Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thomas Thomasberg ny cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg

Det er bare en mærkelig præmis. Den kan garanteret vendes om. En milliard andre trænere havde måske ikke vundet mesterskabet. Tullberg gjorde det i hvert fald ikke i sidste sæson.
    argh det er da vidst dig der stiller en mærkelig præmis op. Du får det jo til at lyde som om han vandt mesterskabet ene og alene. Og at det er komplet ligegyldigt hvilket materiale han havde til rådighed.

For naturligvis spiller det en rolle hvilket materiale en træner har at arbejde med. Vi kan jo bare tage Zorniger i den netop overståede sæson, den trup var tydeligvis ikke til at spille det han ville.

Så jeg prøver faktisk ikke at tage noget fra TTs mesterskab med FCM. Men det var dog med FCM og en spillertrup der er blandt de to bedste i superligaen.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

argh det er da vidst dig der stiller en mærkelig præmis op. Du får det jo til at lyde som om han vandt mesterskabet ene og alene. Og at det er komplet ligegyldigt hvilket materiale han havde til rådighed.

For naturligvis spiller det en rolle hvilket materiale en træner har at arbejde med. Vi kan jo bare tage Zorniger i den netop overståede sæson, den trup var tydeligvis ikke til at spille det han ville.

Så jeg prøver faktisk ikke at tage noget fra TTs mesterskab med FCM. Men det var dog med FCM og en spillertrup der er blandt de to bedste i superligaen.
      Ingen vinder noget egenhændigt. Så jo. Du prøver at negligere TT's rolle i mesterskabet.
      Men lad det ligge.
      Uanset hvad så er det TT der er træner nu. Vi håber på det bedste.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Bingo! Præcis som jeg frygtede i mit lange skriv fra den anden tråd, nemlig at fyringen af Zorniger og uoverensstemmelserne bunder i, at den øverste ledelse har skruet ned for ambitionerne og i særdeleshed tempoet og dermed tidshorisonten. Nu skal vi ikke længere "angribe superligaen", men stå på tæer for at nå top-6 Troels' forkærlighed for billedsprog og retoriske finurligheder er sådan set bare en mere kultiveret variant af Jesper Hansens "uld i mund". Zorniger har med al tydelighed sine svagheder, men hvor var hans direkte kommunikation dog forfriskende. Alt det her ville bare være markant nemmere at sluge, hvis man tonede rent flag og sagde, at "gearskiftet var mere udfordrende end forventet, og det var mere end klubben/organisationen kunne bære. Vi vil hellere udvikle os langsomt, men sikkert mod at blive en fast del af top-6 henover de kommende sæsoner" (i ubestemt flertal; kan være tættere på 5 sæsoner end 3)."
        Jeg vil gerne lige give et bud på en fremtidig TB-udtalelse, når top 6 naturligvis glipper igen til foråret:

“Vi har måttet erkende at Thomas’ særdeles grundige og målrettede arbejde med truppen og spillestilen kræver mere tid end vi alle sammen ønsker. Men vi oplever at fundamentet for at lykkes nu er så konsolideret at vi er klar til at tage det næste skridt.”

Så har TB og NT købt sig endnu et år til ikke at rykke klubben hurtigt nok i forhold til de andre hold i ligaen uden at behøve at se indad.

Få nu for h….. ordnet de træningsforhold, så OB ikke endnu engang går ind i forårssæsonen på 90% i forhold til modstanderne.

Comment

Jeg har endnu ikke fået lyttet til seneste SFÅ podcast, så måske nogle af jer der har kan hjælpe med nogle perspektiver, på noget jeg undrer mig over.

Troels Bech udtalte på “door step mødet” i går følgende:

"- Det er vores grundopfattelse at spillerne ejer præstationen, træneren ejer taktikken og klubben ejer udtrykket. Thomas er valgt, fordi han har bevist i sine tidligere klubber, at den spillestil han mestrer, passer til det OB ønsker, siger Troels Bech, der er sportsdirektør i klubben. "

Men efter min bedste overbevisning erindrer jeg da at Thomasberg blev opsagt i FCM netop fordi, at FCM ville have en træner med et udtryk ala det Zorniger kommer med - og med henvisning til data og underliggende parametre, hvilket var grunden til at de ansatte Mike Tullberg.

Jeg husker også mest Thomasbergs Radershold som et stramt, velorganiseret “4-4-2-hold” med fokus på defensiv styrke og dødbolde.

Så hvordan kan Troels Bech egentlig sige, at Thomasberg lige præcis passer det til det OB ønsker?

Har noget læst noget eller hørt noget, der kan kaste lys over det postulat?

Comment

Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg
            Jeg har endnu ikke fået lyttet til seneste SFÅ podcast, så måske nogle af jer der har kan hjælpe med nogle perspektiver, på noget jeg undrer mig over.

"- Det er vores grundopfattelse at spillerne ejer præstationen, træneren ejer taktikken og klubben ejer udtrykket. Thomas er valgt, fordi han har bevist i sine tidligere klubber, at den spillestil han mestrer, passer til det OB ønsker, siger Troels Bech, der er sportsdirektør i klubben. "

Men efter min bedste overbevisning erindrer jeg da at Thomasberg blev opsagt i FCM netop fordi, at FCM ville have en træner med et udtryk ala det Zorniger kommer med - og med henvisning til data og underliggende parametre, hvilket var grunden til at de ansatte Mike Tullberg.

Jeg husker også mest Thomasbergs Radershold som et stramt, velorganiseret “4-4-2-hold” med fokus på defensiv styrke og dødbolde.

Så hvordan kan Troels Bech egentlig sige, at Thomasberg lige præcis passer det til det OB ønsker?

De udtalte vist bare at der ikke var fremgang på underliggende data som de også måler. Der var ikke noget specificering af hvilke data de talte om, men efter som de var ubesejret i 17-18 kampe på det tidspunkt var det i hver t fald ikke resultaterne.

De ting som TB har sagt og hvad der blev fremstillet i identitetsarbejdet var vel ikke baseret på en bestemt talkombination. Det var hele tiden udtrykket på banen og Randers var nok ikke jordens mest spændende hold under TT, men det førte til sejre og de præseterede over økonomisk niveau gentagende gange.

Bruce Rioch er en af de mest elskede træner herinde, men det var sgu da ikke særlig spændende bold vi spillede i den periode. Som det er altid er i fodbold fans har nogle stærke holdninger til alt, men vinder man 1-0 grimt i samtlige kampe er folk pisseligeglade.

Comment

Jeg synes også det er en modig udtalelse.
              Mest af alt tror jeg Thomasberg er valgt for sin rutine og sit rolige gemyt til at samle trup og stab, som nok har slået sig lidt på Zorniger. Derudover tror jeg han har haft til opgave i fcm at udføre en spillestil, som ligner den OB gerne vil spille. Han blev så trods pæne resultater vejet og fundet for let til at udvikle den i en tilfredsstillende retning i FCM, og man kan også konstatere at Tullberg er lykkedes bedre, ved at FCM har lavet flere mål og skabt flere store chancer end Thomasberg lykkedes med.
              ChatGPT'er også presseudtalelser fra Thomasbergs tid i Polen, så er kritikken også at holdrt spillede for pragmatisk ift. hvad klubben dernede ellers var kendt for.

I Randers var præmissen en anden. Her vwr holdet bygget op omkring et stærkt defensivt fundament, og det har jo også kendetegnet dem i tiden efter Thomasberg.
              Trænere kan dog udvikle sig som Kent Nielsen, der bragte Horsens op som etableret superligahold på en stærk betondefensiv, gode dødbolde og giftige omstillinger med et par hurtige eksotiske angribere. Siden har han nærmest vendt spillestilen 180 grader.

Thomasberg har fortsat til gode at overbevise en klub under hans vinger at han kan favne en offensiv og aggressiv spillestil på tilfredsstillende vis. Det er svært at tro på det skal lykkedes i OB. Forudsætningerne må formodes at være noget nemmere i FCM med både trupsammensætning, setup, budget, akademi osv. Målsætningen er selvfølgelig lavere her, men alle andre forudsætninger er så sandelig også mere udfordrene.

Comment

Fra Tipsbladet:
                Hvordan skal OB så spille under Thomasberg på sigt?
                – Der er nogle grundlæggende ting omkring noget omstillingsspil, som man skal være dygtige til at angribe. Der er også rigtig mange mål i dødbolde, som jeg synes er vigtigt, og som jeg altid i mine klubber har været dygtig til, og det skal vi også være her.

– Så er der noget defensivt omkring noget presspil og intensitet, som vi gerne vil bringe frem. Jeg tror, at hvis man har set de klubber, jeg har været i, har man kunnet se, at det været vægtet højt. Det er også klubbens strategi.

– Så er der også akademidelen med unge spillere, som kommer nedefra. Det giver bedre forudsætninger for økonomi og kultur. Og så er det ikke sådan, at man spiller her, fordi man er ung. Det er, fordi man er bedst. Hvordan det kommer til at se ud om et halvt år, der håber jeg, at vi har en del sejre i bagagen. Så må vi se, om vi kan få holdet og den enkelte til at shine, siger Thomasberg.

Det lyder fornuftigt i mine ører.
                Få mere struktur på vores kontraangreb.
                Forbedre vores offensive dødbolde.
                Få lavet et defensivt fundament.

Meget håndgribeligt og konkret. Ting der kan forbedres inden for 4-6 uger.
                Jeg er optimist

Comment

"Bestyrelsesformand Claus Steinlein forklarede, at beslutningen handler om mere end resultater.
                  Over for DR Sporten understregede han, at FC Midtjylland længe har arbejdet ud fra bagvedliggende data som skal vise, om spillet og udtrykket på banen udvikler sig i den retning, klubben ønsker.
                  Han forklarede, at investeringerne i truppen havde skabt forventninger om et større ryk i de underliggende tal.
                  Den udvikling mente ledelsen ikke, at Thomasberg kunne stå for.​"

Comment

Hurra hurra klovnebussen ruller videre med overklovnen Niels Thorborg bag rattet…..nu med gæsteoptræden ved en ny enfoldig træner, der har fået div, løfter udtrykt i Lommefilosofiske floskler fra overklovnens højrehånd ordspillemand…..suk
                    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                    2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg
                      Fra Tipsbladet:
                      Hvordan skal OB så spille under Thomasberg på sigt?
                      – Der er nogle grundlæggende ting omkring noget omstillingsspil, som man skal være dygtige til at angribe. Der er også rigtig mange mål i dødbolde, som jeg synes er vigtigt, og som jeg altid i mine klubber har været dygtig til, og det skal vi også være her.

– Så er der noget defensivt omkring noget presspil og intensitet, som vi gerne vil bringe frem. Jeg tror, at hvis man har set de klubber, jeg har været i, har man kunnet se, at det været vægtet højt. Det er også klubbens strategi.

– Så er der også akademidelen med unge spillere, som kommer nedefra. Det giver bedre forudsætninger for økonomi og kultur. Og så er det ikke sådan, at man spiller her, fordi man er ung. Det er, fordi man er bedst. Hvordan det kommer til at se ud om et halvt år, der håber jeg, at vi har en del sejre i bagagen. Så må vi se, om vi kan få holdet og den enkelte til at shine, siger Thomasberg.

Det lyder fornuftigt i mine ører.
                      Få mere struktur på vores kontraangreb.
                      Forbedre vores offensive dødbolde.
                      Få lavet et defensivt fundament.

Meget håndgribeligt og konkret. Ting der kan forbedres inden for 4-6 uger.
                      Jeg er optimist
                      Min optimisme kan kun vækkes af to-tre markante signinger langt væk fra Therkildsen. Ellers kuldsejler den næste træner også. Som altid.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Min optimisme kan kun vækkes af to-tre markante signinger langt væk fra Therkildsen. Ellers kuldsejler den næste træner også. Som altid.
                        Enig. Tror vi får to forlængelser snart i WM og Askou og så er Troels lektier stadig ikke afleveret

Comment

Working...
                        X