Annoncering

Collapse
No announcement yet.

hvorfor er der pause ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • obforever
    replied
    Så blev det prøvet med sådan en pause...det hjalp vist ikke det store. Håber dette var en enlig svale

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg tror Michael Laudrup og Luis Figo har et lidt andet syn på det end dig...

    Ligesom Gisla, Borring og Bashkim nok også har et andet syn på OB-fans end Laursen og Lars Jacobsen. Det handler, som så meget andet i livet, om sammenhængen.

    Men at sige at vi i DK har en anden mentalitet i forhold til spillere der skifter til andre hold, end andre steder i Europa, er simpelthen ikke korrekt.
    Nu har jeg ingen steder skrevet at det var mentaliteten til klubskifter der var anderledes.

    Der er bare meget mere opbakning til klubber i de fleste andre lande.

    Du ser ikke hold der spiller kval til CHL som kun kan få små 16.000 mennesker til at komme på stadion (halvt fyldt).

    Det er sgu da ynkeligt at man ikke støtter bedre op om ens hold.

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Enig med Kaspernon - det kommer an på så meget. Hvis vi snakker 'få meget ud af det' økonomisk, så er det moderne gruppespil i EL og CL.

    I den tid, de har eksisteret, har OB deltaget 3 gange; 2006, 2010 og 2011.
    I 2006 gik vi den hårde vej gennem toto-cup. Der fik vi ikke meget hjælp af nationspoints, så andre klubbers resultater var ligegyldige.
    i 2009 var vi seedede i begge kval.runder; men det var mere på tidligere resultater/klubrating. Jeg har svært ved at se, at nationsrating skulle have betydet så meget for seedning dengang, men correct me if I'm wrong.
    i 2010 var vi i CL-kval, og DET var fordi DK var rykket op i rating. Det er måske eneste gang, at nationsrating rigtigt har battet for OB. Vi var 45 min fra himlen, og 'skød genvej' til EL-gruppespil.

    Helt set bort fra hele diskussionen om at konkurrerende klubber scorer kassen, og vi ikke gør det; så er god nationsrating jo ikke = gruppespil. Klubrating og 'bryde igennem muren' betyder faktisk mere: det er jo derfor Brøndby og FCM slås så utrolig meget med kvalifikation.


    Så er jeg da mere eller mindre overbevist...

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Jeg må ærlig talt indrømme, jeg har meget svært ved at se hvad vi fik ud af at holde med feks. FcN i 12/13..?

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Enig med Kaspernon - det kommer an på så meget. Hvis vi snakker 'få meget ud af det' økonomisk, så er det moderne gruppespil i EL og CL.

    I den tid, de har eksisteret, har OB deltaget 3 gange; 2006, 2010 og 2011.
    I 2006 gik vi den hårde vej gennem toto-cup. Der fik vi ikke meget hjælp af nationspoints, så andre klubbers resultater var ligegyldige.
    i 2009 var vi seedede i begge kval.runder; men det var mere på tidligere resultater/klubrating. Jeg har svært ved at se, at nationsrating skulle have betydet så meget for seedning dengang, men correct me if I'm wrong.
    i 2010 var vi i CL-kval, og DET var fordi DK var rykket op i rating. Det er måske eneste gang, at nationsrating rigtigt har battet for OB. Vi var 45 min fra himlen, og 'skød genvej' til EL-gruppespil.

    Helt set bort fra hele diskussionen om at konkurrerende klubber scorer kassen, og vi ikke gør det; så er god nationsrating jo ikke = gruppespil. Klubrating og 'bryde igennem muren' betyder faktisk mere: det er jo derfor Brøndby og FCM slås så utrolig meget med kvalifikation.

    Leave a comment:


  • OB er Gud
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det er jo sådan at HVIS de andre danske hold vinder, så får vi meget ud af det.....
    Det er da ikke sikkert.

    Hvis Fck og AaB var gået videre havde de fået 100 millioner ekstra i kassen. Hvis Esbjerg og Brøndby var gået videre havde de fået 30-40 millioner ekstra i kassen. FCM får 30-40 millioner ekstra i kassen, hvis de på mirakuløs vis vinder i aften

    I en tid hvor vi er ramt på økonomien vil vi blive sat ekstra bagefter, og der vil sandsynligvis være endnu længere vej til Europa for os, hvis de andre får for meget succes. Også selvom succes kan give en ekstra plads.

    Vi dragede selv fordel af, at andenpladsen gav plads til champions league-kvalen og dermed lettere vej til Europa League, så det kan være en fordel, at andre klarer sig godt. Men jeg synes nu ikke, det er givet.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Nu har den her diskussion kørt i snart 10 år, og pro-FcK i Europa folket, vil stadig ikke acceptere/forstå, at der ikke er nogen facitliste for hvad der er det rigtige...

    Det er en sjov tendens der er herinde i øvrigt, så snart man er imod noget, så er man forkert på den... Lige fra mandagskampe, over Fanregistrering, til FcK i CL, osv... er man imod, så er der ofte noget galt med ens personlighed...(ikke ment som at du siger sådan)

    ... for som vi ser, er det jo også helt vildt meget vi får ud af det... Tillykke med pointene de sidste 5 sæsoner dansk fodbold, i dag griner Europa...
    Det er jo sådan at HVIS de andre danske hold vinder, så får vi meget ud af det.....

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
    Fedt at de danske hold ryger ud. Men det er sgu da pinligt den måde det sker på.
    Det der virker helt absurd på mig....

    Leave a comment:


  • Onkel Riffel
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    Undskyld der skulle heller ikke have stået england, mere i det sydlig Europa, det gik sku lige hurtigt nok da jeg skrev.

    Men mentaliteten er nu stadigvæk anderledes herhjemme end i alle andre lande.

    Jeg kan huske hvordan Iniesta blev tiljublet samtlige steder han kom hen med Barcelona efter han havde scoret det vindende mål i VM finalen 2010.
    Jeg tror Michael Laudrup og Luis Figo har et lidt andet syn på det end dig...

    Ligesom Gisla, Borring og Bashkim nok også har et andet syn på OB-fans end Laursen og Lars Jacobsen. Det handler, som så meget andet i livet, om sammenhængen.

    Men at sige at vi i DK har en anden mentalitet i forhold til spillere der skifter til andre hold, end andre steder i Europa, er simpelthen ikke korrekt.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Undskyld der skulle heller ikke have stået england, mere i det sydlig Europa, det gik sku lige hurtigt nok da jeg skrev.

    Men mentaliteten er nu stadigvæk anderledes herhjemme end i alle andre lande.

    Jeg kan huske hvordan Iniesta blev tiljublet samtlige steder han kom hen med Barcelona efter han havde scoret det vindende mål i VM finalen 2010.

    Leave a comment:


  • claue*
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    Jeg kan godt se hvad du siger.

    Men vil nu heller have haft Aab og FCK havde spiller uafgjort og var kommet i EL som de jo er i, da de muligvis kan hente point der, og da en sejr giver samme point antal i EL som i CHL, så er sejre i EL alligevel bedre end nederlag i CHL.

    Er bare ked af at man ikke kan holde med Danmark når det handler om klub fodbold.
    Samme mentalitet man har når en spiller skifter klubber internt i landet. I England takker den tidligere klubben for hans hjælp i Danmark pifter man af ham og kalder ham knap så pæne ting.

    Nok derfor Danmark aldrig bliver sådan rigtigt WOW-faktor i fodbold, mentaliteten er helt forkert.
    Jeg tror Ashley Cole, Van Persie osv er uenig med dig..

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Jeg kan godt se hvad du siger.

    Men vil nu heller have haft Aab og FCK havde spiller uafgjort og var kommet i EL som de jo er i, da de muligvis kan hente point der, og da en sejr giver samme point antal i EL som i CHL, så er sejre i EL alligevel bedre end nederlag i CHL.

    Er bare ked af at man ikke kan holde med Danmark når det handler om klub fodbold.
    Samme mentalitet man har når en spiller skifter klubber internt i landet. I England takker den tidligere klubben for hans hjælp i Danmark pifter man af ham og kalder ham knap så pæne ting.

    Nok derfor Danmark aldrig bliver sådan rigtigt WOW-faktor i fodbold, mentaliteten er helt forkert.

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
    Det kan da umuligt være godt at miste point til koefficienten.

    Ender jo med at man skal blive nummer 2 eller vinde pokalen for at komme i kval til EL.

    Det kan umuligt være godt for dansk fodbold.
    Nu har den her diskussion kørt i snart 10 år, og pro-FcK i Europa folket, vil stadig ikke acceptere/forstå, at der ikke er nogen facitliste for hvad der er det rigtige...

    Det er en sjov tendens der er herinde i øvrigt, så snart man er imod noget, så er man forkert på den... Lige fra mandagskampe, over Fanregistrering, til FcK i CL, osv... er man imod, så er der ofte noget galt med ens personlighed...(ikke ment som at du siger sådan)

    ... for som vi ser, er det jo også helt vildt meget vi får ud af det... Tillykke med pointene de sidste 5 sæsoner dansk fodbold, i dag griner Europa...

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Det kan da umuligt være godt at miste point til koefficienten.

    Ender jo med at man skal blive nummer 2 eller vinde pokalen for at komme i kval til EL.

    Det kan umuligt være godt for dansk fodbold.

    Leave a comment:


  • guldtilob
    replied
    Fedt at de danske hold ryger ud. Men det er sgu da pinligt den måde det sker på.

    Leave a comment:

Working...
X