Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd - sommmeren '15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Hvad er det for eksotiske spillere? Jeg har brugt Ole Nielsens meritter og os selv som nogle der har haft succes med at hente spillere udenfor landets grænser? Hvor ser du at jeg har snakket mesterskab, FM eller noget af det andet du nævner? Det er dig der forsøger at lægge det i munden på mig.

    Højer er et glimrende eksempel på, at der findes folk med skjulte evner herhjemme, som pludselig kan blomstre. Han var dog tidligere u-landsholds- og ligalandsholdsspiller med over 150 Superligakampe, så helt skjult og ukendt var han nu ikke. Falk og Bashkim er rimeligt dårlige eksempler, da Falk skiftede til OB som 13-årig og Bashkim var et stort talent, der ligeledes også var meget ung.

    Intet sted har jeg skrevet, at man ikke skal hente spillere herhjemme. Jeg har dog skrevet, at gør man udelukkende det, og indordner sig i den fødekæde der gør, at vi nu må hente spillere i Sønderjyske, FCV, Horsens, AGF og Fredericia, så ender man med at blive til de klubber til sidst. I særdeleshed, hvis de spillere man henter er langt oppe i 20'erne og nogle næsten 30. Det er det vi mere eller mindre har set siden, at Jesper Hansen tiltrådte, og der kan da ikke være nogle ved deres fulde fem, der vil sige at det har været en succes?

    Men du må da meget gerne lave din liste, om vi har hentet flest spillere i udlandet eller Danmark. Jeg tror godt, at jeg kan gætte det uden at have kigget.
    er det nu også et problem at manden er 28? og "langt" oppe i tyverne? syntes derimod det er lidt en fordel - vi har rigtigt mange spillere under eller først i tyverne - en smule erfaring er der nu ikke noget i vejen for.

    Og ja vi handle i klubber der lægger under os - men det er jo profiler fra disse hold, frem for breddespillere (måske lund undtaget)

    men medgiver gerne at vi ikke for alvor kommer til at rykke ind i top 3 med det her, fcm, fck og bif ser ud til at have alt for mange penge til vi kan være med på de præmisser. Men får vi spillet holdet ordenligt sammen - og med de spændende talenter der er i truppen hvorfor skulle vi så ikke kunne nærme os top 4 - randers, aab, fcn - dem tror jeg sagtens vi kan hente.

    Og så tror jeg også dette vindue skal ses som endnu en "stepping stone" hvor vi forhåbenligt lægger lidt mere på, rykker lidt højere op - og dermed bliver lidt mere interessant til næste sommer igen.
    Det er det lange sigte der er på her.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Som sagt, så synes jeg, at Festersen er en ganske udmærket spiller, jeg kan bare ved gud ikke forstå, at man kaster 3 mio. efter ham, når vi gang på gang må undskylde os med, at vi ikke har råd til dit og dat. Så skylder man sig selv, at få mest ud af de penge, og det synes jeg, at man har forsømt i denne situation.
      Han er købt til 3 Mio. Kr fordi at JH og KN sammen mener at han besidder de styrker vi mangler for at bygge en bæredygtig trup op.
      han går forrest, tager ansvar og stiller krav, men han er også med til at løfte og tage de unge under vigerne. Han scorer mål og arbejder lige så hårdt som spellman..

      tror du en 'eksotisk' klingende reserve spiller et sted udefra vil kunne bidrage med det samme til holdet!? Nej..

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Det er jo en håbløs debat det her... ved mindre nogen sidder med facitlisten..? Nå ikke...
        Enig. Uanset hvad skal hverken Festersen eller JH's køb af Festersen vurderes før han i det mindste har haft chancen for at bevise sig.
        Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
        Kristian Morre

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          er det nu også et problem at manden er 28? og "langt" oppe i tyverne? syntes derimod det er lidt en fordel - vi har rigtigt mange spillere under eller først i tyverne - en smule erfaring er der nu ikke noget i vejen for.

          Og ja vi handle i klubber der lægger under os - men det er jo profiler fra disse hold, frem for breddespillere (måske lund undtaget)

          men medgiver gerne at vi ikke for alvor kommer til at rykke ind i top 3 med det her, fcm, fck og bif ser ud til at have alt for mange penge til vi kan være med på de præmisser. Men får vi spillet holdet ordenligt sammen - og med de spændende talenter der er i truppen hvorfor skulle vi så ikke kunne nærme os top 4 - randers, aab, fcn - dem tror jeg sagtens vi kan hente.

          Og så tror jeg også dette vindue skal ses som endnu en "stepping stone" hvor vi forhåbenligt lægger lidt mere på, rykker lidt højere op - og dermed bliver lidt mere interessant til næste sommer igen.
          Det er det lange sigte der er på her.
          Det er ikke et "problem" at manden er 28, eller at flere af de andre er i den alder, men det begrænser unægteligt udviklingspotentialet og mulighederne for videresalg.

          Og så må jeg stille spørgsmålstegn ved, om de pågældende spillere er "profiler". Ja, Festersen var klart en profil for FCV, Kryger og Bredebro kan gå under betegnelsen profiler, men det skyldes også, at det var to uhyre pauvre hold de spillede på. Men Oliver Lund, Kirkeskov og Ousager fortjener absolut ikke mærkatet profiler, ligesom at man også skal strække sig lidt for at kalde Haddi og Lasse for profiler.

          Dejligt at høre, at der er optimisme i forhold til at nå Randers, AaB og FCN, jeg deler den desværre bare ikke fuldkomment. Når jeg kigger på vores trup sammenlignet med deres, synes jeg godt nok, at der mangler noget kvalitet, og jeg er nødt til at skæve lidt til trænerbænken for at finde troen på, at vi skulle kunne nå dem.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det er ikke et "problem" at manden er 28, eller at flere af de andre er i den alder, men det begrænser unægteligt udviklingspotentialet og mulighederne for videresalg.

            Og så må jeg stille spørgsmålstegn ved, om de pågældende spillere er "profiler". Ja, Festersen var klart en profil for FCV, Kryger og Bredebro kan gå under betegnelsen profiler, men det skyldes også, at det var to uhyre pauvre hold de spillede på. Men Oliver Lund, Kirkeskov og Ousager fortjener absolut ikke mærkatet profiler, ligesom at man også skal strække sig lidt for at kalde Haddi og Lasse for profiler.

            Dejligt at høre, at der er optimisme i forhold til at nå Randers, AaB og FCN, jeg deler den desværre bare ikke fuldkomment. Når jeg kigger på vores trup sammenlignet med deres, synes jeg godt nok, at der mangler noget kvalitet, og jeg er nødt til at skæve lidt til trænerbænken for at finde troen på, at vi skulle kunne nå dem.
            nu vil jeg bestemt heller ikke forsvare alle JHs handler - syntes der har været alt for mange smuttere - men lige her syntes jeg faktisk det virker fornuftigt, 28 - god alder, ok erfaring fra superligaen - har bevist han kan score mål - det mangler vi. Videresalg potentialet? tja brænder han en fantastisk sæson af så hvorfor ikke - dalgaard røg til holland da han var omkring de 30.
            - Der ud over så tror jeg måske ikke så meget det er med salg for øje mand har hentet ham - vi har mange unge - store talenter - og fortsætter de så bliver de jo hurtigt skudt afsted, Falk meget snart, Desler kan jo også hurtigt ryge afsted og så følger JJT vel.
            Det er her man skal lave de store handler.
            Levere Festersen i 4 sæsoner og så vælger man at lade kontrakten udløbe - så er der vel heller ikke sket den store skade i det?

            Mht. at hente sub-toppen - ja det lægger rigtigt meget på Kents skuldre - det er en ung trup og han skal få det til at virke - ellers kommer vi ikke i nærheden af dem. Og Randers bliver nok ikke lige i denne sæson ;) men de andre - der er det sgu så små marginaler vi snakker om....tænker vi ender et sted mellem 5-8 ( 5. pladsen kræver at ALT går op i en højere endhed)

            - Og så bare lige for god ordens skyld, jeg har jo ikke set Festersen i OB endnu - kan være han bliver en kæmpe skuffelse, men lige nu og her er jeg fint tilfreds med denne handel.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Dejligt at høre, at der er optimisme i forhold til at nå Randers, AaB og FCN, jeg deler den desværre bare ikke fuldkomment. Når jeg kigger på vores trup sammenlignet med deres, synes jeg godt nok, at der mangler noget kvalitet, og jeg er nødt til at skæve lidt til trænerbænken for at finde troen på, at vi skulle kunne nå dem.
              Vi har efterhånden en del bundplaceringer i træk, så det begrænser udvalget af interesserede spillere.
              Jeg mener der er hentet nogle forstærkninger ind på holdet der kan gøre en forskel, og så syntes jeg det ser rigtigt spændende ud med JJT, MP og MG.
              Og så er 4 eller 8 point ikke umuligt at hente, men KN skal selvfølgelig også lige have lidt tid til at sætte sit præg på holdet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                Vi har efterhånden en del bundplaceringer i træk, så det begrænser udvalget af interesserede spillere.
                Jeg mener der er hentet nogle forstærkninger ind på holdet der kan gøre en forskel, og så syntes jeg det ser rigtigt spændende ud med JJT, MP og MG.
                Og så er 4 eller 8 point ikke umuligt at hente, men KN skal selvfølgelig også lige have lidt tid til at sætte sit præg på holdet.
                Men salgene af Høegh og Spelmann svækkede os vel også ret kraftigt ...?
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Der er handlet ind til alle kæder nu. Der mangler kun en målmand mere så kan vinduet lukkes. Ved salg skal der en erstatning til. Men vel nærmest kun hvis det er Falk der bliver solgt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                    Der er handlet ind til alle kæder nu. Der mangler kun en målmand mere så kan vinduet lukkes. Ved salg skal der en erstatning til. Men vel nærmest kun hvis det er Falk der bliver solgt.
                    Og hvornår kommer den målmand så ????

                    Comment


                      En god målmand og vi kan seriøst tro på top 6 efterhånden. Håber ar vi nu har fået en ordentlig højre back og synes fint at kasper larsen kan erstatte daniel høgh og mener heller ikke at spellmann ikke kan erstattes muhammed skulle være god

                      jeg tror på lado, mikkelsen, kirkeskov mm skal ud og der kommer 2-3 spillere mere ind. Festersen og zohorre ser spændende ud.

                      Comment


                        Kan iøvrigt ikke forestille mig at Rasmus Falk er OB spiller særlig længe

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kim-Odense Se indlæg
                          En god målmand og vi kan seriøst tro på top 6 efterhånden.
                          Lad være med at gøre det her mod dig selv...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Lad være med at gøre det her mod dig selv...
                            Vi var da kun få point fra det i sidste sæson kun dårlige målmands præstationer gjorder det blev lort og lagkage

                            jeg tror på thomas sørensen hvis han kan ligge arrogancen

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kim-Odense Se indlæg
                              Vi var da kun få point fra det i sidste sæson kun dårlige målmands præstationer gjorder det blev lort og lagkage jeg tror på thomas sørensen hvis han kan ligge arrogancen
                              Hvis du er så skråsikker på, at Falk ryger, er du da i hvert fald optimist, hvis du tror at en ny keeper, en anfører fra et hollandsk bundhold og 2 mand fra FCV, er en markant forbedring ift. at miste Falk, Høegh og Spelmann. Husk på, at vi starter forfra med et nyt træner team, og den slags tager tid før, at det bliver godt. Kent var trods alt også ufatteligt tæt på at være med til at rykke AaB ned.

                              Comment


                                Emil

                                Hej forsøgt at tjekke med "min kilde". Han er umulig at få fat i - er sgu nok smeltet væk i varmen. Så hvor varm Emil rygtet er ved jeg ikke. Men han var meget sikker da han fortalte det !! Det var noget med en god ven til M. Greve som havde fortalt det .......

                                Så døm selv......jeg fortæller blot videre :-) Håber dog (som nok den eneste efterhånden) at han bliver og beviser hvad han kan !!!

                                Comment

                                Working...
                                X