Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fantastisk opbakning i Farum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Nu er Farum og Slagelse meget taknemmelige steder at synge op. Især i Farum er der god akustik, og stort set ingen "hjemme"-stemningsfans. Det er tit monstersjovt at være der, netop fordi man med 70-100 OBere kan synge hele stedet op.

    Men der var også stemningskabere med igår. Bare ikke så mange. Men dem der var, gjorde det fortrinligt.

    Edit: Vi (Kluden Krew) var i øvrigt ved at få tæsk forrige december i Farum (en af de få gange, hvor der har været pænt mange away-fans i Farum) af nogle af vores egne fans, fordi de ike kunne li' de julesange vi havde lavet til Mohammed Diarra. To douchebags med tatovering på halsen og et "min første hooligan"-startsæt, ville have os med ud og bokse ude foran. Det endte med den ene blev taget i hoved og røv og smidt ud, efter han havde pandet Kbhob ned.
    De snakkede om, at vi "var sådan nogle rigtige københavnerfans" (what?), og at "for nogen af os (dem) var det her deres liv, og vi stod bare og tog pis på det hele". Sjovt jeg aldrig har set jer på stadion i Odense, eller på Sjælland, hverken før eller siden, så. Snothvalpe.
    Det kan jeg ikke huske. Hvad var det for nogle??

    Comment


      #32
      Er det ikke også de 15-17 årige der styrer capo og trommer? Næste gang hvis der er mikrofon - så hold den 10-20cm væk fra munden inden der råbes.
      Og så drop det der : kom nu, kom nu, kom nu Odense hænderne op... Osv. Det ikke just motiverende.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
        Det kan jeg ikke huske. Hvad var det for nogle??
        Det var ikke noget. Det var ekstremt indforstået mellem de små ti Kluden Krew-medlemmer der var med. Vi sang "Momo Diarra" på "Feliz navidad", og sådan noget. Det var ret dumt, men vi stod for os selv ude i siden og havde vores egen lille fest. Og de to-tre douchebags havde i hvert fald ikke travlt med at synge selv, eller støtte op om holdet. Vi brugte 20 min. på at prøve at tale dem ned.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
          Og så drop det der : kom nu, kom nu, kom nu Odense hænderne op... Osv. Det ikke just motiverende.
          Hvad skulle alternativet være? Hvis man bliver mavesur over at blive animeret til at lave lidt stemning, skal man nok gå langt væk fra det område. Særligt i disse år, hvor folk i den grad har brug for et los i røven for at tage del i stemningsskabelsen.
          Last edited by Sheed; 14-04-2015, 13:00.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Hvad skulle alternativet være? Hvis man bliver mavesur over at blive animeret til at lave lidt stemning, skal man nok gå langt væk fra det område. Særligt i disse år, hvor folk i den grad har brug for et los i røven for at tage del i stemningsskabelsen.
            Tænker det nok er et spørgsmål om hvorvidt det bliver kommunikeret ud som animerende, eller "tag jer nu sammen"-agtigt? Det ene er fedt, det andet gør folk sure, og dermed mindre aktive. Men det er en svær balancegang, helt sikkert. Personligt var den konstante "kom nu i gang"-tone en af faktorerne der fik bl.a. mig til at flytte til langsiden, hvor man også kunne se bold, uden at blive rusket i af folk der mente vi klappede og sang for lidt... også mens vi klappede og sang, hvilket er lidt fustrerende... ,o(

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
              Tænker det nok er et spørgsmål om hvorvidt det bliver kommunikeret ud som animerende, eller "tag jer nu sammen"-agtigt? Det ene er fedt, det andet gør folk sure, og dermed mindre aktive. Men det er en svær balancegang, helt sikkert. Personligt var den konstante "kom nu i gang"-tone en af faktorerne der fik bl.a. mig til at flytte til langsiden, hvor man også kunne se bold, uden at blive rusket i af folk der mente vi klappede og sang for lidt... også mens vi klappede og sang, hvilket er lidt fustrerende... ,o(

              Mvh

              MaxHH
              forskellen er ganske lille 2 bogstaver : d & e .

              Enten er det motiverende eller også demotiverende .. For mit vedkommende er det det sidste når en vedkommende som skal bringe os sammem og føle fælles glæde ved at støtte holder springer frem med en " se mig hør mig jeg skal satme vise jer " attitude . Vi skal ikke stryges kærligt på kinden og spørges pænt , men en mindre offensiv fremgangsmåde tror jeg på hjælper mere . Det kan hænge sammen med alder , og respekten for en 18-20 årig knægt er væsenlig mindre hos de ældre .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                forskellen er ganske lille 2 bogstaver : d & e .

                Enten er det motiverende eller også demotiverende .. For mit vedkommende er det det sidste når en vedkommende som skal bringe os sammem og føle fælles glæde ved at støtte holder springer frem med en " se mig hør mig jeg skal satme vise jer " attitude.
                Er det den attitude du mener bliver lagt for dagen? Jeg synes dem der stiller sig i skudlinjen, gør et bravt forsøg på at få noget i gang, men arbejder med meget svære vilkår, Så bliver der nogle gange talt i en lidt skarp tone, men det er sandt for dyden også nødvendigt, for at få gang i den hord der ellers bare står med armene over kors og ser fodbold. At dem der står der skulle gøre det fordi de gerne vil ses og høres, synes jeg sgu er et fesent postulat mod nogle der kæmper en hård kamp.

                Vi er enige om, at de forsøger at sætte sange i gang og ikke bare råber lort, ikke?

                Hvis de såkaldte "gamle" ikke kan finde lidt respekt for en 18-20-årig der forsøger at skabe opbakning for det hold vi alle holder med, så synes jeg de skulle få flyttet gangstativet op i det capo-tårn og selv vise vejen. Ellers er det godt nok en taberholdning, hvis capoens alder skal afgøre, hvorvidt man vil støtte holdet vokalt.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Er det den attitude du mener bliver lagt for dagen? Jeg synes dem der stiller sig i skudlinjen, gør et bravt forsøg på at få noget i gang, men arbejder med meget svære vilkår, Så bliver der nogle gange talt i en lidt skarp tone, men det er sandt for dyden også nødvendigt, for at få gang i den hord der ellers bare står med armene over kors og ser fodbold. At dem der står der skulle gøre det fordi de gerne vil ses og høres, synes jeg sgu er et fesent postulat mod nogle der kæmper en hård kamp.

                  Vi er enige om, at de forsøger at sætte sange i gang og ikke bare råber lort, ikke?

                  Hvis de såkaldte "gamle" ikke kan finde lidt respekt for en 18-20-årig der forsøger at skabe opbakning for det hold vi alle holder med, så synes jeg de skulle få flyttet gangstativet op i det capo-tårn og selv vise vejen. Ellers er det godt nok en taberholdning, hvis capoens alder skal afgøre, hvorvidt man vil støtte holdet vokalt.
                  Jeg er fløjtende lige glad med, hvor gamle folk er. Og det er alle tiders, at der er nogen, som gør en indsats. Men det er jo respektløst over for andres måder at gå til fodbold på at råbe af dem, hvis de 'står med hænderne over kors og ser fodbold'. Det har jeg gjort i 26 år. Min far gjorde det før mig. Jeg er ikke interesseret i sange om blod, faner, kamp og stolte traditioner og slet ikke i hadesange til andre spillere eller klubber. Jeg råber opmuntrende til spillerne, jubler som en gal, når der bliver scoret og synger fra tid til anden med på sange á la Kluden Crews, fordi de er opfindsomme og hjertevarme. Sanglege med op og ned og hænderne den ene og anden vej ... Sorry, det har jeg altså ikke tid til, når jeg ser en kamp. Men jeg stiller mig ikke en vejen for, at andre kan dyrke det. Så en smule respekt over for min måde at dyrke OB på ville være behageligt.

                  Og nu ved jeg godt, hvad automatsvaret er herinde: Så stil dig et andet sted. Men på udebane står jeg, hvor jeg bliver bedt om at stå, nemlig med OB-fansene. Jeg stiller mig altid over i et hjørne, så andre kan stille sig samlet og synge lige, hvad der passer dem uden jeg står midt i det hele. Alligevel skal jeg gang på gang opleve at blive råbt og skreget af med en tone som om, man ødelægger stemningen eller svigter holdet, eller hvad ved jeg.

                  Igen: Jeg dømmer ikke folks handlinger ud fra deres alder. Men jeg er selv gammel nok til at vide, hvor mange af de 'stemningsskabende' fans, der bruger OB som en fritidssyssel i nogle år, inden de finder på noget andet. Fint, det er deres sag. Det tager ikke noget fra, hvad de gør, mens de er på stadion. Men når en ny generation griber megafonen, står jeg stadig og ser fodbold med armene over kors. Og råber opmuntrende til spillerne, jubler som en gal og synger med på sange, der siger mig noget.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af BonoVox Se indlæg
                    Jeg dømmer ikke folks handlinger ud fra deres alder. Men jeg er selv gammel nok til at vide, hvor mange af de 'stemningsskabende' fans, der bruger OB som en fritidssyssel i nogle år, inden de finder på noget andet. Fint, det er deres sag. Det tager ikke noget fra, hvad de gør, mens de er på stadion. Men når en ny generation griber megafonen, står jeg stadig og ser fodbold med armene over kors. Og råber opmuntrende til spillerne, jubler som en gal og synger med på sange, der siger mig noget.
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af BonoVox Se indlæg
                      Jeg er fløjtende lige glad med, hvor gamle folk er. Og det er alle tiders, at der er nogen, som gør en indsats. Men det er jo respektløst over for andres måder at gå til fodbold på at råbe af dem, hvis de 'står med hænderne over kors og ser fodbold'. Det har jeg gjort i 26 år. Min far gjorde det før mig. Jeg er ikke interesseret i sange om blod, faner, kamp og stolte traditioner og slet ikke i hadesange til andre spillere eller klubber. Jeg råber opmuntrende til spillerne, jubler som en gal, når der bliver scoret og synger fra tid til anden med på sange á la Kluden Crews, fordi de er opfindsomme og hjertevarme. Sanglege med op og ned og hænderne den ene og anden vej ... Sorry, det har jeg altså ikke tid til, når jeg ser en kamp. Men jeg stiller mig ikke en vejen for, at andre kan dyrke det. Så en smule respekt over for min måde at dyrke OB på ville være behageligt.

                      Og nu ved jeg godt, hvad automatsvaret er herinde: Så stil dig et andet sted. Men på udebane står jeg, hvor jeg bliver bedt om at stå, nemlig med OB-fansene. Jeg stiller mig altid over i et hjørne, så andre kan stille sig samlet og synge lige, hvad der passer dem uden jeg står midt i det hele. Alligevel skal jeg gang på gang opleve at blive råbt og skreget af med en tone som om, man ødelægger stemningen eller svigter holdet, eller hvad ved jeg.

                      Igen: Jeg dømmer ikke folks handlinger ud fra deres alder. Men jeg er selv gammel nok til at vide, hvor mange af de 'stemningsskabende' fans, der bruger OB som en fritidssyssel i nogle år, inden de finder på noget andet. Fint, det er deres sag. Det tager ikke noget fra, hvad de gør, mens de er på stadion. Men når en ny generation griber megafonen, står jeg stadig og ser fodbold med armene over kors. Og råber opmuntrende til spillerne, jubler som en gal og synger med på sange, der siger mig noget.
                      Det her handler jo ikke om folks ret til at stå og se kampen uden at bidrage til stemningen. Det handler om, at mange der står midt i det der skal være stemningskernen har brug for at blive vækket en gang i mellem for at deltage. Hvis man stiller sig nede i det forholdsvis lille område og tillader sig at surmule, fordi at en capo forsøger at sætte gang i folk, hvilket er hans funktion, så synes jeg da man skal genoverveje, om man ikke burde stille sig lidt væk. Jeg har på et tocifret antal udebaneture endnu ikke oplevet, at der var nogle som ikke kunne få lov at stå for sig selv, uden at deltage aktivt i at skabe stemning.
                      Last edited by Sheed; 14-04-2015, 15:55.

                      Comment


                        #41
                        1) Skal vi ikke lade være med at gå ud i en metaposition, hvor vi affærdiger argumenter med, at det 'ikke er det, det handler om'. Det er jo ret tydeligt, at jeg forholder mig direkte til respekten fra capo'er - og andre - over for medfans, hvilket både Oraklets oplevelse af overfald og diskussionen om at blive råbt direkte berører.

                        2) Hvis du ikke har oplevet det på et to-cifret antal ture, er din empiri i direkte modsætning til min. Det kan jeg ikke gøre så meget ved. Jeg og klyngen omkring mig bliver til cirka hver anden kamp råbt af, fordi vi ikke sætter os ned til det der 'Forza Odense Boldklub'-halløj. Som sagt: Slå jer endelig løs, men forstå, at nogle af os leger en anden leg.

                        Comment


                          #42
                          ... med Oraklet mener jeg naturligvis Onkel Riffel.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af BonoVox Se indlæg
                            1) Skal vi ikke lade være med at gå ud i en metaposition, hvor vi affærdiger argumenter med, at det 'ikke er det, det handler om'. Det er jo ret tydeligt, at jeg forholder mig direkte til respekten fra capo'er - og andre - over for medfans, hvilket både Oraklets oplevelse af overfald og diskussionen om at blive råbt direkte berører.

                            2) Hvis du ikke har oplevet det på et to-cifret antal ture, er din empiri i direkte modsætning til min. Det kan jeg ikke gøre så meget ved. Jeg og klyngen omkring mig bliver til cirka hver anden kamp råbt af, fordi vi ikke sætter os ned til det der 'Forza Odense Boldklub'-halløj. Som sagt: Slå jer endelig løs, men forstå, at nogle af os leger en anden leg.
                            1) Du svarer på mit indlæg, ved at argumentere for folks ret til at være fan på hver sin måde. Det har jeg slet ikke kommenteret på, så jeg er jo nødt til at fortælle dig, at det er ikke det mit indlæg handler om.

                            At der desværre er nogle idioter der kan blive decideret ubehagelige og voldelige blandt OB fans, er jo redundant at nævne, og har ikke noget med capoens rolle at gøre, så det synes jeg er et mærkeligt argument at hive ind. Jeg tvivler på at capoen havde noget som helst at gøre med den pågældende situation, hvis der altså overhovedet var en til den kamp.

                            2) Det er klart at man kan opleve at capoen råber i ens retning, hvis han forsøger at sætte gang i noget stemning, og føler man sig truffet over det, så er man godt nok lige fintfølende nok til min smag. Det er jo ikke hans funktion at skulle gætte sig til, hvem der gerne vil deltage i stemningen, så han skyder selvfølgelig i alle retninger.

                            Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke udeafsnit i Danmark, hvor det er, at man ikke kan få lov til at stå lidt for sig selv, uden at skulle deltage aktivt i stemningen? Nu er det jo ikke fordi at vi pakker de afsnit og 99% af de medrejsende synger med. Så er det klart, at står man stort set lige i orkanens øje, og nægter at sætte sig ved "Forza Odense", så gør man heller ikke sig selv en tjeneste, og nogle bliver lidt irriteret over at man ødelægger effekten. Så må man jo enten tage imod det skrald der bliver sagt, ELLER, her kommer det: Stille sig lidt væk fra der, hvor det går løs.

                            Stemningskernen er (desværre) ikke så stor, at det ikke er muligt at komme lidt på afstand af den.
                            Last edited by Sheed; 14-04-2015, 16:31.

                            Comment


                              #44
                              Det pisse fedt vores capo er begejstret og viser mandsmod og hopper og danser! Det er fedt!
                              Capo bør vise lyst, glæde, vilje!! Ikke sur, bebrejdende og 'beordrende'

                              klart at der skal skabes stemning! Men lad os starte i det små nu hvor det ellers er dødt.
                              det svært at få mængden med, men glad stemning og gåpåmod kan gøre meget.

                              husk det med mikrofonen hvis den stadig er tilgængelig - hold den 20cm væk og så skrål igennem! Den skal ikke være så gennemtrængende som
                              ddn er pt. Ja den ødelægger mere end den gavner.

                              en af de sidste hjemmekamp havde vi hvad... 4-6 forskellige igennem?
                              Hvad skete der?

                              Men en uden det skal lyde så pisse nederen alt det jeg skriver, så er der respekt til dem der gør en forskel - specielt capo og tromme.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                1) Du svarer på mit indlæg, ved at argumentere for folks ret til at være fan på hver sin måde. Det har jeg slet ikke kommenteret på, så jeg er jo nødt til at fortælle dig, at det er ikke det mit indlæg handler om.

                                At der desværre er nogle idioter der kan blive decideret ubehagelige og voldelige blandt OB fans, er jo redundant at nævne, og har ikke noget med capoens rolle at gøre, så det synes jeg er et mærkeligt argument at hive ind. Jeg tvivler på at capoen havde noget som helst at gøre med den pågældende situation, hvis der altså overhovedet var en til den kamp.

                                2) Det er klart at man kan opleve at capoen råber i ens retning, hvis han forsøger at sætte gang i noget stemning, og føler man sig truffet over det, så er man godt nok lige fintfølende nok til min smag. Det er jo ikke hans funktion at skulle gætte sig til, hvem der gerne vil deltage i stemningen, så han skyder selvfølgelig i alle retninger.

                                Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide, hvilke udeafsnit i Danmark, hvor det er, at man ikke kan få lov til at stå lidt for sig selv, uden at skulle deltage aktivt i stemningen? Nu er det jo ikke fordi at vi pakker de afsnit og 99% af de medrejsende synger med. Så er det klart, at står man stort set lige i orkanens øje, og nægter at sætte sig ved "Forza Odense", så gør man heller ikke sig selv en tjeneste, og nogle bliver lidt irriteret over at man ødelægger effekten. Så må man jo enten tage imod det skrald der bliver sagt, ELLER, her kommer det: Stille sig lidt væk fra der, hvor det går løs.

                                Stemningskernen er (desværre) ikke så stor, at det ikke er muligt at komme lidt på afstand af den.
                                Jeg har taget konsekvensen, og flyttet mig væk fra stemningstribunen... Også på udebane. Men ville det i virkeligheden ikke have været sjovere at få mig med, fremfor at skubbe mig væk? Inkludere i stedet for at ekskludere? At gøre klumpen af stemningsfolk større, fremfor at ende med at stå som en isoleret "ø", blandt folk der trækker sig væk for at få fred?

                                Comment

                                Working...
                                X