Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Hold kæft et scoop at få til klubben. Han har vist ham som den måske allerbedste danske træner, som formåede at vinde et danmarksmesterskab med en klub flere udråbte som et bundhold ved sæsonstart og har netop fået AaB videre i Europa. Samtidig taler hans arbejde med ungdomsspillere også for sig selv.
    Ove skal nok få gjort arbejdet færdig. Der var nok en mening med at kontrakten blev så kort med ham i første omgang, og han har utallige gange pointeret at han er hentet ind som brandslukker, så vi må gå ud fra han er indforstået med dette

    Comment


      #17
      Velkommen til!
      Det giver håb for fremtiden

      Comment


        #18
        Wow. Med fare for at få styrket mit prædikat som en negativ sortseer; så var mit første indskud ved denne nyhed: Ved Kent Nielsen, hvad han går ind til? I Aalborg har de en speciel ånd; hvor pres ude fra bliver absorberet og brugt konstruktivt; hvilket bl.a betyder at deres ungdomsspillere virker noget mere mentalt parat til at tackle modgang, end jeg vil tro, det kan ske i Odense. At Kent Nielsen er lykkes i Aalborg betyder desværre ikke, at han vil lykkes i Odense. Jeg håber det.

        Set ude fra er det et kæmpe scoop; og hans evner som indpisker er indiskutable. Jeg er bare ved et punkt, hvor jeg frygter presset ude fra i Odense er for stort til, at han kan "få lov" til at udvikle noget som helst.

        Vi får se.

        Velkommen til!

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #19
          Jeg siger det med det samme: Jeg havde hellere beholdt Ove.

          Kent Nielsen er uden tvivl en ganske kompetent træner, der har udrettet meget med lidt i Horsens og AAB. Men jeg kan ikke se på hvilke parametre han skal forestille at være bedre end Ove. Det skulle da lige være evnen til at få unge spillere kørt ind på holdet. Og måske lidt mere inspirerende træning for spillerne, hvis historierne om Ove er rigtige. Men jeg er sgu egentlig ret ligeglad med, hvor inspirerende træningen er. Den var åbenbart fantatisk under Troels, og det førte ikke til det helt store, vel?

          Så må spillerne finde inspiration i at vinde i stedet...

          Edit: Og de 62 point KN vandt mesterskabet med sidste år, er samme pointantal som Ove opnåede i bronzesæsonen i Esbjerg i 04'. Just sayin'...
          Last edited by Onkel Riffel; 22-12-2014, 12:57.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Wow. Med fare for at få styrket mit prædikat som en negativ sortseer; så var mit første indskud ved denne nyhed: Ved Kent Nielsen, hvad han går ind til? I Aalborg har de en speciel ånd; hvor pres ude fra bliver absorberet og brugt konstruktivt; hvilket bl.a betyder at deres ungdomsspillere virker noget mere mentalt parat til at tackle modgang, end jeg vil tro, det kan ske i Odense. At Kent Nielsen er lykkes i Aalborg betyder desværre ikke, at han vil lykkes i Odense. Jeg håber det.

            Set ude fra er det et kæmpe scoop; og hans evner som indpisker er indiskutable. Jeg er bare ved et punkt, hvor jeg frygter presset ude fra i Odense er for stort til, at han kan "få lov" til at udvikle noget som helst.

            Vi får se.

            Velkommen til!

            MvH ChrisOB
            De unge spillere i AaB kom også ind på holdet hvor det vel dårligt kunne gå dårligere for klubben. Hvor vores nærmest fra den ene dag til den anden, har skulle afløse store navne, og holde en succesfuld periode i kog. Det er i mine øjne også to lidt forskellige præmisser.
            Der er ingen garanti for det vil gå godt. Men hvilken træner kan efterhånen få den "garanti" i Odense.
            Velkommen Kent. Det virker til at der bliver gjort et seriøst forsøg fra klubben på at vende skuden, og at der er lidt økonomi til at skyde efter en på papiret rigtig god træner, med tydelige resultater.

            Comment


              #21
              Jamen velkommen til Kent. Jeg tror umiddelbart det bliver godt.

              Vi har ikke siden salig Ricardo haft en træner der har vundet et dansk mesterskab (ret mig hvis jeg tager fejl). Kent ved simpelthen hvad der skal til i den retning. Men først og fremmest handler det er om komme væk fra bunden, genetablere holdet og vores ry. Det tager nok noget tid, men tror Kent er den helt rigtige at have med der.

              Kan ikke lade være med at have lidt ondt af Ove P. Man må sige han bliver vraget på trods af gode resultater. Synes det er lidt synd hvis det er på grund af gammeldags træningsmetoder og lidt, i mine øjne, forkælede spillere, ligeså snart de skal lave samme træningsøvelse to dage i træk. Men, men fortrækker nu også Kent af de to. HVIS Ove P ender med at redde os, håber jeg virkelig han vil blive husket i klubben mange år frem, for så har han godt nok gjort os en stor tjeneste.

              Jeg kan godt være lidt spændt på hvor meget Kent kommer med af ønsker til spillere. Det er ikke det helt vilde han har fået lov til at pege på af nye spillere i AaB, men har i stedet fået en ungdomsspiller rykket op. Men det passer jo fint med vores strategi og man må sige Kent får noget ud af de unge spillere.

              Også cadeau til JH for at være i god tid. Det synes jeg efterhånden vi har set nogle gange fra hans side. Jeg er spændt og meget tilfreds

              Comment


                #22
                Først Jesper Hansen - Så Spellman og nu Kent Nielsen alle tidligere ACH

                Har jeg glemt noget? Nåja - ACH ligger i 1. division...
                JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                JM Barometer 1
                2 3 4 5 6 7 8 9 10

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                  Jamen velkommen til Kent. Jeg tror umiddelbart det bliver godt.

                  Vi har ikke siden salig Ricardo haft en træner der har vundet et dansk mesterskab (ret mig hvis jeg tager fejl). Kent ved simpelthen hvad der skal til i den retning. Men først og fremmest handler det er om komme væk fra bunden, genetablere holdet og vores ry. Det tager nok noget tid, men tror Kent er den helt rigtige at have med der.

                  Kan ikke lade være med at have lidt ondt af Ove P. Man må sige han bliver vraget på trods af gode resultater. Synes det er lidt synd hvis det er på grund af gammeldags træningsmetoder og lidt, i mine øjne, forkælede spillere, ligeså snart de skal lave samme træningsøvelse to dage i træk. Men, men fortrækker nu også Kent af de to. HVIS Ove P ender med at redde os, håber jeg virkelig han vil blive husket i klubben mange år frem, for så har han godt nok gjort os en stor tjeneste.

                  Jeg kan godt være lidt spændt på hvor meget Kent kommer med af ønsker til spillere. Det er ikke det helt vilde han har fået lov til at pege på af nye spillere i AaB, men har i stedet fået en ungdomsspiller rykket op. Men det passer jo fint med vores strategi og man må sige Kent får noget ud af de unge spillere.

                  Også cadeau til JH for at være i god tid. Det synes jeg efterhånden vi har set nogle gange fra hans side. Jeg er spændt og meget tilfreds
                  Jeg er helt sikker på, at Kent nielsen ser frem til at få en løn i Troels Bech klassen ;-) Uden at vide det, at så er det nok et nøk opad i forhold til sin nuværende løn i Aab.

                  I spørgsmålet vedr. Ove vs Kent, så er jeg fortaler for Kent. Ove virker som en solid træner, men trænergerningen har udviklet sig og der synes jeg Kent virker stærkere og har en mere moderne tilgang.

                  Omend, så håber jeg, at man finder plads til Ove i vores setup. Kunne godt se ham som en "ny Viggo Jensen", som agerer altmuligmand i forhold til det sportslige setup incl. scouting delen.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
                    Først Jesper Hansen - Så Spellman og nu Kent Nielsen alle tidligere ACH

                    Har jeg glemt noget? Nåja - ACH ligger i 1. division...
                    Lasse Kryger ej at forglemme

                    Comment


                      #25
                      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...n-i-ob/5368397

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                        De unge spillere i AaB kom også ind på holdet hvor det vel dårligt kunne gå dårligere for klubben. Hvor vores nærmest fra den ene dag til den anden, har skulle afløse store navne, og holde en succesfuld periode i kog. Det er i mine øjne også to lidt forskellige præmisser.
                        Der er ingen garanti for det vil gå godt. Men hvilken træner kan efterhånen få den "garanti" i Odense.
                        Velkommen Kent. Det virker til at der bliver gjort et seriøst forsøg fra klubben på at vende skuden, og at der er lidt økonomi til at skyde efter en på papiret rigtig god træner, med tydelige resultater.
                        Det kan godt være, at det er to forskellige præmisser, men AaB blev altså mestre med et hold og en trup, hvor over halvdelen, hvis ikke flere havde fået deres fodboldopdragelse i AaB. Lige nu virker det ikke sandsynligt på mig, at vi om 2-3 år, hvis Kent Nielsen er ansat så længe, står med en gruppe af unge spillere, der er bærende kræfter på vores Superligahold. Fordi lunten er kortere i OB; fordi vi, til forskel fra Aalborg ikke har den specielle ånd, der skal til for at gøre det attraktivt for unge spillere at leve og ånde for OB.

                        Når jeg hører spillere som Kasper Kusk, Nickolaj Thomsen, Lucas Andersen og Jakob Ahlmann udtale sig om, at der findes en speciel ånd i AaB, så tænker jeg: Vil OB-talenter udtaler sig på samme måde om miljøet i Ådalen?

                        Næppe.

                        Kent Nielsen var heldig, at han fik så god en trup at arbejde med; og et sæt unge spillere udviklet i og omkring klubben; med en bestemt spillestil på rygraden; jeg tror desværre ikke, at han får samme arbejdsvilkår i OB.

                        Men derfor er det stadig et scoop.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Det kan godt være, at det er to forskellige præmisser, men AaB blev altså mestre med et hold og en trup, hvor over halvdelen, hvis ikke flere havde fået deres fodboldopdragelse i AaB. Lige nu virker det ikke sandsynligt på mig, at vi om 2-3 år, hvis Kent Nielsen er ansat så længe, står med en gruppe af unge spillere, der er bærende kræfter på vores Superligahold. Fordi lunten er kortere i OB; fordi vi, til forskel fra Aalborg ikke har den specielle ånd, der skal til for at gøre det attraktivt for unge spillere at leve og ånde for OB.

                          Når jeg hører spillere som Kasper Kusk, Nickolaj Thomsen, Lucas Andersen og Jakob Ahlmann udtale sig om, at der findes en speciel ånd i AaB, så tænker jeg: Vil OB-talenter udtaler sig på samme måde om miljøet i Ådalen?

                          Næppe.

                          Kent Nielsen var heldig, at han fik så god en trup at arbejde med; og et sæt unge spillere udviklet i og omkring klubben; med en bestemt spillestil på rygraden; jeg tror desværre ikke, at han får samme arbejdsvilkår i OB.

                          Men derfor er det stadig et scoop.

                          MvH ChrisOB
                          Det kan godt være dit negative rygte styrkes en smule jævnfør indlæg nr. 18

                          His de kan få sådan en klubånd i AaB kan vi sgu også i Odense.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                            Det kan godt være dit negative rygte styrkes en smule jævnfør indlæg nr. 18

                            His de kan få sådan en klubånd i AaB kan vi sgu også i Odense.
                            En klubånd er ikke noget, man bare sådan bygger op. Den er dér bare. De rigtige folk ansat på de rigtige tidspunkter. Gode faciliteter. En følelse af, at man kæmper for samme mål; kæmper for området, byen, regionen, klubbens historie. Det er ikke noget, man bare sådan lige skaber; og selv om jeg opremser nogle "kriterier", så er det ikke det samme som, at man bare lige kan skabe det med et snuptag.

                            Det er ikke negativitet. Det er realisme.

                            Mvh ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #29
                              Der er nogle, der er bekymrede for om OP vil kunne bevare fokus i forårssæsonen. En relevant bekymring, omend jeg nu ikke tror det bliver noget problem. Manden er topprofessionel og har fra første færd været klar over, at han primært var kaldt ind som brandslukker. Han har måske ikke voldsomt mange år tilbage som toptræner, men uanset om han så vil indstille karrieren til sommer eller tager en ny tørn i en ny klub, så må han have en interesse i ENTEN at slutte med manér og sikre sig et godt eftermæle, ELLER lægge nye alen til sit cv ved også at have reddet OS ud af en tilsyneladende håbløs situation.

                              Jeg glæder mig til at se hvad Kent kan få ud af det i Ådalen. For mig at se har han gennemgået en solid udvikling siden han startede som træner. Han kan stadig organisere et forsvar, hvilket vi i den grad har brug for, men derudover kan man ikke tage fra ham, at AaB de sidste par sæsoner også har spillet en ganske attraktiv og seværdig gang bold frem ad banen. At han både i Horsens og Ålborg har præsteret gode resultater med et beskedent budget er kun en yderligere kvalitet, som han givetvis får brug for i Odense.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Det kan godt være, at det er to forskellige præmisser, men AaB blev altså mestre med et hold og en trup, hvor over halvdelen, hvis ikke flere havde fået deres fodboldopdragelse i AaB. Lige nu virker det ikke sandsynligt på mig, at vi om 2-3 år, hvis Kent Nielsen er ansat så længe, står med en gruppe af unge spillere, der er bærende kræfter på vores Superligahold. Fordi lunten er kortere i OB; fordi vi, til forskel fra Aalborg ikke har den specielle ånd, der skal til for at gøre det attraktivt for unge spillere at leve og ånde for OB.

                                Når jeg hører spillere som Kasper Kusk, Nickolaj Thomsen, Lucas Andersen og Jakob Ahlmann udtale sig om, at der findes en speciel ånd i AaB, så tænker jeg: Vil OB-talenter udtaler sig på samme måde om miljøet i Ådalen?

                                Næppe.

                                Kent Nielsen var heldig, at han fik så god en trup at arbejde med; og et sæt unge spillere udviklet i og omkring klubben; med en bestemt spillestil på rygraden; jeg tror desværre ikke, at han får samme arbejdsvilkår i OB.

                                Men derfor er det stadig et scoop.

                                MvH ChrisOB
                                Jeg er jo delvis enig. Jeg mener bare at de unge AaB´ere ikke blev kastet for løverne på samme måde som hos os. De kom fra ingenting, mens vi kom fra næsten alting. De forventninger der er i OB er ikke skabt de sidste fem år, men de er blevet øget markant efter vores gyldne periode kulminerende med Villareal kampen. Om ånden er anderledes kan sagtens være. Men vi er efterhånden så langt nede i støvet, at selv små fremskridt som under Ove hyldes. Jeg tror Kent kan få os på endnu mere ret køl. Guld og pokal triumf ville være urealistisk uanset hvem der træner os, og har vel reelt altid været det i OB. Desuden tiltaler signalet i at hente mestrenes træner som de gerne ville forlænge med, mig meget. Det er et område vi selv har fået mange våde klude smidt i hovedet. Og selv om Emil og Falk måske smutter, så er det et godt og i mine øjne ambitiøst signal at sende til vores "profiler"

                                Comment

                                Working...
                                X