Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hmmm. Jeg hopper ikke op og ned af glæde. Et overskud på 40-50 mill efter at have lavet et transferoverskud på 70-80+ mill er da langt fra imponerende

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Hmmm. Jeg hopper ikke op og ned af glæde. Et overskud på 40-50 mill efter at have lavet et transferoverskud på 70-80+ mill er da langt fra imponerende
      Kommer jo an på om det allerede er allokeret til Akademiet, OdenseQ, faciliteter etc.
      Tungt hvis der er underskud på driften af OS&E generelt ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        man har nok håbet og troet man kunne begge dele. Og havde vi ikke haft så vanvittigt dårlig hjemmebane form så havde vi om ikke andet lægget mere til - nok stadig udenfor top 6 - men hjemmesejr over Vejle og Hvidover - DET skal OB kunne klare - og Lyngby blev vi snydt godt og grundigt af dommere der åbenbart ikke kan dømme uden VAR længere - de 9 point havde bragt os på 26 point - og så havde vi stadig været med i kampen.

        Men satset har vist sig for stort - tror hvis BW havde bragt kvalitet ala helander og trybull ind fra start havde det nok set noget anderledes ud.
        Vi skal bare huske, at vi generelt har spillet til at have endnu færre point end vi har.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Kommer jo an på om det allerede er allokeret til Akademiet, OdenseQ, faciliteter etc.
          Tungt hvis der er underskud på driften af OS&E generelt ..
          Ja, det bliver spændende om vi får nogle udmeldinger når regnskabet offentliggøres - for enten er det er fint regnskab eller også er det et meget kritisk regnskab.

          jeg har umiddelbart svært ved at se hvad man har skulle kunnet bruge 30-40 mio kr på allerede, men det kan jo være regnskabstekniske fikserier.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Kommer jo an på om det allerede er allokeret til Akademiet, OdenseQ, faciliteter etc.
            Tungt hvis der er underskud på driften af OS&E generelt ..
            s

            Man er jo også ved at udvide hotellet på Ørbækvej. Det er en kæmpe investering som nok har indvirkning på regnskabet også.
            Tænker ikke OSE har underskud med udsolgte hoteller og masser af aktiviteter i de andre ben i selskabet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

              Ja, det bliver spændende om vi får nogle udmeldinger når regnskabet offentliggøres - for enten er det er fint regnskab eller også er det et meget kritisk regnskab.

              jeg har umiddelbart svært ved at se hvad man har skulle kunnet bruge 30-40 mio kr på allerede, men det kan jo være regnskabstekniske fikserier.
              Vi budgetterer jo med minimum 10 millioner i transfer(-overskud?). Og selvom vi ikke har lavet de helt store indkøb vil jeg tro, at dem vi har betalt penge for også tæller imod dette. Köhler var omkring 5 millioner? Synes jeg har læst, Burey var mere? Jeg tænker det kan forklare 20-22 millioner.

              Udover det tænker jeg sjældent det er godt for økonomien at være så ringe. Det er f.eks. næppe billigt at fyre en træner.

              Har OB betalt for de renovering af omklædningsrum?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                Vi budgetterer jo med minimum 10 millioner i transfer(-overskud?). Og selvom vi ikke har lavet de helt store indkøb vil jeg tro, at dem vi har betalt penge for også tæller imod dette. Köhler var omkring 5 millioner? Synes jeg har læst, Burey var mere? Jeg tænker det kan forklare 20-22 millioner.

                Udover det tænker jeg sjældent det er godt for økonomien at være så ringe. Det er f.eks. næppe billigt at fyre en træner.

                Har OB betalt for de renovering af omklædningsrum?
                Kommunen betaler omklædningsrummene ud af de allerede afsatte 35 mill

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                  Vi skal bare huske, at vi generelt har spillet til at have endnu færre point end vi har.
                  svært at glemme...det har været forfærdeligt

                  Man satsede (udefra set) alt for stort - håbede den gik med hvad der ligner minimale investeringer.

                  - men tror godt man kunne have lykkedes med så stor en udskiftning som vi var igennem, havde man bare været lidt mere sikker - og fået lidt mere kvalitet ind i ordenlig tid. Men har man nok troet man gjorde - tænker ikke BW bevidst henter spillere han ikke tror har kvaliteten - som sauli, buya og tyler.

                  De nederste pladser i top 6 feltet er altså indefor rækkevidde - men det kræver man er klar fra start af.

                  Og så tror jeg også bare det har været nødvendigt at få Alm ud - han er bestemt ikke og alene ansvarlig men min tro på hans stil har bare aldrig været der. Lad os håbe der kommer en ny træner der kan bygge op fra bunden af...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                    Vi skal bare huske, at vi generelt har spillet til at have endnu færre point end vi har.
                    Det synes jeg er noget sludder .. hvem mener du så der har spillet til at have færre point end de rent faktisk har hvis OB har "for mange" i fht til spillet. Imø har OB nøjagtig de point de fortjent hverken mere eller mindre
                    Last edited by manner; 12-12-2023, 15:41.
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Det synes jeg er noget sludder .. hvem mener du så der har spillet til at have færre point end de rent faktisk har hvis OB har "for mange" i fht til spillet. Imø har OB nøjagtig de point de fortjent hverken mere eller mindre
                      Njooo. Kan jeg godt følge. Men den lyngby kamp hvor de får et offside mål fordi VAR ikke virker kan nu godt diskuteres om den ikke ændrer lidt ved dit statement.

                      Comment


                        Jeg synes, at det der har skabt det overskud, er et formiddabelt "lucky punch" af en transfer på Minteh. En spiller man har oppe til prøvetræning 2 gange inden man fornemmer, at der kan være noget ekstraordinært og giver ham 2 år, ja 2 år, samtidig med at man ser der bliver lavet bådet 3 og 4 årige aftaler med spillere der intet præsterer. Det er bekymrende hvor uskarpe OB er på scoutingdelen, og ja man har lavet en fin historie på Minteh, men de andre historier er godt nok dyre sportsligt. Mucolli, Mustafic, Buja Turey, som formodentligt går til stor løn. Kom nu op på den store klinge OB, det skal simpelthen gøres bedre, ellers vil man hænge i den tunge ende de næste 10 år også.

                        Comment


                          Minteh var et lucky punch, og jo på ingen måder scoutet af OB. Salget var fint, men altså, han solgte jo sig selv med sine ekstreme spidskompetencer, og hvis man ser på, hvad spillere ryger for, er det vel bare et ok salg.

                          Rekruttereringen, derimod, har været en katastrofe. Både de enkelte spillere men særligt tanken om at man bare kan hente fodboldnomader på kryds og tværs og forvente et sammenhængende udtryk.

                          Hvis BW var en fodboldspiller, så ville jeg ikke kunne pege på én ting, han var god til - udover at bruge snakketøjet.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Njooo. Kan jeg godt følge. Men den lyngby kamp hvor de får et offside mål fordi VAR ikke virker kan nu godt diskuteres om den ikke ændrer lidt ved dit statement.
                            Vi kan jo i den kamp ikke klandre Lyngby for st OB ikke scorede på de chancer de tilspillede sig

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Det synes jeg er noget sludder .. hvem mener du så der har spillet til at have færre point end de rent faktisk har hvis OB har "for mange" i fht til spillet. Imø har OB nøjagtig de point de fortjent hverken mere eller mindre
                              Nu kan man sige en del om xgoals, men hvis den på nogen måde er retningsvisende, så siger de fleste sider der arbejder med det, at OB har spillet til at få 12 points, altså 5 points færre end vi aktuelt har fået. Kun Hvidovre ligger under os, og Lyngby ligger på en sikker plads som nummer 7..
                              Spørgsmålet er så, hvordan man vil/kan/skal tolke dette? Én tolkning, som jeg hælder til, er, at de mål vi har scoret, og derved også en del af de points vi har fået, ikke er kommet via indlærte systemer, hvor man tilspiller sig en chance, men mere i form af, at enkelte spillere har lavet præstationer der har udmøntet sig i mål/points. Samme statistikker omkring xgoals siger også, at vi ikke burde have minus 4 i målscore, men minus 8. Og selv om denne statistik skal tages med forbehold, så vil jeg mene, at den viser en tendens. En tendens der også var tydelig i sidste sæson ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                                Nu kan man sige en del om xgoals, men hvis den på nogen måde er retningsvisende, så siger de fleste sider der arbejder med det, at OB har spillet til at få 12 points, altså 5 points færre end vi aktuelt har fået. Kun Hvidovre ligger under os, og Lyngby ligger på en sikker plads som nummer 7..
                                Spørgsmålet er så, hvordan man vil/kan/skal tolke dette? Én tolkning, som jeg hælder til, er, at de mål vi har scoret, og derved også en del af de points vi har fået, ikke er kommet via indlærte systemer, hvor man tilspiller sig en chance, men mere i form af, at enkelte spillere har lavet præstationer der har udmøntet sig i mål/points. Samme statistikker omkring xgoals siger også, at vi ikke burde have minus 4 i målscore, men minus 8. Og selv om denne statistik skal tages med forbehold, så vil jeg mene, at den viser en tendens. En tendens der også var tydelig i sidste sæson ...
                                Jaja .. jeg sidder på ingen måde og nørder xg og jeg kommer næppe nogensinde til det, og her siger jeg ikke at det ikke er en måde at forklare nogen tendenser eller sågar tingenes udvikling på., men imø hører det til på fodboldens overdrev. Jeg har dermed mest lyst til at sige "fuck xg" (undskyld) og vil bare konstatere at OB har scoret de mål de har, og OB har ladet det antal må gå ind som de har gjort i de forskellige kampe præcis som alle andre hold. Vi kan ganske enkelt ikke klandre nogen (på bagkant af kamp) for noget, og vi kan i specifikt ikke klandre Mads Kikkenborg i kampen OB-LBK for at stå en fremragende kamp.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X