Oprindeligt indsendt af MaxHH
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rygtetråd - sommmeren '15
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægVi har en lille chance, hvis klubbens pengemænd rent faktisk begynder at bakke op. Så længe der kun er penge til norske og islandske sekundaspillere, skal vi ikke håbe på meget mere end blot at blive i den nuværende tilstand.
Jeg savner Kim Brink.
Det er jeg ikke sikker på, at jeg ville foretrække.Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...
Jeg er ikke fan.
Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg....og dermed det ekstreme overforbrug?
Det er jeg ikke sikker på, at jeg ville foretrække.
Ville verden have set ud på samme måde, hvis OB havde vundet guld i den sæson? Formentlig ikke. Det tog mange års hårdt arbejde for Kim Brink at bringe OB derop, men det tog kun fem points forskel til FCK i nævnte sæson at fyre Kim Brink.
Ærgerligt? Ja!OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægKim Brink hentede altså også gode spillere inden "de gyldne år" fra 2008 og frem til 2010. Bechara, Junior, Grahn, Højer, Lindrup, Fevang, Borring, Borre, Nymann, Esben Hansen, Laursen osv. sov. osv. var ikke stjernespillere, men derimod gode/billige fund. Det er så sandt nok, at Kim Brink satsede hele butikken og hentede langt dyrere spillere. Det var enten eller, og OB endte desværre med nitten, men det burde være endt med et mesterskab i 2009. 69 point er i langt de fleste sæsoner nok til guld, men desværre var FCK suveræne i netop den sæson.
Ville verden have set ud på samme måde, hvis OB havde vundet guld i den sæson? Formentlig ikke. Det tog mange års hårdt arbejde for Kim Brink at bringe OB derop, men det tog kun fem points forskel til FCK i nævnte sæson at fyre Kim Brink.
Ærgerligt? Ja!
Jeg vil faktisk også nævne Jacob "Gaxe" Gregersen, som en af hans helt store genialiteter. Han hævede virkelig niveauet i centerforsvaret, da han ankom gratis fra Farum.
Derudover var Atle Roar Håland genialt købmandskab; sælger U. Laursen for 19 mill (?) og henter en obskur, ukendt nordmand ind til 3 mill (?), der faktisk næsten gjorde det bedre end Laursen.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægKim Brink hentede altså også gode spillere inden "de gyldne år" fra 2008 og frem til 2010. Bechara, Junior, Grahn, Højer, Lindrup, Fevang, Borring, Borre, Nymann, Esben Hansen, Laursen osv. sov. osv. var ikke stjernespillere, men derimod gode/billige fund. Det er så sandt nok, at Kim Brink satsede hele butikken og hentede langt dyrere spillere. Det var enten eller, og OB endte desværre med nitten, men det burde være endt med et mesterskab i 2009. 69 point er i langt de fleste sæsoner nok til guld, men desværre var FCK suveræne i netop den sæson.
Ærgerligt? Ja!
Og kan så ikke huske om Dalgas var et Brink køb .817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg....og dermed det ekstreme overforbrug?
Det er jeg ikke sikker på, at jeg ville foretrække.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægZaza , Arek , Bolanos og ikke at forglemme ham målmanden vi hentede i Køge for næsten ingen penge og solgte videre i samme vindue med flere mill i overskud .
Og kan så ikke huske om Dalgas var et Brink køb .Zaza Lars Jacobsen M Hemme Sangild Morten Rasmussen Derveld C Hemme Tembo Siim Miti Berg Claus Madsen Casper Kruse Dalgas Toppel Sune Heilbo Rasmus Johansen Michael Knudsen Jonas Schmidt Claus Pedersen Simon Jørgensen KMP Jan sønksen Claus Udengaard(14 dage leje) Raafat El Souissi Esben Hansen Tomas Jørgensen 2003Lindrup Martin S. Jensen Claus Hansen Højer Jacub A Borg Matthew Michael Jordan Nedergaard Martin Borre Gaxe Stokholm Michael Larsen(egne rækker) Kasper Højborg Thomsen Martin Vingaard(en enkelt kamp) Chris Sørensen 2004Onyzko Vintzents Borring Pontus Segerstrom Mikkel Blavnsfeldt 2005Anders Torpegaard Alexander Aas Jesper Lange Lars Larsen Conteh Jan Tore Ophaug Matti Laursen Fevang Bobo sturød junior Søren jensen JensDK 2006AKJ Anders Jochumsen Jacob Høj Frank Andreasen Nymann Mikkelsen AMC Mads Timm Bechara Grahn Absalonsen Kim C Bakery Bojang Rajko Lekic Novakivic 2007Helveg Radonjic Troest Allan Nielsen Papa Diop Bolanos Kasper Fredholm HHA Sæternes David Nielsen Bisgaard 2008Håland Esben Hansen Djiby Fall Runström Ruud Timmi Djemba Djemba HHH Emmanuel clottey Utaka David Preece 2009Lindegaard Matti Radonjic David Nielsen Demba-Nyren AKJ Lindegaard Radonjic Caca Ousager Gislason Roy Carroll Matti Feldballe Timmi Rune Pedersen 2010Alexander Lund Hansen Esben Hansen Ousager Traoré kadrii Høegh Jonas Troest Rasmus Falk Henrik Toft Andreas Johansson
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Jeg er da også klart tilhænger af, at klubben primært udvikler egne talenter tilsat enkelte stærke indkøb udefra, men vi kan vel godt blive enige om, at selvom Kim Brink lavede sine fejlindkøb (fx Sturød), så endte de fleste af hans satsninger noget bedre, end dem som JH har stået for de sidste par år?
I øvrigt er jeg supertræt af det, men et rygte om at Brøndby og FCK gør sig klar til en budkrig på Rasmus Falk bliver altså fortsat mere og mere varmt :(OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægJeg er da også klart tilhænger af, at klubben primært udvikler egne talenter tilsat enkelte stærke indkøb udefra, men vi kan vel godt blive enige om, at selvom Kim Brink lavede sine fejlindkøb (fx Sturød), så endte de fleste af hans satsninger noget bedre, end dem som JH har stået for de sidste par år?
I øvrigt er jeg supertræt af det, men et rygte om at Brøndby og FCK gør sig klar til en budkrig på Rasmus Falk bliver altså fortsat mere og mere varmt :(
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægJa. Men er der nogen i udlandet der vil give prisen?Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDet afhænger vel af hvad prisen er. Jeg sidder med en sær fornemmelse af at vi kan få mest hvis han ryger til FCM eller en køwenhavnerklub. De steder vil RF kunne forstærke fra dag 1 og måske være en medvirkende faktor for ChL kval-kampe og måske et gruppespil samme sted. Det tror jeg dog ikke han kan i Ajax/Schalke/Toulouse eller lign.
Håber man holder sig fra at sælge til en dansk klub - selv om det skulle give en ekstra mill.....Falk må da også selv være interesseret i at komme ud og "strække vingerne" i stedet for evig og al tid at møde de samme 11 hold.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægHan har spillet godt i foråret - og det må alt andet lige hjælpe på prisen.....meeeeen tror ikke vi kan få så meget for ham, han har været for meget skadet og score for lidt. Havde han nu præsteret som han gør pt - men over 1-2 sæsonner så var det nok en anden sag.
Håber man holder sig fra at sælge til en dansk klub - selv om det skulle give en ekstra mill.....Falk må da også selv være interesseret i at komme ud og "strække vingerne" i stedet for evig og al tid at møde de samme 11 hold.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægHvis han lige gik målamok her sidst på sæsonen skulle en god u21 runde nok kunne få ham over 10 mill IMO
- jeg tror heller ikke en 10-12 mill er helt urealistisk.....men 15 tror jeg til gengæld begynder at blive i overkanten, da han jo ikke har så langt igen på kontrakten. Men selvf. går han helt amok så skal man da aldrig sige aldrig.
Comment
Comment