Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningen sæson 26/27

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Ingen tvivl om at vi trængte til at få en “ Ruske-Peter” som Zorninger ind. Alt var blevet beige, intetsigende, trist og for omverdenen uinteressant.
    Det skabte hype, opmærksomhed og optimisme.

Er fyringen rigtig , det kan vi blive enige om på det grundlag vi har, udefra de meldinger der er kommet.
    Jeg går ud fra at uoverensstemmelserne har taget fart de sidste par uger, for ellers er timingen helt gal.(1)
    Hvis tilliden blev brudt , så er en fyring rigtig, men er tilliden kun brudt den ene vej ?

Men jeg syntes også det står ubesvaret hen, hvorfor A.Z blev så trodsig og til sidst illoyal(2) i forhold til udmeldinger til pressen?
    Hvad er Zorninger blevet stillet i udsigt ved ansættelsen?(3)
    Hvilket niveau af spillere har han efterspurgt forud for denne sæson, og til hvilke pladser ?(4)

Kunne han eksempelvis have ønsket sig Adam Sørensen udskiftet med en god VB ?
    Det faktum at vi i over et år har ledt efter en CB , uden at lykkedes med det taler lidt til forsvar af A.Z
    .
    Ingen kan være overrasket over at A.Z er åbenmundet, og ikke blot er nikkedukke.
    Han vil ikke fremstå som Komiske Ali og blæse truppens kvalitet op til noget den ikke er. Han vil jo også blive holdt ansvarlig for endnu en ottendeplads , hvis han forud for sæsonen “spiller” med på det af ledelsen opstillede fatamorgana om truppens kvalitet.
    1 jeg hørte fra min kilde allerede i vinters der var store problemer mellem TB og AZ og AZ internt kritiserede TB for ikke at holde det han lovede med hensyn til et slag kraftigt hold. Han fremhævede blandt andet spillere som han var med til at scoute var på et andet niveau end dem TB hentede. Da der i dette vindue blev solgt flere profiler og der stadig ikke blev handlet og dem der blev handlet var ikke generelt på det niveau som AZ forventede at få

2 Der har været flere møder igennem det sidste stykke tid mellem ledelsen og teamet bag AZ og til sidst også direkte mellem AZ og TB, disse møder var ikke positive og der var en lidt ond stemning mellem de 2, AZ følte ikke at han blev taget tilstrækkelig med på råd om spiller indkøb, og havde til sidst utrolig svært ved at skjule sin skuffelse i det offentlige, den har længe været kendt internt.

3 AZ blev hentet på præmissen at OB skulle genopbygges med den nye strategi i mente, OB skulle have et slagkraftigt hold der ville stabilisere sig som en top 6 klub.

4 AZ har især efterspurgt styrkelse af den bagerste kæde, men af spillere på et helt andet niveau end PT. Spillere der havde spillet den type fodbold som AZ står for og som har lidt hård hud, så man ikke blev skræmt af hans ledelsesstil,

Comment

Ingen tvivl om at vi trængte til at få en “ Ruske-Peter” som Zorninger ind. Alt var blevet beige, intetsigende, trist og for omverdenen uinteressant.
      Det skabte hype, opmærksomhed og optimisme.

Er fyringen rigtig , det kan vi blive enige om på det grundlag vi har, udefra de meldinger der er kommet.
      Jeg går ud fra at uoverensstemmelserne har taget fart de sidste par uger, for ellers er timingen helt gal.
      Hvis tilliden blev brudt , så er en fyring rigtig, men er tilliden kun brudt den ene vej ?

Men jeg syntes også det står ubesvaret hen, hvorfor A.Z blev så trodsig og til sidst illoyal i forhold til udmeldinger til pressen?
      Hvad er Zorninger blevet stillet i udsigt ved ansættelsen?
      Hvilket niveau af spillere har han efterspurgt forud for denne sæson, og til hvilke pladser ?
      Kunne han eksempelvis have ønsket sig Adam Sørensen udskiftet med en god VB ?
      Det faktum at vi i over et år har ledt efter en CB , uden at lykkedes med det taler lidt til forsvar af A.Z
      .
      Ingen kan være overrasket over at A.Z er åbenmundet, og ikke blot er nikkedukke.
      Han vil ikke fremstå som Komiske Ali og blæse truppens kvalitet op til noget den ikke er. Han vil jo også blive holdt ansvarlig for endnu en ottendeplads , hvis han forud for sæsonen “spiller” med på det af ledelsen opstillede fatamorgana om truppens kvalitet.
      Jeg er meget interesseret i at høre, hvor grænsen for (i)loyalitet går i Ådalen. Er det f.eks. illoyalt som træner at sige det ikke er muligt at få nok intensitet i træningen, når der trænes på kunst i opstarten efter Jul og det betyder at holdet ikke står så skarpt, som muligt?
      AZ sagde det, andre har sagt det - alle ved det - men ingen gør noget ved det.

Comment

Oprindeligt indsendt af thesheep Se indlæg

1 jeg hørte fra min kilde allerede i vinters der var store problemer mellem TB og AZ og AZ internt kritiserede TB for ikke at holde det han lovede med hensyn til et slag kraftigt hold. Han fremhævede blandt andet spillere som han var med til at scoute var på et andet niveau end dem TB hentede. Da der i dette vindue blev solgt flere profiler og der stadig ikke blev handlet og dem der blev handlet var ikke generelt på det niveau som AZ forventede at få

2 Der har været flere møder igennem det sidste stykke tid mellem ledelsen og teamet bag AZ og til sidst også direkte mellem AZ og TB, disse møder var ikke positive og der var en lidt ond stemning mellem de 2, AZ følte ikke at han blev taget tilstrækkelig med på råd om spiller indkøb, og havde til sidst utrolig svært ved at skjule sin skuffelse i det offentlige, den har længe været kendt internt.

3 AZ blev hentet på præmissen at OB skulle genopbygges med den nye strategi i mente, OB skulle have et slagkraftigt hold der ville stabilisere sig som en top 6 klub.

4 AZ har især efterspurgt styrkelse af den bagerste kæde, men af spillere på et helt andet niveau end PT. Spillere der havde spillet den type fodbold som AZ står for og som har lidt hård hud, så man ikke blev skræmt af hans ledelsesstil,
        Det er jo heller ikke nemt for Troels at hente spillere til en klub, som har en selvforståelse, der ikke har fulgt med tiden. Det ligner der er en stor forskel på hvor ledelsen ser OB i hierakiet, og hvor omverdenen ser os.
        Når man så samtidig kun får småpenge med når man vil handle, så er det ekstra svært.
        Last edited by Magge; i dag, 14:29.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg er meget interesseret i at høre, hvor grænsen for (i)loyalitet går i Ådalen. Er det f.eks. illoyalt som træner at sige det ikke er muligt at få nok intensitet i træningen, når der trænes på kunst i opstarten efter Jul og det betyder at holdet ikke står så skarpt, som muligt?
          AZ sagde det, andre har sagt det - alle ved det - men ingen gør noget ved det.
          Det kunne være fedt hvis TB blev spurgt ind til det, samt hvilke løfter der blev givet til AZ ved ansættelsen.

Har AZ på møderne med Troels påtalt sin utilfredshed, hvor mange gange, og hvad har resultaterne været af det ?

Har Troels leveret og overholdt hans part af aftalen, og dermed været loyal overfor AZ, så det kun er den ene vej tilliden er blevet brudt ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

Comment

TB bliver i det hele taget behandlet vældigt forsigtigt af de danske medier. En del skyldes nok manglende interesse for OB, men jeg undrer mig godt nok over, hvorfor han ikke meget direkte bliver spurgt ind til, hvad fanden i helvede han regnede med, da han ansætte AZ?

Og hvad var planen med at ansætte en one trick pony uden at give ham noget at arbejde med?

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
              TB bliver i det hele taget behandlet vældigt forsigtigt af de danske medier. En del skyldes nok manglende interesse for OB, men jeg undrer mig godt nok over, hvorfor han ikke meget direkte bliver spurgt ind til, hvad fanden i helvede han regnede med, da han ansætte AZ?

Og hvad var planen med at ansætte en one trick pony uden at give ham noget at arbejde med?
              Det her er nok mediernes mest kritiske tilgang til TB...

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...eraene-citater

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det her er nok mediernes mest kritiske tilgang til TB...

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...eraene-citater
                Se ud uden disciplin, der er han sgu konge.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Har du nogensinde overvejet hvorfor medierne ikke stiller kritiske spørgsmål til TB?

Har du set de ganske få gange en journalist stiller et bare lille spørgsmålstegn ved noget TB beslutter?

Hvis du har kender du svaret.

Comment

Det kunne være fedt hvis TB blev spurgt ind til det, samt hvilke løfter der blev givet til AZ ved ansættelsen.

Har AZ på møderne med Troels påtalt sin utilfredshed, hvor mange gange, og hvad har resultaterne været af det ?

Har Troels leveret og overholdt hans part af aftalen, og dermed været loyal overfor AZ, så det kun er den ene vej tilliden er blevet brudt ?
                    Dette har man været enige om …

OB har allerede sagt farvel til flere rutinerede profiler, og cheftræneren lægger ikke skjul på, at der skal nye kræfter ind.

– Vi har identificeret vores svagheder, og derfor har vi brug for udvikling i truppen. Vi skal udvikle holdet ved at tilføre spillere på de områder.

Han fortæller, at ønskelisten til sommerens transfervindue er udarbejdet i fællesskab mellem den sportslige ledelse og trænerstaben.

Vi har lavet ønskelisten sammen.

Selvom Alexander Zorniger naturligvis gerne så nye spillere på træningsbanen hurtigst muligt, er kvalitet vigtigere end hastighed.

Alle trænere vil gerne have nye spillere så hurtigt som muligt, men alle trænere vil også gerne ende med de rigtige spillere.

– Vi har kun få skud i bøssen, og de skud skal ramme rigtig
                    t.

https://www.tv2fyn.dk/odense/zornige...utninger-4db69

Man har jo været enige om hvad der skulle hentes og forståelse for at det ikke kan gå hurtigt men om TB så ikke har kunnet levere eller der ikke er leveret hurtigt nok ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

OB har allerede sagt farvel til flere rutinerede profiler, og cheftræneren lægger ikke skjul på, at der skal nye kræfter ind.

– Vi har identificeret vores svagheder, og derfor har vi brug for udvikling i truppen. Vi skal udvikle holdet ved at tilføre spillere på de områder.

Han fortæller, at ønskelisten til sommerens transfervindue er udarbejdet i fællesskab mellem den sportslige ledelse og trænerstaben.

Selvom Alexander Zorniger naturligvis gerne så nye spillere på træningsbanen hurtigst muligt, er kvalitet vigtigere end hastighed.

Alle trænere vil gerne have nye spillere så hurtigt som muligt, men alle trænere vil også gerne ende med de rigtige spillere.

t.

Man har jo været enige om hvad der skulle hentes og forståelse for at det ikke kan gå hurtigt men om TB så ikke har kunnet levere eller der ikke er leveret hurtigt nok ..
                      Vi vil bevæge os ud den den gamle dyst indenfor gætværk, hvis vi konkluderer noget ud fra de udtalelser.

Hvori bestod enigheden , var det på positioner , antal og niveau?
                      Var der konkrete navne på listen?
                      Hvor mange flueben er der sat på den liste, og hvor mange er lige oppe over?
                      Var der enighed om at det gerne måtte tage et år at finde en CB ?
                      Var der enighed om at sælge ud, straks vinduet åbnede , uden at have indkomne transfers på plads ?

Har rekrutterings teamet med Nagel i spidsen været i stand til at udpege/finde de rette spillere ?
                      Last edited by Magge; i dag, 15:51.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

t.

og alligevel udtaler Zorniger jo efter sæsonen at han forventer der står nye spillere klar dag 1.

det kan sagtens være man har været enige, om ønsker og at det ville tage noget tid. Men med et vindue der åbner 15 juni og en måned senere er man ikke i nærheden af at have styrket sig...jeg kan sgu godt forstå vores forhenværende træner blev frustreret. Og så er det da vidst ikke første gang man hører det om OB - at der bliver lovet noget som der så ikke leveres på.

Comment

Det er jo heller ikke nemt for Troels at hente spillere til en klub, som har en selvforståelse, der ikke har fulgt med tiden. Det ligner der er en stor forskel på hvor ledelsen ser OB i hierakiet, og hvor omverdenen ser os.
                          Når man så samtidig kun får småpenge med når man vil handle, så er det ekstra svært.

Nej men den må Troels jo tage med sin leder, så hvis han har fået fyldt ørene med tomme løfter da han blev ansat må han jo vælge hvordan han vil håndtere det….vi er jo ude i spekulationer her, så det er med en del “hvisser” her referere jeg til de måske uopfyldte løfter mellem Troels/Niels og A-Z…..og så har der jo tidligere været røster fremme (på stående fod husker jeg dog kun Tverskov) som fortalte om at der var blevet givet løfter, som man så efterfølgende alligevel ikke formåede at opfylde
                          Måske kommer AZ på et tidspunkt lidt for sin version

Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                          2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

og alligevel udtaler Zorniger jo efter sæsonen at han forventer der står nye spillere klar dag 1.

det kan sagtens være man har været enige, om ønsker og at det ville tage noget tid. Men med et vindue der åbner 15 juni og en måned senere er man ikke i nærheden af at have styrket sig...jeg kan sgu godt forstå vores forhenværende træner blev frustreret. Og så er det da vidst ikke første gang man hører det om OB - at der bliver lovet noget som der så ikke leveres på.
                            Hele snakken om at det er et svært vindue pga af VM køber jeg sådan set 100%, men vi har jo ikke været uden muligheder for at komme omkring det.
                            Vi kunne have arbejdet med forlængelser eller købt i vintervinduet når nu det er en kendt problemstilling.
                            Vi kunne have sagt nej til salg indtil vi var klar med erstatninger.

Edit: Men med det sagt kan jeg også godt forstå at Zorniger må påvirke direkte i Troels ører fremfor at udstille hans frustrationer i offentligheden. Det er også at være professionel
                            Last edited by laffe; i dag, 16:09.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Hele snakken om at det er et svært vindue pga af VM køber jeg sådan set 100%, men vi har jo ikke været uden muligheder for at komme omkring det.
                              Vi kunne have arbejdet med forlængelser eller købt i vintervinduet når nu det er en kendt problemstilling.
                              Vi kunne have sagt nej til salg indtil vi var klar med erstatninger.

Edit: Men med det sagt kan jeg også godt forstå at Zorniger må påvirke direkte i Troels ører fremfor at udstille hans frustrationer i offentligheden. Det er også at være professionel
                              mon ikke også han har gjort det ved hver given lejlighed. Tænker da utilfredsheden er blevet luftet internt.

Og til sidst er det vel bare blevet for meget for ham, føle der intet sker - så kommer det ud i det åbne når han får stukket en mikrofon i hånden. Det vil da være mit bud.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

mon ikke også han har gjort det ved hver given lejlighed. Tænker da utilfredsheden er blevet luftet internt.

Og til sidst er det vel bare blevet for meget for ham, føle der intet sker - så kommer det ud i det åbne når han får stukket en mikrofon i hånden. Det vil da være mit bud.
                                Men det er vel heller ikke top international træner opførsel

Comment

Working...
                                X