Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Zorninger fyret!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg

Trybull ?
    Det var ret meget Zorniger der ikke ville bruge Trybull - det blev vidst også meldt ret klart ud. Trybull blev så og passede sit job, at træne.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg kan ihverfald bekræfte at have hørt noget lign
      og så kan det da undre man ikke har trykket på knappen noget før. Har kulturen været så hårdt ramt, er det nok rigtigt at fyrer træneren, men det er jo så ikke det der får dem til at reagerer - for ellers kunne de have gjort det efter sæsonen var overstået, så en ny træner kunne få en hel opstart.

Så timingen i alt det her - og begrundelsen er sgu underlig. For den slags sager fra spillertruppen må man jo kendt til. Men så er det først da manden begynder at rette kritik af ledelsen for manglende aktivitet at man trykker på knappen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
        Jeg er netop nu i gang med SFÅs podcast, og Martin Davidsen, nævner noget som jeg synes er meget vigtigt at få med, også til dem som ikke lytter til SFÅ.

Han hører fra kilder i spillertruppen, at på stort set alle taktikmøder, hvor de snakker om fejl i forsvaret - som næsten hele truppen var enige om var Burgys fejl, der var det alligevel Askou der fik skæld ud for det.

Dem som ikke har læst hans analyse på TV2, hvor han også skriver Zorniger ikke ønskede at være peptalke spillerne i en halvleg oppe i Viborg i efteråret 2025, så det var faktisk Thomas Juul der stod for at lave justeringerne.

Sådan en træner kan vi ikke have i vores klub.

Det giver lidt mere ro i maven at høre sådan noget. Men det ændrer ikke på, at det så var ENDNU et fejlcast i rækken af eklatante fejlcasts, og jeg frygter Thomasberg bliver den nye i rækken.

Og jeg er glad for at få bekræftet at Bürgy var en regulær katastrofe. Den ringeste forsvarsstyrmand i min tid som OB fan.

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Jeg må sige at jeg var vild med ansættelsen af az.
          men syntes faktisk han har skuffet.
          jeg kan ikke se det Ob hold som skulle jagte rundt på banen og vinde alle nærkampe.
          han har altså fået 4-6 spillere ind som han har peget på.
          syntes egentlig ob har strukket sig langt for at få det til at virke…
          vil mene at stort ser samtlige trænere i superligaen ville kunne få det samme ud af vores trup, som han gjorde.
          var dog alligevel lidt skuffet da jeg læste nyheden her til morges .
          men efter jeg har gået og smagt på den gennem dagen.
          syntes jeg faktisk det begynder at smage bedre.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
            Jeg er netop nu i gang med SFÅs podcast, og Martin Davidsen, nævner noget som jeg synes er meget vigtigt at få med, også til dem som ikke lytter til SFÅ.

Han hører fra kilder i spillertruppen, at på stort set alle taktikmøder, hvor de snakker om fejl i forsvaret - som næsten hele truppen var enige om var Burgys fejl, der var det alligevel Askou der fik skæld ud for det.

Dem som ikke har læst hans analyse på TV2, hvor han også skriver Zorniger ikke ønskede at være peptalke spillerne i en halvleg oppe i Viborg i efteråret 2025, så det var faktisk Thomas Juul der stod for at lave justeringerne.

Sådan en træner kan vi ikke have i vores klub.

Der er uden tvivl nogle områder, hvor Zorniger har både sine styrker og sine svagheder. Det ændrer bare ikke på at det er den samme ledelse der bliver ved med at famle rundt og skifte træner nåsten, som vi andre skifter undertøj. Den næste der ryger kan meget vel være Troels Bech fordi Enrico og Thorborg dermed igen igen kan fjerne fokus væk fra deres egen aktie i hvorfor OB bliver ved med at fumle rundt i middelmådighed.

Jeg kan sagtens se mange gode argumenter for hvorfor Thomasberg er et bedre match til OB end Zorniger var.

Derfor håber jeg at vi nu for en gangs skyld får noget ro på cheftrænerposten og at ledelsen giver vores cheftræner og trup nogle arbejdsvilkår som er en superligaklub værdig og her tænker jeg især på ordentlige træningsforhold når vi kommer ind i efterår og vintermånederne.

Elles bliver Thomasberg bare endnu en træner i rækken som ledelsen fyrer og smider under bussen på vej ud.

Pilen i forhold til vores middelmådighed peger stadig på Enrico og Thorborg og det har den gjort meget længe og nej jeg vil ikke bytte ejerskab med eksempelvis Horsens, men OB har behov for flere økonomiske ressourcer hvis vi vil rykke os væsentligt og det er Thorborg og Enricos ansvar at få det til at ske på den ene eller anden måde. At blive ved med at betale dobbeltløn til cheftrænere hjælper ihvertfald ikke vores økonomi.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              Mand bringer en trænerkapacitet ind for at få rusket lidt gang i det. Da han begynder at stille krav - bla til rekruttering for at man kan indfri målsætningen, i stedet for at lytte så fyrer man ham og henter en nikkedukke ind. Sådan ser det sgu lidt ud udefra.

Kunne heller aldrig helt få det til at give mening; Zorniger, Falk, Arp - det skreg langt væk af ambitioner, men man fortsatte jo ikke ud af det spor. Ok det var første sæson tilbage - så det undskyldning blev købt.

Men Thorborg må jo have troet at fik han bare en god træner ind, så skulle alle de middelmådige spillere nok blive gode...

Og nu står vi efter at have pisset endnu en opstart væk, solgt godt ud af truppen - uden at have forstærket den, og med en ny træner efter 1 runde.

Flot OB - det må være ny rekord at man på den måde smider en sæson væk SÅ hurtigt.

Og så Thomasberg - kan det blive mere leverpostejsagtigt? Det bliver 8. pladser fremover, hvis vi er heldige.
              OG om ganske kort tid er Arp og Falk fortid i klubben og så mangler man kvalitet på alt for mange pladser igen. Det kan ikke lykkes for OB at have nok gode spillere på holdet på samme tid. Det tager hele tiden for lang tid at rykke holdet, før det hele er sprængt til atomer igen. Jeg gider snart ikke flere genstarter. Det kører sgu i ring nede i Ådalen.

Comment

“- Det har været lige så stor en faktor, at nogle af de deltagende i det møde lige var vendt hjem fra ferie om mandagen, og de havde nogle informationer – og ville gerne have flere. I det forløb når vi frem til den her konklusion.”

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...enerens-omrade

Thorborg skulle lige hjem fra Nice før man kunne træffe SUPERVIGTIGE beslutninger Det er til at græde over​

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Ja et kæmpe pres. Kæmpe pres. Det ligner begyndelsen på enden.
                  Det er da den største floskel der findes, al begyndelse er vel netop i sagens natur starten på en kommende slutning ;)

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Som jeg skrev i går, var jeg meget todelt. Efter at have sovet på det, hælder jeg nok mest til det var den rigtige beslutning.

Af omveje har jeg også hørt lidt fra nogen fra spillertruppen, som ikke var imponeret af AZ.

Og så også det med at AZ hele tiden nævnte at han truppen ikke er god nok, og top 6 er et urealistisk mål for truppen, må også være virkelig demotiverende for truppen.
                    Uanset om han har en pointe med truppen eller ej, er det ikke noget han skal gå ud i sige hver gang han åbner munden.
                    Hvis min chef sagde at det mål virksomheden har er helt umuligt med de ansatte vi har nu, og ledelsen har været alt for optimistiske, og der skal ske noget før det kan lade sig gøre, havde jeg måske også svært med at motivere mig, når min chef sagde noget.

At han måske har ret med truppen er fint, men sig det internt til Troels, og ikke gennem medierne, hvor spillerne også lytter med.

Comment

Ud fra alt det vi har hørt og fornemmet, både via officielle kilder og ad omveje, er det den rigtige beslutning.
                      Jeg føler ikke holdet har fået forløst sit potentielle under Zorninger og syntes det gik den forkerte vej på banen.
                      Om det var en dum beslutning af ansætte ham i første omgang, når TB kender ham, tjaa? De fleste herinde var ret begejstrede, så det så fornuftigt ud dengang. Men folk kan også ændre sig og tror måske Zorninger har haft mindre tålmodighed nu end dengang de sidste arbejdede sammen.

Så jeg tager ja-hatten på som så mange gange før, og så må vi se tiden an. Glæder mig i det mindste lidt til kampen på mandag i modsætning til de sidste mange kampe under Zorninger, hvor jeg bare blev frustreret over OB

Comment

Jeg er ikke i tvivl om at Zorniger er hård og kontant, og hvis han havde tabt omklædningsrummet er en fyring altid rimelig at overveje selvom man igen igen kan undre sig over timingen. Offentlige skideballer og udstilling af enkelte spillere foran resten af truppen lyder grelt og hvis det har foregået synes jeg det er fint at man afslutter samarbejdet.

dog har jeg også hørt at mange spillere har slået sig på at arbejdsdagene under Zorniger er blevet markant længere og hårdere, og den kritik giver jeg ikke 5 potter pis for. Når det kommer til seriøsitet, professionalisme og at stille krav til hinanden mener jeg stadigvæk at Zorniger har været et frisk og nødvendigt pust til en klub som OB der i mange år har haft en slap og lad “bare minimum” kultur.
                        De (imo) positive vinde som Zorniger trods alt har bragt, frygter jeg i den grad bliver rullet tilbage nu med en træner som TT og den middelmådighed som man kan frygte at en symbiose mellem TT og TB vil bringe.

Comment

Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
                          Jeg må sige at jeg var vild med ansættelsen af az.
                          men syntes faktisk han har skuffet.
                          jeg kan ikke se det Ob hold som skulle jagte rundt på banen og vinde alle nærkampe.
                          han har altså fået 4-6 spillere ind som han har peget på.
                          syntes egentlig ob har strukket sig langt for at få det til at virke…
                          vil mene at stort ser samtlige trænere i superligaen ville kunne få det samme ud af vores trup, som han gjorde.
                          var dog alligevel lidt skuffet da jeg læste nyheden her til morges .
                          men efter jeg har gået og smagt på den gennem dagen.
                          syntes jeg faktisk det begynder at smage bedre.
                          Lige den kan jeg kun følge....

Comment

Med lidt eftertanke, er jeg nået frem til at det er den rigtige beslutning.

Disruption, hvor man lægger pres på folk kan være et wake-up call. Det er meget effektivt til at skabe forandringer og ruske i klubben. Men det er og bliver et værktøj, der skal introduceres på det rigtige tidspunkt og den rigtige måde. Zorniger har det som identitet. Han er dygtig, men ledelsesmæssigt er han altså også en one-trick pony. Han fortsætter med at være en hård hund og kritisere klubben, også længe efter, at det er effektivt, og nu måske slet ikke er konstruktivt. Ethvert forsvar eller tøven, bliver set som undskyldninger. Det er ikke holdbart i længden.

Mit håb er, at TT er hentet ind for at fortsætte stilen. Han er en adaptiv træner, både overall og til hver enkel kamp. Han er altså ikke helt tosset til at drive det videre på en bæredygtig måde. Jeg synes i hvert fald ikke at det skal ligge ham til last at han spillede kedelig bold i Randers. En helt anden klub med helt andre forudsætninger på det tidspunkt. Det var jo ikke fordi randers sprudlede af sydlandsk temperement før hans ankomst.
                            Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Working...
                            X