Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    En ret så interessant artikel, ja. Den er ret så lang, men jeg vil anbefale alle at læse den.

    Umiddelbart er det også den mest troværdige gennemgang af klubbudgetter jeg har set de seneste år.
    Enig - en glimrende gennemgang af Brüchmann. Overordnet set er der ingen store overraskelser - vi ligger i et meget tæt midterfelt, hvor det reelt ikke er økonomi, men kultur, U-arbejde og sportsligt set-up, der afgør forskellene.

    Mht detaljer: jeg har aldrig forstået at Tipsbladet satte FCN til at have et højere budget end os; det giver ikke mening - her virker Brüchmanns 22-25 mill meget mere i tråd med spillertruppens sammensætning. Til gengæld har de nogle oplagte problemer i AGF, hvor det er svært at se sammenhængen mellem deres spilleres kvalitet og det 4. højeste budget. Det er dyrt at være dårlig. Også interessant at der godt nok bliver en knaldhård kamp om at nå slutspil, men det kommer måske til at betyde mindre økonomisk, end man kunne frygte.

    Comment


      http://www.tipsbladet.dk/blog/tipsbl...-med-fremtiden
      Ikke så meget OB men sjove betragtninger på de "store" klubbers økonomiske fremtid fra Aldo ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        En interessant artikel (på engelsk) om transfers, og hvordan de fungerer rent økonomisk. Nogle af afsnittene er ikke så relevante for OB/SL (ikke mange spillere, der for alvor rykker ved trøjesalget i Suppen'), men afsnittene om, hvordan man udregner løn+transfer er også relevante i DK.

        http://thesetpieces.com/features/tra...-myth-busting/
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          http://www.fyens.dk/erhverv/Niels-Thorborg-handler-Imerco-og-Inspiration-fusionerer/artikel/3059975
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Jeg kan simpelthen ikke glæde mig på hans vegne mere

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Jeg kan simpelthen ikke glæde mig på hans vegne mere
              Det tror jeg i sidste ende heller ikke selv han gør... men nu er det da overstået, så kan han passende kigge på næste projekt han har kørende...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jeg kan simpelthen ikke glæde mig på hans vegne mere
                Men det har du gjort før ... glædet dig på en milliardærs vegne :D?
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg kan simpelthen ikke glæde mig på hans vegne mere
                  Næe men det er vel nok der hans fokus har været på det sidste ...
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Men det har du gjort før ... glædet dig på en milliardærs vegne :D?
                    Er ikke 100% på hvad du mener :)

                    Men de dage hvor jeg kan glæde mig over pæne regnskaber fra hans side er slut.. Over.. Finé..

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Næe men det er vel nok der hans fokus har været på det sidste ...
                      Og det er da helt fair. Manden er lynende dygtig og skal da bare tjene sine penge..

                      Men så længe at min fodboldklub køres som en anden Inspiration butik er jeg ikke pro Thorborg. Selvom jeg ved hvor mange penge han har invisteret de sidste 10 år

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Og det er da helt fair. Manden er lynende dygtig og skal da bare tjene sine penge..

                        Men så længe at min fodboldklub køres som en anden Inspiration butik er jeg ikke pro Thorborg. Selvom jeg ved hvor mange penge han har invisteret de sidste 10 år
                        Det kunne sikkert være bedre med en hovedsponser/ejer der brændte for fodbold, og var klar til at kaste store summer i klubben, med ambitioner for at være et absolut tophold, hvor hvert år uden europæisk deltagelse ville være en kæmpeskuffelse.

                        På mange måder syntes jeg ikke man kan klandre Thorborg for viljen til at gøre OB interessant, vi har vel stadig et top 4 budget.

                        UDførelsen har så ikke stået mål med intentionerne - forkerte trænere og sportschef('er).

                        På papiret ser det jo pt. ud som om vi skulle kunne klarer os fint, en erfaren sportsdirektør og en træner der har opnået resultater.

                        OB skulle jo så efter turnaround efter Brink havde en profil, hvor en underholdene spillestil og stærk talentudvikling, hvor vi også kunne glæde os over egenudviklede helte som Falk Eriksen og ed tiden måske også Desler Greve m.m.

                        Det er efterhånden svært at tro på, efter alle de forfærdelige sæsoner, hvor vi næsten ikke har rykket os.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Næe men det er vel nok der hans fokus har været på det sidste ...
                          Det var egentlig også det der endte med at sende mig over i at lave en tråd om sportsudvalget i OB, hvor han jo sidder...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                            Det kunne sikkert være bedre med en hovedsponser/ejer der brændte for fodbold, og var klar til at kaste store summer i klubben, med ambitioner for at være et absolut tophold, hvor hvert år uden europæisk deltagelse ville være en kæmpeskuffelse.

                            På mange måder syntes jeg ikke man kan klandre Thorborg for viljen til at gøre OB interessant, vi har vel stadig et top 4 budget.

                            UDførelsen har så ikke stået mål med intentionerne - forkerte trænere og sportschef('er).

                            På papiret ser det jo pt. ud som om vi skulle kunne klarer os fint, en erfaren sportsdirektør og en træner der har opnået resultater.

                            OB skulle jo så efter turnaround efter Brink havde en profil, hvor en underholdene spillestil og stærk talentudvikling, hvor vi også kunne glæde os over egenudviklede helte som Falk Eriksen og ed tiden måske også Desler Greve m.m.

                            Det er efterhånden svært at tro på, efter alle de forfærdelige sæsoner, hvor vi næsten ikke har rykket os.
                            Falk og Høegh blev rykket op under KB og LO ...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                              Men det har du gjort før ... glædet dig på en milliardærs vegne :D?
                              Må man nu ikke længere glæde sig over, at andre klarer sig godt?
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment


                                Har hørt en fugl synge om at det skulle mindre godt i Arena Fyn. Man kan ikke undgå at tænke på om dette spiller ind når vi er så forbandede tilfredse med truppen..
                                Men følelsen herfra er at der endnu engang i år er skruet på sparehanen fra Jesper Hansens side

                                Comment

                                Working...
                                X