Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd - sommmeren '15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg siger bare : "alle" nye skal være klare forbedringer - sådan Makrini-/Festersenagtigt.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Jeg siger bare : "alle" nye skal være klare forbedringer - sådan Makrini-/Festersenagtigt.
      Makrini og Festersen er lige hvad jeg havde håbet på. Jeg er godt nok også positivt overrasket over Oliver Lund. Jeg havde ikke ret store forventninger til ham, men jeg synes han har været virkelig god i alle kampe, med undtagelse af en enkelt. - OL er i hvert fald en klar forbedring ift. Skogseid

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
        Makrini og Festersen er lige hvad jeg havde håbet på. Jeg er godt nok også positivt overrasket over Oliver Lund. Jeg havde ikke ret store forventninger til ham, men jeg synes han har været virkelig god i alle kampe, med undtagelse af en enkelt. - OL er i hvert fald en klar forbedring ift. Skogseid
        Det har virkelig været en positiv overraskelse. Han spillede også en god kamp idag.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Ja den bed jeg også mærke i. Men mente samtidig også at de sagtens kunne blive solgt her mandag/tirsdag
          Transfervinduet lukker mandag midnat. Hvis man sælger derefter (til nogen der stadig har åbent vindue), kan man ikke hente erstatninger. Så det tror jeg ikke på.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det er der vel ikke noget nyt i.....?

            Det mest interessante der kom ud af den samtale, var da værten spurgte Ove om deadline-dag normalt plejede at være præget af panikhandler. Det mente han ikke, men i de klubber han har været i, har man ikke haft så god scouting og sine lister med spillere klar på sidste dag. Det lyder da bl.a. som en lille sviner til en hvis sportsamatør.
            Argh.. Den holder vist ikke helt vand.. Det er vist dig, der læser lidt for meget i den udtalelse. Ove P har trods alt været træner i andre klubber end OB.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Det har virkelig været en positiv overraskelse. Han spillede også en god kamp idag.
              Jeg husker ikke at han var så god hos FCV? Men ja, han har en endnu en rigtig god kamp idag. Jeg genser kampen lige nu på Tv3 Sport1..

              Comment


                Koval er en klar forstærkning, og hans engelske er vist ikke helt skidt.

                Jeg er mere spændt på, hvem mere vi får hentet til klubben 😁

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                  Argh.. Den holder vist ikke helt vand.. Det er vist dig, der læser lidt for meget i den udtalelse. Ove P har trods alt været træner i andre klubber end OB.
                  Nu ved jeg ikke om du så/hørte pågældende udtalelse, men Ove sagde, at sådan har det været i de klubber han har været i. Dermed implicit også OB. Jeg siger ikke, at det er noget han har gjort vrøvl over, men han påpeger, at det er sådan det har været. Det er vidst dig, der bare ikke vil acceptere, at scoutingarbejdet i OB ikke er bedre og mere struktureret end i de klubber Ove ellers har været i. Hvis OB havde været mere velforberedte end de andre steder, tror jeg da bestemt ikke, at han havde haft noget imod at sige det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Nu ved jeg ikke om du så/hørte pågældende udtalelse, men Ove sagde, at sådan har det været i de klubber han har været i. Dermed implicit også OB. Jeg siger ikke, at det er noget han har gjort vrøvl over, men han påpeger, at det er sådan det har været. Det er vidst dig, der bare ikke vil acceptere, at scoutingarbejdet i OB ikke er bedre og mere struktureret end i de klubber Ove ellers har været i. Hvis OB havde været mere velforberedte end de andre steder, tror jeg da bestemt ikke, at han havde haft noget imod at sige det.
                    Helt klart, men Ove har bare kun haft et eneste transfervindue i OB, hvor der i øvrigt ikke skete nogle handler ud af klubben? Jeg kan ikke se, hvordan han kan lave en skjult kritik af Jesper H i den sammenhæng? Men det er jo fair nok, du tolker sådan på det.. Jeg tror mere han hentyder til hans ekstensive erfaring i FC Midtjylland i slut 90'erne-start 00'erne, og især hans tid i galehuset i AGF (!), hvor scoutingen og netværket (som han i øvrigt lagde endnu mere vægt på) sikkert ikke har været så udviklet, som den er i dag..

                    Comment


                      Med kritik mener jeg heller ikke, at Ove har udpeget JH som en der ikke er dygtig nok til sit job, men han har i hvert fald løftet sløret lidt for, at tingene nok ikke er så planlagte, som man kunne håbe på, at det var, og jeg synes også det er det billede, vi har fået af OB i JHs tid som sportsdirektør. Det bekymre mig da også lidt inden sådan en dag som i morgen, for selvom at det ser ud til, at vi i hvert fald har fundet en keeper til og med næste sommer, så er der i mine øjne fortsat nogle klare mangler, som man bør gå langt for at få adresseret i morgen, og jeg kan godt være lidt nervøs for om hjemmearbejdet er gjort ordenligt, nu hvor det nok en gang skal foregå i 11. time.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Med kritik mener jeg heller ikke, at Ove har udpeget JH som en der ikke er dygtig nok til sit job, men han har i hvert fald løftet sløret lidt for, at tingene nok ikke er så planlagte, som man kunne håbe på, at det var, og jeg synes også det er det billede, vi har fået af OB i JHs tid som sportsdirektør. Det bekymre mig da også lidt inden sådan en dag som i morgen, for selvom at det ser ud til, at vi i hvert fald har fundet en keeper til og med næste sommer, så er der i mine øjne fortsat nogle klare mangler, som man bør gå langt for at få adresseret i morgen, og jeg kan godt være lidt nervøs for om hjemmearbejdet er gjort ordenligt, nu hvor det nok en gang skal foregå i 11. time.
                        Det var stort set det, du skrev jo. 'En lille sviner (sågar, red.) til en hvis sportsamatør'.
                        Ove P snakkede også meget om netværk, som sagt, og så forklarede han også noget om, hvilken position man havde i transfer 'møllen', som han kaldte det. Det tolker jeg som hierarkiet - menende, at det er svært at planlægge transfers, hvis man ikke står først i fødekæden når det kommer til at hente dygtige spillere (som eventuelt kunne være på en liste).
                        Jeg vil igen påpege, at jeg tvivler på, at Ove P har haft den store involvering i scouting- og transferaktiviteter i sin tid i OB. Han var her trods alt kun i ét transfervindue.. Så, at du konkluderer, at Ove P. skulle lave slet skjulte hentydninger om Jesper Hansens manglende forarbejde, scouting og netværk i OB synes jeg, er, at gribe efter halmstrå. Jeg vil i øvrigt påpege, at Jesper Hansen rent faktisk har ansat en reel talentspejder med erfaring fra engelsk fodbold..
                        Jeg er til gengæld enig med dig. Jeg frygter da mindst lige så meget for, hvad der sker på sidstedagen af transfermarkedet. Men det er som sagt svært at planlægge, da man aldrig kan vide, hvordan de andre klubber agerer. Du kan planlægge og scoute og netværke nok så meget, og have nok så mange kreative spillere på en seddel, men hvis der kommer et stort (!) bud på Falk i de sidste timer, som klubben ikke kan sige nej til, så besværliggør det unægteligt processen med at finde en afløser, no?

                        Comment


                          Nu stod vi jo i en situation i vinters, hvor vi var i akut nedrykningsfare, og selvom at man godt vidste, at Ove ikke ville være her efter sæsonen, nægter jeg at tro på, at han var sat helt fra bestillingen ift. transfers, så skulle jeg da kende Ove meget dårligt. Havde hans indtryk været, at det man foretog sig var gennemarbejdet, tror jeg som skrevet ikke, at der var gået noget af ham ved at fortælle det, og jeg har svært ved at se, at det ikke skulle være en hentydning til, at tingene foregår ligeså tilfældigt i OB, som de andre steder han har været. Kigger man tilbage på det der skete mod vinter-vinduets lukning, virkede det lettere tilfældigt, med en Dalgaard der blev tilgængelig på en lejeaftale og en Zohore der pludselig blev løst fra sin kontrakt. Man skal da være lidt smånaiv for at tro, at det var gennemarbejdede transfers, og ikke bare lige, hvad der var tilgængeligt på de kendte hylder på det rigtige tidspunkt. Resultatet blev da bestemt også derefter.

                          Man kan ikke planlægge, hvad der sker i transfervinduets sidste timer nej, men man kan sagtens planlægge sig ud af, at man ikke står og mangler flere spillere til nøglepositioner, samtidig med at man risikere at sælge afgørende spillere. Hvis klubben modtager et stort bud i de sidste timer på Falk, må det jo så blive en afvejning af, hvor store ens kortsigtede sportslige ambitioner er, kontra den økonomiske gevinst, men skulle det ske, håber jeg da sandelig, at man har en gennemarbejdet liste på x antal spillere klar, som man går i gang med omgående. Den økonomiske gevinst på et salg, åbner jo også muligheder i den retning, så jeg håber da i den grad, at man har gjort sit hjemmearbejde ordenligt, og ved hvad man vil have i stedet, og ikke bare griber ud efter, hvem der er tilgængelige, og hvem der lige dukker først op i hukommelsen.

                          Fodboldverdenen er ikke mere professionel end, at det sidste sker mange steder, endda hos klubber på Premier League-niveau, og jeg er mere end nervøs for, at situationen er den samme i OB, historikken taget in mente.
                          Last edited by Sheed; 31-08-2015, 02:03.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Transfervinduet lukker mandag midnat. Hvis man sælger derefter (til nogen der stadig har åbent vindue), kan man ikke hente erstatninger. Så det tror jeg ikke på.
                            Spillere der ikke er på kontrakt, kan sagtens hentes efter i aften. Så det kan man vist ikke konkludere.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Transfervinduet lukker mandag midnat. Hvis man sælger derefter (til nogen der stadig har åbent vindue), kan man ikke hente erstatninger. Så det tror jeg ikke på.
                              I know. Men risikoen er der altså hvis buddet er stort nok. Altså en 15-20 mill på Falk...
                              Så kan man altid hente en transferfri udenfor vinduet eller vente til vinter...

                              Siger ikke at det er en god løsning. Kun en risiko

                              Comment


                                http://www.fyens.dk/sport/OB-traener...rtikel/2775594

                                Ret markant udmelding. Det lugter da gevaldigt af, at vi har Emil og Falk mindst til vinter.

                                Comment

                                Working...
                                X