Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd Viborg - OB 24/07/2026
Collapse
X
-
Ting jeg bed mærke i omkring kampen i går:
- Zorniger siger inden kampen: “Viborg is doing well as a club. They received a new training facility, they are doing good as a club”
Min fortolkning: Viborg er foran OB på parametre uden for banen. Og det understreges ved, at Viborg får et splinternyt træningsområde, mens bane 1 i Ådalen er dumpet igen.
- Zorniger efter kampen om top 6 og transfers: “We will see what squad we have 31st of august. No one says new players have to come on the 29th or 30th of august. I agreed that we want to be top 6 when I came here.”
Fortolkning: Zorniger er blevet stillet et top 6-hold i udsigt. Det har han ikke fået endnu, og han er træt af, at spillerne ikke er kommet endnu.
At planen for sæsonen er blevet ændret end smule understreges af, at han roser spillerne så meget for at spille med alt, hvad de har og de kunne lige knap og nap konkurrere med Viborg - ergo havde han ikke store forventninger til det hold, han kunne mønstre. Og samtidig, havde man jo planlagt med tre halvlege mod Midtjylland inden kampen, men man droppede det fordi man ikke havde spillerne.
Yderligere:
Therkildsen placeret på en uriaspost, men han fejlede også eklatant og virkede påvirket af, at være blevet kastet derind. Håber han finder til ro i en backup for McCoy.
Yttergaard skabte med det samme ro, da han kom ind i forsvaret - og det siger meget om Gomez og Therkildsens præstation derinde.
- Likes 3
Comment
-
Enig.Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlægTing jeg bed mærke i omkring kampen i går:
- Zorniger siger inden kampen: “Viborg is doing well as a club. They received a new training facility, they are doing good as a club”
Min fortolkning: Viborg er foran OB på parametre uden for banen. Og det understreges ved, at Viborg får et splinternyt træningsområde, mens bane 1 i Ådalen er dumpet igen.
- Zorniger efter kampen om top 6 og transfers: “We will see what squad we have 31st of august. No one says new players have to come on the 29th or 30th of august. I agreed that we want to be top 6 when I came here.”
Fortolkning: Zorniger er blevet stillet et top 6-hold i udsigt. Det har han ikke fået endnu, og han er træt af, at spillerne ikke er kommet endnu.
At planen for sæsonen er blevet ændret end smule understreges af, at han roser spillerne så meget for at spille med alt, hvad de har og de kunne lige knap og nap konkurrere med Viborg - ergo havde han ikke store forventninger til det hold, han kunne mønstre. Og samtidig, havde man jo planlagt med tre halvlege mod Midtjylland inden kampen, men man droppede det fordi man ikke havde spillerne.
Yderligere:
Therkildsen placeret på en uriaspost, men han fejlede også eklatant og virkede påvirket af, at være blevet kastet derind. Håber han finder til ro i en backup for McCoy.
Yttergaard skabte med det samme ro, da han kom ind i forsvaret - og det siger meget om Gomez og Therkildsens præstation derinde.
Han understreger også ydermere at truppen er svag, da han får stillet spørgsmålet om det ikke er det samme for de andre hold. Han får også lige givet journalisten tilbage, da Zorniger siger at Viborg vidst ikke høre i kategorien med de andre hold i forhold til udskiftninger i truppen.
- Likes 2
Comment
-
Jeg har også på fornemmelsen at valget om at stille med Therkildsen i centerforsvaret kunne være for, at gøre klart overfor ledelsen, at der ER brug for forstærkninger i forsvaret, og man ikke kan slippe afsted med at bruge McCoy derinde og derved spare pengene. For det virker underligt at han ikke startede med Therkildsen og McCoy byttet rundt, da McCoy har vist sig godt frem i centerforsvaret tidligere, og Therkildsen (så vidt som jeg har forstået?) aldrig har spillet centerforsvarer før.Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlægTing jeg bed mærke i omkring kampen i går:
Yderligere:
- Likes 1
Comment
-
Helt enig! Han kunne dog hurtigt se det ikke gik og fik dem byttet rundt.Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
Jeg har også på fornemmelsen at valget om at stille med Therkildsen i centerforsvaret kunne være for, at gøre klart overfor ledelsen, at der ER brug for forstærkninger i forsvaret, og man ikke kan slippe afsted med at bruge McCoy derinde og derved spare pengene. For det virker underligt at han ikke startede med Therkildsen og McCoy byttet rundt, da McCoy har vist sig godt frem i centerforsvaret tidligere, og Therkildsen (så vidt som jeg har forstået?) aldrig har spillet centerforsvarer før.
Derefter blev Therkildsen også bedre.
- Likes 1
Comment
-
Zorniger skal snart begynde at kigge på de 3 fingre der peger i hans retning, når han selv sigter med langemanden. At han igår imod Viborg starter med Therkildsen i centerforsvaret, når han har både Mccoy og Yttergård tilrådighed, det skriger jo til himlen. Kæmpe trænerfejl, Therkildsen klarer sig fint på backpladsen, og er klart en dygtigere spiller en Mouritzen, som jeg tidligere kom til at sammenligne med. Keskinen wow hvor er han god, begynder han at ramme målet, så bliver han svær at holde på, Gomez klarer sig egentlig også, men de der gambianske hjernedøde tacklinger, de skal ud af hans spil, fint at Bojang er væk så man dog kun har en af slagsen. Pt er OBs bedste stopperpar Mccoy - Yttergård, ingen af dem startede igår derinde, så det skal nok blive bedre. Arp var pissegod igår, men manglede samspillet med Falk. Dem der imo dumper er Adam, Bonde, Nimiec og Ganaus. Og Zorniger. Jeg håber snart Grot er tilbage, ellers skal der yderligere en 9er ind, der skal pres på Nimiec og Ganaus.Last edited by jojo; i går, 10:04.
Comment
-
Det undrede virkelig også mig at man ikke gjorde det fra start. Lignede lidt et statement fra AZ.Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
Jeg har også på fornemmelsen at valget om at stille med Therkildsen i centerforsvaret kunne være for, at gøre klart overfor ledelsen, at der ER brug for forstærkninger i forsvaret, og man ikke kan slippe afsted med at bruge McCoy derinde og derved spare pengene. For det virker underligt at han ikke startede med Therkildsen og McCoy byttet rundt, da McCoy har vist sig godt frem i centerforsvaret tidligere, og Therkildsen (så vidt som jeg har forstået?) aldrig har spillet centerforsvarer før.
Nu skal vi bare have Julius klar så han kan trække lidt inden et sandsynligt salg sidst i Aug. Gomez gjorde det godt igår og selvom han godt kunne have gjort mere ved målet syntes jeg mest den hænger på Bonde som burde have trukket et gult kort.
Falk ind i stedet for Bonde. Anssi ind og tage 20-30 min når Keskinen løber tør for kræfter
- Likes 2
Comment
-
Meget enig i det hele. Keskinen var god og Arp ligeså.Oprindeligt indsendt af jojo Se indlægZorniger skal snart begynde at kigge på de 3 fingre der peger i hans retning, når han selv sigter med langemanden. At han igår imod Viborg starter med Therkildsen i centerforsvaret, når han har både Mccoy og Yttergård tilrådighed, det skriger jo til himlen. Kæmpe trænerfejl, Therkildsen klarer sig fint på backpladsen, og er klart en dygtigere spiller en Mouritzen, som jeg tidligere kom til at sammenligne med. Keskinen wow hvor er han god, begynder han at ramme målet, så bliver han svær at holde på, Gomez klarer sig egentlig også, men de der gambianske hjernedøde tacklinger, de skal ud af hans spil, fint at Bojang er væk så man dog kun har en af slagsen. Pt er OBs bedste stopperpar Mccoy - Yttergård, ingen af dem startede igår derinde, så det skal nok blive bedre. Arp var pissegod igår, men manglede samspillet med Falk. Dem der imo dumper er Adam, Bonde, Nimiec og Ganaus. Og Zorniger.
Dejligt at se det fra vores nye viceanfører og han ligner en der er trukket lidt tilbage i en 8`er rolle for at gøre plads til Keskinen på 10`eren
Jona og Ganuas spiller bare ikke godt sammen. Så de skal nok splittes ad. Enten ved en ny angriber eller at Keskinen ryger på toppen og Anssi tager 10`eren
Comment
-
Jeg kunne netop forestille mig, at Keskinen er tiltænkt en plads på toppen, når alle mand er klar til start.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Meget enig i det hele. Keskinen var god og Arp ligeså.
Dejligt at se det fra vores nye viceanfører og han ligner en der er trukket lidt tilbage i en 8`er rolle for at gøre plads til Keskinen på 10`eren
Jona og Ganuas spiller bare ikke godt sammen. Så de skal nok splittes ad. Enten ved en ny angriber eller at Keskinen ryger på toppen og Anssi tager 10`eren
Comment
-
Jeg tror vi generelt ser mange af de samme ting, man skal ikke "save" Therkildsen over pga en klar trænerfejl. Kunne man forlænge Ascou med 2 år, og Grot tilbage, så synes jeg egentlig ikke det ser så ringe ud :-), men ærgeligt at vi ikke lige fik et point igår, man brænder 4-5 meget store muligheder. Jeg tror også holdet er bedre med Myhra på mål, MH var lidt rusten, Falk er også en klasse over Bonde.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Meget enig i det hele. Keskinen var god og Arp ligeså.
Jona og Ganuas spiller bare ikke godt sammen. Så de skal nok splittes ad. Enten ved en ny angriber eller at Keskinen ryger på toppen og Anssi tager 10`erenLast edited by jojo; i går, 10:18.
- Likes 2
Comment
-
Yttergård har fået en træning og McCoy er tiltænkt højre back. Det er mangel på CF´ere der gør at man startede med Therkildsen centralt igår ... at det så ikke så godt ud og at AZ vælger at bytte på dem er jo ud af nødvendighed ...Oprindeligt indsendt af jojo Se indlægZorniger skal snart begynde at kigge på de 3 fingre der peger i hans retning, når han selv sigter med langemanden. At han igår imod Viborg starter med Therkildsen i centerforsvaret, når han har både Mccoy og Yttergård tilrådighed, det skriger jo til himlen. Kæmpe trænerfejl, Therkildsen klarer sig fint på backpladsen, og er klart en dygtigere spiller en Mouritzen, som jeg tidligere kom til at sammenligne med. Keskinen wow hvor er han god, begynder han at ramme målet, så bliver han svær at holde på, Gomez klarer sig egentlig også, men de der gambianske hjernedøde tacklinger, de skal ud af hans spil, fint at Bojang er væk så man dog kun har en af slagsen. Pt er OBs bedste stopperpar Mccoy - Yttergård, ingen af dem startede igår derinde, så det skal nok blive bedre. Arp var pissegod igår, men manglede samspillet med Falk. Dem der imo dumper er Adam, Bonde, Nimiec og Ganaus. Og Zorniger. Jeg håber snart Grot er tilbage, ellers skal der yderligere en 9er ind, der skal pres på Nimiec og Ganaus."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 1
Comment
-
Enig. Jeg holder fast i, at med de 2-3 rigtige signings, så har vi et top seks hold - når alle mand er klar vel og mærke.Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
Jeg tror vi generelt ser mange af de samme ting, man skal ikke "save" Therkildsen over pga en klar trænerfejl. Kunne man forlænge Ascou med 2 år, og Grot tilbage, så synes jeg egentlig ikke det ser så ringe ud :-), men ærgeligt at vi ikke lige fik et point igår, man brænder 4-5 meget store muligheder. Jeg tror også holdet er bedre med Myhra på mål, MH var lidt rusten, Falk er også en klasse over Bonde.
Og derfor ville det også bare være ekstra ærgerligt, hvis vi ikke formår at få de signings. For jeg synes virkelig den her trup har det bedste potentiale vi har haft i mange år. Det ville være så ærgerligt hvis de potentiale ikke blev udnyttet til fulde
- Likes 5
Comment
-
Jeg synes at Adam gjorde det godt, han manglede blot at lave 1-2 kasser på sine chancerOprindeligt indsendt af jojo Se indlægZorniger skal snart begynde at kigge på de 3 fingre der peger i hans retning, når han selv sigter med langemanden. At han igår imod Viborg starter med Therkildsen i centerforsvaret, når han har både Mccoy og Yttergård tilrådighed, det skriger jo til himlen. Kæmpe trænerfejl, Therkildsen klarer sig fint på backpladsen, og er klart en dygtigere spiller en Mouritzen, som jeg tidligere kom til at sammenligne med. Keskinen wow hvor er han god, begynder han at ramme målet, så bliver han svær at holde på, Gomez klarer sig egentlig også, men de der gambianske hjernedøde tacklinger, de skal ud af hans spil, fint at Bojang er væk så man dog kun har en af slagsen. Pt er OBs bedste stopperpar Mccoy - Yttergård, ingen af dem startede igår derinde, så det skal nok blive bedre. Arp var pissegod igår, men manglede samspillet med Falk. Dem der imo dumper er Adam, Bonde, Nimiec og Ganaus. Og Zorniger. Jeg håber snart Grot er tilbage, ellers skal der yderligere en 9er ind, der skal pres på Nimiec og Ganaus.
- Likes 2
Comment
-
Dagen derpå virker gårsdagens kampforløb som meget forventeligt.
På den positive side kunne vi med lidt medvind og uden større uretfærdighed godt have fået et point på udebane mod et helt okay top 6-hold fra seneste sæson. Og det var vel at mærke med en defensiv, der ift. kvalitet henleder ens tanker på fordums kuriøse cirkusspillere som Skogseid, Diarra, Kryger, Mouritzen, Jørgen, Hallgrimur, Alexander Juel, Ludwig, Skulason osv
Arp var god, Keskinen var rigtig god, og det lover rigtig godt for deres sæson.
Vi er altså ikke langt fra point med et startende midterforsvar bestående af Peter Therkildsen og James Gomez. Med en knusende malplaceret Jakob Bonde på midten. Med en usikker Martin Hansen på kassen. Med en meget usynlig Ganaus. Med en parade af ungdomsspillere, der kommer ind fra bænken med et åbenlyst utilstrækkeligt niveau.
Men det grundlæggende problem er jo så bare, at det er her, vi står. At vi åbner sæsonen med Bonde, Gomez, Therkildsen og Martin Hansen i starteren.
Med en smal og dårlig (og ja, meget skadesramt) trup, der har tabt sæsonpræmieren mod et af de hold, som vi formentlig skal vise os bedre end over 22 runder. Og med en træner, der i hvert fald ikke gyder olie på vandene ift. de frustrationer, der bobler i miljøet omkring klubben. Det bliver jo spændende, når der er uenigheder mellem to folk, der sjældent evner at tage ansvar, når tingene ikke går som ønsket. Det er en sprængfarlig kombination. Jeg frygter, at vi i øjeblikket ser konsekvenserne af, at man har forceret en udvikling, og at klubben måske ikke var gearet til at håndtere en mand som Zorniger, sådan som en del frygtede.
Men ja. Ud fra de objektive parametre, så var gårsdagens udfald ikke chokerende. Men nu er det så op til træner, stab, spillere og ledelse at sørge for, at det ikke bliver en rettesnor for sæsonen. Der er selvfølgelig stadig rig mulighed for, at det kan blive en helt okay sæson, hvis man træffer de rigtige beslutninger. Intet er givet på forhånd. Bolden er jo rund, Superligaen er ringe og alt det der.
- Likes 2
Comment
-
Jeg tror på de kommer - men jo hurtigere jo bedre.Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
Enig. Jeg holder fast i, at med de 2-3 rigtige signings, så har vi et top seks hold - når alle mand er klar vel og mærke.
Og derfor ville det også bare være ekstra ærgerligt, hvis vi ikke formår at få de signings. For jeg synes virkelig den her trup har det bedste potentiale vi har haft i mange år. Det ville være så ærgerligt hvis de potentiale ikke blev udnyttet til fulde
Casen med Maxsø viser måske meget godt at vi går efter kvalitet men skal vente på at de spillere vi vil have ikke får deres 1. eller 2. prioritet, hvis vi reelt vil have spillere der er for gode til OB - så bliver det til sidst i vinduet.
Det kan være at det så er for sent med 6. pladsen men det kan også være at vi så er få fuldendt et hold at vi kan tromle i resten af efteråret ..."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
Comment