Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg

Hvad mener du, som i øjeblikket virker og hvad er måleinstrumentet? Resultaterne, spillet.. lad mig endeligt høre.

.. at det er en gammel traver, at OBs ejer ikke bruger de penge der skal til for bokse i den vægtklasse, han gerne vil, gør det vel ikke mindre forkert, blot fordi det er påpeget mange gange? Man kunne vel fristes til at tro, vi mandagstrænere, netop har ret i vores antagelse da dette er sagt og skrevet af adskillige gange over årene, og at status stadig er quo - og så lige med en nedrykning oven i …

Det helt store problem, er, at bruger man de samme penge år efter år, og de andre bruge flere, så er det vel ikke top 6 man bruger penge efter mere, men at klare sig fri af nedrykning eller hvad?

Hvis der er ambitionsmålet, så meld det ud istedet for det andet?

Som Bo Henriksen, lige har udtalt. OB er ikke bedst til noget, men dårligst til alt.

Endnu en, som deler bekymringen, mens du maner til ro.
    Fint, hvis du lever med det, men det gør jeg så ikke, og der er vist flere som mig, som ser sygdommen.

… men hvis nu OB havde en klar strategi, fx en spillestil man praktiserede år efter år, man rekruterede spillere, stab osv efter det, så var det jo et tydeligt konkurrence parametre.

Det gør man ikke…

​​​​​​… eller at man ville lave en Nordsjælland light og satse på akademiet suppleret med noget afrikansk guld i form af er samarbejde…

Det gør man ikke, den chance tog AGF, efter vi sagde nej.

… faciliteter. Man vil tilbyde spillerne de bedste faciliteter, for at kunne udvikle sig bedst muligt, i udenlandskarriere efter nogle succesfulde år i Odense…

… gør man heller ikke..

Økonomi så, - man ville kunne tiltrække nogle bedre spillere end vores nærmeste konkurrenter, for at kunne jorde dem 1:1 på kampdagen…

… gør man heller ikke..

Mim pointe er, hvis ikke man vil investere sig ren økonomisk til resultater, så er man saftsuseme nødt til at finde en anden identitet/strategi, og en anden hylde at hænge hatten på, og så øve sig i, at blive bedst til det.

.. og på det punkt, har vi stået stille som et tysk træ i Harzen, i over 15 år, fordi vi ikke har en sportslig visionær ejer, da han ikke har for fem flade forstand på fodbold og ikke mindst, den udvikling den er i.

Hvordan vandt AGF mesterskabet i dine øjne? Eller Leverkusen i Tyskland for nogle år tilbage.

Hvordan bliver Viborg ved med at præstere, med angiveligt, et langt lavere budget i vores, for ikke at nævne vores modstander i dag.

Der skriger til himlen så amatør agtigt vores klub er drevet og den eneste, en eneste konstant i den ligning, er vores ejer.. alle andre har prøvet, og blevet fyret i forsøget. Er de så dem der er noget galt med, eller..

.. og ja, jeg er 100% sikker på, at OB kommer til at kæmpe med Lyngby, SønderjyskE og Lyngby om at rykke ned.

Hvad bygger jeg det på? Ja, fordi de kampe hvor vi har mødt dem, har jeg set fuldstændige jævnbyrdige kampe, endda med overvægt til de andre hold i spil og chancer.

vi er ikke bedre og derfor er vi i fare for at rykke ned, helt simpelt.
    Desværre har du ret

Comment

Hvad mener du, som i øjeblikket virker og hvad er måleinstrumentet? Resultaterne, spillet.. lad mig endeligt høre.

.. at det er en gammel traver, at OBs ejer ikke bruger de penge der skal til for bokse i den vægtklasse, han gerne vil, gør det vel ikke mindre forkert, blot fordi det er påpeget mange gange? Man kunne vel fristes til at tro, vi mandagstrænere, netop har ret i vores antagelse da dette er sagt og skrevet af adskillige gange over årene, og at status stadig er quo - og så lige med en nedrykning oven i …

Det helt store problem, er, at bruger man de samme penge år efter år, og de andre bruge flere, så er det vel ikke top 6 man bruger penge efter mere, men at klare sig fri af nedrykning eller hvad?

Som Bo Henriksen, lige har udtalt. OB er ikke bedst til noget, men dårligst til alt.

Fint, hvis du lever med det, men det gør jeg så ikke, og der er vist flere som mig, som ser sygdommen.

… men hvis nu OB havde en klar strategi, fx en spillestil man praktiserede år efter år, man rekruterede spillere, stab osv efter det, så var det jo et tydeligt konkurrence parametre.

Det gør man ikke…

​​​​​​… eller at man ville lave en Nordsjælland light og satse på akademiet suppleret med noget afrikansk guld i form af er samarbejde…

… faciliteter. Man vil tilbyde spillerne de bedste faciliteter, for at kunne udvikle sig bedst muligt, i udenlandskarriere efter nogle succesfulde år i Odense…

… gør man heller ikke..

Økonomi så, - man ville kunne tiltrække nogle bedre spillere end vores nærmeste konkurrenter, for at kunne jorde dem 1:1 på kampdagen…

… gør man heller ikke..

Mim pointe er, hvis ikke man vil investere sig ren økonomisk til resultater, så er man saftsuseme nødt til at finde en anden identitet/strategi, og en anden hylde at hænge hatten på, og så øve sig i, at blive bedst til det.

.. og på det punkt, har vi stået stille som et tysk træ i Harzen, i over 15 år, fordi vi ikke har en sportslig visionær ejer, da han ikke har for fem flade forstand på fodbold og ikke mindst, den udvikling den er i.

Hvordan vandt AGF mesterskabet i dine øjne? Eller Leverkusen i Tyskland for nogle år tilbage.

Hvordan bliver Viborg ved med at præstere, med angiveligt, et langt lavere budget i vores, for ikke at nævne vores modstander i dag.

Der skriger til himlen så amatør agtigt vores klub er drevet og den eneste, en eneste konstant i den ligning, er vores ejer.. alle andre har prøvet, og blevet fyret i forsøget. Er de så dem der er noget galt med, eller..

.. og ja, jeg er 100% sikker på, at OB kommer til at kæmpe med Lyngby, SønderjyskE og Lyngby om at rykke ned.

Hvad bygger jeg det på? Ja, fordi de kampe hvor vi har mødt dem, har jeg set fuldstændige jævnbyrdige kampe, endda med overvægt til de andre hold i spil og chancer.

Du har helt og holdent ret

Comment

Det gør man ikke…

… gør man heller ikke..

… gør man heller ikke..

"Som Bo Henriksen, lige har udtalt. OB er ikke bedst til noget, men dårligst til alt."

men dårligst til alt. >> Den må stå for din regning, det er ikke rigtigt

Har skrevet en masse i forum, det er for meget at lave et resumé her og nu

Men udgangspunktet var hvad du kommer med, en masse drama, alt er forkert og en konklusion om at ejeren må udskiftes og en konklusion om at OB er så godt som rykket ned - held og lykke med det

Comment

Dagens resultater viser vel bare det vi har vidst hele tiden. Superligaen er så tæt, at top 6 først afgøres i 22. spillerunde. Vi er ikke sat endnu, så dommedag er udskudt lidt.

Comment

Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
            Dagens resultater viser vel bare det vi har vidst hele tiden. Superligaen er så tæt, at top 6 først afgøres i 22. spillerunde. Vi er ikke sat endnu, så dommedag er udskudt lidt.
            OBs fans, inkl. mig selv, er sgu fede
            Den ene uge med nederlag er alt håbløst og rent ragnarok.
            næste uge, efter en sejr så kan alt nås.

Enten himmel eller helvede.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

ja syntes måske også han er lige en kende for positiv.

Fint resultat i dag, en præstation der trods alt peger fremad.

Men man er også bagud, kigger ind i et virkeligt svært program.

Jeg skal lige se lidt mere fra OB side af før jeg hopper med på den vogn.

AGF har haft en forfærdelig start - deres to næste kampe; Horsens og Sønderjyske. Kommer de i gang kan de sagtens være gået forbi os på to runder, på trods af en elendig start.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

ja syntes måske også han er lige en kende for positiv.

Fint resultat i dag, en præstation der trods alt peger fremad.

Men man er også bagud, kigger ind i et virkeligt svært program.

Jeg skal lige se lidt mere fra OB side af før jeg hopper med på den vogn.

AGF har haft en forfærdelig start - deres to næste kampe; Horsens og Sønderjyske. Kommer de i gang kan de sagtens være gået forbi os på to runder, på trods af en elendig start.
                Mon ikke AGF lige pludselig kommer buldrende. De skal nok bare lige ha hul på bylden.

Men det er da fedt de kager rundt i bunden uden sejr i de første 8 runder.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

Jeg har nu haft den holdning hele tiden. Vi kunne jo sagtens have haft flere point (og færre). Det understreger bare min påstand, nemlig at det bliver tæt

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Mon ikke AGF lige pludselig kommer buldrende. De skal nok bare lige ha hul på bylden.

Men det er da fedt de kager rundt i bunden uden sejr i de første 8 runder.
                    altså det forventer man jo lidt...jeg kan stadig ikke helt komme mig over hvor meget bedre de var end OB, og så har de stadig ikke vundet en kamp - det er sgu vildt.

Og efter landsholdspausen så skal de vel igang igen med europæisk program, det har de åbenbart ikke kunnet håndterer hidtil. Men vil da være en kæmpe overraskelse hvis de ikke går i top 6.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså det forventer man jo lidt...jeg kan stadig ikke helt komme mig over hvor meget bedre de var end OB, og så har de stadig ikke vundet en kamp - det er sgu vildt.

Og efter landsholdspausen så skal de vel igang igen med europæisk program, det har de åbenbart ikke kunnet håndterer hidtil. Men vil da være en kæmpe overraskelse hvis de ikke går i top 6.
                      Hvilket principielt betyder at der er en plads mere i top6 til de der virkelig rækker ud efter den ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
                        Superligaen er supertæt, og intet er afgjort endnu.

Det er dog klart, at vores top-6 chancer havde lidt et alvorligt knæk i dag, hvis OB havde tabt. Nu møder vi Midtjylland inden en tre ugers landskampspause, og jeg ville meget gerne se os spille godt, dække af og skabe chancer mod et hold, der på papiret er bedre end os. Vi skal også helst have nogle uventede point i de næste par kampe mod FCM, BIF & FCN, hvis vi skal indhente lidt af det "tabte" igen, og for alvor gøre os til i top-6.

Håbet er, at holdet er ved at finde deres fødder og få styr på aftaler og en afklaret spillestil. Så ja, håbet lever stadig, men den boblende top-6 optimisme er stadig lidt vingeskudt efter en hård sæsonstart.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Superligaen er supertæt, og intet er afgjort endnu.

Det er dog klart, at vores top-6 chancer havde lidt et alvorligt knæk i dag, hvis OB havde tabt. Nu møder vi Midtjylland inden en tre ugers landskampspause, og jeg ville meget gerne se os spille godt, dække af og skabe chancer mod et hold, der på papiret er bedre end os. Vi skal også helst have nogle uventede point i de næste par kampe mod FCM, BIF & FCN, hvis vi skal indhente lidt af det "tabte" igen, og for alvor gøre os til i top-6.

Håbet er, at holdet er ved at finde deres fødder og få styr på aftaler og en afklaret spillestil. Så ja, håbet lever stadig, men den boblende top-6 optimisme er stadig lidt vingeskudt efter en hård sæsonstart.
                          Det var helt ekstremt vigtigt med sejren i Randers især fordi vi får lidt luft i bunden og holder flere hold tæt på os pointmæssigt. Holdet viser at når der bliver løbet og kæmpet for hinanden, så har modstanderne hele tiden noget at forholde sig til.
                          Juul-Sandberg er hele tiden i bevægelse og udfylder sin plads på midtbanen imponerende stærkt med god teknik og overblik. Krølle kommer med energi og fart på venstre back og vores 3 forreste: Keskinen, Ganaus og Gammelgaard kan alle true med både fart og skarpe indlæg. Suhonen har stadig plads til forbedring, men han bygger stille og roligt på med kampminutter.

Spændende hvad vi kan i den næste kamp mod et stærkt FCM mandskab og efter den kamp kommer så den lange landskampspause, hvor Thomasberg får noget tid til at arbejde med truppen og de detaljer som han ikke fik en sæsonoptakt til pga. omstændighederne ved hans pludselige ansættelse.

Personligt kigger jeg ikke specielt meget på top 6, men ønsker i første omgang bare at vores spil begynder at fungere både offensivt og defensivt og så er det ekstremt vigtig at vi får skrabet points sammen, så vi kan få så meget afstand til nedrykningsstregen som muligt. AGF skal nok komme i gang og alle de andre hold omkring os ser jeg som meget jævnbyrdige.

Jeg håber vi giver Thomasberg tid og ro til at arbejde med den trup vi har og bygge videre og udvikle på det vi har.

Klubmæssigt så savner jeg visioner og ambitioner især omkring fodboldklubbens økonomi og træningsfaciliteter.

Comment

M.h.t. Gammelgaard, så har jeg ikke set noget der berettiger ham til at spille i OB. Han ser tung ud, og bringer ikke meget.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                              M.h.t. Gammelgaard, så har jeg ikke set noget der berettiger ham til at spille i OB. Han ser tung ud, og bringer ikke meget.
                              Han var meget hypet, men har desværre ikke vist mig noget, som berettiger den og prisen... men vælger at give ham året ud inden en "endelig" dom

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Spændende hvad vi kan i den næste kamp mod et stærkt FCM mandskab og efter den kamp kommer så den lange landskampspause, hvor Thomasberg får noget tid til at arbejde med truppen og de detaljer som han ikke fik en sæsonoptakt til pga. omstændighederne ved hans pludselige ansættelse.
                                Jeg har egentlig selv delt den tanke, men ved vi faktisk at det er prioriteret?
                                Kan vi risikere at store dele af truppen er fraværende, hjemme på ferie eller lignende i perioden - har vi fået noget indblik i dette?

Comment

Working...
                                X