Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Kort fortalt skulle jeg niple et 63mm vandrør ned til 32mm, over en strækning på 15-20 meter.
    Fik sat 40mm rør ind mellem 63 og 32, og indsat nogle tee'er, så der kunne blive ledt vand til to andre steder.
    Noget af det var ikke planlagt og derfor ekstra-arbejde, som jeg kun kunne udføre, fordi jeg med vilje havde købt lidt ekstra ind - man gider ikke stå en lørdag og kun et styk af en speciel fitting, som så går i stykker under monteringen eller lignende.

    Alt gik dog fint, og der var derfor både tid og materialer til at lave ekstra-arbejde og derved imponere dem lidt 😎

    Det var ikke en kompliceret opgave, vi løste den bare hurtigt, og korrekt uden for normal arbejdstid, og så med overskud til at lave lidt ekstra for dem, og det alt sammen inden for den tidsgrænse de havde udstukket 😃

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
      Kort fortalt skulle jeg niple et 63mm vandrør ned til 32mm, over en strækning på 15-20 meter.
      Fik sat 40mm rør ind mellem 63 og 32, og indsat nogle tee'er, så der kunne blive ledt vand til to andre steder.
      Noget af det var ikke planlagt og derfor ekstra-arbejde, som jeg kun kunne udføre, fordi jeg med vilje havde købt lidt ekstra ind - man gider ikke stå en lørdag og kun et styk af en speciel fitting, som så går i stykker under monteringen eller lignende.

      Alt gik dog fint, og der var derfor både tid og materialer til at lave ekstra-arbejde og derved imponere dem lidt 

      Det var ikke en kompliceret opgave, vi løste den bare hurtigt, og korrekt uden for normal arbejdstid, og så med overskud til at lave lidt ekstra for dem, og det alt sammen inden for den tidsgrænse de havde udstukket 
      De må sgu glæde sig over den gode lokale arbejdskraft som vi har her i Odense så må vi jo håbe at lidt mere falder af hen af vejen

      Comment


        Jeg spurgt faktisk lidt ind til det, hos den glade irer jeg rapporterede til, og det var som sådan set godt tilfredse, men han skulle vænnes til, at vi kunne sige "Rend mig", når vi havde rundet de 37 timer.
        Men han roste os for at være gode til at holde fri, og afskille arbejde og privat, og at de 37 timer nok var medvirkende til, at man så var på 100%, i de 37 timer.

        I UK var det mere kutyme med 50-60 timer om ugen, hvilket fik mig til at trække på smilebåndet og pointere, at jeg trods alt stod her hos ham på en "hellig" lørdag formiddag 😜
        Og det var ikke fordi min arbejdsuge havde været under 40 timer 😆

        Men ja, det var en oplevelse og helt sikkert et sted man gerne vil have foden indenfor, og derfor gjorde vi også ekstra ud af det 😉

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
          Jeg spurgt faktisk lidt ind til det, hos den glade irer jeg rapporterede til, og det var som sådan set godt tilfredse, men han skulle vænnes til, at vi kunne sige "Rend mig", når vi havde rundet de 37 timer.
          Men han roste os for at være gode til at holde fri, og afskille arbejde og privat, og at de 37 timer nok var medvirkende til, at man så var på 100%, i de 37 timer.

          I UK var det mere kutyme med 50-60 timer om ugen, hvilket fik mig til at trække på smilebåndet og pointere, at jeg trods alt stod her hos ham på en "hellig" lørdag formiddag 
          Og det var ikke fordi min arbejdsuge havde været under 40 timer 

          Men ja, det var en oplevelse og helt sikkert et sted man gerne vil have foden indenfor, og derfor gjorde vi også ekstra ud af det 
          Ja vi har det sgu meget godt i Danmark :)

          Jeg har også hørt andre små firmaer i Odense få små og store ordrer på diverse ting. Ikke noget man bliver millionær af men det er spændende arbejde og er bestemt med til at fylde ordrebogen op og gør livet nemmere få små selvstændige erhvervsdrivende..

          Spændende at se hvor meget Kai Thor og OSE får ud af det på bundlinien. Mon ikke at det også fylder lidt ekstra op ude på hotellet i OCC?

          Comment


            Er der nogen, der har hørt mere om den mulige sponsoraftale, som vores Twitter-ven annoncerede fornylig?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
              Er der nogen, der har hørt mere om den mulige sponsoraftale, som vores Twitter-ven annoncerede fornylig?
              Nej desværre. Vi er nogle stykker der har rykket ham lidt uden held desværre

              Comment


                Der er ved at være åndssvagt meget gang i tingene - jeg har aflyst mine 14 dages ferie (denne uge og ugen før), for at firmaet kan følge bare en lille smule med.

                Det skulke efter sigende mangle ca 400 VVS'ere på Fyn pt.!

                Vi siger nej til arbejde pt., da vi ikke føler vi kan stå inde for kvaliteten, hvis vi lader os presse yderligere.
                Det kræver et pædagogisk "nej tak" til kunderne, hvis de skal have lavet noget NU og ikke om 2-3 uger.
                Vi plejer at mærke en nedgang i ferie-ugerne, men det har vi på ingen måde mærket i år.

                Hvis jeg ville, kunne jeg arbejde 12 timer om dagen, 7 dage om ugen pt.

                Og så har jeg døgnvagt hver anden uge 😆

                Og så er der selvf. familie og venner som altid liiige skal have skiftet en vandhane, toilet eller lignende 😜

                Indtjeningen i de små virksomheder er steget gennem de sidste tre år, men lønniveauet på Fyn har til gengæld stået i stampe - så virksomhederne er ved at være lidt polstrerede igen, men mon ikke os der render og arbejder, også snart gerne vil have lidt ekstra i muleposen ud af det.

                Comment


                  Måske kommer penge ind:
                  https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...frikobsklausul
                  Hvor mange % får vi hvis Eriksen bliver solgt?
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Måske kommer penge ind:
                    https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...frikobsklausul
                    Hvor mange % får vi hvis Eriksen bliver solgt?
                    https://www.lawinsport.com/articles/...ts-in-football

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Måske kommer penge ind:
                      https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...frikobsklausul
                      Hvor mange % får vi hvis Eriksen bliver solgt?
                      Sælges Eriksen til de beløb, der tales om nu, vil vi nok tjene i omegnen af 10 mio kr.

                      Comment


                        Var der ikke noget med at OB solgte de vidersalgsprocenter til Ajax, da vi manglede penge omkring 2011 ?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Ardiles Se indlæg
                          Var der ikke noget med at OB solgte de vidersalgsprocenter til Ajax, da vi manglede penge omkring 2011 ?
                          Jo det er korrekt. Men der bliver vist ca 1,5% uddannelses penge til os

                          Comment


                            Vi får 1.3 million for hver 100 han sælges for...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Vi får 1.3 million for hver 100 han sælges for...
                              Så hvis han sælgers for 800 som det rygtes får vi;
                              1.3*8 = 10.4 millioner som vi kan bruge på ikke at forlænge kontrakter.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
                                Så hvis han sælgers for 800 som det rygtes får vi;
                                1.3*8 = 10.4 millioner som vi kan bruge på ikke at forlænge kontrakter.
                                eller på ikke at ombygge/udvide klubhuset, eller på ikke at lukke hjørner på stadion.
                                Eller på at få årsresultatet til at se pænere ud. Klassisk dum nykapitalistisk kortsigtet tænkning.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X