Annoncering

Collapse
No announcement yet.

transferønsker og muligheder sommer 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Der er en del af de spillere du nævner, der af den ene eller anden grund er urealistiske.

    Johnny Thomsen spiller fast på et hold der spiller med om europæiske pladser. OB ville måske kunne tilbyde lidt mere i lønposen, men det skulle også være den eneste grund til at skifte. Ikke umuligt, men usandsynligt.

    Dalsgaard er højre back, og har kun spillet CF i AAB af nød, og det har ikke været prangende i de par kampe jeg har set. I det hele taget tror jeg, at de fleste af de unge AAB-spillere ville se OB som et skridt ned, eller max til siden. Enevoldsen vil tilbage til udlandet, og hvis det glipper tror jeg han bliver i AAB. Helenius er jeg helt sikker på bliver i AAB. Han er først nu ved at finde sine fødder efter nedtur og depression i England, og jeg tror AAB står både nummer et og to på hans liste over de danske klubber han vil spille for.

    Christian Poulsen kommer ikke til at ske. Jeg ved fra insiderkilder, at han dybest set ikke havde lyst til at spille i Danmark, og det kun var fordi han ikke havde nogle interessante tilbud og blev lovet guld og grønne skove af Ståle, at han spiller i FCK. Han er efter sigende pænt sur over, at hans rolle i FCK ikke er større, og skulle være meget tæt på det karrierestop han overvejede allerede sidste sommer. Han vil ikke spille for andre danske klubber end FCK.

    Og jeg bliver nødt til at spørge: Har du set nogle kampe med Sigurdarsson? Han er en total katastrofe. Både Zohore og Dalgaard er bedre. Hvis han havde spillet i EFB eller FCV havde man kaldt ham et kæmpeflop (og det er der en del FCKere, der allerede gør). Så ville jeg hellere have Mos tilbage.

    Men Izunna, Kamper, Festersen, AK, Augustinussen og Lumb kunne alle være interessante, og burde være inden for rækkevidde. Især Izunna, AK og Kamper kunne forstærke os fra dag ét.
    Indrømmet, alt er ikke 100 % gennemtænkt, jeg har brugt listen fra Tipsbladet som udgangspunkt hvilket også er linket. Men jeg ville gerne ha åbnet debatten noget mere op end kun enkelte navne. For som jeg ser det kræver det en del nye spillere.

    I dette vindue skal JH virkelig steppe op og vise han er opgaven voksen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
      Indrømmet, alt er ikke 100 % gennemtænkt, jeg har brugt listen fra Tipsbladet som udgangspunkt hvilket også er linket. Men jeg ville gerne ha åbnet debatten noget mere op end kun enkelte navne. For som jeg ser det kræver det en del nye spillere.

      I dette vindue skal JH virkelig steppe op og vise han er opgaven voksen.

      Fint med debatoplæg. Uden dem er der jo ingen debat
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        Jonasson spillede primært som højre back i SDJ, og var ret god på den plads. Han kunne sagtens være svaret derude, hvis vi henter en decideret def. midt. Diarra ligeså.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Det er bare på bordet med navnene, realistiske eller ej...

          Synes en Ruben Yttergaard Jenssen nede i Kaiserslautern kunne være yderst spændende, nok ikke den mest realistiske lige ved første øjekast, men kunne deres oprykning nu glippe fra 2. Bundesliga igen, og med et år tilbage af kontrakten, ja hvis og hvis... ville da være værd lige at have et øje på hvordan det ender ud for ham, han ville være god at få ind på midtbanen... Han har sikkert en fin løn dernede, har dog ikke indtryk af at Kaiser er særlig godt økonomisk stillet, men skal da ikke kunne sige om det stadig er for stor en løn...

          En midtbane lidt ala:

          -------Povlsen---Yttergaard
          Falk-------Spelmann-----Enevoldsen

          Der kunne godt være nogen modstandere der kom til at slå sig lidt...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Povlsen - er det som i Kasper Povlsen, AGF? Jeg synes, vi har rigeligt med tonsere efterhånden; kan ikke lige se, hvad vi skulle med ham.

            Hvis Kent kunne overtale Dalsgaard, og man kunne få fat på en godt DM; så ville det være tiltrængt. Resten af energien skulle så bruges på angribere - massevis med angribere.

            Comment


              Jep, det er ham, og det er egentlig mest ud fra at jeg tror han er lidt efter KNs hoved, og en god mulighed med det snarlige udløb, og så selvfølgelig alt efter hvad der sker med en som Azer... og så er det også ud fra at jeg synes de er svære at få øje på ellers, synes lidt der er et tomt hul mellem dem der er lidt for lavt niveau, også dem på det niveau uden for vores rækkevidde...

              ... og så lige lidt penge på en højreback også... (Ticinovic fra FcN måske)
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Jeg håber stadig på David Jensen i målet. Jeg tror på han er fremtidens keeper, og med LH til at forme ham, så kan han give forsvaret den sikkerhed, som løfter hele holdet. Toppel gør det bedre end forventet, men han løfter ikke holdet - desværre fordi han er så super sympatisk, men det giver ligesom ikke nogen points.

                Comment


                  Helenius kunne godt blive en mulighed

                  http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...-koeen/5547392

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Helenius kunne godt blive en mulighed

                    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...-koeen/5547392
                    Hm.. nok er Helenius' stjerne falmet efter Villa-nedturen, men han er ved at komme op i gear igen. Dels koster han penge; det har AaB allerede indset, hvorfor Gaarde stort set afliver muligheden for permanent skifte til AaB. Dels er han på PL-løn; den skal der sandsynligvis tunge kroner i kompensation/sign-on til at matche, selv hvis Villa vil lade ham gå for en slik. Og til en pris OB kan betale, må der være mange andre købere. Så vildt trækker Kent Nielsen nok heller ikke. Ville ellers være fantastisk, men det virker for usandsynligt.

                    Comment


                      Jeg har måske for lave forventninger til, hvem vi kan hente, men jeg tvivler godt nok på, at vi kan hente nogen, der spiller fast i en af de andre superligaklubber (undtaget nedrykkerne, Hobro og måske efb - og måske AaB, nu hvor vi får deres træner). De spillere vi har hentet under JH har været 1. div eller fra udlandet (sekunda rækker).

                      Derfor tænker jeg noget a la det her:
                      Ny (Toppel, Radza)
                      Jonasson, Nielsen, Høegh, Ari (Momo, Magnus Pedersen, (Larsen), Laursen, Kirkeskov)
                      Desler, Ny, Thomasen/Azer, Ny (Thomasen/azer, Thomsen, Greve, Jensen)
                      Spelmann
                      Ny (Mikkelsen, evt. Zohore, Lado, Kryger)

                      Ud med Larsen og Falk, ind med ny målmand (Rønnow, Wiland, Haugaard), central midt (izunna, Thygesen, Sloth) og venstre midt (Kamper, Kusk) samt ny angriber (Helenius, Festersen). Tror simpelthen ikke, vi kan forvente mere end fire nye startere plus måske lidt unge udskiftere.
                      Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                        Jeg har måske for lave forventninger til, hvem vi kan hente, men jeg tvivler godt nok på, at vi kan hente nogen, der spiller fast i en af de andre superligaklubber (undtaget nedrykkerne, Hobro og måske efb - og måske AaB, nu hvor vi får deres træner). De spillere vi har hentet under JH har været 1. div eller fra udlandet (sekunda rækker).

                        Derfor tænker jeg noget a la det her:
                        Ny (Toppel, Radza)
                        Jonasson, Nielsen, Høegh, Ari (Momo, Magnus Pedersen, (Larsen), Laursen, Kirkeskov)
                        Desler, Ny, Thomasen/Azer, Ny (Thomasen/azer, Thomsen, Greve, Jensen)
                        Spelmann
                        Ny (Mikkelsen, evt. Zohore, Lado, Kryger)

                        Ud med Larsen og Falk, ind med ny målmand (Rønnow, Wiland, Haugaard), central midt (izunna, Thygesen, Sloth) og venstre midt (Kamper, Kusk) samt ny angriber (Helenius, Festersen). Tror simpelthen ikke, vi kan forvente mere end fire nye startere plus måske lidt unge udskiftere.
                        Det er vidst lige at stramme den lidt...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                          Jeg har måske for lave forventninger til, hvem vi kan hente, men jeg tvivler godt nok på, at vi kan hente nogen, der spiller fast i en af de andre superligaklubber (undtaget nedrykkerne, Hobro og måske efb - og måske AaB, nu hvor vi får deres træner). De spillere vi har hentet under JH har været 1. div eller fra udlandet (sekunda rækker).

                          Derfor tænker jeg noget a la det her:
                          Ny (Toppel, Radza)
                          Jonasson, Nielsen, Høegh, Ari (Momo, Magnus Pedersen, (Larsen), Laursen, Kirkeskov)
                          Desler, Ny, Thomasen/Azer, Ny (Thomasen/azer, Thomsen, Greve, Jensen)
                          Spelmann
                          Ny (Mikkelsen, evt. Zohore, Lado, Kryger)

                          Ud med Larsen og Falk, ind med ny målmand (Rønnow, Wiland, Haugaard), central midt (izunna, Thygesen, Sloth) og venstre midt (Kamper, Kusk) samt ny angriber (Helenius, Festersen). Tror simpelthen ikke, vi kan forvente mere end fire nye startere plus måske lidt unge udskiftere.
                          hvad er det fu vil med Wiland og Haugaard ?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            hvad er det fu vil med Wiland og Haugaard ?
                            Have en målmand, der (umiddelbart) er bedre end Toppel.
                            Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Det er vidst lige at stramme den lidt...
                              Hvem har JH hentet?
                              Kryger - 1. div. Kirkeskov 1.div. Mikkelsen 1. div. Jensen 1. div. Zohore uden kontrakt.
                              Dalgaard og Lado kom fra bedre rækker end den danske, men spillede ikke på deres hold.
                              Jonasson og Nielsen kom fra superligaen, men netop fra de hold, som jeg i forvejen skriver, at vi stadig kan hente spillere fra.
                              Jesper Hansen Barometer: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af macrel Se indlæg
                                Hvem har JH hentet?
                                Kryger - 1. div. Kirkeskov 1.div. Mikkelsen 1. div. Jensen 1. div. Zohore uden kontrakt.
                                Dalgaard og Lado kom fra bedre rækker end den danske, men spillede ikke på deres hold.
                                Jonasson og Nielsen kom fra superligaen, men netop fra de hold, som jeg i forvejen skriver, at vi stadig kan hente spillere fra.
                                Det lyder bare lidt sjovt, at du ikke tror vi kan handle den slags ind i Suppen, lige bortset fra, og så remser du ellers halvdelen op hvor du mener vi kan, eller allerede har gjort det... + vi har gjort det hos FcN... det giver jo kun topklubberne tilbage stort set, og der kan vi da godt være enige, det er ikke der vi har handlet fra(bortset fra lidt leje), men det har vi som sådan aldrig rigtig gjort... Spel, Kirke, osv. rykkede da ganske rigtig også ned, men de kom jo fra suppen... Lado spillede fint med kampe sidste sæson, det var jo også derfor han kunne score de mål der lokkede OB til at hente ham, endda selvom han var kommet helt ud af form i sidste ende...

                                Kryger, Mikkelsen, og Azer, er umiddelbart de eneste 3 jeg kan få øje på, hentet direkte fra niveauet i 1. Division... og så var der Jeppe fra 2...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X