Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Evaluering af vinter 2015 transfervinduet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Evaluering af vinter 2015 transfervinduet

    Må vel betegne som lukket nu med Zohore som en efternøler og måske et efterslæb med Kasper til Astana.

    umiddelbart mere end godkendt.

    Afgang af Ruud og Darko med Skogseid og Zohore som erstatninger og så med yderligere signinger af Dalgaard og Halgrimur må vi betegnes som at have forstærket os og vel ret markant i forhold til vores konkurrenter i bunden..

    http://www.bold.dk/transfers/superligaen/

    Toppel/Ousager/Radza

    Skogseid/Diarra. . Nielsen/EPJ Høegh/Larsen Ari/Kirkeskov
    Falk/Lucas. . Azer/Hallgrimur/Spelmann.Schoop/Desler/Thomsen Emil/Barret
    Dalgaard/Zohore/Lado/Kryger/Mikkelsen/Greve

    masser af kvantitet i hvertfald ... Kvalitet nok til top7?
    Last edited by Plum; 03-02-2015, 17:27.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Når man sammenholder med de bevægelser der har været i de andre klubber der ligger omkring os, så mener jeg absolut at vi ser ud til at være mest forstærket. Jeg er spændt på at se hvor hurtigt eksempelvis EFB får bragt et hold sammen - synes absolut det er dem der har mistet mest, og kender ikke meget til ret mange af dem de har fået ind.

    Comment


      #3
      Bestået med glans i min optik, selvfølgelig med forbehold for, om nyindkøbene nu også præsterer som håbet/forventet. Men umiddelbart forekommer det, at vi har hentet den kvalitet der nu engang er mulig med de økonomiske rammer, vi har. At vi samtidig er sluppet af med noget "dødvægt" er blot et yderligere plus i JH' s karakterbog. Det samme kan vel siges om stigningen af Kent Nielsen samt om det faktum, at vi holdt på både Falk og Emil, selvom ingen af de to leverede helt, hvad man kunne forvente i efteråret.

      det kan da i øvrigt nævnes, at 3+' s (såkaldte) eksperter er enige i vurderingen. Jeg så i går, at de placerede os på andenpladsen på listen over hvor godt Superligaklubberne havde håndteret vinduet, kun overgået af FCM. Og det var endda inden Zohore og (måske) Kasper Larsen aftalerne.

      Jeg er optimist inden foråret og tror at vi hopper mindst et par pladser opad i tabellen.

      Comment


        #4
        bestemt et godkendt vindue.

        Hallgrimur har vi jo længe vidst kom, Skogseid for Ruud.....kender intet til ham - men der er da hentet en erstatning. Farvel til Bodul - alt sammen godt.
        Det der virkeligt redde vinduet er at JH får hentet 2 angribere ind her til aller sidst, selv om ingen af dem vel kommer i den bedste form så er det alt andet lige et mere potent angreb vi nu kan stille.

        top 7.....tja bum bum - man kan jo håbe - men jeg er reelt ligeglad, der er for mig et mål for dette forår og det er overlevelse. Alt ud over det er ren bonus

        Comment


          #5
          Absolut et forstærket hold. Lad det være enden på de magre år.

          Comment


            #6
            Jeg synes det har været et rigtigt godt transfervindue.

            Lige en opsummering:


            Vi har fået en i min optik fuldgod erstatning ind for Ruud, og Zohore og Dalgaard til angrebet. Derudover er Darko, som aldrig helt fandt sporet blevet opsagt.

            Jeg synes også, at vi har handlet klogt; Zohore på en kort kontrakt, og Dalgaard på kort leje, men men option til køb. Det er stærkt, da vi får ny træner til sommer, og at vi lige kan se det an. Hvis Dalgaard bomber løs, er det bestemt en købsoption der skal gøres brug af.

            Så alt i alt godkendt vindue fra JH. Jeg vil tro, at vi kan lande på en 7. eller 8. plads, og så er vi klar til mesterskab i 2016!

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Temborules Se indlæg
              Absolut et forstærket hold. Lad det være enden på de magre år.
              +1

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                bestemt et godkendt vindue.

                Hallgrimur har vi jo længe vidst kom, Skogseid for Ruud.....kender intet til ham - men der er da hentet en erstatning. Farvel til Bodul - alt sammen godt.
                Det der virkeligt redde vinduet er at JH får hentet 2 angribere ind her til aller sidst, selv om ingen af dem vel kommer i den bedste form så er det alt andet lige et mere potent angreb vi nu kan stille.

                top 7.....tja bum bum - man kan jo håbe - men jeg er reelt ligeglad, der er for mig et mål for dette forår og det er overlevelse. Alt ud over det er ren bonus
                Helt enig. Fattede aldrig helt hvorfor den 7. plads skulle meldes ud, når alle kan se spøgelset. Personligt er jeg også pænt ligeglad med placering, bare vi bliver oppe. Det er jeg så til gengæld overhovedet ikke næse sæson.

                MVt
                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                Comment


                  #9
                  Jeg kan ikke sige hvor meget Skogseid er en forstærkning for OB, i forhold til ham grækeren for FcV, feks... eller Zohore er det i forhold til Thygesen for Hobro...

                  Som jeg ser det her og nu, er vi en anelse forstærket i forhold til efteråret... Der skal ikke være nogen tvivl om at Ruud bliver noget svær at leve op til, det er vel et eller andet sted som da der skulle findes en angriber efter Utake, selvom man vidste det kom, er den er ikke nem, og det blev da også foreløbig kun midlertidigt, men det bliver meget spændende at se hvad han er for en ham Skogseid her... Ps. Nogen vil nok påstå Utakas afløser aldrig er blevet fundet... jeg vil give dem ret...

                  Hallgrimur ser jeg som middelmådigt suppefyld, men det kan nok godt komme til at svare til "over middel" i OB nogen gange, så ud fra det ser jeg det som en ok handel... Det har været en anelse svært helt at hitte ud af planen med transferen, synes der var snak om højrebacken, men som det er endt ud, med Skogseid til HB´en, giver denne transfer lidt mere fyld, da han spiller flere pladser til lige omkring "godkendt", og det er jo ganske fint... Håber han kan komme med lidt fight og overblik, tror han over hele foråret ender som reserve, men der bliver nok at lave i starten...

                  Dalgaard, der bliver det jo i første omgang mest interessant hvornår han er ovre skaden, og derefter hvornår han så er klar som 1. valg, for det må han være når det er, lige med undtagelse af hvis en af de andre starter ud som lyn og torden... Det er bestemt ikke en optimal situation, tænker heller ikke Zohore var hentet hvis Dalgaard havde været klar... Tænker dog der må være en nogenlunde grundform, så vi ikke skal se ham starte på bænken ret mange gange når han er ovre skaden... På trods af skaden, er det selvfølgelig absolut en spændende handel, hvor man sidder med visse forventninger, men der er også kun 4 måneder til det hele slutter, så hurtigt i gang, tak...

                  Zohore, tror jeg som sagt mest kommer sig af Dalgaards skade... I sidste ende ville vi i forhold til efteråret komme til at mangle en angriber den resterende tid af opstarten og de første kampe... Som med Hallgrimur tror jeg det bliver de første måneder vi ser ham mest, han skulle meget gerne ende på bænken, havde jeg nær sagt, altså forstået som Lado gerne måtte finde målnæsen, helst ham... Tænker Zohore får sig en håndfuld kampe i start 11´eren, hvis han er heldig...

                  Jeg er en anelse bekymret dog, for vi er godt nok ved at male os op i hjørnet igen... 2 angribere udløber(leje) 2 målmænd(kontrakt), 2 centrale midtermænd(kontrakt) mfl... begge fløje flyver temmelig sikkert fra reden, det er så spekulationer, men nærliggende... Der er ikke blevet løst nogen ting denne vinter(ud over Boduls kontrakt, høhøhø, kunne ikke lade være) Der bliver travlt, og der bliver stor udskiftning, igen, tror jeg... ja vurderer det egentlig til en helt ny start... men det har der vel også været lagt op til...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Jeg kan ikke sige hvor meget Skogseid er en forstærkning for OB, i forhold til ham grækeren for FcV, feks... eller Zohore er det i forhold til Thygesen for Hobro...

                    Som jeg ser det her og nu, er vi en anelse forstærket i forhold til efteråret... Der skal ikke være nogen tvivl om at Ruud bliver noget svær at leve op til, det er vel et eller andet sted som da der skulle findes en angriber efter Utake, selvom man vidste det kom, er den er ikke nem, og det blev da også foreløbig kun midlertidigt, men det bliver meget spændende at se hvad han er for en ham Skogseid her... Ps. Nogen vil nok påstå Utakas afløser aldrig er blevet fundet... jeg vil give dem ret...

                    Hallgrimur ser jeg som middelmådigt suppefyld, men det kan nok godt komme til at svare til "over middel" i OB nogen gange, så ud fra det ser jeg det som en ok handel... Det har været en anelse svært helt at hitte ud af planen med transferen, synes der var snak om højrebacken, men som det er endt ud, med Skogseid til HB´en, giver denne transfer lidt mere fyld, da han spiller flere pladser til lige omkring "godkendt", og det er jo ganske fint... Håber han kan komme med lidt fight og overblik, tror han over hele foråret ender som reserve, men der bliver nok at lave i starten...

                    Dalgaard, der bliver det jo i første omgang mest interessant hvornår han er ovre skaden, og derefter hvornår han så er klar som 1. valg, for det må han være når det er, lige med undtagelse af hvis en af de andre starter ud som lyn og torden... Det er bestemt ikke en optimal situation, tænker heller ikke Zohore var hentet hvis Dalgaard havde været klar... Tænker dog der må være en nogenlunde grundform, så vi ikke skal se ham starte på bænken ret mange gange når han er ovre skaden... På trods af skaden, er det selvfølgelig absolut en spændende handel, hvor man sidder med visse forventninger, men der er også kun 4 måneder til det hele slutter, så hurtigt i gang, tak...

                    Zohore, tror jeg som sagt mest kommer sig af Dalgaards skade... I sidste ende ville vi i forhold til efteråret komme til at mangle en angriber den resterende tid af opstarten og de første kampe... Som med Hallgrimur tror jeg det bliver de første måneder vi ser ham mest, han skulle meget gerne ende på bænken, havde jeg nær sagt, altså forstået som Lado gerne måtte finde målnæsen, helst ham... Tænker Zohore får sig en håndfuld kampe i start 11´eren, hvis han er heldig...

                    Jeg er en anelse bekymret dog, for vi er godt nok ved at male os op i hjørnet igen... 2 angribere udløber(leje) 2 målmænd(kontrakt), 2 centrale midtermænd(kontrakt) mfl... begge fløje flyver temmelig sikkert fra reden, det er så spekulationer, men nærliggende... Der er ikke blevet løst nogen ting denne vinter(ud over Boduls kontrakt, høhøhø, kunne ikke lade være) Der bliver travlt, og der bliver stor udskiftning, igen, tror jeg... ja vurderer det egentlig til en helt ny start... men det har der vel også været lagt op til...
                    Jeg er faktisk meget enig med dig hele vejen .
                    Isoleret set er vinduet godkendt ift at redde røven i denne sæson .
                    Men det er meget kortsigtet og flere af indkøbene er hentet til pladser hvortil der også blev indkøbt spillere til i sommers .

                    Jeg er tilfreds med indkøbene , men er bekymret for hvordan det løses til sommer hvor vi har en stribe kontrakt udløb og vel bør rense ud endnu engang i forfejlede indkøb .

                    Til sommer kan vi være uheldige at stå foran at skulle hente
                    Målmand
                    Højre back
                    En eller flere centrale midtbanespillere
                    En eller to kantspillere
                    En eller to angribere .

                    Noget af det kan løses med forlængelser af kontrakter/frikøb
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Må vel betegne som lukket nu med Zohore som en efternøler og måske et efterslæb med Kasper til Astana.

                      umiddelbart mere end godkendt.

                      Afgang af Ruud og Darko med Skogseid og Zohore som erstatninger og så med yderligere signinger af Dalgaard og Halgrimur må vi betegnes som at have forstærket os og vel ret markant i forhold til vores konkurrenter i bunden..

                      http://www.bold.dk/transfers/superligaen/

                      Toppel/Ousager/Radza

                      Skogseid/Diarra. . Nielsen/EPJ Høegh/Larsen Ari/Kirkeskov
                      Falk/Lucas. . Azer/Hallgrimur/Spelmann.Schoop/Desler/Thomsen Emil/Barret
                      Dalgaard/Zohore/Lado/Kryger/Mikkelsen/Greve

                      masser af kvantitet i hvertfald ... Kvalitet nok til top7?

                      Det afhænger meget af hvor hurtigt Dalgaard. som både er ude af kampform og skadet og Zohore som har været meget skadet i efteråret og stort set ikke har spillet, kommer i form....
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Jeg kan ikke sige hvor meget Skogseid er en forstærkning for OB, i forhold til ham grækeren for FcV, feks... eller Zohore er det i forhold til Thygesen for Hobro...

                        Som jeg ser det her og nu, er vi en anelse forstærket i forhold til efteråret... Der skal ikke være nogen tvivl om at Ruud bliver noget svær at leve op til, det er vel et eller andet sted som da der skulle findes en angriber efter Utake, selvom man vidste det kom, er den er ikke nem, og det blev da også foreløbig kun midlertidigt, men det bliver meget spændende at se hvad han er for en ham Skogseid her... Ps. Nogen vil nok påstå Utakas afløser aldrig er blevet fundet... jeg vil give dem ret...

                        Hallgrimur ser jeg som middelmådigt suppefyld, men det kan nok godt komme til at svare til "over middel" i OB nogen gange, så ud fra det ser jeg det som en ok handel... Det har været en anelse svært helt at hitte ud af planen med transferen, synes der var snak om højrebacken, men som det er endt ud, med Skogseid til HB´en, giver denne transfer lidt mere fyld, da han spiller flere pladser til lige omkring "godkendt", og det er jo ganske fint... Håber han kan komme med lidt fight og overblik, tror han over hele foråret ender som reserve, men der bliver nok at lave i starten...

                        Dalgaard, der bliver det jo i første omgang mest interessant hvornår han er ovre skaden, og derefter hvornår han så er klar som 1. valg, for det må han være når det er, lige med undtagelse af hvis en af de andre starter ud som lyn og torden... Det er bestemt ikke en optimal situation, tænker heller ikke Zohore var hentet hvis Dalgaard havde været klar... Tænker dog der må være en nogenlunde grundform, så vi ikke skal se ham starte på bænken ret mange gange når han er ovre skaden... På trods af skaden, er det selvfølgelig absolut en spændende handel, hvor man sidder med visse forventninger, men der er også kun 4 måneder til det hele slutter, så hurtigt i gang, tak...

                        Zohore, tror jeg som sagt mest kommer sig af Dalgaards skade... I sidste ende ville vi i forhold til efteråret komme til at mangle en angriber den resterende tid af opstarten og de første kampe... Som med Hallgrimur tror jeg det bliver de første måneder vi ser ham mest, han skulle meget gerne ende på bænken, havde jeg nær sagt, altså forstået som Lado gerne måtte finde målnæsen, helst ham... Tænker Zohore får sig en håndfuld kampe i start 11´eren, hvis han er heldig...

                        Jeg er en anelse bekymret dog, for vi er godt nok ved at male os op i hjørnet igen... 2 angribere udløber(leje) 2 målmænd(kontrakt), 2 centrale midtermænd(kontrakt) mfl... begge fløje flyver temmelig sikkert fra reden, det er så spekulationer, men nærliggende... Der er ikke blevet løst nogen ting denne vinter(ud over Boduls kontrakt, høhøhø, kunne ikke lade være) Der bliver travlt, og der bliver stor udskiftning, igen, tror jeg... ja vurderer det egentlig til en helt ny start... men det har der vel også været lagt op til...
                        Har mange af de samme tanker. Jeg er tilfreds, men ikke super duper fantastisk henrykt.

                        Hallgrimur bliver dog nok en væsentlig brik nu Kasper forsvinder. Kan godt være JH snakker om midtbane til Hallgrimur, men han er i hvert fald i top 3 i truppen som midterforsvarer, så det er meget fint.

                        Kender ikke Skogseid, men det er Ruud der har taget på tur med landsholdet. På papiret må det være en svækkelse.

                        Dalgaard og Zohore er en stor styrkelse af vores angreb, men de har begge deres svagheder. Bodul er heldigvis væk, men nu er vi med lidt god vilje 6 angribere (TM, LK, VD, KZ, TD og MG), det er for mange.........Håber foråret viser bare en, på så højt niveau, så vi uden at blinke, kan forlænge i mange år.

                        Og ja, der bliver gang i svingdøren til sommer.

                        JH er bestået, det store scoop er Kent.

                        Comment


                          #13
                          Jeg er meget tilfreds.

                          Man har hentet en decideret højreback med masser af erfaring som erstatning for Ruud. Man har styrket kampen om midterforsvaret og den defensive midt med signingen af Hallgrimur, samtidigt med at han kan være backup på de fleste defensive pladser. Man har taget vores største archilleshæl alvorligt, og hentet både en "proven goalgetter" i Dalgaard, samt en spiller fra hylden lige under i Zohore.

                          Man har holdt på vores faste spillere, afskibet dyrt overskudsmateriel fra Poul Hansen-dagene (Bodul), hentet en toptræner fra sommer, samt forlænget med Greve.

                          Det er et stort 10-tal med pil op herfra.

                          Edit: Men jeg er enige med dem der siger, at den store eksamen kommer til sommer. Det bliver en udfordring af de helt store for JH. Men mon ikke der kommer et par forlængelser hen over foråret.
                          Last edited by Onkel Riffel; 03-02-2015, 19:51.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            #14
                            Jeg er også meget tilfreds med vinduet. Havde dog håbet på en midtbane spiller af høj klasse på toppen af kransekagen..
                            hvis vi ikke kan overleve med dette hold er der sgu noget galt..

                            har JH egentlig "lukket" vinduet?

                            Comment


                              #15
                              Efter den skuffende sommer vinduet et rigtig godt resultat nu. Og det selvom mulighederne om vinteren er altid dårligere end i sommer. TOP arbejd af JH. Det giver tillid i hans arbejd bag.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X