Oprindeligt indsendt af Kaspernon
Se indlæg
Troels Kløve er en spiller der klart primært må betegnes som en spiller med sine forcer på kanterne. Kigger vi på den besætning vi har der nu, lyder den på: Falk, Emil, Desler, Lucas J og Thomsen.
Det er ret sandsynligt, at vi står over for et salg af Emil og måske også Falk. Her snakker vi to af truppens mest løntunge, og på deres gode dage, vigtigste spillere. Meget idioti har jeg beskyldt OB for gennem årene, men jeg tror alligevel ikke, at vi har en samlet sportslig ledelse, der ser Troels Kløve som god direkte erstatning for en af de to. Det ville i hvert fald være en meget uambitiøs start på et nyt projekt.
Han kan jo selvfølgelig også hentes ind som breddespiller. Her har jeg også bare svært ved at se grunden til, at det skulle ske. Vi har i Desler en ung og super spændende spiller, der må sidde solidt på den højre kant. Derudover har vi Lucas, der på trods af en svær første sæson, kun er 20 år og har spillet på flere ungdomslandshold. Ham er der mere mad i! Anders Thomsen er 19 år og har også flere ungdomslandskampe bag sig. Selvom han måske ikke er det største talent, forventer jeg klart, at vi får set lidt mere af ham næste sæson. Slutteligt har vi Barrett, som jeg stadig ser et ret stort lys i, og som utvivlsomt er et spændende talent, hvis han bliver sine skader kvit. Med den nuværende besætning på VB med Skula og Kirkeskov, kan det meget vel blive på venstre kanten han får sine minutter.
Konklusionen er, at jeg ganske vidst forventer, at der vil blive hentet ind til kanterne, men jeg tror nu, at det bliver direkte til startopstillingen og ikke bredden, her er vi ganske godt besat for et hold i vores situation. Jeg har i hvert fald svært ved at se idéen i at hente en relativt middelmådig 24-årig spiller i Horsens, for at fortrænge Desler, Lucas, Thomsen og Barrett der allesammen har været med flere ungdomslandshold og fortsat er 19-20.
Lad mig sige det sådan, jeg håber ikke det er den vej vi skal.
Comment