Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hallgrimur Jonasson

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Lyder som en fin signing. Dejligt at vi begynder at være på forkant med nye spillere nu hvor der efterhånden er ryddet op i truppen.

Lugter det ikke lidt af, at Diarra er på vej ud? Mon ikke også hans løn er forholdsmæssigt høj sammenlignet med potentialet hos andre i truppen.

De seneste signinger er vel også et opgør med TCs illusion om at skabe et spansk inspireret fodboldhold, som viste sig skulle laves på lavbudget. Fint med mig.

Comment

Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
      Lyder som en fin signing. Dejligt at vi begynder at være på forkant med nye spillere nu hvor der efterhånden er ryddet op i truppen.

Lugter det ikke lidt af, at Diarra er på vej ud? Mon ikke også hans løn er forholdsmæssigt høj sammenlignet med potentialet hos andre i truppen.

De seneste signinger er vel også et opgør med TCs illusion om at skabe et spansk inspireret fodboldhold, som viste sig skulle laves på lavbudget. Fint med mig.
      det var præcis min tanke at Momo med denne signing endegyldigt er vejet og fundet for let. Han bør mere end DH og KL frygte for hans fremtid i klubben, vejen til spilletid ser meget lang ud for ham. Momo besidder vel ikke de lederegenskaber der er nødvendige på et hold som OB pt.
      Det ligner unægteligt også at man er nået til en erkendelse af at vejen tilbage mod den sjovere halvdel af rækken skal komme gennem benhårdt defensivt arbejde og scoringer når chancen er der.
      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...i-soenderjyske

Comment

Velkommen til Hallgrimur. En logisk signing, nu hvor vi åbenbart er FCV/Sønderjyske-kloner. Vi må se, om han primært er tiltænkt en rolle i forsvaret eller på midtbanen; umiddlebart lugter det af forsvaret (især m 3-mandsforsvar). Han er nok fysisk stærkere og mere aggressiv end KL/DH, og det kan vi også godt bruge.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Velkommen til Hallgrimur. En logisk signing, nu hvor vi åbenbart er FCV/Sønderjyske-kloner. Vi må se, om han primært er tiltænkt en rolle i forsvaret eller på midtbanen; umiddlebart lugter det af forsvaret (især m 3-mandsforsvar). Han er nok fysisk stærkere og mere aggressiv end KL/DH, og det kan vi også godt bruge.
            Den med SDJ klon kunne jeg godt tænke mig en forklaring på da den på ingen måde giver mening for mig

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
              Hallgrimur Jonasson?

Jeg har ikke bidt nok mærke i ham til at have de store holdninger til ham. Men jeg håber ikke at det er et indkøb på bekostning af Kasper og Daniel i midterforsvaret. Magnus P og EPJ får heller ikke nemmere ved at komme på holdet næste år hvis
              Hallgrimur er tiltænkt en plads i forsvaret. Nå men han lyder som en fighter, en leder med god moral. Så bydes velkommen det skal han
              Både Kasper og Daniel har tidligere været rygtet til andre klubber .. kunne man forestille sig at der er et salg på vej?

Et byt med Diarra her og nu og evt. noget oveni til at supplere Diarra´s løn i den periode han havde tilbage i OB .. ?
              Last edited by Plum; 22-08-2014, 15:38.
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                Kender ikke manden. Men er sku lidt ærgelig over vores talenter der har været her nogle år må på bænken. Kan de leve med det eller vil de videre med det samme?
                Men igen - hvis hallgrimur er bedre.. Så det jo klasse :-)
                Kan godt følge dig ang. egne talenter jvf. "Det nye OB" - MEN hvis disse kun lige er marginalt over 1. div. niveau, så er det jo altså ikke nok til overlevelse i Superligaen - og så ved jeg nok hvad jeg vælger af to onder. Eks.vis KL kan jeg slet ikke se potentialet i. Han er langsom og bliver alt for nemt sat af en direkte modspiller - og hans evne til at læse spillet kan ligge på et meget lille sted. At han er god i luften kan vi nok finde nogle andre der også er, og som samtidig er lidt dygtigere på de parametre hvor KL for ofte falder igennem.

Omvendt kan man også vælge at se det sådan at når etablerede kræfter med (relativt) stor international rutine (ex. Lado og Halvgrim) kommer til klubben så er det op til KL, Høegh, Falk, Greve, Raben og andre unge OB talenter at betragte disse som forbilleder og mentorer (ikke konkurrenter) og virkelig lære af dem istedet for at blive fornærmede og vil væk fra klubben fordi de bliver væltet af pinden af bedre spillere end dem selv. Vi ser selvfølgelig at i store klubber er der også masser af talent der kommer helt/delvist på 1. holdet en sæson eller 2 for derefter at blive vejet og fundet for let. Her kunne man trække mange navne frem fra både Real Madrid, Barca, Juventus etc. etc.

Blot fordi man som talent i en ung alder har opnået 1. holdsstatus i en periode er det jo ingen garanti at forblive det hvis ikke man udvikler sig yderligere til at blive god nok som en af de solide og bærende på holdet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                  Kender ikke manden. Men er sku lidt ærgelig over vores talenter der har været her nogle år må på bænken. Kan de leve med det eller vil de videre med det samme?
                  Men igen - hvis hallgrimur er bedre.. Så det jo klasse :-)
                  Hvis talenterne ikke formår at skaffe tilfredsstillende resultater på banen, så må de på bænken. Overlevelse i rækken er vigtigste prioritet på kort sigt, vigtigere end at give fast spilletid til talenter, der måske/måske ikke ad åre bliver "gode nok".

Ikke sagt for at hænge KL/DH ud. Men det er nødvendigt at få stabiliseret de bageste geledder.

Comment

Oprindeligt indsendt af bernz Se indlæg
                    Er vi ikke for længe siden blevet enige om, at øgenavnet "Diarré" til Momo ikke er sådan rigtig sjovt? Kom nu lige, altså....
                    Kunne det tænkes at være autocorrect der var den skyldige..?

Hvad du der ud over må have af aftaler omkring Diarra, det har ikke noget med mig at gøre, tak...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg

Mon ikke du - og flere andre - bare har taget den der med "spansk inspiration" lidt for bogstaveligt og lagt mere i det end man bør? At gennemføre en sådan spillestil gøres jo ikke bare på et par sæsoner. Og selvfølgelig skal der benhårdt arbejde til for at væe med i toppen af dansk fodbold. Det gælder iøvrigt alle ligaer. Det sagt, så er det da beundringsværdigt hvor dygtige et hold som FCN er blevet med bolden i fødderne. En hvis evne udi i boldbesiddelse er ikke bare en god ting - det er en nødvendighed hvis man drømmer om DM guld og europæiske eventyr til følge.

Jeg håber ihvertfald ikke at du er igang med at argumentere for at OB skal tilbage til Lars Olsen-spillestilen med 160 km/t targetmand-fodbold hvor holdet som regel gik døde efter en time med kun en ét-målsføring på hånden - og mod de dygtige af ligaens tophold formåede man aldrig at vinde nok point i de afgørende kampe til at det gav titler. Det er ikke der vi skal hen, vel? Jeg stemmer for en gylden middelvej, og det tror jeg egentlig også var hensigten med TC's overordnede omtale af "inspirationen fra spansk fodbold." Enhver ved jo at tiki-taka er utopi at prøve at gennemføre heroppe på den allernordligste del af halvkuglen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                        Hallgrimur Jonasson?

Jeg har ikke bidt nok mærke i ham til at have de store holdninger til ham. Men jeg håber ikke at det er et indkøb på bekostning af Kasper og Daniel i midterforsvaret. Magnus P og EPJ får heller ikke nemmere ved at komme på holdet næste år hvis
                        Hallgrimur er tiltænkt en plads i forsvaret. Nå men han lyder som en fighter, en leder med god moral. Så bydes velkommen det skal han
                        kender heller ikke det store til ham - men nu kan han jo spille flere pladser, der er altid mulighed for salg af de yngre folk - og så syntes jeg det er yderst fornuftigt at vi får nogle erfarne folk ind så alt ansvaret ikke kommer til at lægge på en 18 årig nyproffesionel....

og skulle det så svække sønderjydske i forårssæsonnen så vil det næppe heller gøre noget ;)

Comment

Helt enig i vi aldrig kunne slå Top-4 holdene(de andre 3) men vi har nu altså taget ret mange point på at mose modstanderen i de sidste 15-20 min, under LO...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                            Mon ikke du - og flere andre - bare har taget den der med "spansk inspiration" lidt for bogstaveligt og lagt mere i det end man bør? At gennemføre en sådan spillestil gøres jo ikke bare på et par sæsoner. Og selvfølgelig skal der benhårdt arbejde til for at væe med i toppen af dansk fodbold. Det gælder iøvrigt alle ligaer. Det sagt, så er det da beundringsværdigt hvor dygtige et hold som FCN er blevet med bolden i fødderne. En hvis evne udi i boldbesiddelse er ikke bare en god ting - det er en nødvendighed hvis man drømmer om DM guld og europæiske eventyr til følge.

Jeg håber ihvertfald ikke at du er igang med at argumentere for at OB skal tilbage til Lars Olsen-spillestilen med 160 km/t targetmand-fodbold hvor holdet som regel gik døde efter en time med kun en ét-målsføring på hånden - og mod de dygtige af ligaens tophold formåede man aldrig at vinde nok point i de afgørende kampe til at det gav titler. Det er ikke der vi skal hen, vel? Jeg stemmer for en gylden middelvej, og det tror jeg egentlig også var hensigten med TC's overordnede omtale af "inspirationen fra spansk fodbold." Enhver ved jo at tiki-taka er utopi at prøve at gennemføre heroppe på den allernordligste del af halvkuglen.
                            Vi er helt enige. Jeg ønsker også en gylden mellemvej. Det tror jeg også er det, vi er i gang med nu. Jeg tror, man ønskede at tage et alt for stort spring mht spillestilen, da man ansatte TB.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Den med SDJ klon kunne jeg godt tænke mig en forklaring på da den på ingen måde giver mening for mig
                              FCV/Sønderjyske: det er lidt en joke, men også alvor. Begge spiller med 3 mands-forsvar m fokus på defensiv stabilitet - og kontraspil som det farlige våben. Begge er ('har været' for FCVs vedkommende?) fint tilfredse med at modstanderen har bolden. Lyder det bekendt?

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                FCV/Sønderjyske: det er lidt en joke, men også alvor. Begge spiller med 3 mands-forsvar m fokus på defensiv stabilitet - og kontraspil som det farlige våben. Begge er ('har været' for FCVs vedkommende?) fint tilfredse med at modstanderen har bolden. Lyder det bekendt?
                                Plus de navne vi henter er vel spillere som rimer mere på FCV end OB! Lidt mere rugbrød - mindre lagkage

Comment

Working...
                                X