. Han spiller næppe begge dage.. Altså torsdag og søndag..
                      Falk og Festersen burde kunne lave en masse ballade oppe foran mod Dumic og Albrechtsen
                      Lige før jeg vil foretrække Agger inde sådan som han pt. spiller og var med til at tillade 2 kludemål mod AGF (især det første var jo direkte pinligt).

Albrechtsen var da ret godt kørende i deres europæiske kamp.

Comment

Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
                        Lige før jeg vil foretrække Agger inde sådan som han pt. spiller og var med til at tillade 2 kludemål mod AGF (især det første var jo direkte pinligt).

Albrechtsen var da ret godt kørende i deres europæiske kamp.
                        Ja okay. Men mon dog at han kan spille så dårligt 2 gange i træk. Vi må se..
                        Uanset mener jeg vi skal spille med samme 11 mand incl Greve. Tror Zohore vil bliver overmatchet uanset hvem der spiller i deres midtforsvar

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Ja okay. Men mon dog at han kan spille så dårligt 2 gange i træk. Vi må se..
                          Uanset mener jeg vi skal spille med samme 11 mand incl Greve. Tror Zohore vil bliver overmatchet uanset hvem der spiller i deres midtforsvar
                          Nej, - det kan man vel næsten ikke tro på, derfor også min "lige før" tilføjelse. Ja, vi må se.

Comment

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...k-kamp/5656522

Agger er igen sparet på torsdag :-)

Comment

Så ligner det Festersen og Falk på toppen

Comment

Oprindeligt indsendt af Frendesen Se indlæg
                                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...k-kamp/5656522

Agger er igen sparet på torsdag :-)
                                Det er jo et klart tegn på han ikke er på toppen, og selvom det er Agger, så kunne en middelmådig georgier pille pynten af ham i søndags. Han er rusten og kan vi spille med samme fart fremad banen med Emil, festersen og falk i spidsen som i søndags, så kan vi sagtens give ham problemer. Jeg giver de af jer som mener Zohore vil være forkert at bringe i start-11'eren ret. De store fysiske angribere vil han have nemmere ved at håndtere, uanset om han er på toppen. Dem har han flere gange vist han bringer ud af spil på rutinen. Fester og falk er sværere at styre, da de ikke er så stationere og dermed tvinger midterforsvaret mere ud af deres comfortzone, og der kan en spiller som Dumic og i særdeleshed Albrechtsen, også rystes, såfremt det bliver ham der kommer til at spilæe

Comment

Working...
                                X