Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jens Jakob Dyhr Thomasen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Fine fagudtryk du bruger her, jeg ville ikke forstå dit indlæg uden at have læst artiklen ..er det bare mig der mener at det er "bedre" at rive ledbåndet helt over, fremfor at "nøjes" med en forstrækning. Sådan var det dengang jeg spillede fodbold og fik en ledbåndsskadet i knæet 樂
    Sorry. Pointen var bare at korsbåndet er langt værre end de her side-ledbånd i knæene.

    Mht dit andet spørgsmål, så varierer det en del efter graden af læsion ("overrivning") eller grad af forstrækning.

    Nogle læsioner vil absolut kræve kirurgi, og det åbner jo op for muligheder for komplikationer til kirurgien, hvorimod konservativ behandling (genoptræning etc.) ofte er at foretrække, hvis man kan nøjes.

    Hvis man kigger på faglitteraturen, er grad 3 skade på ledbåndet (komplet overrivning) umiddelbart forbundet med langt højere grad af senere dysfunktion end grad 2 (delvis overrivning), i hvert fald ved konservativ behandling.

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3335084

    Generelt menes det, at en komplet overrivning af det her ledbånd (MCL) heler spontant, uden kirurgi, men at udfaldet altså er værre end ved delvis overrivning.

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11104400

    Det var bare lige med MCL som eksempel; jeg er ikke sikker på, at det er det ledbånd JJT har beskadiget, men sandsynligvis er det.

    Det blev lige lidt nørdet, men synes emnet er spændende, og muligvis er der jo nogle her der deler det synspunkt.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Det er der ikke noget overraskende i. Han har nu sagt ja / ønsket nærmest alle de spillere, der er på holdet. Så nu kan han ikke tørre noget af på JH eller fortiden mere. Så nu er det langt hen ad vejen hans ansvar, hvis det mislykkes. Jeg kan ikke forestille mig, at det ikke er KN, der decideret har bedt om Rasmus Jönsson og KEP (og helt sikkert flere andre af de nye) - alt andet giver ingen mening (i hvert fald med de to). Derfor vil han også holde fast i de to spillere rigtig lang tid - det er jo et gigantisk nederlag at sætte Jönsson af, hvis det var KNs eget ønske at hente ham....

      KH har skiftet retorik her efter sommerpausen.
      Jammen jeg er fuldstændig enig i at Kent har peget minimum på de 3 spillere fra AaB og hvis de ikke lykkedes er det hovedsageligt hans skyld..
      Jeg kan sagtens forstå at man gerne vil have Jönsson igang og tankerne flyver tilbage på dengang han var en profil men Kent skal altså sætte holdet over sig selv selv og den linie er tæt på.. Syntes dog også at alternativerne er så svage at den umiddelbart ikke bare kan løses med et fingerknips.. Jönsson er både Plan A,B og C desværre. Dem der har afløst ham har umiddelbart ikke gjort det meget bedre desværre

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Det er der ikke noget overraskende i. Han har nu sagt ja / ønsket nærmest alle de spillere, der er på holdet. Så nu kan han ikke tørre noget af på JH eller fortiden mere. Så nu er det langt hen ad vejen hans ansvar, hvis det mislykkes. Jeg kan ikke forestille mig, at det ikke er KN, der decideret har bedt om Rasmus Jönsson og KEP (og helt sikkert flere andre af de nye) - alt andet giver ingen mening (i hvert fald med de to). Derfor vil han også holde fast i de to spillere rigtig lang tid - det er jo et gigantisk nederlag at sætte Jönsson af, hvis det var KNs eget ønske at hente ham....

        KH har skiftet retorik her efter sommerpausen.
        Er absolut overbevist at du har absolut ret.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
          Sorry. Pointen var bare at korsbåndet er langt værre end de her side-ledbånd i knæene.

          Mht dit andet spørgsmål, så varierer det en del efter graden af læsion ("overrivning") eller grad af forstrækning.

          Nogle læsioner vil absolut kræve kirurgi, og det åbner jo op for muligheder for komplikationer til kirurgien, hvorimod konservativ behandling (genoptræning etc.) ofte er at foretrække, hvis man kan nøjes.

          Hvis man kigger på faglitteraturen, er grad 3 skade på ledbåndet (komplet overrivning) umiddelbart forbundet med langt højere grad af senere dysfunktion end grad 2 (delvis overrivning), i hvert fald ved konservativ behandling.

          http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3335084

          Generelt menes det, at en komplet overrivning af det her ledbånd (MCL) heler spontant, uden kirurgi, men at udfaldet altså er værre end ved delvis overrivning.

          http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11104400

          Det var bare lige med MCL som eksempel; jeg er ikke sikker på, at det er det ledbånd JJT har beskadiget, men sandsynligvis er det.

          Det blev lige lidt nørdet, men synes emnet er spændende, og muligvis er der jo nogle her der deler det synspunkt.
          Så han skal umiddelbart ikke opereres?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Det er der ikke noget overraskende i. Han har nu sagt ja / ønsket nærmest alle de spillere, der er på holdet. Så nu kan han ikke tørre noget af på JH eller fortiden mere. Så nu er det langt hen ad vejen hans ansvar, hvis det mislykkes. Jeg kan ikke forestille mig, at det ikke er KN, der decideret har bedt om Rasmus Jönsson og KEP (og helt sikkert flere andre af de nye) - alt andet giver ingen mening (i hvert fald med de to). Derfor vil han også holde fast i de to spillere rigtig lang tid - det er jo et gigantisk nederlag at sætte Jönsson af, hvis det var KNs eget ønske at hente ham....

            KH har skiftet retorik her efter sommerpausen.
            Kent Hansen?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Så han skal umiddelbart ikke opereres?
              Det tror jeg ikke, hvis skaden sidder hvor jeg tror den sidder... Men 6-8 ugers pause siger umiddelbart noget om, at det er et tilbageslag, men ikke et svært et.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                Det tror jeg ikke, hvis skaden sidder hvor jeg tror den sidder... Men 6-8 ugers pause siger umiddelbart noget om, at det er et tilbageslag, men ikke et svært et.
                Okay. Vel altid en fordel hvis det bare skal have ro, fys og genoptræning istedet for kirugi.. Vi må håbe at han når at komme tilbage i efteråret

                Comment


                  Satans. Alt det bedste til Jens Jacob; nu lignede det lige, at han var ved at komme i gang. Håber han har sejhed og humør - og held m behandling osv - til at han kan komme stærkt igen.

                  Comment


                    Øv øv og atter øv. Nu var han lige begyndt at få noget fast spilletid og få sat nogle rigtig gode relationer op med sine holdkammerater. Jeg var specielt glad for at se JJ ranke ryggen og rejse sig godt oven på den knap så heldige kamp mod AaB og så kommer dette setback.

                    Alt det bedst til JJ.

                    MvT
                    Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                    Comment


                      JJ håber på 4 uger

                      http://www.fyens.dk/sport/OB-Dyhr-Th...rtikel/3052379

                      Comment


                        Noget nyt om JJT? Vi har ikke fået point i hele hans skadesperiode....

                        Vores helt egen Messias

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                          Noget nyt om JJT? Vi har ikke fået point i hele hans skadesperiode....

                          Vores helt egen Messias
                          Det er vist ikke tæt på endnu..

                          Comment


                            Han mangler desværre rigtig meget fysisk stadig....

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Det er vist ikke tæt på endnu..
                              så er det jo godt vi har så bred og god en trup. Vi er fuldt ud tilfredse....

                              et par skader og så vælter hele korthuset - et korthus der ikke var så stabilt i forvejen.....kunne man have set det i forvejen? Var der måske en del mandagstrænere herinde der havde set at truppen var for smal og manglede kvalitet....jaah det var der.

                              Men vi er tilfredse med truppen.......

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                så er det jo godt vi har så bred og god en trup. Vi er fuldt ud tilfredse....

                                et par skader og så vælter hele korthuset - et korthus der ikke var så stabilt i forvejen.....kunne man have set det i forvejen? Var der måske en del mandagstrænere herinde der havde set at truppen var for smal og manglede kvalitet....jaah det var der.

                                Men vi er tilfredse med truppen.......
                                Jeg er, mildt sagt, ikke tilfreds med, at vi fik ret. Så nu synes jeg, at vi skal rette resten af den sparsomme energi på at komme positive tiltag i møde med åben pande; og gøre hvad VI kan for at få dette rettet op.

                                Så må ledelsen gøre deres; og gøre op med sig selv om flere negative klubrekorder er lidt, øh, "balance" værd...

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X