Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • tOrnBjerg
    replied
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...orchok/9448652

    vi ligger pænt

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Så vidt jeg ved må der ikke være solceller på offentlige bygninger. Så det ville evt afhænge af ejer forholdet efter en renovering
    Det må kommunen gerne men her et eksempel på hvorfor det sjældent sker .. https://dagbladet-holstebro-struer.d...lt-tossede-reg

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
    Har SC Freiburgs nye stadion ikke solceller på deres tag?

    New stadium: SC Freiburg moved to new home – StadiumDB.com
    Yes: “ By 2022, the largest solar power plant in the world will be built on the rooftop, which is to cover most of the energy demand on match day”.

    Lækkert stadion iøvrigt

    Leave a comment:


  • El Profesor
    replied
    Har SC Freiburgs nye stadion ikke solceller på deres tag?

    New stadium: SC Freiburg moved to new home – StadiumDB.com

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Fair nok, jeg kan godt følge dig i de punkter du ridser op. Tænker dog der fremadrettet bør kunne findes løsninger på de punkter især på et stadion der kalder sig selv for Nature Energy Park.
    Hvis de vil sponsere cellerne så skal de da have lov

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Fordi at energien skal bruges med det samme og kan ikke lagres. Fordi vi bruger meget strøm på kort tid og resten af tiden ligger stadion jo bare stille bliver det svært at gøre det rentabelt tror jeg. Solceller skal også helst vende “den rigtige vej” for at blive udnyttet bedst muligt. Vi har vel 4 tage der vender hver sin vej.
    Jeg er ikke modstander. Langt fra. Jeg tvivler bare på at det er rentabelt
    Fair nok, jeg kan godt følge dig i de punkter du ridser op. Tænker dog der fremadrettet bør kunne findes løsninger på de punkter især på et stadion der kalder sig selv for Nature Energy Park.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Altså du tror ikke på konceptet solceller generelt eller hvad????.
    Hvorfor skulle det være mindre rentabelt på en pænt stor tagkonstruktion i Bolbro, end på en mark ude på bøhlandet?.
    Jeg er kampe fan af konceptet.
    Fordi at energien skal bruges med det samme og kan ikke lagres. Fordi vi bruger meget strøm på kort tid og resten af tiden ligger stadion jo bare stille bliver det svært at gøre det rentabelt tror jeg. Solceller skal også helst vende “den rigtige vej” for at blive udnyttet bedst muligt. Vi har vel 4 tage der vender hver sin vej.
    Jeg er ikke modstander. Langt fra. Jeg tvivler bare på at det er rentabelt

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jooo.. Ved bare ikke hvor meget vi ville få ud af solceller derude. Om det er rentabelt. Jeg tvivler
    Altså du tror ikke på konceptet solceller generelt eller hvad????.
    Hvorfor skulle det være mindre rentabelt på en pænt stor tagkonstruktion i Bolbro, end på en mark ude på bøhlandet?.
    Jeg er kampe fan af konceptet.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Så skal OB vel bare eje taget
    Jooo.. Ved bare ikke hvor meget vi ville få ud af solceller derude. Om det er rentabelt. Jeg tvivler

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Så vidt jeg ved må der ikke være solceller på offentlige bygninger. Så det ville evt afhænge af ejer forholdet efter en renovering
    Så skal OB vel bare eje taget

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Byg et nyt tidssvarende og dermed mere energisparende stadion med solceller på hele taget som går hele vejen rundt og som dækker alle tribuneafsnit og kun brug af LED belysning osv.. det vil betale sig selv hjem over en årrække ved det der spares i strøm og samtidig vil jeg vædde på vi øger vores tilskuersnit med et par tusinde.
    Så vidt jeg ved må der ikke være solceller på offentlige bygninger. Så det ville evt afhænge af ejer forholdet efter en renovering

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Leo Madsen Se indlæg
    Så lige årsbudgettet kort, godt vi er oppe med 1 mill.


    Hvad gør OB i forhold til at spare på el, der kan vel også hentes lidt penge der.


    Personligt syns jeg at priserne på el er ved at være meget dyre.


    Jeg slukker for de fleste el apparater mellem 18 og 20:00.


    Håber sørme at vinteren bliver varm i år.


    Så lige priserne og viden om elmarkedet i danmark

    https://www.elpriser.net/elpriser-time-for-time


    det er jo vildt at det skal koste så meget op til 8 kr. for en kilowatt time.

    Vi må spare på strøm hvor vi kan og så ellers se pris på el time for time for ikke at betale for dyr el.
    Byg et nyt tidssvarende og dermed mere energisparende stadion med solceller på hele taget som går hele vejen rundt og som dækker alle tribuneafsnit og kun brug af LED belysning osv.. det vil betale sig selv hjem over en årrække ved det der spares i strøm og samtidig vil jeg vædde på vi øger vores tilskuersnit med et par tusinde.

    Leave a comment:


  • Leo Madsen
    replied
    Ingen spam

    Leave a comment:


  • Ruben
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    I følge tipsbladet smutter OB op på superligaens 5.højeste budget

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...udget-i-202223
    Det er vel kun beløbet og placeringen der kan være nyt. De øvrige ord er kendte. Men klart at det er ved at være for pinligt hvis vi ikke har rykket os til vinterpausen.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    I følge tipsbladet smutter OB op på superligaens 5.højeste budget

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...udget-i-202223

    Leave a comment:

Working...
X