Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Malmø fyrer Allan Kuhn
    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...er-allan-kuhn/
    Så er han da ledig hvis vi skal have ny træner(assistent)
    Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Malmø fyrer Allan Kuhn
      http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...er-allan-kuhn/
      Så er han da ledig hvis vi skal have ny træner(assistent)
      Endnu engang slår fodboldens virkelighed til: En træner kan fyres, selv om han fører et hold til guld, en anden kan tabe en masse kampe i træk uden at blive fyret. Der er en hel masse, der ville få det lettere, hvis de i stedet for at bitche over det ulogiske i fodboldens natur, omfavnede det og tog imod argumenter, der måske ikke liiiige står til mål med en gængs logik.

Og ja; der er nogle, der fuldstændigt legitimt kan finde på at skrive, at enhver anden træner i Sverige kunne ha ført den trup til guld; som der er flere svenske kommentatorer, der har skrevet, både før og efter Allan Kuhns fyring. Truppens kvalitet bestemmer, hvor man lander henne; mere end alverdens forsøg på at "arbejde" sig ud af problemerne.

Man vinder guld og bliver fyret. Fodbold i en nøddeskal.

MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
        http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...t-tabe/6413700

Jeg kunne godt tænke mig, at man i OB også på den måde forholdt sig til tingenes katastrofale tilstand. Det er lidt den samme smøre vi hører fra OB, men der ligger dog en erkendelse i artiklens overskrift. Det får konsekvenser hvis det fortsætter. Det er desværre ikke den opfattelse jeg står tilbage med, efter at have haft Kent Nielsen og Jesper Hansen på tomandshånd ved fanmødet på stadion.

Kent føler at hans vigtigste opgave er at være lynafleder, bibringe spillerne optimisme. Samt at forklare dem at tingene ikke er så alvorlige som presse og fans vil gøre dem til. Han mener endvidere at der er en sund konkurrence på holdet, og at det er præstationerne der afgør hvem der er i start elleve.

Jesper Hansen talte mest om at bygge op nede fra. Bedre faciliteter så vi kan tiltrække de bedste spillere fra de yngre årgange. Men når snakken så falder på at superligaholdet sejler, så er både Kent og Jesper noget berøringsangste. Det virker ikke som alvoren, er gået op for de 2 herrer. De er blevet lullet i søvn af bestyrelsens forsikringer om at de sidder sikkert i sadlen.
        hvis de er berøringsangste så er det da netop st de ved at det er et område der er helt galt ... at de så ikke vil forholde dig til det er mere kritisk ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Jeg tror du har ret, og derfor skal JH også forlade OB omgående.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Er AaB egentligt ikke på vej nedad for øjeblikket? Hvor Søndergaard har nedbrudt Kents arbejde?

På vej mod 6. Nederlag i 7 kampe.

Kent er langt fra uskyldig, langt fra, men at sætte spørgsmålstegn ved tidligere meritter og forudgående rygte er ganske enkelt for tyndt, bare fordi han tilsyneladende kager rundt nu, i en klub, hvor der ikke er styr på ret meget. Hvor der ikke var styr på noget, da han ankom.

MvH ChrisOB
            Jo, det er i den grad også en sandhed. Kent er en langt mere facetteret og visionær træner end både Lars Søndergaard og Allan Kuhn.

Søndergaard gjorde et godt stykke arbejde i SønderjyskE, men husk på at det var med nogle meget simple midler, og at det var på baggrund af en bundsolid klubkultur, som han kunne vade direkte ind i og bygge videre på. Havde det ikke været for en lejehandel med Rubin Okotie i foråret 14' og 11 mål i 15 kampe fra ham, så havde han givetvis rykket dem ned. Han var jo ikke i nærheden af at rykke SønderjyskE spillemæssigt og resultatmæssigt, som Jakob Michelsen jo bare skulle bruge én sæson på. Og glem heller ikke det makværk han leverede i Viborg, hvor han fik gjort dem til en del af nedrykningskampen i 1. division. Ham misunder jeg sgu ikke at AaB har.

Allan Kuhn er givetvis både veltalende og charmerende, især i mødet med pressen, men han har i sin cheftrænerkarriere nu måtte forlade sine klubber efter henholdsvis 20 måneder og 10 måneder, det tegner da et tydeligt billede af en mand der ikke forstår at udstikke en kurs med en retning, som både spillere og ledelserne i klubberne vil være med på i længden. Om det er fordi, at Allan Kuhn er et geni misforstået i sin samtid, skal jeg ikke kunne sige, men vi må i hvert fald konstatere, at der er en verden til forskel på at være den joviale og charmerende assistenttræner der kan være trænerens forlængede arm, og som kan gå til spillerne på et lidt mere venneagtigt plan, og så være kaptajnen på kommandobroen der træffer beslutningerne med stor autoritet og håndfasthed, som det er nødvendigt i en storklub som Malmø der kommer direkte fra en Åge Hareide.

Jeg brækker mig i øvrigt snart, hvis jeg skal læse flere automatreaktioner fra danske journalister, der ikke har indsigt i Malmø og svensk fodbold, men som står i kø for at sige, hvor uforståeligt det er at Allan Kuhn er blevet fyret. Det er simpelthen ikke til at holde ud at læse. Ligesom at det gav god mening, viste det sig, da Roland Nilsson blev fyret i FCK, er der nok heller ikke røg uden ildebrand her. Kunne det tænkes, at Malmøs ledelse har vægtet kultur og udvikling over kortsigtede resultater lavet på et fantastisk fundament? Nej, det er nok en fejlslutning fra mig af. Den ledelse der har været med til at skabe et hold, der er gået i CL-gruppespillet to gange i træk i de foregående sæsoner, er nok nogle lallende idioter, og den spillertrup der har vundet 3 ud af de sidste 4 svenske mesterskaber, er nok ikke kompetente nok til at bedømme om deres træner kan stimulere dem rent taktisk.

Godt lavet danske sportspresse. I har endnu en gang bevist jeres snæversyn og manglende vilje til at sætte jer ind i ting der ikke berører jeg direkte interessesfærer.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Endnu engang slår fodboldens virkelighed til: En træner kan fyres, selv om han fører et hold til guld, en anden kan tabe en masse kampe i træk uden at blive fyret. Der er en hel masse, der ville få det lettere, hvis de i stedet for at bitche over det ulogiske i fodboldens natur, omfavnede det og tog imod argumenter, der måske ikke liiiige står til mål med en gængs logik.

Og ja; der er nogle, der fuldstændigt legitimt kan finde på at skrive, at enhver anden træner i Sverige kunne ha ført den trup til guld; som der er flere svenske kommentatorer, der har skrevet, både før og efter Allan Kuhns fyring. Truppens kvalitet bestemmer, hvor man lander henne; mere end alverdens forsøg på at "arbejde" sig ud af problemerne.

Man vinder guld og bliver fyret. Fodbold i en nøddeskal.

MvH ChrisOB
              Det er nærmest perverteret så enige vi er i dag, men jeg må igen hamre på enigknappen. Som Dan Hammer stædigt holdte fast i overfor Peter Brüchmann på Mediano, afgøres fodbold i noget det ligner 70% af tiden af økonomi. Malmø er efter to CL-gruppespil i træk den klart største økonomi i svensk fodbold, og har stadig en fantastisk trup med mange af de profiler der opnåede de gruppespil. At Allan Kuhn formår at få kørt det hjem til et mesterskab, på trods af at spillerne ikke følte, at det var nogen Plan B, gør ham sgu ikke til nogen stor træner.

Comment

I hele diskussionen om, hvorvidt Kent Nielsen er en dygtig træner og om han er den rigtige træner, skal vi også huske at diskutere, hvad der gør en god træner, og om Kent måske har nogle fejl og mangler der gør, at han vil blive bedre af, at man indskrænkede hans magt på nogle områder.

Der er for mig ingen tvivl om, at Kent er en super dygtig træner rent fagligt, som har det et godt fremadrettet syn på, hvordan man skal spille fodbold. Hans måde at udvikle et holds spillestil på, er det som langsigtede fremadrettede planer er gjort af. Der er dog for mig heller ingen tvivl om, at Kent særligt her i sommervinduet, har haft meget at sige ift. indkøb, og at hans dømmekraft her ikke har været god nok.

Mit spørgsmål er her, om Jesper Hansen har den rigtige baggrund til at agere sportsdirektør ift. Kent Nielsen? Set udefra virker det ærligt talt lidt til, at de måske er lidt FOR enige, og at der måske går lidt kammerateri i den i mellem de to, hvis jeg nu skal tage en sølvpapirshat på. I en hver anden virksomhed, er det vigtigt med ledere der kan give modspil til hinanden og udfordre hinandens tanker og idéer, og det kan jeg godt blive bekymret om er tilfældet i OB nogle gange. Det er vigtigt med konsensus, men ikke nødvendigvis hver gang, det kender jeg fra den virksomhed jeg selv er i. Her er det oftest dem der faktisk opponerer imod den inerti der kan opstå i arbejdsgangene, når man arbejder mod et mål henover lang tid, som formår at vende en dårlig udvikling.

Min frygt går på, at når Kent peger på spillere som KEP og Jönsson f.eks., fordi at det er spillere han føler, at han kender godt spillemæssigt og personligt, så glemmer Jesper Hansen nogle gange at udfordre den "nemme" løsning det er at hente spillere som dem. Kent er cheftræner, dvs. at han bruger enormt meget tid på holdet og de modstandere vi har. Altså, Kent og trænerstaben bruger meget tid på Superligaen, og kender den exceptionelt godt. Det kan måske også udvikle en form for snæversyn der gør, at når man skal kigge efter løsninger på problemerne, så kigger man for meget på de hjemlige jagtmarker og glemmer, at der findes masser af kvalitet udenfor Danmark. Hvis der er noget som det sidste 1½ år vist os, er det da, at de "oplagte" løsninger vi kan finde herhjemme, har meget svært ved at løfte os i kvalitet, med de midler vi har til rådighed, men når vi kigger lidt udover egen næsetip, kan vi faktisk caste profiler der løfter truppen som El Makrini og Grytebust.

Jeg ser det ikke nødvendigvis som et særligt god ting, at Kent peger på spillere og JH effektuerer. Kent skal koncentrere om, at identificere de mangler han synes holdet har, og så er det JHs job at være dygtig nok til at finde de spillere der kan udfylde de mangler. Selvfølgelig skal man slå til, hvis han er indenfor trænerens radar, som med en Tverskov f.eks., men jeg kan bare godt frygte, at der går rygklapperi i den i mellem vores to sportslige ledere, når vi ender med at forsøge at opfinde den dybe tallerken med Jönsson, som den reelle Falk-afløser, i stedet for rent faktisk at identificere en spiller, som har erfaring med at løse den opgave, og som ikke skal til at vænne sig til at spille en ny position.
                Last edited by Sheed; 19-11-2016, 13:27.

Comment

Det er meget rigtigt. Jeg tolke det du skriver i retning af at JH ikke er kompetente nok, og dermed læner dig op af en træner. Det er et problem hvis den bedste kilde til nye spillere er cheftræneren. Hvis JH var dygtig, så havde han gode kilder og et skyggehold med realistiske muligheder.

Comment

Jeg tror godt du kan regne med at de forholder sig til det hele. Forskellen er måske bare at de går i pressen med det. Kent har da også meddelt at det er hans ansvar at holdet ikke har leveret som forventet. Der er vel ingen grund til at offentliggøre det hver eneste weekend. Vi som fans er klart frustrerede og trætte af den situation vi er i pt.,
                    Jeg er da som sådan enig med KN i at en af hans vigtigste opgaver er at være lynafleder for spillerne så deres mismod ikke forværres af den pressens nyhedsgribbe. KN skal helst have så meget optimisme og tro på holdet som overhovedet muligt, uge efter uge. Den opgave bliver næppe lettere hvis/når de hele tiden skal svare på ting om hvorfor de er så elendige.
                    Nu står der jo ingen steder at det absolut påvirker negativt, at folk bliver holdt op på virkeligheden... Spillerne er lavet af kød og blod som KN er det, og det er voksne mænd, mange højt betalt... KN har taget ansvar for at det ikke er gået som forventet, men hvor langt er der imellem "ikke som forventet" og til "katastrofal sæson/nedrykningsfavoritter..? Ja det lyder bedre at sige det første, men det er jo blot slattent og ansvarsløst ikke at stå ved det makværk der foregår...

Tsk...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg tror godt du kan regne med at de forholder sig til det hele. Forskellen er måske bare at de går i pressen med det. Kent har da også meddelt at det er hans ansvar at holdet ikke har leveret som forventet. Der er vel ingen grund til at offentliggøre det hver eneste weekend. Vi som fans er klart frustrerede og trætte af den situation vi er i pt.,
                      Jeg er da som sådan enig med KN i at en af hans vigtigste opgaver er at være lynafleder for spillerne så deres mismod ikke forværres af den pressens nyhedsgribbe. KN skal helst have så meget optimisme og tro på holdet som overhovedet muligt, uge efter uge. Den opgave bliver næppe lettere hvis/når de hele tiden skal svare på ting om hvorfor de er så elendige.
                      Jeg har bare ét spørgsmål: Hvornår når man i dansk fodbold et punkt, hvor vi går fra "Stakkels os, de kritiserer og buh'er, snøft" til "Nej det skal fandme være løgn, vi skal edermame vise dem!" ?

MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        I hele diskussionen om, hvorvidt Kent Nielsen er en dygtig træner og om han er den rigtige træner, skal vi også huske at diskutere, hvad der gør en god træner, og om Kent måske har nogle fejl og mangler der gør, at han vil blive bedre af, at man indskrænkede hans magt på nogle områder.

Der er for mig ingen tvivl om, at Kent er en super dygtig træner rent fagligt, som har det et godt fremadrettet syn på, hvordan man skal spille fodbold. Hans måde at udvikle et holds spillestil på, er det som langsigtede fremadrettede planer er gjort af. Der er dog for mig heller ingen tvivl om, at Kent særligt her i sommervinduet, har haft meget at sige ift. indkøb, og at hans dømmekraft her ikke har været god nok.

Mit spørgsmål er her, om Jesper Hansen har den rigtige baggrund til at agere sportsdirektør ift. Kent Nielsen? Set udefra virker det ærligt talt lidt til, at de måske er lidt FOR enige, og at der måske går lidt kammerateri i den i mellem de to, hvis jeg nu skal tage en sølvpapirshat på. I en hver anden virksomhed, er det vigtigt med ledere der kan give modspil til hinanden og udfordre hinandens tanker og idéer, og det kan jeg godt blive bekymret om er tilfældet i OB nogle gange. Det er vigtigt med konsensus, men ikke nødvendigvis hver gang, det kender jeg fra den virksomhed jeg selv er i. Her er det oftest dem der faktisk opponerer imod den inerti der kan opstå i arbejdsgangene, når man arbejder mod et mål henover lang tid, som formår at vende en dårlig udvikling.

Min frygt går på, at når Kent peger på spillere som KEP og Jönsson f.eks., fordi at det er spillere han føler, at han kender godt spillemæssigt og personligt, så glemmer Jesper Hansen nogle gange at udfordre den "nemme" løsning det er at hente spillere som dem. Kent er cheftræner, dvs. at han bruger enormt meget tid på holdet og de modstandere vi har. Altså, Kent og trænerstaben bruger meget tid på Superligaen, og kender den exceptionelt godt. Det kan måske også udvikle en form for snæversyn der gør, at når man skal kigge efter løsninger på problemerne, så kigger man for meget på de hjemlige jagtmarker og glemmer, at der findes masser af kvalitet udenfor Danmark. Hvis der er noget som det sidste 1½ år vist os, er det da, at de "oplagte" løsninger vi kan finde herhjemme, har meget svært ved at løfte os i kvalitet, med de midler vi har til rådighed, men når vi kigger lidt udover egen næsetip, kan vi faktisk caste profiler der løfter truppen som El Makrini og Grytebust.

Jeg ser det ikke nødvendigvis som et særligt god ting, at Kent peger på spillere og JH effektuerer. Kent skal koncentrere om, at identificere de mangler han synes holdet har, og så er det JHs job at være dygtig nok til at finde de spillere der kan udfylde de mangler. Selvfølgelig skal man slå til, hvis han er indenfor trænerens radar, som med en Tverskov f.eks., men jeg kan bare godt frygte, at der går rygklapperi i den i mellem vores to sportslige ledere, når vi ender med at forsøge at opfinde den dybe tallerken med Jönsson, som den reelle Falk-afløser, i stedet for rent faktisk at identificere en spiller, som har erfaring med at løse den opgave, og som ikke skal til at vænne sig til at spille en ny position.
                        Gode pointer. Modspil. Det gør også en god sportsdirektør. Uanset så er det jo klart et dysfunktionelt samarbejde, når man ser på det "færdige" produkt, og ansvaret for det ligger på den øverste leder. Og det er ikke Kent.

MvH ChrisOB

Comment

Jeg synes Kent & co nu viser, at vi for første gang i en del år har et team, der faktisk kan gøre spillere bedre.
                          Der er spillere, der er for dårlige til bedre at være gode nok. Men jeg synes det går rigtig godt med at udnytte potentialerne. Nu mangler kun Jønsson. Måske er han en af dem, der er for dårlige, men jeg er ikke sikker. Og det må være muligt at hæve Oliver Lunds bundniveau - eller gøre ham mindre svingende. Han kan jo spille blændende kampe.
                          Last edited by Tåhyler; 21-11-2016, 01:17.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            Jeg synes Kent & co nu viser, at vi for første gang i en del år har et team, der faktisk kan gøre spillere bedre.
                            Der er spillere, der er for dårlige til bedre at være gode nok. Men jeg synes det går rigtig godt med at udnytte potentialerne. Nu mangler kun Jønsson. Måske er han en af dem, der er for dårlige, men jeg er ikke sikker. Og det må være muligt at hæve Oliver Lunds bundniveau - eller gøre ham mindre svingende. Han kan jo spille blændende kampe.
                            Det syntes jeg ikke man kan konkludere. Anden halvleg i går viste, at simple bolde frem til kontraløb aldrig nået frem. Vi er ikke gode på bolden. Jeg har svært ved at se hvilke spillere som er tordnet frem. Ja der er udvikling og fremgang, men syntes ikke vi er nået det forventelige.

Comment

Min pointe er netop, at nogle af spillerne aldrig kan blive gode nok.
                              Mon ikke Izunna kommer på banen mod FCM. Så må vi se om det også er lykkes teamet at få ham bedre.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Så ser det ud til, at vejen snart er banet til en våd drøm for mange. http://nordjyske.dk/nyheder/ove-p--t...campaign=sport

Comment

Working...
                                X