Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg er da glad for at Thorborg har ville støtte op om sin lokale fodboldklub. Men jeg synes at:

    a: Han har så mange penge, at det reelt ikke går ud over hverken hans personlige fomue eller forretningslikviditet, om han så smed 500 millioner i OB.

    b: L'Easy er ikke et fusker-fortagende på linje med Don Øs og Allan K's "kunstgreb" i deres virksomheder, men det er stadig et dybt usympatisk firma der reelt set tjener sine penge på mennesker der enten er for dumme til at gennemskue deres ågerrenter, eller ikke har mulighed for at få kredit andre steder.

    Som sagt er jeg er da glad for at han lægger tid og penge i OB, men han har også et stort medansvar for, at vi har tabt så mange af hans penge. Han kunne have hyret nogle dygtigere folk end f.eks. Thomas Christensen, eller taget konsekvensen af TCs inkompetence langt tidligere. Jeg kommer aldrig til at stå og klappe af ejeren af et så usympatisk foretagende som L'Easy.
    a: jeg syntes generelt at jeg er enig med dig om det meste her inde og der ved virker du som et yderst fornuftigt menneske. Men det du skriver er sgu noget værre vrøvl. Det ved du ingenting om. 500 mill er vildt mange penge og du aner ingenting om hans likviditet. Der er højest sandsynligt banklån i leasy og div for sindssygt mange penge. Havde du skrevet 20-25 mill kunne du da nok have haft ret

    B: igen. Vrøvl. Hvis man som forretningsmand ikke må tjene penge på dumme mennesker bliver mange ting svært. Med alle de netbanker mm er der utallige muligheder for at låne penge. Syntes at det virker pænt overskueligt at du betaler overpris for dine varer. Vælger man det er man bare selv uden om det. Han sælger jo ikke penecillin. Han sælger luxus ting.
    Last edited by fmprOB; 26-12-2014, 17:22.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      a: jeg syntes generelt at jeg er enig med dig om det meste her inde og der ved virker du som et yderst fornuftigt menneske. Men det du skriver er sgu noget værre vrøvl. Det ved du ingenting om. 500 mill er vildt mange penge og du aner ingenting om hans likviditet. Der er højest sandsynligt banklån i leasy og div for sindssygt mange penge. Havde du skrevet 20-25 mill kunne du da nok have haft ret

      B: igen. Vrøvl. Hvis man som forretningsmand ikke må tjene penge på dumme mennesker bliver mange ting svært. Med alle de netbanker mm er der utallige muligheder for at låne penge. Syntes at det virker pænt overskueligt at du betaler overpris for dine varer. Vælger man det er man bare selv uden om det. Han sælger jo ikke penecillin. Han sælger luxus ting.

      "Vrøvl. Hvis man som forretningsmand ikke må tjene penge på dumme mennesker bliver mange ting svært.".

      Før jeg beskylder dig for alt muligt er du nødt til lige at bekræfte, at du mener det er okay at tjene penge på at folk ikke kan overskue situationen....
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        "Vrøvl. Hvis man som forretningsmand ikke må tjene penge på dumme mennesker bliver mange ting svært.".

        Før jeg beskylder dig for alt muligt er du nødt til lige at bekræfte, at du mener det er okay at tjene penge på at folk ikke kan overskue situationen....
        Det er der desværre en del der synes og er et spørgsmål om menneskesyn, moral og etik.

        Den har tidligere været oppe og vende på debatten herinde.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Jeg er da glad for at Thorborg har ville støtte op om sin lokale fodboldklub. Men jeg synes at:

          a: Han har så mange penge, at det reelt ikke går ud over hverken hans personlige fomue eller forretningslikviditet, om han så smed 500 millioner i OB.

          b: L'Easy er ikke et fusker-fortagende på linje med Don Øs og Allan K's "kunstgreb" i deres virksomheder, men det er stadig et dybt usympatisk firma der reelt set tjener sine penge på mennesker der enten er for dumme til at gennemskue deres ågerrenter, eller ikke har mulighed for at få kredit andre steder.

          Som sagt er jeg er da glad for at han lægger tid og penge i OB, men han har også et stort medansvar for, at vi har tabt så mange af hans penge. Han kunne have hyret nogle dygtigere folk end f.eks. Thomas Christensen, eller taget konsekvensen af TCs inkompetence langt tidligere. Jeg kommer aldrig til at stå og klappe af ejeren af et så usympatisk foretagende som L'Easy.
          At kalde en halv milliard for et greb i lommen, er nok at stramme den, men ellers 👍 til resten.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            a: jeg syntes generelt at jeg er enig med dig om det meste her inde og der ved virker du som et yderst fornuftigt menneske. Men det du skriver er sgu noget værre vrøvl. Det ved du ingenting om. 500 mill er vildt mange penge og du aner ingenting om hans likviditet. Der er højest sandsynligt banklån i leasy og div for sindssygt mange penge. Havde du skrevet 20-25 mill kunne du da nok have haft ret

            B: igen. Vrøvl. Hvis man som forretningsmand ikke må tjene penge på dumme mennesker bliver mange ting svært. Med alle de netbanker mm er der utallige muligheder for at låne penge. Syntes at det virker pænt overskueligt at du betaler overpris for dine varer. Vælger man det er man bare selv uden om det. Han sælger jo ikke penecillin. Han sælger luxus ting.
            Ok, 500 mil er nok sat på spidsen, men der er ingen tvivl om, at Thorborg kunne smide flere penge i klubben hvis han ville. Det er da forståeligt han har lukket kassen efter de håbløse dispositioner der er blevet foretaget de sidste mange år, men jeg mener bare, at han selv er medskyldig i de fleste af de dårlige beslutninger.

            LŽEasy er et selvskab bygget op om at sælge ting til overpriser, i visse tilfælde op mod 100%, indkrævet via ågerrenter, maskeret som "små månedelige beløb". Det er en dybt usympatisk forretningsmodel rettet direkte mod de dumme og dovne. De dovne har jeg ikke ondt af. Men der er en del mennesker, for hvem åop og morarenter er sort snak, og som kommer til at betale mange penge for deres mangel på forståelse.

            Ulovligt? Nej.
            Usympatisk? Afgjort.
            Har Thorborg lov til at bygge sin forretning op den måde? Selvfølgelig. Har jeg lov til at foragte ham for det? Selvfølgelig har jeg det.

            Man må jo selv vælge, hvad man mener er moralsk og etisk acceptabelt. Og jeg er da farvet af min politiske overbevisning i forhold til Thorborg. Han bryder ingen love, og jeg ser da langt hellere ham frem for (sigtede eller dømte) forbrydere som Don Ø og Allan K, eller folk der dybest set er fuldstændig ligeglade med fodboldklubber og -fans, og kun er der for at tjene penge, som Skjærbæk.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              "Vrøvl. Hvis man som forretningsmand ikke må tjene penge på dumme mennesker bliver mange ting svært.".

              Før jeg beskylder dig for alt muligt er du nødt til lige at bekræfte, at du mener det er okay at tjene penge på at folk ikke kan overskue situationen....
              Du beskylder bare væk
              Hvis folk ikke kan gennemskue noget der faktisk skal(ved lov tror jeg) tydeligt stå hvad samlet beløb er i sidste ende for en LUXUS ting, er de sgu selv ude om det. Om man så er ung, gammel, fattig eller hvad man er.
              Når man giver 82kr for en stor fadøl på Flammen bliver man sgu bollet lige så meget i røven som ved Leasy. Men ved du hvad? Så la da vær!! Det er dit eget valg. Det er ikke noget du skal bruge for at overleve. Ligesom et fjernsyn eller en opvaskemaskine er..

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Ok, 500 mil er nok sat på spidsen, men der er ingen tvivl om, at Thorborg kunne smide flere penge i klubben hvis han ville. Det er da forståeligt han har lukket kassen efter de håbløse dispositioner der er blevet foretaget de sidste mange år, men jeg mener bare, at han selv er medskyldig i de fleste af de dårlige beslutninger.

                LŽEasy er et selvskab bygget op om at sælge ting til overpriser, i visse tilfælde op mod 100%, indkrævet via ågerrenter, maskeret som "små månedelige beløb". Det er en dybt usympatisk forretningsmodel rettet direkte mod de dumme og dovne. De dovne har jeg ikke ondt af. Men der er en del mennesker, for hvem åop og morarenter er sort snak, og som kommer til at betale mange penge for deres mangel på forståelse.

                Ulovligt? Nej.
                Usympatisk? Afgjort.
                Har Thorborg lov til at bygge sin forretning op den måde? Selvfølgelig. Har jeg lov til at foragte ham for det? Selvfølgelig har jeg det.

                Man må jo selv vælge, hvad man mener er moralsk og etisk acceptabelt. Og jeg er da farvet af min politiske overbevisning i forhold til Thorborg. Han bryder ingen love, og jeg ser da langt hellere ham frem for (sigtede eller dømte) forbrydere som Don Ø og Allan K, eller folk der dybest set er fuldstændig ligeglade med fodboldklubber og -fans, og kun er der for at tjene penge, som Skjærbæk.
                mon ikke at Thorborg over mange år har smidt 200 mill samlet og bare har indset at det ikke var vejen frem og ikke alt kan købes for penge.. Havde vi fået et mesterskab eller 2 kunne situationen måske have set anderledes ud mht hvor meget han gider poste i..

                leasy er bygget op på at sælge ting til ågerpriser. kan vel siges at det samme sker når du går i byen. Betaler 50kr for noget der koster 6-7kr i indkøb.. Man ved det men gør det alligevel..
                du skriver at mange folk ikke forstår åop og morarenter. Fair nok. Banker gør det samme. Det er lige så uoverskueligt for mange.. Men så vidt jeg ved står der et samlet tilbagebetalingsbeløb ud for alle produkter. Hvis man stadig ikke kan bedømme ud fra det tja. Så bliver det svært at gøre mere..

                men har da lagt mærke til at mange unge bruger dette og betaler for det i dyre domme. Sådan er livet. Man lærer at det. Man spilder mange surt tjente penge her i livet. Sådan er det.

                Comment


                  Stop den debat - vi har haft den før....!!
                  Vi er alle forskellige og har forskellige holdninger og meninger, men...
                  At sige at fordi man har penge så kan man gøre hvad man vil med dem -
                  Arh.... der er en grund til at Thorborg har pengene og er god til at formidle dem ordenligt. Det ren forretning!
                  2. At drive den form for virksomhed er og kan ikke være et problem. Det hverken uetisk eller moralsk forkert - faktisk så tilbyder han bare at få dækket visse personers behov.
                  De personer der har disse
                  Behov ( at eje ting uden at have råd til det ) ved jo hvad det koster i kr at tage dette lån. Der er ingen undskyldning...
                  Man kan bare selv spare op - at Thorborg har likvider til at låne penge til dem der ønsker mod en tilbagebetalingsret i høje renter, er da ikke en dårlig ting.
                  Det ren forretning, han er fornuftig og dækker folks behov.

                  Ret skal være ret - han ligger rigeligt med penge i OB og vi burde være meget mere taknemmelige! Der er intet afkast i OB og det er kun af kærlighed til klubben at manden gør det.
                  Vi smider alle penge i klubben (årskort, dagsbillet, merchandise, sponsorater osv. Thorborg ligger
                  Bare klart mest i kassen)

                  Fyn er fin og vi skal satme se om ikke vi kan få det stadion fyldt så vores spillere kan få gejst, sponsorere få lyst til at smide mønt og gøre OB attraktivt at holde af og elske 💕

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                    Stop den debat - vi har haft den før....!!
                    Vi er alle forskellige og har forskellige holdninger og meninger, men...
                    At sige at fordi man har penge så kan man gøre hvad man vil med dem -
                    Arh.... der er en grund til at Thorborg har pengene og er god til at formidle dem ordenligt. Det ren forretning!
                    2. At drive den form for virksomhed er og kan ikke være et problem. Det hverken uetisk eller moralsk forkert - faktisk så tilbyder han bare at få dækket visse personers behov.
                    De personer der har disse
                    Behov ( at eje ting uden at have råd til det ) ved jo hvad det koster i kr at tage dette lån. Der er ingen undskyldning...
                    Man kan bare selv spare op - at Thorborg har likvider til at låne penge til dem der ønsker mod en tilbagebetalingsret i høje renter, er da ikke en dårlig ting.
                    Det ren forretning, han er fornuftig og dækker folks behov.

                    Ret skal være ret - han ligger rigeligt med penge i OB og vi burde være meget mere taknemmelige! Der er intet afkast i OB og det er kun af kærlighed til klubben at manden gør det.
                    Vi smider alle penge i klubben (årskort, dagsbillet, merchandise, sponsorater osv. Thorborg ligger
                    Bare klart mest i kassen)

                    Fyn er fin og vi skal satme se om ikke vi kan få det stadion fyldt så vores spillere kan få gejst, sponsorere få lyst til at smide mønt og gøre OB attraktivt at holde af og elske 

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Det kommer an på, hvad du mener med "interessant". FCKs pengemænd meldte tydeligt ud, at de kun var der for at tjene penge. Og blev noget overraskede, da de fine perspektiver viste sig at være luftkasteller. Det er bl.a. det den kørende retssag mod Don Ø handler om. Jeg kan sgu godt leve uden Skjærbæk i OB, f.eks.

                      Edit: For slet ikke at snakke om Allan K fra FCN. Ville du virkelig mene, at OB ville have en fordel af at have fuskere og krejlere som de to blandt deres investorer??
                      Nu kender jeg tilfældigvis personligt en del til AKP's forretninger men er da interesseret i hvad du mener at der gør ham til en fusker? En krejler a la AAB's tidligere sportsdirektør kan man da ikke være ked af at have...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Jeg er da glad for at Thorborg har ville støtte op om sin lokale fodboldklub. Men jeg synes at:

                        a: Han har så mange penge, at det reelt ikke går ud over hverken hans personlige fomue eller forretningslikviditet, om han så smed 500 millioner i OB.

                        b: L'Easy er ikke et fusker-fortagende på linje med Don Øs og Allan K's "kunstgreb" i deres virksomheder, men det er stadig et dybt usympatisk firma der reelt set tjener sine penge på mennesker der enten er for dumme til at gennemskue deres ågerrenter, eller ikke har mulighed for at få kredit andre steder.

                        Som sagt er jeg er da glad for at han lægger tid og penge i OB, men han har også et stort medansvar for, at vi har tabt så mange af hans penge. Han kunne have hyret nogle dygtigere folk end f.eks. Thomas Christensen, eller taget konsekvensen af TCs inkompetence langt tidligere. Jeg kommer aldrig til at stå og klappe af ejeren af et så usympatisk foretagende som L'Easy.
                        A) formue har intet med likviditet at gøre ... Og de fleste vil nok kunne mærke at mere end 10% af formuen forsvandt..
                        B) det de "dumme" betaler for er jo netop mangel på likviditet. Har man ikke penge må man betale for at låne dem. Man ka låne dem dyrt eller billigere alt efter hvor meget man vilarbejde for det.

                        Thorborg kunne sikkert godt skaffe 200 mio men det vil enten være som lån med pant i egne aktiver som så bliver "låst fast" og koster penge eller realisere aktiver for med manglende indtjening til følge og begge dele er ikke ret klogt når alt historik viser at de penge vil være uden et playback.

                        er enig i at han har et stort medansvar for at tingene er gået som de er men er også parat til at give ham chancen til at vise at han nuværende planer med en mestertræner og en sportschef der tidligere har fået meget ud af lidt kan få noget ud af OB når først indtægter og udgifter balancerer.

                        Vi har reelt ikke så mange andre valg...
                        Last edited by Plum; 26-12-2014, 22:44.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          A) formue har intet med likviditet at gøre ... Og de fleste vil nok kunne mærke at mere end 10% af formuen forsvandt..
                          B) det de "dumme" betaler for er jo netop mangel på likviditet. Har man ikke penge må man betale for at låne dem. Man ka låne dem dyrt eller billigere alt efter hvor meget man vilarbejde for det.

                          Thorborg kunne sikkert godt skaffe 200 mio men det vil enten være som lån med pant i egne aktiver som så bliver "låst fast" og koster penge eller realisere aktiver for med manglende indtjening til følge og begge dele er ikke ret klogt når alt historik viser at de penge vil være uden et playback.

                          er enig i at han har et stort medansvar for at tingene er gået som de er men er også parat til at give ham chancen til at vise at han nuværende planer med en mestertræner og en sportschef der tidligere har fået meget ud af lidt kan få noget ud af OB når først indtægter og udgifter balancerer.

                          Vi har reelt ikke så mange andre valg...




                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                            Stop den debat - vi har haft den før....!!
                            Vi er alle forskellige og har forskellige holdninger og meninger, men...
                            At sige at fordi man har penge så kan man gøre hvad man vil med dem -
                            Arh.... der er en grund til at Thorborg har pengene og er god til at formidle dem ordenligt. Det ren forretning!
                            2. At drive den form for virksomhed er og kan ikke være et problem. Det hverken uetisk eller moralsk forkert - faktisk så tilbyder han bare at få dækket visse personers behov.
                            De personer der har disse
                            Behov ( at eje ting uden at have råd til det ) ved jo hvad det koster i kr at tage dette lån. Der er ingen undskyldning...
                            Man kan bare selv spare op - at Thorborg har likvider til at låne penge til dem der ønsker mod en tilbagebetalingsret i høje renter, er da ikke en dårlig ting.
                            Det ren forretning, han er fornuftig og dækker folks behov.

                            Ret skal være ret - han ligger rigeligt med penge i OB og vi burde være meget mere taknemmelige! Der er intet afkast i OB og det er kun af kærlighed til klubben at manden gør det.
                            Vi smider alle penge i klubben (årskort, dagsbillet, merchandise, sponsorater osv. Thorborg ligger
                            Bare klart mest i kassen)

                            Fyn er fin og vi skal satme se om ikke vi kan få det stadion fyldt så vores spillere kan få gejst, sponsorere få lyst til at smide mønt og gøre OB attraktivt at holde af og elske 💕
                            Fedt at starte sit indlæg med "stop den debat" Og Så Lige Fyre Sine argumenter for hvorfor det er ok af😐
                            Personligt dømmer jeg ingen, konstaterer blot det ikke er en måde jeg personligt har lyst til at blive rig på.
                            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Nu kender jeg tilfældigvis personligt en del til AKP's forretninger men er da interesseret i hvad du mener at der gør ham til en fusker? En krejler a la AAB's tidligere sportsdirektør kan man da ikke være ked af at have...

                              Åh, det ved jeg ikke? Måske hans dom for at have snydt kreditorerne i hans konkursbo?

                              http://www.fyens.dk/sport/Dom-Allan-...rtikel/2285035
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                A) formue har intet med likviditet at gøre ... Og de fleste vil nok kunne mærke at mere end 10% af formuen forsvandt..
                                B) det de "dumme" betaler for er jo netop mangel på likviditet. Har man ikke penge må man betale for at låne dem. Man ka låne dem dyrt eller billigere alt efter hvor meget man vilarbejde for det.

                                Thorborg kunne sikkert godt skaffe 200 mio men det vil enten være som lån med pant i egne aktiver som så bliver "låst fast" og koster penge eller realisere aktiver for med manglende indtjening til følge og begge dele er ikke ret klogt når alt historik viser at de penge vil være uden et playback.

                                er enig i at han har et stort medansvar for at tingene er gået som de er men er også parat til at give ham chancen til at vise at han nuværende planer med en mestertræner og en sportschef der tidligere har fået meget ud af lidt kan få noget ud af OB når først indtægter og udgifter balancerer.

                                Vi har reelt ikke så mange andre valg...
                                Med "likviditet" mener jeg penge man kan realisere. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at Thorborg ikke har 500 eller 100 millioner liggende i kontanter i en Von And'sk pengetank. 500 millioner var, som sagt, sat på spidsen. Men der er ikke nogen der skal bilde mig ind, at han ikke ville kunne smide 50-100 millioner i OB hvis han ville, uden at det på nogen måde påvirkede hans mulighed for at spise blødkogte æg til morgenmaden, eller fortsætte med at gøre forretninger som hidtil.

                                Jeg kan da godt forstå, at han er træt af at smide penge i et bundløst hul uden at få noget tilbage andet end 10.-pladser og Troels Bech, men det er lig'som et hul han i høj grad selv har været med til at grave.

                                Men ja, jeg håber da han er med på at give hans indtil videre ikke imponerende sportschef plads og økonomi til at overraske positivt. Og om ikke andet har vi for første gang siden Rioch ikke bare én, men to kompetente trænere ind over det næste års tid.
                                Last edited by Onkel Riffel; 27-12-2014, 12:52.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X