Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jeg aner det ikke - vi må se hvad der sker.

Jeg tror dog ikke det får den store betydning ifht OBs "ambitioner" - det løb er kørt for denne sæson. OB har ikke selv gjort nok, så om de bliver overhalet af en klub mere eller mindre...

Men kan selvf. gøre at kampen om 7. pladsen bliver noget mere vanskelig.
    Ja, lad os se, hvad der sker.

Mit umiddelbare GÆT er, at de får tilført +100 millioner og allokerer 20 millioner af dem til et øget spillerbudget.

RFC er værdisat til små 200 millioner, så en kommende marioritetsejer skal vel op med et trecifret beløb.

Da Heartland første gang investerede i FCM betalte de 125 millioner for 25% (for en værdisættelse på 500 millioner). Dog blev de penge brugt på deres nye træningsanlæg og VIP-loungen på stadion, ikke selve driften.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Ja, lad os se, hvad der sker.

Mit umiddelbare GÆT er, at de får tilført +100 millioner og allokerer 20 millioner af dem til et øget spillerbudget.

RFC er værdisat til små 200 millioner, så en kommende marioritetsejer skal vel op med et trecifret beløb.

Da Heartland første gang investerede i FCM betalte de 125 millioner for 25% (for en værdisættelse på 500 millioner). Dog blev de penge brugt på deres nye træningsanlæg og VIP-loungen på stadion, ikke selve driften.
      altså tænker fint OB kunne bruge 20 mill. mere - men det er jo ikke penge der gør de løber fra OB her og nu...ikke engang nok til en Max Ejdum

Comment

altså tænker fint OB kunne bruge 20 mill. mere - men det er jo ikke penge der gør de løber fra OB her og nu...ikke engang nok til en Max Ejdum
        Tror vi taler forbi hinanden... jeg mener lønninger/personale omkostninger, ikke transferbudget.

Comment

Tror vi taler forbi hinanden... jeg mener lønninger/personale omkostninger, ikke transferbudget.
          ja ok - vi får se hvad det bliver til.

Comment

syntes der var flere positive elementer før vi gik på sommerferie; det kørte bestemt ikke som ønsket under Zorniger - men jeg havde en klar forventning om at der skulle investeres mere i truppen, så den passede bedre til det man forsøgte at opnå rent udtryksmæssigt.

Men nu her, hele ansættelsen af Zorniger, det sidste år, fyringen efter én runde - det er satme noget rod og oven i det så havde man ikke styr på hvad det koster at hente spillere ind. Syntes godt nok det giver den sportslige ledelse nogle hak i tuden.
            100% enig!

Var optimistisk i sommerpausen. Det fik hurtigt en ende efter 1 kamp.

TT er kommet på sit livs opgave i OB. Nu må vi se hvad han er lavet af.

Comment

AGF
              FCK
              FCM
              FCN
              Alle i Conference gruppespil. Det må koste kræfter så ny mulighed for OB til at hente point mod dem i efteråret.

Mon det snart bliver vores tur?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                AGF
                FCK
                FCM
                FCN
                Alle i Conference gruppespil. Det må koste kræfter så ny mulighed for OB til at hente point mod dem i efteråret.

Mon det snart bliver vores tur?
                De har også alle i gennemsnit scoret 50 millioner for at komme videre... og tror desværre ikke at det kommer til at kaste mange points af til os ! Se bare på FCMs bænk i dag

Comment

De har også alle i gennemsnit scoret 50 millioner for at komme videre... og tror desværre ikke at det kommer til at kaste mange points af til os ! Se bare på FCMs bænk i dag
                  Bare vent og se når Troels er færdig med at handle

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Skal de nu ikke lige overtage klubben, inden vi reelt prædiker om muligheden for, at løbet er kørt for OB?
                    Læs mit indlæg! Jeg tager to forbehold. Hvis de er opfyldt kan det blive pænt presset at være NT. Eller er du uenig i det?

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Læs mit indlæg! Jeg tager to forbehold. Hvis de er opfyldt kan det blive pænt presset at være NT. Eller er du uenig i det?
                      Det ville være fint, hvis du også læste mit indlæg. Jeg forholder mig jo ikke til, om jeg er enig eller uenig i virkningen efter de to forbehold, der stilles op. Det ender med at blive for hypotetisk at svare på.

Mit spørgsmål går mere på, hvorfor der er denne evindelige vinkel på dårligdomme i OB og for OB - endda med en række forbehold. Man kunne jo også have valgt at fokusere på, at udenlandske ejere i danske fodboldklubber i høj grad har været forbundet med dårlige resultater. Esbjerg, Vendsyssel og AaB er gode eksempler på det.

Comment

Så kom Randers på Japanske hænder. Spændende hvad de bringer til bordet.
                        Mon vi ser et par japanere på holdet i fremtiden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Det ville være fint, hvis du også læste mit indlæg. Jeg forholder mig jo ikke til, om jeg er enig eller uenig i virkningen efter de to forbehold, der stilles op. Det ender med at blive for hypotetisk at svare på.

Mit spørgsmål går mere på, hvorfor der er denne evindelige vinkel på dårligdomme i OB og for OB - endda med en række forbehold. Man kunne jo også have valgt at fokusere på, at udenlandske ejere i danske fodboldklubber i høj grad har været forbundet med dårlige resultater. Esbjerg, Vendsyssel og AaB er gode eksempler på det.
                          måske fordi det er OB vi holder med?

Og fordi det ikke går specielt godt i OB...

Og ja der er på ingen måde garanti for det går godt med udenlandske ejere, en del eksempler på det ikke går. Men hvad er pointen så? Skal vi læne os tilbage, folde hænderne og vente på det brænder sammen i andre klubber - så vi igen kan indtage vores retmæssige placering som nr 8 i suppen?

Jeg har ingen drømme om en amerikansk investeringsfond der kommer og køber OB, men hvor meget bedre er det med en dansk forretningsmand der ikke vil noget med klubben?

Fortællingen har igennem en del år snart været at OB havde det 6. største budget - den fortælling er man så småt begyndt at pille ved og gør man ikke noget så bliver vi stille og roligt overhalet af mere veldrevne klubber og måske et par klubber der økonomisk doper sig en kortvarrig periode.

Og så skal vi ikke længere stå på tæer for at nå top 6. Så bliver det for at nå en 8. plads, eller overleve - det bliver til en stille død.

Comment

Og ja der er på ingen måde garanti for det går godt med udenlandske ejere, en del eksempler på det ikke går. Men hvad er pointen så? Skal vi læne os tilbage, folde hænderne og vente på det brænder sammen i andre klubber - så vi igen kan indtage vores retmæssige placering som nr 8 i suppen?

Jeg har ingen drømme om en amerikansk investeringsfond der kommer og køber OB, men hvor meget bedre er det med en dansk forretningsmand der ikke vil noget med klubben?

Fortællingen har igennem en del år snart været at OB havde det 6. største budget - den fortælling er man så småt begyndt at pille ved og gør man ikke noget så bliver vi stille og roligt overhalet af mere veldrevne klubber og måske et par klubber der økonomisk doper sig en kortvarrig periode.

Og så skal vi ikke længere stå på tæer for at nå top 6. Så bliver det for at nå en 8. plads, eller overleve - det bliver til en stille død.
                            Det er ægerligt at du og en del andre profiler er så kortsigtet og fylder så meget i forum - Jeg har helt andre briller på, OB skal forbedre sig på den lange bane, det er de i gang med

Det bliver gjort til et kardinalpunkt om OB kan nå i top6 eller ej i denne sæson, det er for kortsigtet - hvis ikke klubben slutter bedre end sidste gang, så er det katastrofal tilbagegang

Det bliver gjort til noget negativt at man vokser langsomt og at der er balance mellem udgifter og indtægter, også på den lange bane - man vil hellere have den rige onkel der en kort periode pumper mange millioner i forretningen her og nu, så findes der sikkert en god løsning på alle de problemer som bliver resultatet

Der var en del debat i går om Randers og det nye ejerskab, har læst på det her til morgen, det bliver et samarbejde som har de langsigtede briller på, det bliver en trussel for OB, ikke fordi at de kortsigtet dumper millioner i nye spillere a la Horsens

Comment

Du forholder dig til alt muligt andet end det, jeg skriver i min kommentar. Hold op, hvor ville jeg ærgre mig, hvis OB pludselig skulle på udenlandske hænder.

Det følger jo ikke logisk af min kommentar, at OB bare skal læne sig tilbage og, som du skriver, acceptere en "stille død". Kritiser endelig OB. Min pointe er bare, at mange efterhånden går i ring omkring den samme kritik af klubben. Vi har hørt den. Mange gange.

Lad os så tage "den stille død". Hvor mange klubber ser du handle spillere til 7,5 mio kr. + det løse i det lag, som OB er i? Randers gør det ikke. Viborg heller ikke. Og det gør de andre klubber heller ikke. Hvad er det, du vil have for, at det ikke bliver den stille død?

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det er ægerligt at du og en del andre profiler er så kortsigtet og fylder så meget i forum - Jeg har helt andre briller på, OB skal forbedre sig på den lange bane, det er de i gang med

Det bliver gjort til et kardinalpunkt om OB kan nå i top6 eller ej i denne sæson, det er for kortsigtet - hvis ikke klubben slutter bedre end sidste gang, så er det katastrofal tilbagegang

Det bliver gjort til noget negativt at man vokser langsomt og at der er balance mellem udgifter og indtægter, også på den lange bane - man vil hellere have den rige onkel der en kort periode pumper mange millioner i forretningen her og nu, så findes der sikkert en god løsning på alle de problemer som bliver resultatet

Der var en del debat i går om Randers og det nye ejerskab, har læst på det her til morgen, det bliver et samarbejde som har de langsigtede briller på, det bliver en trussel for OB, ikke fordi at de kortsigtet dumper millioner i nye spillere a la Horsens
                                problemet er der er ikke noget langsigtet plan. Og med den fart de andre har på - så kan du vokse nok så langsomt, men du bliver overhalet indenom.

Top 6 er grundlæggende uinteressant, men nu er det en gang den struktur vi spiller med og skal vi vokse (selv på den langsomme måde) så skal man derop, igen og igen. Og så er det jo klubbens egen udmelding. Personligt mener jeg heller ikke mindre bør kunne gøre det for en klub som OB, men havde man en langsigtet plan om hvordan man kunne komme helt tilbage i toppen, og den plan inkluderede nogle mindre gode år - så tog jeg gerne det med.

Men det er klubben selv der konstant operere med målsætninger fra år til år.

Og du må gerne tage dine langsigtede briller på. Hvor længe er du villig til at vente? Hvor lang snor er du villig til at give ledelsen?

Jeg syntes jo efterhånden vi har 15 års beviser for det ikke bliver bedre på den her måde.

Comment

Working...
                                X