Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Bliver ikke meget mere old school end Ralf P. Forhåbentligt for man også snart tilført nogle lidt yngre og visionært tænkende kræfter til setuppet, så det ikke ender som Jurassic Park.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Bliver ikke meget mere old school end Ralf P. Forhåbentligt for man også snart tilført nogle lidt yngre og visionært tænkende kræfter til setuppet, så det ikke ender som Jurassic Park.
      Det der synes jeg ærligt bare er noget pjat.
      Ralf P har været assistent under fremadstormende unge trænere, været transitionstræner i Randers
      Og så er det kun et år siden, at han tog UEFA Pro uddannelsen

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Det der synes jeg ærligt bare er noget pjat.
        Ralf P har været assistent under fremadstormende unge trænere, været transitionstræner i Randers
        Og så er det kun et år siden, at han tog UEFA Pro uddannelsen
        Nej, det er bare virkeligheden. Ralf P er en old school træner og fodboldmand uanset om du vil det eller ej. Og det er der i sig selv ikke noget galt med, men når OB er en klub som man med rette kan beskylde for at være lidt hensunken og for at ikke at have udviklet sig nok i de sidste mange år, hvor andre klubber har været mere nytænkende og har passeret OB på den konto, så er der da noget lidt paradoksalt i, at man har ligaens ældste sportslige setup, hovedsageligt bestående af folk som i hvert fald er mere Old School end New School, i en tid hvor trenden går i den anden retning.
        Last edited by Sheed; i dag, 10:53.

Comment

Nej, det er bare virkeligheden. Ralf P er en old school træner og fodboldmand uanset om du vil det eller ej. Og det er der i sig selv ikke noget galt med, men når OB er en klub som man med rette kan beskylde for at være lidt hensunken og for at ikke at have udviklet sig nok i de sidste mange år, hvor andre klubber har været mere nytænkende og har passeret OB på den konto, så er der da noget lidt paradoksalt i, at man har ligaens ældste sportslige setup, hovedsageligt bestående af folk som i hvert fald er mere Old School end New School, i en tid hvor trenden går i den anden retning.
          Nu er både TT og Ralf omkring 50 år gamle, det føler jeg ikke nødvendigvis er decideret Old School?
          Ja Ralf P var en no nonsense fodboldspiller, men det behøver jo nødvendigvis ikke at kendetegne ham som træner.
          Men med en relativt fornylig bestået Pro licens, og arbejde under Jakob Nielsen og Nicolai Lund, så kommer han vel også med en del ny viden og indspark?

Men det lyder til du kender ham indgående, så kan du måske oplyse mig?

Comment

Ej stop dog
            Jeg er især glad for at han skal have fokus på forsvaret.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Nu er både TT og Ralf omkring 50 år gamle, det føler jeg ikke nødvendigvis er decideret Old School?
              Ja Ralf P var en no nonsense fodboldspiller, men det behøver jo nødvendigvis ikke at kendetegne ham som træner.
              Men med en relativt fornylig bestået Pro licens, og arbejde under Jakob Nielsen og Nicolai Lund, så kommer han vel også med en del ny viden og indspark?

Men det lyder til du kender ham indgående, så kan du måske oplyse mig?
              Så tager du bare fejl. TT står for en old school form for fodbold og metoder, det er ingen hemmelighed på tværs af de steder han har været, han har været cheftræner i 7 forskellige danske Superliga og divisionsklubber og han er samtidigt Superligaens ældste cheftræner, så sammenlignet med hvad alle andre Superligahold gør, så er det åbenlyst ikke den mest nytænkende og nyskabende opfindelse. Og det er der igen ikke i sig selv noget problem i, det er bare noget andet end hvad trenden er lige nu.

Når man så samtidigt har et sportsligt setup omkring ham som også består af folk der har været i dansk fodbold i mange år og som er blevet set an af masse forskellige klubber, så kan jeg da godt spørge mig selv lidt om, hvor udviklingen og de nye ideer skal komme fra? Hvad er det der gør, at folk som Troels Bech, Enrico, Thomas Christensen, Nagel, Tonny, Thomasberg osv. pludselig vågner op en morgen og er ramt af en ny inspiration der skal drive klubben fremad og skabe noget som alle andre ikke også bare gør? Det er en flok mænd +50 som har været i fodbold i mange år og helt sikkert har noget kompetencer, men jo heller ikke har papirer på at kreere noget nyskabende. Hvor skal den inspiration og det mere moderne syn på tingene komme fra?

I forhold til Ralf, ja så er han som jeg har hørt det fra Viborg en mere old school træner, som passede fint ind i dynamikken i en periode, hvor man havde en ung og uerfaren cheftræner i først Poulsen og siden Lund, og 2 assistenttrænere der begge var i 20erne og ikke havde en fodboldkarriere bag sig, her havde Ralf en helt anden profil som en mand med mere autoritet på træningsbanen, hvor de andre var dygtigere på taktik og analyse. Man valgte så i vinter, at man ikke synes Ralf var den profil man længere havde brug for som assistent, da man havde fået Martin Thomsen ind der tidligere var cheftræner i Hobro, og har lignende spillererfaring som Ralf, så man ville hellere have en yngre og mere moderne trænertype som assistent, så Ralf blev tilbudt transitionstræner-rollen og en lønnedgang, og det sagde han nej tak til.
              Last edited by Sheed; i dag, 11:39.

Comment

Working...
              X