Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opstilling efteråret 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Opstilling efteråret 2014

    Jeg ser en 4-4-2 som bedste mulighed, når vi lige har været på besøg i Herning.

    Målmand: Toppel, giver sig selv, men fint indhop af Emil mod FCK.

    HB: Kryger/Momo. Kryger har været en blandet oplevelse. Desværre er det defensivt det halter, der er gennemtræk. Offensivt har der faktisk været nogen fine ting. Med i begge mål i Randers og Mikkelsens store chance mod FCK.

    CB: Lasse og Daniel står forrest lige nu. Kasper er fin gardering/konkurrence.

    VB: Kirkeskov har været en blandet oplevelse, men jeg tror det vil hjælpe ham at trække ned som rigtig gammeldags back. Hurtighed og fysik er fint. Det kniber mere med den store spilintelligens længere oppe ad banen. Som klassisk VB tror jeg dog han holder suppe niveau. Så må vi se hvornår JBL kan true ham.

    HM: Falk

    CM (def): Skula, nu må han ikke rykkes mere rundt, det er ikke altid perfekt, men han skal være en del af holdets skelet. Han er det nærmeste vi kommer en 6ér.

    CM: Desler/Azer/Schoop. Åben kamp om pladsen.

    VM: Emil

    Angreb: Jeg vil gerne placere Spelmann som en flue i æsken bagved Lado. Det giver også noget tyngde defensivt at have Spelmann der. Så har vi også Thomas som en indskiftningsmulighed. Greve kender jeg ikke godt nok. Kryger kan også komme i betragtning her, hvis Momo er på HB.

    Nedenstående bør være godt nok til top 10!

    MT

    MD LN DH MK

    RF AS AB EL

    MS

    Lado

    #2
    Meget enig i opstillingen. Jeg tror heller ikke på 3-4-3/5-4-1 i længden; det system kræver nogle klasse-wingbacks, som vi ikke har. Helt enig i en 4-5-1: hellere forsøge at befolke midtbanen og gøre rummene mindre der. Mener også at Spelmann skal ind centralt i den nuværende situation og lade sit arbejdsraseri gøre en forskel der. Hvis ikke Emil kan fylde mere defensivt, så prøv evt. Falk på venstre kant og Lucas på højre. Og så må vi håbe, at Lado kommer hurtigt i form og kan være en opspilsstation med sin fysik.

    Comment


      #3
      Jeg stemmer stadig for en 4-2-3-1


      -------------Toppel
      Diarrá---Høegh--LN----Kirkeskov
      -----------Ari-----Azer
      Falk---------Spel----------Emil
      ------------Dvalishvili/Mikkelsen

      Spelmann og Kryger kan ikke spille højre wingback, hvilket kampene her i starten tydeligt har udstillet. Så brug i stedet Spelmann på off. midt, hvor hans skudstyrke og fight kommer til sin ret, og Kryger som backup på højrekanten/eller som kaoselement i slutningen af kampe, hvor vi skal have point. han har faktisk været bedre offensivt end jeg havde turde håbe på. Desværre har han også været endnu dårligere defensivt end jeg havde frygtet.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #4
        Jeg napper denne

        Toppel
        Spel Lasse Høegh Barret
        Falk Azer Ari Larsen
        Mikkelsen Lado

        Comment


          #5
          Men du glemmer TB faktoren

          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
          Jeg ser en 4-4-2 som bedste mulighed, når vi lige har været på besøg i Herning.


          Nedenstående bør være godt nok til top 10!

          MT

          MD LN DH MK

          RF AS AB EL

          MS

          Lado
          Uden TB ville vi ikke rykke ud - med TB, så er vi favoritter. Haderslev har købt smart ind igen. SIF, er dårligere end os, Hobro kommer langt på gejst, og overlever sandsynligvis med 40 points. Esbjerg er på papiret en smule over os, Det samme gælder Randers. FCV er dårligere, men de har haft en træner som har givet dem den struktur som betyder, at de ikke rykker ud. Så desværre så ender vi under stregen mm. vi køber fantastiks ind til jul.

          Comment


            #6
            Er der nogen, som kan komme med en rimelig plausibel forklaring på, at TB nægter at give Diarra nogle kampe på HB, når vi er så ufatteligt ringe kørende der. Kan godt være, MD ikke er verdens bedste HB, men når han TB godt tør afprøve ham i venstresiden, hvor han notorisk vil være ringere, hvorfor så ikke modet til at prøve ham på HB?

            Jeg forstår det ikke....?!?!

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Er der nogen, som kan komme med en rimelig plausibel forklaring på, at TB nægter at give Diarra nogle kampe på HB, når vi er så ufatteligt ringe kørende der. Kan godt være, MD ikke er verdens bedste HB, men når han TB godt tør afprøve ham i venstresiden, hvor han notorisk vil være ringere, hvorfor så ikke modet til at prøve ham på HB?

              Jeg forstår det ikke....?!?!
              Det er sandsynligvis pga. Vores nye system med wingbacks. Diarra har intet wing over sig.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                Er der nogen, som kan komme med en rimelig plausibel forklaring på, at TB nægter at give Diarra nogle kampe på HB, når vi er så ufatteligt ringe kørende der. Kan godt være, MD ikke er verdens bedste HB, men når han TB godt tør afprøve ham i venstresiden, hvor han notorisk vil være ringere, hvorfor så ikke modet til at prøve ham på HB?

                Jeg forstår det ikke....?!?!
                njar....men hvis vi forudsætter at kryger er købt til den plads - samt at styrke os på dødbolde, både den ene og anden vej - så er tanken vel at han trods alt skal have en reel chance til at falde til på den plads.

                Personligt forstår jeg stadig ikke kryger handlen - men vi er jo trods alt kun 6 kampe inde i turneringen...

                Men ja man kan undre sig - især når man tænker på hvor mange kampe troels har smidt ham ind på en vb hvor han tydeligvis ikke passede ind.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Er der nogen, som kan komme med en rimelig plausibel forklaring på, at TB nægter at give Diarra nogle kampe på HB, når vi er så ufatteligt ringe kørende der. Kan godt være, MD ikke er verdens bedste HB, men når han TB godt tør afprøve ham i venstresiden, hvor han notorisk vil være ringere, hvorfor så ikke modet til at prøve ham på HB?

                  Jeg forstår det ikke....?!?!
                  der vel næppe andre end TB der kan komme med den bedste (rigtige) forklaring, vi andre kan vel bare gætte og alt efter om glasset er ½ fuldt, eller ½ tømt, bliver det til positiv eller negativ holdning til TB/Diarra. Mit ydmyge gæt må være at Momo ikke er særligt brugbar i 3-5-2/5-3-2 om vel kræver et par backs der er meget løbevillige i offensive løb hvis vi skal have indlæg fra kanterne. Momo har ganske rigtigt spillet vb ofte, men oftest i en klassisk 4-4-2. Han er ikke særlig stærk i hovedspillet og udover det udstråler han ikke lederegenskaber og jeg opfatter ham som han ikke kommunikere særligt meget holdkammeraterne.
                  Just my few (quick) cents.
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    der vel næppe andre end TB der kan komme med den bedste (rigtige) forklaring, vi andre kan vel bare gætte og alt efter om glasset er ½ fuldt, eller ½ tømt, bliver det til positiv eller negativ holdning til TB/Diarra. Mit ydmyge gæt må være at Momo ikke er særligt brugbar i 3-5-2/5-3-2 om vel kræver et par backs der er meget løbevillige i offensive løb hvis vi skal have indlæg fra kanterne. Momo har ganske rigtigt spillet vb ofte, men oftest i en klassisk 4-4-2. Han er ikke særlig stærk i hovedspillet og udover det udstråler han ikke lederegenskaber og jeg opfatter ham som han ikke kommunikere særligt meget holdkammeraterne.
                    Just my few (quick) cents.
                    Jo jo, men vi startede jo ikke sæsonen med 3-5-2, vi startede med 4-4-2, hvor Kryger spillede pladsen. Det undrer mig, at Diarra ikke fik chancen der.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Jo jo, men vi startede jo ikke sæsonen med 3-5-2, vi startede med 4-4-2, hvor Kryger spillede pladsen. Det undrer mig, at Diarra ikke fik chancen der.
                      Han var skadet til kamp 2, men om han havde fået chancen, hvis han var klar, det kan jeg ikke svare på

                      http://www.bold.dk/nyt/hoeegh-klar-f...ra-sidder-over

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                        Han var skadet til kamp 2, men om han havde fået chancen, hvis han var klar, det kan jeg ikke svare på

                        http://www.bold.dk/nyt/hoeegh-klar-f...ra-sidder-over
                        Diarra fik også i hvert fald én (mener faktisk to) træningskampe på højre back op til sæsonen. Der må han jo så ikke have overbevist. De få gange jeg så ham spille den i sidste sæson har nok også været blandt han dårligste præstationer i klubben.

                        Jeg har personligt set Diarra mere på højre back i OB end Kryger - og Diarra har i hvert fald ikke imponeret mig mere. Hverken han eller Kryger har dog rigtig fået chancen endnu. Vi må se hvad det ender med. Tror snart vi går tilbage til en 4-backkæde (dog måske først til kampen mod SønderjyskE) og Diarra kan vel trods alt ikke være meget langt fra pladsen.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Jo jo, men vi startede jo ikke sæsonen med 3-5-2, vi startede med 4-4-2, hvor Kryger spillede pladsen. Det undrer mig, at Diarra ikke fik chancen der.
                          Som Polle ganske rigtigt skriver så var Momo skadet i de første kampe, men Kryger var vel indkøbt til det med de styrker han trods alt besidder med fysik og løbevillighed, frisparkskytte og han er væsentligt stærkere med hovedet end Momo nogensinde bliver tror jeg. Kryger er med andre ord mere fleksibel (polyvant) end vores Guinea ven. Jeg er selv fan af Momo men håbet svinder for ham, og hans største chance er vel pt at KL levere på niveau med DH da han var helt nede i en bølgedal, jeg har svært ved at klandre TB for at Momo ikke spiller back, hans naturlige plads er cf eller 6'er, og en 6'er kan han næppe hvis han ikke griber "taktstokken" og dirigere med sine holdkammerater, men også her mener jeg han lider af mangel på naturlige offensive kvaliteter. Defensivt og teknisk har han imø gode egenskaber til den plads.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #14
                            Toppel
                            MK - LN - DH - JBL
                            Ari - Azer
                            RF - MS - EL
                            TM

                            Foretrækker indtil videre Thomas Mikkelsen på toppen, da vi endnu ikke har set så meget til Lado. Heller ikke så meget til TM, men det han har vist, har jeg været tilfreds med. Jeg mener også, at man kan bytte rundt på MS og Azer.
                            Lykken er at se Brøndby fejle.

                            Comment


                              #15
                              Diarra burde få Kasper Larsens plads i 3-mandsforsvaret. Han er langt mere rolig på bolden og bedre i pasningsspillet, og han ville passe fint ind i 3-backkæden.

                              Comment

                              Working...
                              X