Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Viborg - OB 24/07/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Men hvem kan ønske en kultur, hvor der helt tomt ævles løs om top-6, mens alle kan se, at det er vrøvl og nonsens og tæt på komisk. En kultur, hvor man bare kan sige ting uden på nogen måder at handle derefter?

AZ står langt mere for en kultur, jeg forbinder med OB i gamle dage. Han siger det, som det er, og som alle kan se, at det er.
    Det er en fair nok holdning at have, jeg prøver egentlig heller ikke at gøre mig til dommer over hvem der har ret og hvem der tager fejl her, jeg er bare forundret over, at man ikke kan finde ud af at sætte sig ned sammen og blive enige om, hvad man melder ud og at man bakker hinanden op i det. Det må da stå på side 1 i håndbogen for ekstern kommunikation.

Zorniger må for min skyld gerne kaste med stole og være totalt utilfreds, når han er i rum med Troels og Niels og de sammen diskuterer de her ting, men når de går ud af rummet, må de da for fanden kunne finde ud af at være enige om noget, både over for medier, men i høj grad også overfor truppen og staben. Den kommunikation der lægges for dagen nu kan da kun føre til mistillid og utryghed internt. Folk sidder allerede nu og spekulerer i, at Zorniger snart kan være væk, hvis vi ikke ser bedring på den ene eller den anden måde. Hvad må truppen ikke tænke?

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

kan være, kan også være en del af spillet.

Han talte jo også om at få spillere ind konstant sidste vindue...og altså han havde jo ret.

Det har han også nu. Truppen er for tynd - der skal kvalitet ind nu.

1. runde ude mod Viborg er nok ikke hvad man kalder en "must-win" kamp, så et snævert nederlag er i sig selv ikke en katastrofe. Men hvis ikke man snart får styrket truppen så ender man med at smide opstarten og det "lette" program væk - og så kan løbet meget hurtigt være kørt igen igen, hvorefter vi atter kan rette blikket mod næste sæson
      Hvad er det for et "spil"? Består klubbens ledelse ikke af voksne mennesker der kan sætte sig sammen og blive enige om en plan og en retning? Eller er man nødt til at sende stikpiller gennem medierne og udvise utilfredshed for at få sin vilje? Det lyder godt nok usundt, hvis det sidste er tilfældet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Det er en fair nok holdning at have, jeg prøver egentlig heller ikke at gøre mig til dommer over hvem der har ret og hvem der tager fejl her, jeg er bare forundret over, at man ikke kan finde ud af at sætte sig ned sammen og blive enige om, hvad man melder ud og at man bakker hinanden op i det. Det må da stå på side 1 i håndbogen for ekstern kommunikation.

Zorniger må for min skyld gerne kaste med stole og være totalt utilfreds, når han er i rum med Troels og Niels og de sammen diskuterer de her ting, men når de går ud af rummet, må de da for fanden kunne finde ud af at være enige om noget, både over for medier, men i høj grad også overfor truppen og staben. Den kommunikation der lægges for dagen nu kan da kun føre til mistillid og utryghed internt. Folk sidder allerede nu og spekulerer i, at Zorniger snart kan være væk, hvis vi ikke ser bedring på den ene eller den anden måde. Hvad må truppen ikke tænke?
        Jeg forstår fuldt ud, hvad du skriver, og det er da også sandt.

Men altså, fuck ekstern kommunikation. Der er intet sket i denne klub i 15 år, og der kommer heller ikke til at ske noget i de næste 15 år, hvis ikke tingene gøres på en radikalt anden måde.

TB siger en masse, og der sker det modsatte.

Lad bare AZ sætte ild til det her gøgl :).

Comment

Sad egentlig med fornemmelsen af, at vi var klart det bedste hold i det meste af kampen. Vi skaber mange gode situationer og reelle chancer. Defensit mangler vi Myhra og 1-2 voksne og vågne forsvarsspillere.

Viborg så godt nok ikke særligt potente ud offensivt. Synes de er farligst, når vi klovner rundt nede bagi.

Det var de små glæders dag i dsg. Adam Sørensen synes jeg gør det godt i dag til trods for total mangel på evne til at afslutte. Keskinen ser også spændende nok ud. Anssi og Falk på midten kommer til at gøre en god forskel.

Niemec og Ganaus oppe foran er alt for passivt. Begge skal spilles som afsluttere, og sandelig ikke samtidigt. I dag prøver Niemec at trække ned og ud på siden, men kan ikke sætte nogen op. Ganaus totalt, totalt fraværende i dag - det var virkelig skidt.

Comment

Kan man godt være mildt opmuntret efter et nederlag? Det var en meget lige, lidt rodet kamp. Viborg fik aldrig deres spil til at køre, og vi var faktisk lige så gode i den del, som de var. Spørgsmålet er så, om Viborg bliver bedre i løbet af sæsonen, og det samme med os. Men vi fik spillet noget fodbold, og det var ok. Største problem var vores manglende skarphed oppe foran - tænker ikke afbrænderne, men mere manglende coolness og løb omkring deres felt. Afslutningerne var decideret dårlige, og det er en bekymring. Men ligesom Viborg sikkert vil sige, at de kan forbedre sig, så må vi også sige, at det burde vi også kunne. Men meget afhænger af de næste fire kampe; der skal vi gerne have nogle points på kontoen; derefter løber vi ind i nogle nærmest uundgåelige nederlag, og så kan det hurtigt blive en tung sæson.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Hvad er det for et "spil"? Består klubbens ledelse ikke af voksne mennesker der kan sætte sig sammen og blive enige om en plan og en retning? Eller er man nødt til at sende stikpiller gennem medierne og udvise utilfredshed for at få sin vilje? Det lyder godt nok usundt, hvis det sidste er tilfældet.
              Noget kunne jo tyde på det ikke er tilfældet.

Eller mon ikke de er enige om mål og retning. Målet er top 6, den del tror jeg også Zorniger køber ind på.

Men hvad der kræves for at indfri de mål, det kunne godt være her det halter.

Ren spekulation men sidder Thorborg stædig og insisterer på at man har et top 6 budget - så derfor skal man også levere til en top 6 placering? Så er der ikke så meget til Troels at "lege" med.

Og hvis vi kun lige sigter efter en 6. plads så skal holdet ikke underpræsterer meget, eller en konkurrent overpræsterer en smule før det hele falder sammen - det har vi jo set de sidste mange år.

Og det kan være det "spil" Zorniger spiller - hvor han forsøger at øge det eksterne pres - fordi han ikke kan trænge igennem internt. Men igen - ren spekulation.

Og sidst men ikke mindst så handler det vel også om allerede at positionerer sig ifht. hvor skylden lander når og hvis han bliver fyret. For det vil være Zorniger der ryger først - men han sørger også for at det er tydeligt for enhver at han ikke er tilfreds - og at pilen peger andre steder hen.

Personligt fatter jeg stadig ikke at man var villig til at hente en, efter OB standarder dyr træner - hvis ikke man også er villig til at give ham det "værktøj" der skal til for at han kan udfører sit arbejde.

Comment

Jeg synes det er lidt voldsomt, at han på bagkant af en spillemæssigt ufmærket kamp skal ud og sende sådan en bredside ud.
                jeg mindes dog kritikken var nogenlunde ligeså krads sidste år, og jeg tror det er italesat både imellem TB, spillertrup mv. Zorniger pakker ikke tingene ind, og langt størstedelen af hans udtalelser er med udgangspunkt i kritikpunkter. Sådan er hans stil bare. Når vi spiller godt, flyver Zorniger jo heller ikke rundt med ros'er offentligt. Her fortæller han oftest bare at spillerne gør deres job.

Bech har jo på sin egen finurlige facon også lagt sig fladt bed og sagt, at der ikke er handlet efter hensigterne so far. Det kan Zorniger selvfølgelig ikke bruge til noget, men det betyder trods alt de er enige at der handlet for dårligt. De har bare markante forskelle i hvordan det kommunikeres.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg har odds 1,5 på at AZ skrider til vinter.

Og det vil være ganske forståeligt.

Pinlig trup.

Vores nye finne er god, og PT var bedre end jeg frygtede (som back), men altså, der mangler gode spillere til alle kæder, og de kommer jo ikke.
                  Helt sikkert. Han blev lovet så meget at han rejste langt væk fra sine børn og kun for ja middelmådighed.
                  Hvis ikke han denne gang får et hold han kan tro på gider han ikke mere.

Comment

Working...
                  X