Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Daniel Larsson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    den positive indstilling lander næppe en ny angriber.
    Det gør den negative vel heller ikke?
    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      I den perfekte verden, nej. I fodboldverdenen bliver man sgu nok nødt til at købe nogle ludere engang imellem. Og hvis man som sportsdirektør bare går ud fra at alle spillere overholder evt. gentlemanaftaler, så tror jeg ikke man sidder længe i jobbet.
      Måske OB bare er for stor en klub til JH...
      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        1: De to ting udelukker ikke hinanden.

        2: Jo, vi ved vi har været interesserede, og det ville du også hvis du fulgte bare overfladisk med. Og jo, der er midler til nye spillere.

        Jeg bakker altid op når jeg er på Stadion (og jeg holder ikke op med at komme på stadion, selvom vi taber). Det skal ikke forhindre mig i at være kritisk overfor vores sportslige ledelses arbejde uden for banen, specielt når de gør det dårligere end konkurrenterne. For bliver de ved med det, bliver vi overhalet af flere og flere hold, til den til sidst hedder 1. Division. Og så er det lige meget hvor meget vi klapper, og hvor mange bannere vi laver.

        Jeg har aldrig forstået den idé med, at hvis man er fan skal man bakke ukritisk op om alt hvad klubben foretager sig, og stå som en jubeidiot på Stadion med et stort grin og en "det kommer nok næste gang"-attitude, mens det ene nederlag efter det andet rasler ind...
        Fuldstændigt enig. Den diskussion er blevet taget så mange gange, at det ikke burde komme som en overraskelse, at der er mange, der ser det sådan.

        Vi kunne sidde os ned og se positivt på tingene; Esbjerg erstatter deres klart stærkeste offensive kort og henter det, jeg stadig vil betegne som en lottokupon, der måske endda slet ikke er fuldblodsangriber lige for næsen af os, rent bogstaveligt; eller vi kan sidde og græde snot over, at vi tilsyneladende er ved at blive lige så attraktive som byldepest.

        Jeg foretrækker dog en mellemting: Vi er nu blevet så lidt konkurrencedygtige, at konkurrenter kan "stjæle" spillere inden om, selv om der nærmest kun mangler en underskrift.

        Det er alarmerende, om end ikke med katastrofeblink på, endnu, men dog nok til at betvivle, at vi nogensinde får en sportslig ledelse og et set-up, der igen kan hive hos op fra middelmådighedens sump.

        Men hey; en positiv indstilling hjælper jo nok... Mens bylderne popper frem.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          I den perfekte verden, nej. I fodboldverdenen bliver man sgu nok nødt til at købe nogle ludere engang imellem. Og hvis man som sportsdirektør bare går ud fra at alle spillere overholder evt. gentlemanaftaler, så tror jeg ikke man sidder længe i jobbet.
          Det har du uden tvivl ret i og så naiv tror jeg heller ikke JH er. Nogle gange kan men jo bare stå i en situation, hvor man er nødsaget til at stole på et ord og et håndslag.
          jeg har kraftigt på fornemmelsen at vi skriver med en ny angriber inden dette transfervindue lukker, især nu hvor der er ophævet med Bodul.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Måske OB bare er for stor en klub til JH...
            Nej - det er OBs 'fans' der ser klubben for stor.. Indforståelsen med at dette er nye tider er ikke eksisterende hos mange.

            Vi er en storklub som sadler om - men ikke en topklub.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Fuldstændigt enig. Den diskussion er blevet taget så mange gange, at det ikke burde komme som en overraskelse, at der er mange, der ser det sådan.

              Vi kunne sidde os ned og se positivt på tingene; Esbjerg erstatter deres klart stærkeste offensive kort og henter det, jeg stadig vil betegne som en lottokupon, der måske endda slet ikke er fuldblodsangriber lige for næsen af os, rent bogstaveligt; eller vi kan sidde og græde snot over, at vi tilsyneladende er ved at blive lige så attraktive som byldepest.

              Jeg foretrækker dog en mellemting: Vi er nu blevet så lidt konkurrencedygtige, at konkurrenter kan "stjæle" spillere inden om, selv om der nærmest kun mangler en underskrift.

              Det er alarmerende, om end ikke med katastrofeblink på, endnu, men dog nok til at betvivle, at vi nogensinde får en sportslig ledelse og et set-up, der igen kan hive hos op fra middelmådighedens sump.

              Men hey; en positiv indstilling hjælper jo nok... Mens bylderne popper frem.

              MvH ChrisOB
              det er fint at man har holdninger til klubben gøren og laden, også at den bliver udtrykt med de midler der nu engang er til rådighed. På kampdagen mener jeg dog at vi børe bakke op om de udvalgte, der skal spille kampen for OB, næsten for enhver pris. Hvordan spillere som OB måtte være interesseret i har det med moral og etik er næppe noget vi kan klandre nogen i OB for.
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                Du må aldrig nogensinde blande begreber som optimisme og logik ind i tingene, når transfrersygen hærger. For mig er vinduerne _næsten_ lige så spændende som sæsonen. Så lad mig venligst have mine up'ers and down'ers i fred, mens jeg venter svedende, rystende og ligbleg på mit næste fix. Udover OB, så holder jeg også med Liverpool, så tro mig - jeg har de hårdeste abstinenser og min hjerne er ved at smelte som cheddar på en cheeseburger.

                MvT
                Vi er i samme båd... Jeg sidder også hver weekend og klamre mig til håbet af at på minimum 1 point fra enten OB eller Liverpool.. Men begge klubber handler ind fra nederste hylde og har urealistiske drømme.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  1: De to ting udelukker ikke hinanden.

                  2: Jo, vi ved vi har været interesserede, og det ville du også hvis du fulgte bare overfladisk med. Og jo, der er midler til nye spillere.

                  Jeg bakker altid op når jeg er på Stadion (og jeg holder ikke op med at komme på stadion, selvom vi taber). Det skal ikke forhindre mig i at være kritisk overfor vores sportslige ledelses arbejde uden for banen, specielt når de gør det dårligere end konkurrenterne. For bliver de ved med det, bliver vi overhalet af flere og flere hold, til den til sidst hedder 1. Division. Og så er det lige meget hvor meget vi klapper, og hvor mange bannere vi laver.

                  Jeg har aldrig forstået den idé med, at hvis man er fan skal man bakke ukritisk op om alt hvad klubben foretager sig, og stå som en jubeidiot på Stadion med et stort grin og en "det kommer nok næste gang"-attitude, mens det ene nederlag efter det andet rasler ind...
                  Kære ven - har nu fulgt rigtig godt med - også i dette vindue. Også fantastisk, at du ved, at vi var tæt på med Larsson og at der er midler til nye spillere - dejligt, at du har så megen viden om klubben. Troede at det var insider-viden, som i mange andre virksomheder... ;-)

                  Og ja - selvfølgelig har vi lov ti lat være kritiske - men behøver ALT være negativt herinde - der er sgu ikke meget positivt at læse om herinde, men det er en helt anden snak. Lad os holde os til spillere, klubben og nye spændende rygter..... :-)

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Henrikmichelsen Se indlæg
                    Kære ven - har nu fulgt rigtig godt med - også i dette vindue. Også fantastisk, at du ved, at vi var tæt på med Larsson og at der er midler til nye spillere - dejligt, at du har så megen viden om klubben. Troede at det var insider-viden, som i mange andre virksomheder... ;-)
                    Kenneth Jensen, journalist på Tipsbladet:


                    Michael Qureshi, sportsjournalist på BT


                    Jesper Hansen: "vi er også parat til at handle, hvis der kommer noget, der kunne være en god idé for OB."
                    http://www.bold.dk/nyt/ob-parat-til-at-handle-i-januar

                    EDIT: Og så kan det være at man ikke stoler på journalister over en dørtærskel, men sådanne udsagn kommer man bare ikke med, hvis der ikke er dækning for dem.
                    Last edited by Onkel Riffel; 31-01-2015, 12:34.
                    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                    Kluden Krew - O'ense Internationals

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Kenneth Jensen, journalist på Tipsbladet:


                      Michael Qureshi, sportsjournalist på BT


                      Jesper Hansen: "vi er også parat til at handle, hvis der kommer noget, der kunne være en god idé for OB."
                      http://www.bold.dk/nyt/ob-parat-til-at-handle-i-januar
                      Ja...og ?????
                      Skriveri fra diverse journalister og at OB er parat til at handle ??? Der er nok noget om snakken, men vi ved det jo egentlig ikke......

                      Men lad det nu ligge - lad os vente og se hvad OB (og ikke journalisterne) kommer med i weekenden.....et eller andet må være på vej - ophævelse af Bodul's kontrakt et halvt år før tid, kan vel ikke spare så mange penge i kassen (han har vel fået noget for at smutte nu) ?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Henrikmichelsen Se indlæg
                        Ja...og ?????
                        Skriveri fra diverse journalister og at OB er parat til at handle ??? Der er nok noget om snakken, men vi ved det jo egentlig ikke......

                        Men lad det nu ligge - lad os vente og se hvad OB (og ikke journalisterne) kommer med i weekenden.....et eller andet må være på vej - ophævelse af Bodul's kontrakt et halvt år før tid, kan vel ikke spare så mange penge i kassen (han har vel fået noget for at smutte nu) ?
                        Jeg kan jo ikke tvinge dig til at tro på definitive udsagn fra folk der beskæftiger sig med fodbold og transfers professionelt, og som tydeligvis ved mere om det end dig, hvis du allerede har besluttet dig for at lukke ørene.

                        Men jeg ved hvordan journalister arbejder, og jeg kan kun gentage: Udsagn som ovenstående kommer man ikke med, hvis der ikke er dækning for dem.
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Jeg kan jo ikke tvinge dig til at tro på definitive udsagn fra folk der beskæftiger sig med fodbold og transfers professionelt, og som tydeligvis ved mere om det end dig, hvis du allerede har besluttet dig for at lukke ørene.

                          Men jeg ved hvordan journalister arbejder, og jeg kan kun gentage: Udsagn som ovenstående kommer man ikke med, hvis der ikke er dækning for dem.
                          Tja - har de ikke været de første der skrev om OB og ham. Og nu hvor Esbjerg kaprer ham, skal de vel også skrive at de faktisk havde ret, selvom de ikke fik det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                            Det gør den negative vel heller ikke?
                            jo da

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Når flere sportsjournalister skriver på twitter, at der kun manglede en underskrift på OB-aftalen med Larsson, så gør de det ikke for sjov. Man skriver ikke sådan noget uden at der er belæg for det. Det vil sige, at vi (JH) blev overhalet på målstregen af en klub, der pludselig kom til penge. Det er ikke godt sportsdirektørarbejde, uanset hvordan man vender og drejer det.

                              At jeg så er enig med dig i, at man sagtens kan forstå Larsson, er en anden sag. Hvis jeg var neutral fodboldspiller, ved jeg da også godt hvem af OB og EFB jeg helst ville spille for. Og salget af Pusic har da med garanti frigjort nogle midler vi ikke kunne konkurrere med i dette vindue. Larsson fik trods alt fire millioner om året i Spanien, og selv med en halvvering af lønnen ville han stadig være godt deropad i lønhierakiet.

                              Og at Larsson skulle være en "klubluder" der er "løbet fra en gentlemanaftale", som en anden skriver giver jeg ikke en hat for. De eneste spillere man kan regne med håndslag og gentlemanaftaler fra, er ens egne ungdomsspillere, og selv der ville det være dårligt sportsdirektørarbejde ikke at bakke håndslaget op med en skriftlig aftale.
                              Hvordan er det dårligt sportsdirektørarbejde? Jeg forstår det ikke.

                              For JH er den jo lukket, hvad skal han gøre ekstra for at sikre underskriften rent faktisk kommer på papiret?

                              Esbjerg ringer så til spillerens agent (måske har de indikeret let interesse dage forinden) og siger de gerne vil tilbyde ham en kontrakt. Det ender med tilbud Y (formentlig mere end OBs tilbud X).

                              Herefter ringer agenten højst sandsynligt til OB igen og siger:

                              "Nu skal i høre, tingene har ændret sig. Vi har nu tilbud Y fra anden side, det er højere end jeres tilbud og min klient vil hellere til anden klub, derfor skal vi nok mindst have tilbud Z på ?kr (meget mere end tilbud X og markant mere end tilbud Y) for at blive enige."

                              JH har så i sidste ende muligheden for at betale rigtig meget (stor overpris) for en spiller som man i forvejen havde bare lidt tvivl om hvor var formmæssigt - og dermed undgå at blive ydmyget i medierne. Hvis han overhovedet har de penge til rådighed.

                              Det er mange spekulationer, men det er ca sådan jeg forestiller mig det er foregået.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                                Hvordan er det dårligt sportsdirektørarbejde? Jeg forstår det ikke.

                                For JH er den jo lukket, hvad skal han gøre ekstra for at sikre underskriften rent faktisk kommer på papiret?

                                Esbjerg ringer så til spillerens agent (måske har de indikeret let interesse dage forinden) og siger de gerne vil tilbyde ham en kontrakt. Det ender med tilbud Y (formentlig mere end OBs tilbud X).

                                Herefter ringer agenten højst sandsynligt til OB igen og siger:

                                "Nu skal i høre, tingene har ændret sig. Vi har nu tilbud Y fra anden side, det er højere end jeres tilbud og min klient vil hellere til anden klub, derfor skal vi nok mindst have tilbud Z på ?kr (meget mere end tilbud X og markant mere end tilbud Y) for at blive enige."

                                JH har så i sidste ende muligheden for at betale rigtig meget (stor overpris) for en spiller som man i forvejen havde bare lidt tvivl om hvor var formmæssigt - og dermed undgå at blive ydmyget i medierne. Hvis han overhovedet har de penge til rådighed.

                                Det er mange spekulationer, men det er ca sådan jeg forestiller mig det er foregået.
                                Det er nok ikke så langt fra virkeligheden. Men det er jo sådan nogle scenarier der udspiller sig, når man konsekvent skal spille højt spil og vente til den sidste weekend i vinduet med at handle. Hvis man havde lukket den tidligere, havde Esbjerg slet ikke haft mulighed for at komme på banen.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X