Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Zorninger fyret!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Nah jeg synes da han anerkender hans jobs i Randers og FCM, men det er rigtig at han starter lidt "defensivt". Men kan vi blive enige om at TT ikke er en helt ukendt træner? Altså jeg har både grint og rasset over hans "grådlabile" tilstand ved hans nederlag da han var Randers træner, men jeg anerkender hans gode CV og det han har opnået. Eksempelvis var det en kæmpe bombe i pressen, større end vores i denne uge, da TT blev fyret i FCM - og ja jeg husker deres udtalelser om de bagvedliggende tal, der ikke udvuiklede sig som de forventede, men det var en MEGA bombe i dansk fodbold. Han var ubersejret i en længere tid på det tidspunkt og var, som jeg husker det, mestertræner. Så helt ukendt er han igen ikke og Falk første ord overraskede mig lidt... Lidt som den der FCK ting, syens jeg, der siger at alt der sker udenfor Parken er dem uvekommende og ligegyldigt. Men det er bare min tanke og ikke nødvendigvis det rigtige sandhed.
    Vi er mere eller mindre enige... undrer mig bare over alt det Falk ikke siger
    • Ked af at Alex er væk, men nu glæder vi os til TTs stil og anderledes tilgang til tingene
    • Jeg er virkelig imponeret over, at han er vores nye træner
    • Flot CV, som kan bære os videre
    • En træner som vi altid havde det svært imod med FCK
    • ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Du forsimpler tingene lidt - sikkert for at understrege dit argument - men det forplumrer alligevel budskabet.

Vi har ikke haft en disrupter i den stil siden... Ja nok nogensinde. Nok var Ricardo, Brink og Viggo nogle hårde hunde, men de var afsindigt loyale overfor deres spillertrupper. De kunne sagtens være både krukkede og specielle i deres omgangstone, men aldrig - som jeg husker dem - valgte de enkeltspillere ud og smed dem under bussen. Ikke på helt samme måde som Zorniger. Så min påstand skal være, at vi aldrig har haft den form for disrupter-træner før.

Kent Nielsen kommer ind på bagkant af 7 fede år og skal lede klubben gennem 7 magre. Men han får alligevel de spillere (dyre spillere) han peger på. Han plukker sit mesterskabshold i AaB med Andreas Johansen, AK, Caca, Kenneth Emil Pedersen (men han har stadig spillere som Emil Larsen, Rasmus Falk, Hans Henrik Andreasen, Anders Møller Christensen, Bashkim Kadrii, Kalilou Traoré, Chris Sørensen - og han formår kun at holde os fri af nedrykning. Så det er ikke fordi, at Kent Nielsen ikke får stillet midler til rådighed. Han er desuden ikke dårligt scoutet. Han er mestertræner med AaB - men han får det aldrig til at spille i Ådalen. Det nægter jeg simpelthen kun at give ledelsen skylden for, der er postet mange penge i Kent Nielsens projekt.

Dernæst kommer en pragmatisk træner i Michelsen. Han skulle "trylle" og skabe resultater med en billigt sammensat trup af overskudsspillere og lottokuponer - hvilket han næsten lykkedes med. Han er vel den eneste træner, jeg ikke synes fik helt som fortjent, for han løste faktisk sin opgave i OB fint.

Alm og Kroghs resultater er vel i vid udstrækning et produkt af det spillermateriale Bjørn Wesstrom gav dem - noget broget.

Ingen forsøger, at spinne det som om, at alt har været fryd og gammen i Ådalen siden 2012, for det har det ikke. Men jeg synes også du forsimpler og forplumrer sandheden med korte catchphrases og hurtige holdninger skræddersyet til et narrativ om klubbens generelle inkompetence. Det narrativ køber jeg bare ikke helt så uforbeholdent, som du postulerer det.
      Af alle de spillere du nævner, er det kun Falk (en enkelt sæson), KEP, og AK, der har spillet under Kent; alle de andre nævnte er fra sølvårene og de første grå år med Poul Hansen og Troels Bech(!). Tror Emil Larsen nåede en enkelt (skadesplaget) sæson. Kent Nielsen fik ganske vist KEP + AK og vist også Jönsson med sig, men ellers var materialet mere blød mellemvare (og det er nok en generøs beskrivelse) noget a la Hallgrimur, Oli Lund, Kløve for ikke at nævne Thrane, Diarra og Yao. Skulason og Makrini var hårde, men stadig mellemvare i superligaregi. Det er ikke for at prale af en god hukommelse, men for at modbevise, at der er postet mange penge i Kent Nielsens projekt. I 2016 henviste anglicantian til Tipsbladet, der anslog at OB havde et budget på 30-35 mio, et budget mindre end FCK, FCM, FCN, Brøndby og AGF. Medianos Brüchmann meldte 32 mio kroner, trods falske rygter om et større budget i bagkanten af "spare-år". Kent Nielsens projekt blev altså ikke postet mange penge i, og da slet ikke mere end hvad Troels Bech eller Poul Hansens fejlslagne projekter fik. Og jeg vil bestemt mene at han var dårligt scoutet. Det er ikke god scouting i sig selv at hente en mestertræner. Da slet ikke hvis man ser på hvordan mestertræneren blev mester i AaB, navnlig de gode forudsætninger han havde, og at hans trup (og antageligvis faciliteter) passede fint til hans positive, boldbesiddende stil. Så bliver han hentet til en klub, hvor Ådalen er noget nær ubrugelig i månedsvis, hvor kulturen (som jo er det helt store buzzword, særligt i disse dage) og historikken i klubben har været præget af fysisk, direkte fodbold, og hvor hans midtbane består af knoldesparkere som Izunna, Makrini og Skulason; dygtige spillere i egen ret, men ikke just nogle kunstnere med bolden. Så har man bedt manden om at trylle vand om til vin. Det er ikke god scouting, og det var spild af hans tid og ikke mindst vores tid, at vi ansatte ham uden at give ham de fornødne forudsætninger for at præstere. For sådanne spillestilstrænere som Kent og Zorniger stiller høje og specifikke krav til deres spilleres kunnen, og hvis man som ledelse ikke imødekommer disse krav og forventninger, ender vi...sjovt nok hvor vi er nu og efter fyringerne af de to. Med en mere pragmatisk, defensiv type som Michelsen og nu Thomasberg. Dét er faktisk god scouting at vi hentede de to. Jeg er for eksempel enig i, at Michelsen løste sin opgave rigtig fint, selvom hans trup egentlig var på samme niveau som Kents. Men det er i mine øjne fordi at Michelsen var pragmatiker af natur og en glimrende motivator, og forstod at få det bedste ud af det materiale og de omstændigheder han fik givet. Så længe vi ikke har tålmodigheden eller viljen til at revolutionere klubben med dogmatikere, kan jeg kun bifalde beslutningen om at hente pragmatikere med lidt færre ambitioner for hvor højt belagt spillet skal være, som Michelsen og nu Thomasberg. Jeg har som sagt tidligere udtrykt min bekymring overfor, at ansættelsen af Thomasberg indvarsler lavere ambitioner, og det holder jeg fast i; ikke nødvendigvis at man ikke længere går efter top-6 (det gør man øjensynligt stadig), men fordi man har opgivet at revolutionere klubben fra kælder til kvist som jeg har drømt om. I stedet vil man reformere den, og det er i og for sig fint nok, så længe man har en langsigtet plan for det, og at man ikke om 2 år hiver i rattet igen og henter en spillestilstræner der indikerer at man vil være det nye PSG efter at man har forsøgt at være det nye Barcelona (Kent) og det nye Leipzig.

Comment

AZs fyring kom ikke overraskende for alle .. tvært imod

https://www.tv2fyn.dk/odense/forudsa...en-bombe-d86b4
        Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

Herre jemini. Sikke et bundt svagpissere, mange i den her verden har udviklet sig til.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Vi er mere eller mindre enige... undrer mig bare over alt det Falk ikke siger
              • Ked af at Alex er væk, men nu glæder vi os til TTs stil og anderledes tilgang til tingene
              • Jeg er virkelig imponeret over, at han er vores nye træner
              • Flot CV, som kan bære os videre
              • En træner som vi altid havde det svært imod med FCK
              • ...
              Årh det er også flotte ord. Skal vi give det en måned eller 2 og se hvad Falken så siger? Hvis vi husker det ;-)

Altså det er ingen fest dag for folk som TB og Falk, trods at man ud af til skal hylde en ny træner velkommen. Både Falk og Troels er jo glade for AZ, så som Troels sagde så er det heller ikke nemt. Det sagde tidligere på dagen, Men ikke da TT blev præsenteret. Det ville også virke rimelig mærkeligt. Men ja han kunne da have sagt et eller andet mere end han gjorde.
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Jeg er nok bare en svagpisser så, men hvis jeg f.eks var Julius, så ville jeg nok også være træt af:
                At få skylden for min kollegas fejl, foran hele medarbejder gruppen.
                Få et nedladende kælenavn (Maldini) som bruges udadtil.
                Blive hængt ud for fejl på landsdækkende tv.

Jeg forstår ikke hvorfor, at så mange har så travlt med at forsvarer Zorningers ledelsesstil.
                fair nok at forsvarer hans faglige fodboldviden.

Forums våde drøm er at få Bo Henriksen som træner, han er da en ledelsesmæssig modsætning af Zorninger

Comment

Nå så tog vi afsked med træner nummer 11 siden Lars Olsens alt for sene fyring.
                  Lidt sjovt at tænke på hvor lidt tålmodighed der har været siden dengang. Lars Olsen leverede intet med de fedeste og bedste spillere der kunne drives til OB , og alligevel fik han urimelig lang snor.
                  Siden har man hentet trænere i vildskab, stillet dem umådelig ringe trupper til rådighed, og mistet tilliden til dem ret hurtigt, når de kun har leveret hvad trup kvaliteten har været til.

Ledelsen, og rekrutteringen har kørt videre i samme grå, triste og intetsigende rille i 15 år. Med stort set samme resultat. I de 15 år er respekten for OB stille og roligt forsvundet fra alle vores modstandere, ingen frygter at møde OB mere. Det har også medført at selv middelmådige spillere forlanger ret høje lønninger for at komme til Odense.
                  Mange gange er der undervejs blevet advaret om at vi udviklede os til grå mus, en kritik som tit er blevet latterliggjort, måske fordi selvforståelsen er forblevet hvor den var i sølvårene og de gode tider før den tid.
                  Klubben er blevet drevet af en ledelse, som har slukket alt hvad der mindede om ambitioner. Masser af tom snak, og endnu mere manglende handling. Alt imens har 5 klubber i superligaen lagt så stor afstand til OB, at de lige nu syntes uopnåelige for os at udfordre.
                  Flere af de øvrige klubber, som vi altid har set som værende under OB, har udviklet sig meget, og nogle ligger pt foran os, både på driften og resultaterne.
                  Eksempelvis laver Viborg et nyt træningsanlæg til 100 millioner, altså mere end dobbelt så meget som OB ofrede da de storpralende byggede superligahuset , som få år efter viste sig at være for lille , og banerne elendige .

Er det 12 andre klubber som har spillet Europæisk fodbold siden vi sidst var med ?
                  Er det 11 andre klubber som har vundet medaljer siden vi sidst var i top 3 ?
                  Er det 8 forskellige pokalvindere de sidste 15 år ?

I sommers blev der tændt et håb, og en optimisme spirede . Nu kom der en træner som havde ambitioner, der kom spændende spillere og der blev snakket om gearskifte, ambitioner og udvikling.
                  Et år er gået , den sædvanlige ottendeplads , blev accepteret under dække af forandringerne og de mange nye spillere.
                  Men hvor står vi så her ved indgangen til sæson to efter gearskiftet?
                  Truppen er blevet slanket, og forringet. Der er blevet arbejdet over et år på at styrke midterforsvaret, hvilket ikke er lykkedes forud for opstart. I sidste øjeblik blev Ulrik hentet i noget der ligner panikkøb.
                  Peter Therkildsen er hentet, men her kan alle vist blive enige om at det ikke rimer på ambitioner.
                  Tobi derimod virker enormt spændende, og kan blive et hit.

Hvordan vil man indfri de af klubben opstillede ambitioner om top 6 med den nuværende trup?

Tror man seriøst på at det er lettere at tiltrække nye spillere, med TT, fremfor AZ ?

Hvad koster trænerfyringen i vores budget?
                  Bliver de ekstra penge det koster tilført, eller får TB mindre at arbejde med i spillerbudgettet?

Hvad vil retorikken mon være, når vi atter misser top 6?
                  Skal vi så tilbage til den usmagelige bebrejdelse JH havde , med at vi fans er for kritiske?
                  Last edited by Magge; i går, 22:41.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg bed mærke i det samme. Der er alt for mange i truppen, der er alt for magelige. Moderne fodbold i en klub der ikke har været ved fadet i 15 år - det skaber den slags typer.

OB var aldrig gearet til AZ, og det er simpelthen jordens særeste ting, at vi satte dét projekt i gang.
                    Præcis. Og derfor kommer OB aldrig tilbage til toppen af dansk fodbold. Der er en grundlæggende mangel på forståelse af hvad der kræves i elitesport.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Nå så tog vi afsked med træner nummer 11 siden Lars Olsens alt for sene fyring.
                      Lidt sjovt at tænke på hvor lidt tålmodighed der har været siden dengang. Lars Olsen leverede intet med de fedeste og bedste spillere der kunne drives til OB , og alligevel fik han urimelig lang snor.
                      Siden har man hentet trænere i vildskab, stillet dem umådelig ringe trupper til rådighed, og mistet tilliden til dem ret hurtigt, når de kun har leveret hvad trup kvaliteten har været til.

Ledelsen, og rekrutteringen har kørt videre i samme grå, triste og intetsigende rille i 15 år. Med stort set samme resultat. I de 15 år er respekten for OB stille og roligt forsvundet fra alle vores modstandere, ingen frygter at møde OB mere. Det har også medført at selv middelmådige spillere forlanger ret høje lønninger for at komme til Odense.
                      Mange gange er der undervejs blevet advaret om at vi udviklede os til grå mus, en kritik som tit er blevet latterliggjort, måske fordi selvforståelsen er forblevet hvor den var i sølvårene og de gode tider før den tid.
                      Klubben er blevet drevet af en ledelse, som har slukket alt hvad der mindede om ambitioner. Masser af tom snak, og endnu mere manglende handling. Alt imens har 5 klubber i superligaen lagt så stor afstand til OB, at de lige nu syntes uopnåelige for os at udfordre.
                      Flere af de øvrige klubber, som vi altid har set som værende under OB, har udviklet sig meget, og nogle ligger pt foran os, både på driften og resultaterne.
                      Eksempelvis laver Viborg et nyt træningsanlæg til 100 millioner, altså mere end dobbelt så meget som OB ofrede da de storpralende byggede superligahuset , som få år efter viste sig at være for lille , og banerne elendige .

Er det 12 andre klubber som har spillet Europæisk fodbold siden vi sidst var med ?
                      Er det 11 andre klubber som har vundet medaljer siden vi sidst var i top 3 ?
                      Er det 8 forskellige pokalvindere de sidste 15 år ?

I sommers blev der tændt et håb, og en optimisme spirede . Nu kom der en træner som havde ambitioner, der kom spændende spillere og der blev snakket om gearskifte, ambitioner og udvikling.
                      Et år er gået , den sædvanlige ottendeplads , blev accepteret under dække af forandringerne og de mange nye spillere.
                      Men hvor står vi så her ved indgangen til sæson to efter gearskiftet?
                      Truppen er blevet slanket, og forringet. Der er blevet arbejdet over et år på at styrke midterforsvaret, hvilket ikke er lykkedes forud for opstart. I sidste øjeblik blev Ulrik hentet i noget der ligner panikkøb.
                      Peter Therkildsen er hentet, men her kan alle vist blive enige om at det ikke rimer på ambitioner.
                      Tobi derimod virker enormt spændende, og kan blive et hit.

Hvordan vil man indfri de af klubben opstillede ambitioner om top 6 med den nuværende trup?

Tror man seriøst på at det er lettere at tiltrække nye spillere, med TT, fremfor AZ ?

Hvad koster trænerfyringen i vores budget?
                      Bliver de ekstra penge det koster tilført, eller får TB mindre at arbejde med i spillerbudgettet?

Hvad vil retorikken mon være, når vi atter misser top 6?
                      Skal vi så tilbage til den usmagelige bebrejdelse JH havde , med at vi fans er for kritiske?
                      Kritiske fans? Den hest har TB da også redet på. Og den tror jeg trods alt ikke han tør bruge mere.

Comment

Working...
                      X