Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Vurdering af transfervinduet sommeren 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Jeg synes ikke dette vindue er bestået...

Vil dog godt lige nævne især Lasse Nielsen, det kan gå hen og blive ret godt, og så med Kirkeskov i venstre side, det er ikke dårligt... og så er vi kommet af med overskuddet, men det skete jo så helt naturligt af sig selv...

... men det er så også ca. det...

Kryger: Ja, alt er jo gået 100% som spået... Indkøbt og udråbt som det ene, allerede nu brugt som noget andet... Dødbolde og hovedspil er ikke noget han som sådan er en del af...

JBL: Super spændende navn, håber han kan komme af med skaderne, men han er nu engang meget skadet... må dog helt ærligt sige, hvis Kirkeskov muligheden var opstået en måned før, så tror jeg ikke JBL var kommet...

Angrebet: I vores situation især, så finder jeg det meget kritisk at vi for det første skulle vente så længe, men også at vi nu står efter lukketid, med angribere der enten ikke har niveauet eller formen endnu, og vi nærmer og stille og roligt 1/4 af sæsonen, det er ikke tilfredsstillende vi stadig ikke er klar oppe foran...

Jeg synes det blev lidt rodet, og det bekymrer mig da lidt at man i starten af vinduet køber ind efter en plan, for så at køre efter en ny den sidste del...

Hvorfor rejser vi til Østeuropa og bruger penge på en ukendt, når Pouire ender i Sønderjyske, Jeppe Kjær i 1. Division, osv... det kan der selvfølgelig være forklaringer på, og det afgør da heller ikke min mening, men det er da skuffende at se på at konkurrenter og hold der under, løber med topscorerne...

Jeg må konkludere, det her var et meget tøvende og rodet vindue, men med klare lyspunkter trods alt... rykker det så noget i det store hele? Jeg tror det ikke...

...vi står snart overfor en større udskiftning igen, og jeg ved ikke rigtig hvornår det får ende...
    og problemet er, at det er de to eneste offensive folk der kan føre bolden fremad og sætte en mand - den type spillere hænger ikke på træerne - og de er dyre. Nu er EL godt nok ikke i topform. Men når EL og RF er i topform og det spiller for dem, re de rigtig gode, og tror jeg ikke på at det vil være muligt for OB at hente fuldgode erstatninger - så det bliver tricky - og så er vi igen slået hjem til start, når de ryger!

De to wingbacks SKAL mere med i det offensive spil - ellers bliver det alt for let at lukke os ned - og har Kryger og Kirkeskov evnerne til at udfordre på kanten - det så ikke sådan ud i FCK-kampen - men var det et bevidst valg fra TBs side, at spille ekstremt defensivt? Umiddelbart kan det blive svært at få skabt nok chancer, hvis alle 5 forsvarere nærmest kun har defensive pligter. For så spiller vi 5 mod 9-11 i offensiven. Det kræver folk, som er i stand til at sætte en mand - og de to spillere sælger OB inden for et års tid...

Comment

Det er vel ret beset for tidligt at vurdere JH og transfervinduet. Jeg har sådan en lidt hmm hmm følelse i maven efter vinduet lukkede igår. Som andre skriver så har JH haft en klar mission om at mindske lønbudgettet samt trylle nye spillere til OB uden stort set at bruge penge.. Svær mission..

Vi har ladet en masse dyre folk gå og der er blevet luget gevaldigt ud i truppen. Egentlig så er jeg fint tilfreds med de ting der er sket. Eneste jeg har at sætte en finger på er at Bodul efter min mening godt kunne være blevet sendt afsted også men nuvel! Det er en mindre ting.

Hvis vi ser på hvad der er kommet den anden vej så er jeg lidt mere skeptisk..

LN har efter min mening været vinduets klart bedste køb. JBL på permanent kontrakt synes jeg også er rigtig fint(så må vi bare krydse fingre for han holder sig skadesfri!)

LK er jeg stadigvæk ikke imponeret over men okay det tager lidt tid at falde til også, ny spillestil osv. Men med den pris rygterne går på vi har betalt for LK så er jeg slet ikke imponeret af JH i den her transfer!

MK er jeg også stadigvæk lidt lunken ved. Har egentlig altid set ham som en okay spiller i hans GF tid men synes der allerede har været et par udfald i hans kampe for os. Men ting tager selvfølgelig tid!

LJ transferfrit fra Viborg er spændende og jeg håber han også efter lidt tid vil vise hvad evnerne rækker til hos os!

TM og Lado i front er jeg heller ikke helt vild med. Især ikke TM når man kigger på hvad vi(måske) har kunnet få for de samme penge? Lado er for mig lidt en lottokupon som kan gå begge veje. Finder han formen og laver en masse mål så er det dejligt men jeg er bare så bange for det også kan gå den anden vej og blive endnu et angrebsflop :(

EO for JH er fint for mig!

Som jeg skrev øverst i mit indlæg så er det svært at vurdere JH og transfervinduet lige efter deadlinen er nået. Ting tager tid, spillerne skal vænne sig til nye omgivelser, ny spillestil osv. Jeg vil egentlig hellere vurdere sommervinduet når vi når til den 01.01.15 og spillerne, trænere mv har haft mulighed for tilvænning mv.

Vi har jo desværre ikke økonomien til at hente etablerede navne men mit store håb er at når alle vænner sig til OB så er det hvad vi har sukket efter som fans og vi ender i midten af tabellen til næste sommer med et godt kollektiv og med en angriber med lidt mål i støvlerne samt en økonomi som er i bedring og som måske allerede der gør vi næste sommer kan hente spillere fra lidt højere hylder!

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Nu hvor abstinenserne har lagt sig, så står flg krystalklart:

1) Jesper Hansens 1.prioritet har heddet økonomi og besparelser på budgettet - sikkert gerne også salg. Første del af missionen må være lykkedes, anden del af missionen er vel endt OK, selv om man måske havde håbet at sælge Falk nu her for en større pose penge. I stedet blev det Kadrii og Rasmussen, og trods agent fees, klausuler, procenter til B93 m.fl. og udgifter til transfer og sign-on, så burde der være et samlet overskud på transferaktivitet. Overskuddet er sikkert ikke stort, men sammen med hvad der ligner ganske pæne lønbesparelser, så er denne del af vinduet bestået. Jeg vil endda sige med et stort 7-tal på den nye skala. (god middel)

2) Den sportslige del I: har handlet om at stabilisere OB - især defensivt. Her er Lasse Nielsen en god signing, Hallgrimur måske også; Kirkeskov er lidt so-so, JBL fint, men skader gør det en smule usikkert. Og så er der Kryger, som jeg må bøje mig i støvet og erkende ikke giver nogen mening som højre back. Ham har vi oven i købet givet penge for. Samlet set er det en blandet landhandel, men det er kun Lasse Nielsen, som er en egentlig forstærkning. Til gengæld har vi så også 'kun' mistet Espen Ruud, som var en egentlig svækkelse. Det ligner kvalitetsmæssigt status quo - og det lever ikke helt op til målsætningen om stabilisering. (lille 4-tal - skraber igennem, men ikke imponerende)

3) Den sportslige del II: skaf målscorer(e)! Det er for tidligt at bedømme endnu: Lado er ikke i form, Kryger kunne stadig gå hen og blive et hit som joker i angrebet, Greve har vist god energi i små indhop, og Thomas Mikkelsen slås for det som en gal. Men hey, Helle Thorning kunne også dukke op til pressekonference med morgenhår og sige, at hun aldrig har fået så meget kæp som af Jean-Claude Juncker for at slippe af med Vestager til EU. We just aint seen it yet.
        For tidligt at kalde.

4) Den sportslige del III: integration af egne talenter. Desler har vist lovende tegn, Greve har kun fået små chancer, men har set ok ud. Kasper Larsen ligner til gengæld én, der er nede. Kigger man i formodet start-11er, så er der 4 spillere med opvækst i OB: Toppel, Høegh, Larsen og Falk. Det er faktisk samme niveau som AaB og Brøndby. Det er kun FCM, der er bedre, og det er jo kun, hvis man kalder slavehandel for 'talentarbejde'. Hvis vi over sæsonen kan integrere Desler, så er det ok; kommer der flere til, så er det positivt overraskende - 1 pr sæson er godkendt. For tidligt at kalde, mens er lovende ud.

Samlet set er Jesper Hansen bestået ud fra den opgave, han har fået af bestyrelsen. Jeg tror, han har opfyldt 1.prioritet mht økonomien; jeg vil mene, at der er mangler i den sportslige del, men samlet set burde truppen være god nok til at blive oppe. Om den så også gør det, det afhænger primært af trænerteam og spillere. Og de får brug for hjælp, for det bliver svært.
        1. Jeg skal bare lige være sikker, giver du ekstra plus i karakteren, fordi nogen kontrakter udløb..?

2. Synes nu vi har mistet noget mere end bare Ruud... Kadrii feks... Vores topscorer(Mos) samt et af omdrejningspunkterne i offensiven, Skoubo...

3. ... men det er stadig ok at tage den del med i konklusionen, der hedder, forvirring omkring Kryger, hvad er planen med ham, nu den gamle plan ser ud til kun at holde 2 måneder... det grænser op til noget amatør agtigt

Lado og TM, indkøb der set ud fra niveau og form, ikke er hvor der er brug for det... det er ikke godt nok i vores situation...

4. Er Ousager ikke også Odense dreng/Fynbo..?

"Kun FcM der er bedre"... Hvordan nærmere..? Ja de fleste har ikke så "mange" som OB, men hvad nu når de andres er bedre..? (og strategien der ikke er tvunget)
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          og problemet er, at det er de to eneste offensive folk der kan føre bolden fremad og sætte en mand - den type spillere hænger ikke på træerne - og de er dyre. Nu er EL godt nok ikke i topform. Men når EL og RF er i topform og det spiller for dem, re de rigtig gode, og tror jeg ikke på at det vil være muligt for OB at hente fuldgode erstatninger - så det bliver tricky - og så er vi igen slået hjem til start, når de ryger!

De to wingbacks SKAL mere med i det offensive spil - ellers bliver det alt for let at lukke os ned - og har Kryger og Kirkeskov evnerne til at udfordre på kanten - det så ikke sådan ud i FCK-kampen - men var det et bevidst valg fra TBs side, at spille ekstremt defensivt? Umiddelbart kan det blive svært at få skabt nok chancer, hvis alle 5 forsvarere nærmest kun har defensive pligter. For så spiller vi 5 mod 9-11 i offensiven. Det kræver folk, som er i stand til at sætte en mand - og de to spillere sælger OB inden for et års tid...
          Tror vi ændrer system efter FCM kampen og går tilbage til 4 forsvarere. Det giver lidt mere offensiv fylde (i teorien).

Tror der var 3 grunde til at systemet blev indført.

1. Vi stod uden en højre back da både Kryger og Momo var skadet.

2. FCV havde splittet os totalt af i vores hidtil værste kamp i denne sæson.

3. Vi havde kun Bodul som angriber.

Jeg tror heller ikke Emil og Rasmus er her til evig tid, så vi skal gå meget langt for at Gilberto Macena ender i OB til vinter.

Comment

Ærgerlig, at det ikke lykkedes at få afskibet Troels Bech. OB rykker ned med et brag!

Comment

Jeg er helt enig, og det er det samme med Kadrii, han kan ikke erstattes...
              ...
              man kan også sige, at hvis det så kun havde været Falk og Emil... men Bodul ligner også en der skal afsted, Toppel og Ousager har udløb, Schoop og Azer det samme... Spelmann lufter løbende andre drømme... og vi må forvente et par af de unge glider bort... og hey, vi mangler en træner fra Juni...

... god arbejdslyst JH, håber du havde styr på det, da du sagde vi var klar til en ny start fra næste sommer, for jeg synes ikke det ligner det... men hopper foreløbig med på vognen...

Comment

Jeg er helt enig, og det er det samme med Kadrii, han kan ikke erstattes...
                ...
                man kan også sige, at hvis det så kun havde været Falk og Emil... men Bodul ligner også en der skal afsted, Toppel og Ousager har udløb, Schoop og Azer det samme... Spelmann lufter løbende andre drømme... og vi må forvente et par af de unge glider bort... og hey, vi mangler en træner fra Juni...

... god arbejdslyst JH, håber du havde styr på det, da du sagde vi var klar til en ny start fra næste sommer, for jeg synes ikke det ligner det... men hopper foreløbig med på vognen...
                Det JH mente, da han sagde, at vi var klar til en ny start fra næste vinter (ikke sommer) var, at der ville være bedre styr på økonomien.

Han har selv hæftet sig ved, at det har været vanskeligt at skabe kontinuitet omkring spillertruppen her i begyndelsen af hans tid. Formentlig fordi der har skullet ryddes op i truppen og økonomisk.

Comment

1. Jeg skal bare lige være sikker, giver du ekstra plus i karakteren, fordi nogen kontrakter udløb..?
                  Nej, fordi vi slap ud af kontrakt med JC, N'Koum og lod O'Brien gå. Også ok pris for Kadrii, når det nu skulle være (så vidt vi ved).

2. Synes nu vi har mistet noget mere end bare Ruud... Kadrii feks... Vores topscorer(Mos) samt et af omdrejningspunkterne i offensiven, Skoubo...
                  Nu handler 2. kun om forsvaret.

3. ... men det er stadig ok at tage den del med i konklusionen, der hedder, forvirring omkring Kryger, hvad er planen med ham, nu den gamle plan ser ud til kun at holde 2 måneder... det grænser op til noget amatør agtigt
                  Her kan du med rette nævne Kadrii og f.eks. Skoubo og Mos. Synes stadig, det er for tidligt at dømme, men ingen tvivl om, at det vise sig dyrt ikke at have nok at skyde med i angrebet.

Lado og TM, indkøb der set ud fra niveau og form, ikke er hvor der er brug for det... det er ikke godt nok i vores situation...

4. Er Ousager ikke også Odense dreng/Fynbo..? Jo, men jeg tænkte kun på start-11er

"Kun FcM der er bedre"... Hvordan nærmere..? Ja de fleste har ikke så "mange" som OB, men hvad nu når de andres er bedre..? (og strategien der ikke er tvunget)
                  Jeg tæller udelukkende spillere i start-11er, der kommer fra egen talentafdeling. AaB bliver f.eks. højt berømmet for deres god talentarbejde, men mange af deres spillere kommer jo oprindeligt fra andre klubber, som f.eks. Dalgaard, Würtz, Anders K., Nikolaj Larsen (Lyngby), Thelander m.fl. De er så gode til at udvikle spillere og få dem tilpasset deres system - og DET kunne vi godt lære noget af. Det ser jeg så bare mere som trænerteamets opgave, men sportschefen er naturligvis også med inde over der.

Comment

Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                    Det JH mente, da han sagde, at vi var klar til en ny start fra næste vinter (ikke sommer) var, at der ville være bedre styr på økonomien.

Han har selv hæftet sig ved, at det har været vanskeligt at skabe kontinuitet omkring spillertruppen her i begyndelsen af hans tid. Formentlig fordi der har skullet ryddes op i truppen og økonomisk.
                    Er det kamp-naivt at drømme om, at Mr. L´easy har bedt om, at der er styr på driften: indtægter/udgifter INDEN han vil poste ekstra penge i OB og at det er sådan JHs kommentar skal læses? På den måde vil det måske være muligt at få tilført kapital, som kan bruges på mere interessante køb, når der er ryddet helt op?

Comment

Er det kamp-naivt at drømme om, at Mr. L´easy har bedt om, at der er styr på driften: indtægter/udgifter INDEN han vil poste ekstra penge i OB og at det er sådan JHs kommentar skal læses? På den måde vil det måske være muligt at få tilført kapital, som kan bruges på mere interessante køb, når der er ryddet helt op?
                      Jeg bilder mig ind, at jeg har set/hørt et eller andet sted, at Thorborg ikke spytter penge i kassen, før han har vished for, at klubben kan drives på relativ økonomisk ansvarlig vis. I disse tider kan man jo godt komme i tvivl, om det er noget man har drømt, eller noget man har hørt. Men jeg er ret sikker på, at det er det sidste:)

Om han så vil smide penge i så snart økonomien ser fornuftig ud, eller han også vil se, at man kan drive fodbold på et vist plan for færre midler, det kan jeg ikke lige erindre at have hørt/drømt:)

Comment

Selve tanken omkring virker realistisk nok.

Han ved at med JH ved roret er der en mand der kan rydde op i det, grundet han har været i Horsens før.

Jeg tror nu mere på at Mr. L'easy bare har lukket penge posen I.

I en periode hvor det kræves at vi kan føre en fornuftig økonomi, altså ikke en Brøndby økonomi med 150 millioner i underskud hvert halve år.

Comment

det er absolut ikke en naiv tankegang. Hvis jeg var i NT bukser ville det være et ultimativt krav at der skulle være styr på udgifterne i fht. indtægterne. Jeg tror dog også at han gerne vil have flere større sponsore med i kredsen til at udvide økonomien så der igen kan ses topfodbold i Odense.
                          Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Udtagelsen om at ting bliver bedre fra 2015 specielt med henblik på økonomien, det forstår jeg simpelthen ikke. Hvad er det som tynger økonomien lige nu?
                            Hvilke spillere har alt for gode kontrakter?
                            Er der nogle af de kontrakter som er blevet annulleret gennem de sidste år hvor man stadig betaler kompensation?
                            Er der nogle dyre lån som betales tilbage?
                            Er der nogle sponsor kontrakter som udløber og hvor forventningen er at man kan lave nye som giver meget mere?

Jeg tror svaret til alle spørgsmål er nej og derfor er udmeldingen varm luft og derfor er JH dumpet. De spillere som er hentet er ikke gode nok til at løftet OB højere end en 10 plads hvis man er heldig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Balor Se indlæg
                              Udtagelsen om at ting bliver bedre fra 2015 specielt med henblik på økonomien, det forstår jeg simpelthen ikke. Hvad er det som tynger økonomien lige nu?
                              Hvilke spillere har alt for gode kontrakter?
                              Er der nogle af de kontrakter som er blevet annulleret gennem de sidste år hvor man stadig betaler kompensation?
                              Er der nogle dyre lån som betales tilbage?
                              Er der nogle sponsor kontrakter som udløber og hvor forventningen er at man kan lave nye som giver meget mere?

Jeg tror svaret til alle spørgsmål er nej og derfor er udmeldingen varm luft og derfor er JH dumpet. De spillere som er hentet er ikke gode nok til at løftet OB højere end en 10 plads hvis man er heldig.
                              Hvorfor i al verden skulle han lyve om det?

Jeg aner intet om det økonomiske. Hvad angår spillerlønninger, kan jeg heller ikke lige få øje på meget andet end Bodul og Schoop, der kan veksles til spillere med billigere lønninger end de to har fået. Måske er der nogle tekniske ting, der gør at vi har udgifter. Jeg aner det ikke.

Udmeldingen kom vel også før man havde JC ude af døren og måske også N'Koum. Det kan være det hjælper, at de er kommet ud. Jeg aner det ikke, men det er nu ikke svært at få øje på, at økonomien stadig er tynget, selvom man er kommet af med store lønninger. Vi har haft underskud på 25 millioner pr. år de sidste par år. Så tynget er den nok stadig. Spørgsmålet er vel snarere, om man overhovedet kan genoprette en økonomi, der har ligget så underdrejet af, at man smidt til højre og venstre med pengene gennem flere år.

Comment

Sommeren 2015 og frem, var det han sagde... samt, at når vi er på plads, ville vi økonomisk være i den bedste halvdel af ligaen igen, uden tvivl ligefrem... om alt så er på plads næste sommer, det ved jeg så ikke, men med det der skal bruges penge på, kan man da godt tvivle...

Comment

Working...
                                X