Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thomas Thomasberg ny cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Enig, dejligt at der også er andre der er positive ;-)

Det er desværre ikke det indtryk man får når man følger med i forum ...
    Nej, der er en lille håndfuld der fylder ret så meget af sendefladen, eller jo da i hvert fald forstår at gøre sig bemærket, men synes egentlig generelt der rundt omkring er en fin stemning omkring OB og det, der er sket på det seneste.

Nu arbejder og færdes jeg så også konstant omkring Vejle fans, og de giver i hvert fald ikke en skid for det klynk, som meget af det jo er. Så jeg er som regel den positive i forsamlingen
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Når man har en sæsonoptakt og start, hvor man har svært ved at træne med to hold til træning, får tæv i de to sidste testkampe, og fyrer træneren efter at have tabt første turneringskamp, er det trods alt ok at være negativ og kritisk. Meget er gået galt.

Men alt er ikke lort. Vi har nogle åbenlyse kvaliteter i truppen. Zorniger fik det aldrig for alvor forløst, men det kan det måske blive. Manglende bredde er dog stadig en stor udfordring.

Comment

well den nemmeste måde at lukke munden på os kritikere på, er ved at lade støvlerne og resultaterne tale, det har det jo så desværre knebet med de sidste 15 år!!

Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
        2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

1. sådan har jeg ihvertfald formuleret mig, så får du et svar her;

Thomasberg er for mig Fredericia og Randers Træneren, sådan husker jeg ham. Solid, udemærket men også lidt kedelig. Andre tænker så på ham som mestertræner...for mig er han ikke på samme måde en profil som AZ der tegner klubben og skaber noget interesse om holdet.

En anden grund til min umiddelbare skuffelse er nok at de andre gange vi har skiftet træner, senest med Alm og Krogh - der var det åbenlyst (for mig) at der skulle ske noget nyt. Vi trængte til nye kræfter.
          Den oplevelse havde jeg ikke med Zorniger. Ikke fordi han tilnærmelsesvis havde vist nok, men fordi jeg havde en reel forventning om at nu skulle truppen formes til at passe stilen bedre - man fik ryddet mere op i truppen og så skulle vi se. Det blev det så ikke til.

Det er stadig early days - og meget kan ændre sig, jeg håber da i den grad TT modbeviser mig og andre der måtte tvivle. Et par sejre og et par signings kan helt sikkert ændre humøret.

Men lige nu er jeg sku' lidt slukket.

Jeg troede man var ved at have styr på organisationen, og så laver man sådan en her. Ikke bare fyrer man træneren, det kan ske - men efter én runde, hvorfor når man ikke frem til at han skulle ud noget før. Så havde man heller ikke spildt en hel opstart, en hel træningslejr hvor man har trænet så hårdt at vores anfører render skadet rundt til første kamp. De manglende transfers - særligt at man ikke har erstatninger klar da man begynder at sælge ud i forsvaret, og ender med hvad der ligner en panik handel inden første runde.

Syntes bare det viser hvor lidt der faktisk er styr på det på ledelsesgangen i OB.
          Er det trænernes personlighed eller faglighed/spillestil, du henviser til?
          For begge trænere har sikkert gode og dårlige facetter i forhold til begge dele. Personligt går jeg mest op i, om træneren er dygtig og mindre op i hvordan han fremstår. Jeg tager gerne en kedelig træner, som skaffer resultater fremfor en sjov fyr med en attraktiv spillestil. Jeg kommer lidt til at tænke på Åge Haraide vs Hjulmand (uden øvrig sammenligning). Men jeg medgiver, at personlighed og farlighed ikke kan adskilles, når man arbejder med mennesker og præstationer. Hvis ikke man kan skabe et HOLD, så er det ligegyldigt hvor dygtig man er teoretisk.

Angående organisationen, så er det jo et forsikringsfelt i sig selv, hvordan man bygger den bedste organisation. Og det er notorisk svært. Hvis Zorniger var helt umulig at arbejde sammen med for de øvrige i staben og klubben, så var det måske det rette valg at skaffe sig af med ham. Og så havde man nok ikke ansat ham fra starten, hvis man vidste, det ville ende sådan. Men nogen gange passer man bare ikke ind i organisationen, uanset hvor godt et match, man var på papiret.
          ​​​
          I øvrigt er jeg hverken imod Zorniger eller for Thomasberg. Jeg prøver bare at argumentere for, hvorfor det ikke altid er sort/hvidt i forhold til de beslutninger, som træffes. Især når vi ikke har alle informationer til rådighed og endnu ikke har set holdet spille under Thomasberg.
          Last edited by lasselsh; 03-08-2026, 13:02.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Fedt indlæg ... bortset fra du er gået hjem i pausen i en kamp
            Hehe jeg kan forstå, det er en dødssynd at forlade stadion før tid. Jeg kunne ikke holde ud at se på det, og var nødt til at tage på værtshus i stedet.

Comment

Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg

Er det trænernes personlighed eller faglighed/spillestil, du henviser til?
              For begge trænere har sikkert gode og dårlige facetter i forhold til begge dele. Personligt går jeg mest op i, om træneren er dygtig og mindre op i hvordan han fremstår. Jeg tager gerne en kedelig træner, som skaffer resultater fremfor en sjov fyr med en attraktiv spillestil. Jeg kommer lidt til at tænke på Åge Haraide vs Hjulmand (uden øvrig sammenligning). Men jeg medgiver, at personlighed og farlighed ikke kan adskilles, når man arbejder med mennesker og præstationer. Hvis ikke man kan skabe et HOLD, så er det ligegyldigt hvor dygtig man er teoretisk.

Angående organisationen, så er det jo et forsikringsfelt i sig selv, hvordan man bygger den bedste organisation. Og det er notorisk svært. Hvis Zorniger var helt umulig at arbejde sammen med for de øvrige i staben og klubben, så var det måske det rette valg at skaffe sig af med ham. Og så havde man nok ikke ansat ham fra starten, hvis man vidste, det ville ende sådan. Men nogen gange passer man bare ikke ind i organisationen, uanset hvor godt et match, man var på papiret.
              ​​​
              I øvrigt er jeg hverken imod Zorniger eller for Thomasberg. Jeg prøver bare at argumentere for, hvorfor det ikke altid er sort/hvidt i forhold til de beslutninger, som træffes. Især når vi ikke har alle informationer til rådighed og endnu ikke har set holdet spille under Thomasberg.
              Jeg er som sådan heller ikke "for" Zorniger, hvis ikke det fungerede så skulle han ud. Jeg er bare frustreret over man ikke trykkede på knappen noget før. Det kan ikke bare have været de sidste par dage op til fyringen...og så er det da irreterende at man ikke var mere klar på at udnytte at have fået en kapacitet som Zorniger ind. Vi så jo aldrig reelt hvad han kunne for truppen var aldrig til det. Lidt i starten af sidste sæson men holdet gik død efter 60 min., uden noget at skifte med og så ender man med at gå på kompromis.

Jeg er som sådan heller ikke "imod" Thomasberg, han er en fin træner - jeg syntes der bliver lagt lidt for meget vægt på ham som "mestertræner" hvor jeg nok mere ser ham som en solid, stabil træner der fik Randers til at ligge i og omkring top 6 konstant. Det er også flot, og kan sagtens være det OB har brug for. Men man indikerede noget andet sidste sommer med at bringe Zorniger, Falk og Arp ind - det lignede man var klar til et gearskifte. Og så bliver TT bare lidt et skridt ned...på papiret, lad os se hvad han kan få ud af holdet.

Mine tanker omkring både TT som træner og hans stil er nok at det er lidt til den kedelig/grå/solide/stabile side, men ret skal være ret - så intenst har jeg trods alt ikke fulgt med i hans gøren og laden

Vi krydser fingre for 3 point i aften, og noget godt spil - det vil hjælpe på alle planer

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Jeg er som sådan heller ikke "for" Zorniger, hvis ikke det fungerede så skulle han ud. Jeg er bare frustreret over man ikke trykkede på knappen noget før. Det kan ikke bare have været de sidste par dage op til fyringen...og så er det da irreterende at man ikke var mere klar på at udnytte at have fået en kapacitet som Zorniger ind. Vi så jo aldrig reelt hvad han kunne for truppen var aldrig til det. Lidt i starten af sidste sæson men holdet gik død efter 60 min., uden noget at skifte med og så ender man med at gå på kompromis.

Jeg er som sådan heller ikke "imod" Thomasberg, han er en fin træner - jeg syntes der bliver lagt lidt for meget vægt på ham som "mestertræner" hvor jeg nok mere ser ham som en solid, stabil træner der fik Randers til at ligge i og omkring top 6 konstant. Det er også flot, og kan sagtens være det OB har brug for. Men man indikerede noget andet sidste sommer med at bringe Zorniger, Falk og Arp ind - det lignede man var klar til et gearskifte. Og så bliver TT bare lidt et skridt ned...på papiret, lad os se hvad han kan få ud af holdet.

Mine tanker omkring både TT som træner og hans stil er nok at det er lidt til den kedelig/grå/solide/stabile side, men ret skal være ret - så intenst har jeg trods alt ikke fulgt med i hans gøren og laden

Vi krydser fingre for 3 point i aften, og noget godt spil - det vil hjælpe på alle planer
                Men er det ikke også det OB har brug for nu? En træner der kan få klubben op i og ligge stabilt i top6.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Men er det ikke også det OB har brug for nu? En træner der kan få klubben op i og ligge stabilt i top6.
                  meget muligt - der troede jeg så man var igang med det gearskifte med Zorniger, for det var vel også målet for ham.

Comment

Som jeg lige husker tråden, mener jeg at huske, at nogen anser TT for at være en kedelig lidt tør kiks. Synes hans postmatchinterview viser at han har den jyske underspillede humor.
                    Når de spørger til sidst om han vil tage spillerne med på råd. "Ikke mere end jeg plejer" "Men det plejer du jo så også." "Ja". Med et lille smil på læben. Det sgu fint nok.

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-ma-tiden-vise
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Thomas Thomasberg virker meget rolig og afklaret og svarer fornuftigt på spørgsmålene og når han så samtidig formår at vinde i sin første kamp, hvor han allerede efter 3 træninger, har fået sat et fornuftigt eget aftryk på taktikken, så er det altså svært ikke at få sympati for manden. Mit gæt er dog stadig at både Martin Lanig og Jurek Rohrberg snart rykker tilbage til Tyskland, men det er fint at Thomasberg udtrykker åbenhed omkring et samarbejde.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Som jeg lige husker tråden, mener jeg at huske, at nogen anser TT for at være en kedelig lidt tør kiks. Synes hans postmatchinterview viser at han har den jyske underspillede humor.
                          Når de spørger til sidst om han vil tage spillerne med på råd. "Ikke mere end jeg plejer" "Men det plejer du jo så også." "Ja". Med et lille smil på læben. Det sgu fint nok.
                          Mja, og Alm var en god kommunikator, Troels Bech var sjov, Bruce Rioch og fx Colin Todd noget tilknappede og "Britiske"... Betyder heldigvis tit ganske lidt.
                          en ja, TT har da fået lige så meget galde efter sig pga. hans dommerbrok/drama og tidsvise "klynk". Det er i hvert fald ikke kedeligt.

Comment

Han er nu altså meget sympatisk at høre på, Thomasberg (og positiv overrasket over truppen, som arbejde “stinkende hårdt” på træningsbanen) https://www.viaplaysportnews.dk/spor...liteten-hos-ob

Comment

Working...
                            X