Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB - FCK, 6. september 2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

Mjaa, nej, jeg har hørt det sådan "på vandrørene" at de fleste spillere, stab, mm, bare ikke kunne holde til at arbejde med AZ. At det var et spørgsmål om tid. Det er jo ærgerligt, for jeg synes han er en interessant træner og person, men det nytter jo ikke noget. Hverken i OB eller nogen anden klub.
    Jeg kan sådan set godt forstå det, i og med at de fleste spillere er mellemvarespillere (i dag var langt de fleste ikke engang værdige nok til sådan en betegnelse) der virkede tilfredse med at være i den her hyggelige lille klub. Og udover spillere er stab, ledelse mm. er jo naturligvis også sølet ind i - og reproducerer også - selvsamme normer, værdier (med andre ord, kultur) og adfærd, der har bidraget til at OB er, hvor vi har været i 15 år. Med fare for at sige det samme igen og igen, så er det sgu bare ikke derfor at jeg er OB-fan. Ja, jeg elsker klubben, og at et resultat kan ødelægge eller redde min weekend i mange år endnu, og at jeg kan sidde her og fyre det ene indlæg af efter det andet, er bevis på det vil jeg mene. Men for mig handler kærlighed om at bringe glæde; og intet bringer glæde som sejre og godt spil. Det kommer enten ved at købe sig til det som vi kunne gøre i sølvårene, eller ved at have en kultur og mentalitet, hvor der ikke er plads til "godt nok" eller "til at leve med" eller hygge. Den der "vi er glade for at være med", eller Troels Bechs favorithistorie om at være den gæve galler, der driller romerne. Det skriger af romantisering af småklubsmentalitet og at være ellevild med en 2-1 sejr over FCK og blive mæt efter det. OB skal ikke være den gæve galler. Vi skal være dem, der knuser romerne, overtager deres rige og starter vores guldalder. Thorborg og Troels virker til at være tilfredse med at have deres lille fyrstedømme der fra tid til anden plyndrer det mere velstående og veldrevne naborige og håber, at der ligger en guldpokal i ens rov.
    Når det kommer til ambition er jeg alternativlos.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Jeg kan sådan set godt forstå det, i og med at de fleste spillere er mellemvarespillere (i dag var langt de fleste ikke engang værdige nok til sådan en betegnelse) der virkede tilfredse med at være i den her hyggelige lille klub. Og udover spillere er stab, ledelse mm. er jo naturligvis også sølet ind i - og reproducerer også - selvsamme normer, værdier (med andre ord, kultur) og adfærd, der har bidraget til at OB er, hvor vi har været i 15 år. Med fare for at sige det samme igen og igen, så er det sgu bare ikke derfor at jeg er OB-fan. Ja, jeg elsker klubben, og at et resultat kan ødelægge eller redde min weekend i mange år endnu, og at jeg kan sidde her og fyre det ene indlæg af efter det andet, er bevis på det vil jeg mene. Men for mig handler kærlighed om at bringe glæde; og intet bringer glæde som sejre og godt spil. Det kommer enten ved at købe sig til det som vi kunne gøre i sølvårene, eller ved at have en kultur og mentalitet, hvor der ikke er plads til "godt nok" eller "til at leve med" eller hygge. Den der "vi er glade for at være med", eller Troels Bechs favorithistorie om at være den gæve galler, der driller romerne. Det skriger af romantisering af småklubsmentalitet og at være ellevild med en 2-1 sejr over FCK og blive mæt efter det. OB skal ikke være den gæve galler. Vi skal være dem, der knuser romerne, overtager deres rige og starter vores guldalder. Thorborg og Troels virker til at være tilfredse med at have deres lille fyrstedømme der fra tid til anden plyndrer det mere velstående og veldrevne naborige og håber, at der ligger en guldpokal i ens rov.

Tak

Hvad blev der egentligt af "overvinderkulturen"
      Last edited by Online; i går, 19:36.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Men... Wake up call til hvad? Mere spin?
        altså jeg håber da på en reaktion, men jeg er virkelig også ude for at lede efter positive ting at tage med fra i dag.

Min pointe er at havde man kun tabt 2-0, så kunne man lettere kører pladen med at vi da var med, ikke spillede så dårligt osv. (som jeg syntes der er nogle der forsøger)

Den plade er altså bare noget sværere at spille efter et 5-0 nederlag hvor modstanderen ikke engang behøvede yde max og kunne spare spillere.

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Og hvad er spillernes ansvar? Jeg synes de er pænt langt fra at leve op til, hvad jeg forventer af dem i betragtning af, at de er fyrsteligt lønnet og træner fodbold hver dag. Så hvis jeg fucker mit arbejde op kan jeg bare pege på min chef og sige det er hans skyld, for han har ansat mig?
          Det gør du bare , og så bliver du og din chef fyret.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså jeg håber da på en reaktion, men jeg er virkelig også ude for at lede efter positive ting at tage med fra i dag.

Min pointe er at havde man kun tabt 2-0, så kunne man lettere kører pladen med at vi da var med, ikke spillede så dårligt osv. (som jeg syntes der er nogle der forsøger)

Den plade er altså bare noget sværere at spille efter et 5-0 nederlag hvor modstanderen ikke engang behøvede yde max og kunne spare spillere.
            Ja.. Men vi kan jo tabe 7-0 (som for et par år tilbage) og intet ændrer sig..sp min pointe er lidt... Er det ikke ligegyldigt hvad modstanderen gjorde ikke/ gjorde ? Det et gnier gnier og så sorte tal på linjen næste år også. For helvede hvor er jeg frustreret. Det bliver aldrig bedre med det nuværende setup.
            Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Og hvad er spillernes ansvar? Jeg synes de er pænt langt fra at leve op til, hvad jeg forventer af dem i betragtning af, at de er fyrsteligt lønnet og træner fodbold hver dag. Så hvis jeg fucker mit arbejde op kan jeg bare pege på min chef og sige det er hans skyld, for han har ansat mig?
              Reelt ja !

Det er jo ham som har sat teamet, så hvis du ikke performer har han jo enten fejlvurderet dig og/eller skal få dig tilbage på rette spor.

Ansvaret vil og kan kun ligge ved chefen !

Men det er altid nemmere at fjerne en bonde eller to end et tårn !
              Last edited by Online; i går, 19:45.

Comment

Alle har et ansvar.. men nu lyver tabellen jo sjældent som man siger, og over 30+ kampe, er det som regel det bedste hold der vinder ligaen og de dårligste som rykker ned.

Sportsdirektøren har ansvaret for, at finde de rette kandidater, både på spillerfronten samt stab omkring, der kan forløse klubbens målsætning.
                Det er indtil videre, dumpet så eklatant at det kan der sgu ikke være to forskellige holdninger til.

Spillerne, er nøjagtigt lige så gode, som det de vinder og taber. Indtil videre har vi tabt til :

Viborg på udebane
                Horsens på hjemmebane
                Silkeborg på udebane
                FCK på hjemmebane

Vi har skrabet et kryds mod AGF og Lyngby
                .. og vundet knebent mod den mest oplagte nedrykker.

Det du siger når vi taber til FCK, er, at det kan spillerne godt gøre bedre, at de har underpræsteret ift deres vante niveau.

Jeg er sikker på, at det er det, der er deres niveau, måske ikke et 0-5 nederlag, men jeg havde da aldrig forventet at vinde medmindre, vi havde en lucky day eller at FCK underpræsterede helt vildt, eller sparede mange af deres stjerner.. Nå ja, det gjorde de jo faktisk, hvilket gør det hele endnu mere bekymrende.

Vi taber 0-5 til et reservespækket FCK i dag. Ja, der var da enkelte præstationer, som måske kunne have været skarpere, men jeg så ingen forskel i deres generelle niveau end de plejer at præstere.

De er bare ikke bedre…. Og det er sportsdirektørens ubestridte ansvar..

.. nå det så er sagt, så har han heller ikke de økonomiske redskaber der skal til, for at bygge en konkurrencedygtig trup fra ejeren, og det er her, hele hoved problemet ligger i OBs konstante deroute.

Jeg synes det er fint, at folk gerne vil finde de positive ting frem… Men med OB, der tror jeg på intet godt, før jeg ser det.
                Jeg gider ikke at høre på ord gymnaster, der forklarer sig med dit og dat, eller taler ned til mig som fan, lover at lige om lidt bliver det godt, for vi arbejder på bla bla …
                Det er ren tågesnak for at forsvare sin egen ansættelse..

Vis det på banen, ellers hold jeres kæft..

Tag jer sammen OB.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Ja.. Men vi kan jo tabe 7-0 (som for et par år tilbage) og intet ændrer sig..sp min pointe er lidt... Er det ikke ligegyldigt hvad modstanderen gjorde ikke/ gjorde ? Det et gnier gnier og så sorte tal på linjen næste år også. For helvede hvor er jeg frustreret. Det bliver aldrig bedre med det nuværende setup.
                  jo det har du nok desværre ret i.

Jeg griber efter halmstrå og håber der kan komme et eller andet ud af sådan en røvfuld. Ikke meget der tyder på det dog

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                    Hvor er det fedt vi har ventet på de spillere som så sig selv på en hylde over OB man kan sagtens se TBs strategi har båret frugt
                    Sådan er det jo, når man sidder og venter på næste uges tilbudsavis. Og må erkende at der allerede er udsolgt, når man besøger butikken om tirsdagen.
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Tak

Hvad blev der egentligt af "overvinderkulturen"
                      Den var der sidste sæson, når vi vendte 0-1 til en 2-1 sejr i Viborg. Den var der, da vi kom bagud mod FCM og fik udlignet. Den var der, da vi vendte 0-1 til 2-1 mod FCK. 1-2 blev vendt til 3-2 over Randers runden efter at vi havde tabt 0-4 mod Vejle. Der var der en tro på tingene og tydeligt lederskab. Aldrig så jeg et OB-hold der var slukket. Nogle gange - mere end man brød sig om - skulle de vækkes til live i pausen, eller også vækkes af kampens udvikling. Men så fik vi også vendt kampene, særligt mod hold på nogenlunde samme niveau. Z på trænerbænken, Bjørn og MH i omklædningen og Falk på banen. Det var et firkløver der ville vinde for enhver pris. Nu er kun MH og Falk tilbage - Ulvestad til gengæld kan man håbe? - men deres chefer, Thomasberg undtaget, har så sandelig gjort deres for at suge entusiasmen ud af dem.

Comment

Jeg forstår og deler både vreden og frustrationerne over at vores hjerteklub er blevet forsømt i femten år af en ejer og bestyrelse, der har flået så meget i rattet, at vi har slingret derudad og også er endt i grøften. Nederlaget i dag er isoleret set alt for stort, og det sker i mine øjne fordi, vi stiller fra start med 4 ud af 11, der har deres primære styrke i defensiven. Da Ouedraogo må gå ud, knækker det helt. Kun Myhra, Askou og Gomez har styrke i defensiven, alle andre er bedst fremad. Man må så spørge TB, hvorfor rekrutteringen er gået så dårligt, at en ellers defensivt orienteret TT er tvunget til at stille sådan op. At man henter spillere, der ikke er i form, så de får skader, på dette tidspunkt af sæsonen, er en fadæse.
                        Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                        lykke, ulykke de gange på rad,
                        medgang og modgang hinanden tilråbe,
                        solskin og skyer de følges og ad.
                        Jorderigs guld
                        er prægtig muld,
                        Himlen er ene af salighed fuld.
                        - Kingo, 1681

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                          Jeg hader at elske OB.

Vi må en tur i 1. division.
                          Forhåbentlig er vi ikke det nye Esbjerg eller AaB.
                          Hvorfor må vi det? Hjalp det sidst?
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
                            Jeg forstår og deler både vreden og frustrationerne over at vores hjerteklub er blevet forsømt i femten år af en ejer og bestyrelse, der har flået så meget i rattet, at vi har slingret derudad og også er endt i grøften. Nederlaget i dag er isoleret set alt for stort, og det sker i mine øjne fordi, vi stiller fra start med 4 ud af 11, der har deres primære styrke i defensiven. Da Ouedraogo må gå ud, knækker det helt. Kun Myhra, Askou og Gomez har styrke i defensiven, alle andre er bedst fremad. Man må så spørge TB, hvorfor rekrutteringen er gået så dårligt, at en ellers defensivt orienteret TT er tvunget til at stille sådan op. At man henter spillere, der ikke er i form, så de får skader, på dette tidspunkt af sæsonen, er en fadæse.
                            Hvor meget man end kan ærgre sig over Thorborgs manglende vilje til at investere - eller få andre til at være med til at investere det der skal til, finansielt og kulturelt, så har TB også prioriteret lidt underligt. Misforstå mig ikke, man må give ham at han har set samme huller i truppen som vi har, navnlig venstre back, midterforsvar og central midtbane og forsøgt at lappe dem; men hvorfor i alverden hente Jenssen som allerede nu virker tæt på sortlistet af TT? Hvorfor ikke have solgt overvurderede Askou (med al ære og respekt for hans mentalitet og gåpåmod, så har vi en tendens herinde til at overvurdere alle vores unge spillere, og han er simpelthen for begrænset med bold og for langsom til at blive det næste store hit) og hentet en gedigen profil? 1 mio € havde måske ikke været nok (det gav os Gomez, på godt og ondt), men kunne 2 mio € til gengæld have gjort en forskel (en top-6 forskel) som kunne opvejes med øgede TV-indtægter og billetsalg? Det bilder jeg mig ind ikke havde været usandsynligt, især som sæsonen har udviklet sig hvor nyrige Horsens foreløbig sidder der, hvor vi burde være. For hvis deres ejer begynder at lugte top-6...
                            Last edited by El Profesor; i går, 20:23.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Hvor meget man end kan ærgre sig over Thorborgs manglende vilje til at investere - eller få andre til at være med til at investere det der skal til, finansielt og kulturelt, så har TB også prioriteret lidt underligt. Misforstå mig ikke, man må give ham at han har set samme huller i truppen som vi har, navnlig venstre back, midterforsvar og central midtbane og forsøgt at lappe dem; men hvorfor i alverden hente Jenssen som allerede nu virker tæt på sortlistet af TT? Hvorfor ikke have solgt overvurderede Askou (med al ære og respekt for hans mentalitet og gåpåmod, så har vi en tendens herinde til at overvurdere alle vores unge spillere, og han er simpelthen for begrænset med bold og for langsom til at blive det næste store hit) og hentet en gedigen profil? 1 mio € havde måske ikke været nok (det gav os Gomez, på godt og ondt), men kunne 2 mio € til gengæld have gjort en forskel (en top-6 forskel) som kunne opvejes med øgede TV-indtægter og billetsalg? Det bilder jeg mig ind ikke havde været sandsynligt, især som sæsonen har udviklet sig hvor nyrige Horsens foreløbig sidder der, hvor vi burde være. For hvis deres ejer begynder at lugte top-6...
                              Horsens er kommet for at blive...

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Horsens er kommet for at blive...
                                Blandt andet fordi de har et ejerskab, som investerer i succes og ikke partout skal være bæredygtigt... Gud, hvor det ord hænger mig ud af halsen

Comment

Working...
                                X