Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Dagens træning torsdag d. 2 juli 2015 10.00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Dagens træning torsdag d. 2 juli 2015 10.00

    Var et smut nede og se træning.

    Så ca. 60 minutter fra 10.10-11.10, hvor træningen stoppede (de træner vist igen kl. 14)

    Jeg var vidne til 4 forskellige og rigtig gode øvelser med progression mod den 4. øvelse. Alle med fin intensitet:

    1. 4 attrapspillere opstillet i kvadrat. Der spilles i firkant. Her skulle der øves modtagning, vending og runding af modstander. John instruerer og sætter tempo på øvelsen. Finjusterer undervejs. Azer ser godt ud i denne øvelse, Zohore ser dårligst ud.
    2. To rækker over for hinanden. Der spilles diagonalt til rækken i den anden ende. Her trænes der aflevering, tæmning, aflevering, temposkift = omstillingsspil. Mål med øvelsen italesættes af Kent - sådan skal det være! Her ser Makrini god ud sammen med flere andre. Thomas Mikkelsen ser dårligst ud.
    3. Truppen deles i to – én i hver ende. Der trænes én-mod-én udfordring og forsvareren skal optimalt set skærme den angribende spiller mod baglinjen, så vinklen bliver spids til afslutning. Her piller Makrini som forsvarende spiller bolden fra den angribende rigtig mange gange. De gange, hvor han bliver sat, virker han ikke så hurtig til at komme op i speed. Lasse Kryger ser skidt ud i den øvelse som angribende spiller. Kent fejlretter flere gange og forklarer, hvorfor forskellige handlinger fra spillerne er gode eller dårlige. Rigtig stærkt arbejde af ham i den fase.
    4. 3 mod 2 på meget kort bane med ”flyvende udskiftning ved boldtab/afslutning/mål. Ari så godt ud. Lado havde nogle gode afslutninger. Falke ser altså godt ud – han holder boldene sikkert og kommunikerer godt. Anders Thomsen også med mange gode afslutninger med mål til følge – han sparker flere første gang i stedet for at tæmme. Det gør altså at forsvarsspilleren ikke kan nå at blokkere skudet. Thomas Mikkelsen falder igen fuldstændig igennem. Han er langt fra god nok til superligaen - punktum! Enorm intensitet i øvelsen!


    Kent er en klassetræner. Hans spilforståelse og ikke mindst defensive forståelse er klasser bedre end Troels Becks. Han er meget bedre til at instruere og forklare, hvorfor noget er godt og hvorfor noget er dårligt. Det er old-school på den fede måde: Spillerne bliver f.eks. sat til at rydde op mellem øvelserne :o) Efter træning sidder han i græsset i skyggen og taler lidt med én af de unge spillere. Han er en rigtig bamse-far ;o)

    Jeg synes at det er svært at vurdere Makrini på så lidt empiri - ikke mindst fordi der ikke blev spillet 11 mod 11 på stor bane. Det er jo her han skal shine.

    Emil udgik efter 25 minutter. Var heller ikke med i tirsdags. Så han døjer nok med noget.

    Generelt spændende og inspirerende træning med en stor personlighed ved roret. Nu mangler vi lige 2(-3) gode spillere fa ”Makrini-hylden” – så kan det her blive rigtig godt!
    Last edited by claudes1; 02-07-2015, 11:27.

    #2
    Jeg kan ikke understrege nok, hvor fedt det er med de her træningsopdateringer for os der ikke kan komme i Ådalen til hverdag. Super arbejde claudes!
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Sublimt arbejde.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Jeg kan ikke understrege nok, hvor fedt det er med de her træningsopdateringer for os der ikke kan komme i Ådalen til hverdag. Super arbejde claudes!
          Velbekomme :o)

          Comment


            #6
            Tak

            Comment


              #7
              Også et stort TAK her fra det jyske! :))
              Øv, øv og 1.000.000 gange øv!!!!! (Men det skal nok gå alt sammen!)

              Comment


                #8
                Ja, det er super fedt at der er nogen der har muligheden for dette.

                Og en meget god gennemgang af træningsdelene.

                Comment


                  #9
                  Jeg sender også en stor tak fra København! En fornøjelse at du gider at bruge din tid på at smide sådan et indlæg op.

                  Comment


                    #10
                    Takker. Godt arbejde.
                    Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
                    Kristian Morre

                    Comment


                      #11
                      Fedt fedt fedt. Tak!

                      Comment


                        #12
                        Ja, man kan ikke takke nok for de her updates, det er det rene guld

                        Comment


                          #13
                          Kanon opdate. Tak for det!

                          Comment


                            #14
                            Var også forbi træningen i dag.

                            Kommer klokken ti, går forbi Niels Abildtrup der spørger Martin Uhd til Kasper Larsen. Martin (som jeg hører det) "Han træner bare med i sin ferie"

                            Claudes har lavet en meget fin og detaljeret gennemgang af træningen og jeg vil da tilslutte mig oplevelsen af at det foregår på et højt niveau. Øvelser med bold og kampsituationer hele tiden.

                            Jeg kom mest for at se de tre nye.

                            El Makrini, der tør jeg godt kaste mig ud i og påstå det bliver rigtig fint. Som nævnt af Claudes, så var der ikke kamp på stor bane, så havde det været nemmere at vurdere. Jeg synes han virker meget som i den video der cirkulerer med ham. Han er teknisk stærk, meget bold- og pasningssikker. Han timer også sine defensive indgreb godt. Jeg er dog lidt spændt på hvor meget han fylder som stopklods, men har en tro på han løser meget ved at være placeringsstærk og forudseende, han virkede sådan i den sidste øvelse. Jeg synes ikke han ligner alle de kort han har fået, selv om han godt nok lige får skraldet en i den sidste øvelse. Han kan blive god sammen med vores centerforsvar som mangler lidt bold, men har rigeligt med fysik.

                            Oliver Lund har jeg svært ved at vurdere. Jeg kan godt se, at der kan komme fart på i et offensivt overlap, men ellers vil jeg nødigt sige noget, hverken positivt eller negativt. Det der virkelig tæller er jo hans defensive kvaliteter på højre back. Det var umuligt at vurdere i dag.

                            Falke. Han er teknisk fint skolet, i hvert fald sammenlignet med Toppel. Jeg er dog ikke så tryg ved ham. Han virker imo ikke nær så reaktionsstærk som Toppel. Falke dropper ikke, men han napper heller ikke det ekstra synes jeg. Tænkte lidt Jakob Busk. Jeg vil hellere have Toppel på kassen i hvert fald, så jeg håber vi foretager os noget på pladsen, der sender Falke på bænken i første omgang. Falke er ikke dårlig, men.......lille nej herfra.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                              Ja, man kan ikke takke nok for de her updates, det er det rene guld
                              Absolut.
                              Mange tak også fra den tyske koloni.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X