Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg

"Jeg ved at OB for nyligt ekstraordinært har øget budgettet, det er ikke en narturlig stigning"

Korrekt, at det har TB udtalt for nyligt, men hvad er udgangspunktet.? Hvad havde OB før det, det 10. højeste budget, de. 8. højeste.
    Er det blot for at komme på omgangshøjde ift. ikke at rykke ned eller er det i erkendelse af, egen udmeldte målsætning om top 6.
    Dvs, at man har undervurderet, til at starte med, hvad det koster at være i top 6 eller hvordan skal det forståes. Det er da en eklatant ledelses bommert i så fald. Man er jo implicit ude af trit med virkeligheden, hvilket næppe kan overraske nogen.

"Jeg ved at siden nedrykningen, så er det kun gået fremad"

Altså, at indtægtsniveaet er højere ved at ligge i superligaen (TV indtægter, sponsor, øget kampsdags indt. osv.) og at man derfor også kan tilpasse budgettet herefter. Er det dét du mener, for det kan jeg også godt regne ud, uden at vide noget.

"Køber ikke din panik før lukketid retorik og at bare man bruger en masse penge, uanset hvor de kommer fra (dog ikke fra afsenderen), så bliver alt godt"

Hvor ser du den retorik ? Min argumentation er, at med OB's nuværende strategi, herunder penge allokeret superliga truppen, flytter man sig ingen steder andet end mod bunden.
    Det kan man også være tilfreds med, men så synes jeg, at OB's ledelse skal fortælle os det, istedet for at melde ambition om Top 6 ud. Det har man gjort i 15 år nu, og fejlet 14 ud a 15.
    I en hvilken som helst anden virkelighed, var bestyrelse, direktør osv. fyret for længst for ikke at kunne levere på de mål.
    Jeg har heldigvis OB's fortid, til at bakke min argumentation ret kraftigt op.

"Alternativet er at du kommer med nogle milliarder og køber klubben, og a la kasi jesper fortsætter med at pumpe penge i klubben, han løb desværre tør for penge, så han måtte opgive til sidst ..."

Man kan altid finde de eksempler der underbygger sig egen argumentation, for det flugter ikke så godt, at bruge de eksempler, der siger noget andet.

For jeg kan nævne en masse andre klubber i Superligaen som både har investeret sig til toppen, og eller, konkurreret på andre parametre som har gjort forskellen.
    Ja, det må vel næsten være alle andre, som er endt højere en OB de sidste 15 år. ?

Men vil gerne dele din optimisme.

Hvor peger pilen hen, ifølge dig ift OB's målsætning og hvad mener du OB gør, har gjort, vil gøre for at nå de mål ?
    Du har nogle gode pointer i forhold til det øgede budget, kender ikke baggrunden for forhøjelsen helt præcist

Indspark
    - Hvem siger at OB kender alle konkurrenternes budget?
    - Det kan være at man oplever markent højere priser på de spillere som man vil have fat på, men som man ikke kunne forudse på forhånd
    - En ting der presser klubben er trænerskiftet, da man nu køber kanter, det er en meget dyr ændring og hertil en ekstra trænerløn

Jeg tænkte på sportslig fremgang, kender ikke OB's økonomi i detaljer

Mht, panik før lukketid, så læs min debat med Mfriise, den afspejler min holdning til markant at øge budgettet uden at der ligger en indtægt til grund

At det går dårligt for OB på banen for tiden er jeg enig i, men trænerskiftet giver, helt naturligt, nogle bølgeskulp - det kan være at det koster en top6 placering - men jeg synes ikke at det er udtryk for stilstand eller at vi er på vej til nedrykning eller noget i den stil

Midtjylland, FCN og FCK har indtægter som OB ikke kan komme i nærheden af, de har en forretning på helt andre vilkår end OB og jeg kan ikke se at det ændrer sig foreløbigt

AGF er også udenfor rækkevidde indenfor de næste 5-10 år, Viborg har overperformet, eller de gør noget som man ikke kender til, hertil er Horsen kommet i SL med en rig onkel, lur mig om ikke de er helt nede igen om 2-5 år

- så en top6 er meget svær for OB, det er det med at stå på tæer ....

For mig er det urealistisk at OB kan forøge sit budget markant på ingen tid - det vil tage år at blive en naturlig del af top6

Forstår godt et den er svær at acceptere for mange fans

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Du har nogle gode pointer i forhold til det øgede budget, kender ikke baggrunden for forhøjelsen helt præcist

Indspark
      - Det kan være at man oplever markent højere priser på de spillere som man vil have fat på, men som man ikke kunne forudse på forhånd
      - En ting der presser klubben er trænerskiftet, da man nu køber kanter, det er en meget dyr ændring og hertil en ekstra trænerløn

Mht, panik før lukketid, så læs min debat med Mfriise, den afspejler min holdning til markant at øge budgettet uden at der ligger en indtægt til grund

At det går dårligt for OB på banen for tiden er jeg enig i, men trænerskiftet giver, helt naturligt, nogle bølgeskulp - det kan være at det koster en top6 placering - men jeg synes ikke at det er udtryk for stilstand eller at vi er på vej til nedrykning eller noget i den stil

Midtjylland, FCN og FCK har indtægter som OB ikke kan komme i nærheden af, de har en forretning på helt andre vilkår end OB og jeg kan ikke se at det ændrer sig foreløbigt

AGF er også udenfor rækkevidde indenfor de næste 5-10 år, Viborg har overperformet, eller de gør noget som man ikke kender til, hertil er Horsen kommet i SL med en rig onkel, lur mig om ikke de er helt nede igen om 2-5 år

For mig er det urealistisk at OB kan forøge sit budget markant på ingen tid - det vil tage år at blive en naturlig del af top6

Du glemmer Bif - de er også langt foran på øko. Så der er en plads tilbage, som Horsens nu går efter, fordi NT ikke er villig til at smide millionerne og sandsynligvis ikke er villig til at sælge til nogen der er. Jeg tænker, at Horsens stikker af, som FCM også gjorde det, mens NT bruger 2-3 år på at gruble over, hvordan han kan få råd til en hybridbane i Ådalen og samtidig skabe sorte tal. For klubben skal være bæredygtig, så den også eksisterer, når NT er væk (hvor stor en procentdel af de mange fodboldklubber, som kører med underskud i europæisk fodbold er i øvrigt lukket de sidste 20 år?)

Hvad tror du der er mest realistisk vil blive resultatet i konkurrencen mellem Horsens og OB om den 6. top 6 plads, hvis investorerne i Horsens viser sig at have Bif-kaliber:

1. OB lægger stille rolig på de næste tre-fire år ved at hæve budgettet 5% hvert år med sorte tal og arbejder med at købe billigt ind (i 1-1,5 euro millioner klassen) og spiser sig langsomt men sikkert ind og bliver fast del af top 6, som NT har udmeldt er målsætningen (!)

2. Horsens køber stort ind (2 styk 15-20 mil kroner spillere hvert år) og kører med underskud på 40-60 mil i tre-fire år og kommer i top 6 allerede sæsonen 27-28.

Hvilken af de to klubber bliver først fast del af top 6 med de to tilgange?
      Last edited by claudes1; i går, 15:37.

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Indspark

Gode pointer. Men sagen er ikke om hvor svært det er for mange fans, at acceptere det. Top 6 udmeldingen er udtalt af klubbens ejer Thorborg, samt Troels Bech. Det er dem der skal acceptere det, og handle derefter.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

Gode pointer. Men sagen er ikke om hvor svært det er for mange fans, at acceptere det. Top 6 udmeldingen er udtalt af klubbens ejer Thorborg, samt Troels Bech. Det er dem der skal acceptere det, og handle derefter.
          Præcis og det er med til at udstille klubejerens manglende viden om fodbold. Det hold der spillede i foråret var tæt på pivringe. Langt, langt fra top 6 niveau. Det håber jeg ikke nogen herinde er uenige i. Hvordan skulle de - når man åbenbart havde a. planlagt at bruge lidt håndører på spillere b. i et efter eget udsagn svært transfervindue kombineret med c. man sagde farvel til en af de meste stabile højre backs i ligaen (Owusu) d. man solgte Ejdum til en direkte konkurrent til top 6 (vi svækkes, de styrkes med en handel) e. der er spillet 6œ runder af ligaen, inden man kan forvente at hente de sidste "kvalitetsspillere", fordi det er spillere, som ikke vil til OB som udgangspunkt (TBS egne ord) kunne lykkes med at ende i top 6.
          Den top 6 udmelding er den største fantast-udmelding i hele OBs historie i min optik.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Præcis og det er med til at udstille klubejerens manglende viden om fodbold. Det hold der spillede i foråret var tæt på pivringe. Langt, langt fra top 6 niveau. Det håber jeg ikke nogen herinde er uenige i. Hvordan skulle de - når man åbenbart havde a. planlagt at bruge lidt håndører på spillere b. i et efter eget udsagn svært transfervindue kombineret med c. man sagde farvel til en af de meste stabile højre backs i ligaen (Owusu) d. man solgte Ejdum til en direkte konkurrent til top 6 (vi svækkes, de styrkes med en handel) e. der er spillet 6œ runder af ligaen, inden man kan forvente at hente de sidste "kvalitetsspillere", fordi det er spillere, som ikke vil til OB som udgangspunkt (TBS egne ord) kunne lykkes med at ende i top 6.
            Den top 6 udmelding er den største fantast-udmelding i hele OBs historie i min optik.
            Kan du høre ramaskriget for dig herinde, hvis udmelding havde været top8?

Og så er jeg helt med på, at spillet lige nu er langt fra top6 og jeg ønsker mig i allerhøjeste grad også forstærkninger fra øverst mulige hylde. Men ingen herinde ville da have accepteret en eller anden middelmådig udmelding - det har jeg trods alt været med herinde for længe til at købe ind på. Men det er jo nemt nu at sige, at man bare skulle have sagt overlevelse igen og det havde vi alle bare syntes var nice, når nu spillet ikke kører og man ikke henter den kvalitet, alle os herinde drømmer om.

Forskellen på NT og TB og så os fans er, at de ikke sidder med følelserne uden på tøjet ligesom du og jeg, men nok tilgår situationen med lidt mere fokus på løsninger og muligheder end hvem, der skal sparkes ud næste gang og om Yttergård og Therkildsen var fejlkøb. Det lader de os om at vurdere og mene alt imens jeg er overbevist om, at de forsøger at gøre, hvad der er muligt indenfor de rammer, NT udstikker. Og jeg er af alle ikke klog nok til at vurdere, om de så er gode nok eller ej.
            Last edited by kroggaard; i går, 17:45.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
              vi kan jo også havne i den usædvanlige situation at vi både vinder i Fredericia og Lyngby - så er vi på vej ind i sæsonen igen
              dét ville være smukt og hårdt tiltrængt med 2 sejre.

Men der skal en hel del mere til før vi for alvor får gang i sæsonen igen. Superligaen skal der sammensættes en stime sjældent set fra OB før vi kan nå noget.

Men altså en sejr over Fredericia så har vi da stadig pokalen at spille for. Og så skal vi jo også lige sikre os overlevelse i suppen, så 3 point i Lyngby - JA tak!

Comment

Jeg kunne godt bruge to ting på OBs hold, og efterlyste det allerede sidste sommer.

Det ene er et par såkaldte "dumme svin"... altså nogen af de der typer, som modstanderen slår sig på, og hvor modstanderen allerede inden kampen ved, at det bliver med blå mærker når de kører fra Odense igen.(og hvis den ene måske endda havde en lille sort bog, ville det heller ikke gøre noget) Gomez kan have lidt af det, men ham kommer jeg ind på ved punkt to.
                Der mangler noget hårdhed, folk der går forrest og viser vejen.
                Jeg har også lagt mærke til, at feks. Myhra flere gange har prøvet at give en peptalk og/eller skideballe, hvor holdkammeraterne bare vifter det væk med en håndbevægelse, sådan lidt ala. "Hold nu kæft" agtigt.
                Han er vel den pt. mest erfarne sådan i OB regi(med tanke på Falk kun har været her en enkelt sæson) men han er slet ikke en der slår igennem på det punkt. Vi mangler altså folk med hår på brystet og som kan sætte sig igennem!

Den anden ting er kloge fodboldspillere.
                Jeg savner også lidt spillere, som kan tænke sig igennem situationerne som de opstår. Vi har Falk, Arp og Oudraogo, men ikke forfærdeligt meget mere end det, og det kniber gevaldigt i perioder som senest, hvor Falk og Arp har bøvlet med skader. Og for at komme tilbage til Gomez, han kunne være en virkelig god forsvarer, han har alt der skal til, bare ikke hovedet. Og her kunne jeg også nævne Myhra igen, han er ikke en improviserende målmand. Han har de der 2-3 ting og måder han agerer på uanset hvad der foregår. Keskinen virker heller ikke ret meget til at tænke 3 træk frem. Adam virker til bare at være programmeret fra fødslen, that's it. Ganaus er heller ikke en angriber der på nogen måde træder uden for den streg han er anvist, og sådan kunne jeg blive ved.

Egentlig synes jeg jo vi har en del dygtige spillere, også en samling dygtigere spillere end SIF, SDR, AC, Lyngby, Randers, og de to nedrykkere, hvis vi ser på sidste sæson... egentlig også bedre end Viborg....... det kniber bare med at skabe et bedre hold. Og skal jeg nævne en bekymring jeg har haft i en tid, så er det nok den, at vi bygger holdet for meget på de samme få ting.

Jeg bakker helt op om den strategi der er lagt med kultur og mentalitet etc... men det må ikke blive FOR meget af det samme. Det bliver lidt for "programmeret" til min smag, og til at vi kan ændre kampenes forløb.

Det kan i forvejen godt være svært at se hvilke(n) force(r) OB har, men det er endnu sværere at se hvad OB skal gøre når det så ikke rækker i kampene. Der er ikke mange strenge at spille på.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Kan du høre ramaskriget for dig herinde, hvis udmelding havde været top8?

Og så er jeg helt med på, at spillet lige nu er langt fra top6 og jeg ønsker mig i allerhøjeste grad også forstærkninger fra øverst mulige hylde. Men ingen herinde ville da have accepteret en eller anden middelmådig udmelding - det har jeg trods alt været med herinde for længe til at købe ind på. Men det er jo nemt nu at sige, at man bare skulle have sagt overlevelse igen og det havde vi alle bare syntes var nice, når nu spillet ikke kører og man ikke henter den kvalitet, alle os herinde drømmer om.

Forskellen på NT og TB og så os fans er, at de ikke sidder med følelserne uden på tøjet ligesom du og jeg, men nok tilgår situationen med lidt mere fokus på løsninger og muligheder end hvem, der skal sparkes ud næste gang og om Yttergård og Therkildsen var fejlkøb. Det lader de os om at vurdere og mene alt imens jeg er overbevist om, at de forsøger at gøre, hvad der er muligt indenfor de rammer, NT udstikker. Og jeg er af alle ikke klog nok til at vurdere, om de så er gode nok eller ej.
                  Jeg havde langt hellere hørt dem udmelde noget realistisk. Jeg har hele tiden tænkt at med spillet fra foråret i mente var det tæt på umuligt at spille om top 6 i år. Har alle også glemt f.eks. at Arp var i dyb spillemæssig krise i mange kampe i foråret? Han er ikke nødvendigvis stabil over hele sæsonen. Det ville kræve en magisk vindue af TB. Et mindst lige så godt som sidste år. Og det er godt nok sjældent et hold laver to super-vinduer i træk.
                  Hvis de havde meldt en plan ud for en 5-årig periode med top 6 næste sæson tror jeg faktisk at mange herinde havde været tilfredse, HVIS der havde været noget kød på den plan. Altså hvad vil OB egentligt? Hvor meget skal sponsorindtægter stige over en årrække, hvor meget skal der investeres i nye spillere? Det eneste vi hører er hvor meget der skal sælges for. Det er fandme ikke særlig proaktivt.
                  OB var lige rykket op. Hvem forventer at man kan vende en Kaostrup til et top 6 hold på ét år? Det er jo totalt urealistisk. Når man så selv melder top 6 ud i det scenarie er der ikke andre veje end massiv økonomisk investering. Hurtigt viste det sig at det så overhovedet ikke var planen. Og det er endt præcist som forudset. Ad helvede til.
                  EDIT: jeg er også sikker på de gør alt hvad de kan og det er jo også det som er så bekymrende.
                  Last edited by claudes1; i går, 19:22.

Comment

Du glemmer Bif - de er også langt foran på øko. Så der er en plads tilbage, som Horsens nu går efter, fordi NT ikke er villig til at smide millionerne og sandsynligvis ikke er villig til at sælge til nogen der er. Jeg tænker, at Horsens stikker af, som FCM også gjorde det, mens NT bruger 2-3 år på at gruble over, hvordan han kan få råd til en hybridbane i Ådalen og samtidig skabe sorte tal. For klubben skal være bæredygtig, så den også eksisterer, når NT er væk (hvor stor en procentdel af de mange fodboldklubber, som kører med underskud i europæisk fodbold er i øvrigt lukket de sidste 20 år?)

Hvad tror du der er mest realistisk vil blive resultatet i konkurrencen mellem Horsens og OB om den 6. top 6 plads, hvis investorerne i Horsens viser sig at have Bif-kaliber:

1. OB lægger stille rolig på de næste tre-fire år ved at hæve budgettet 5% hvert år med sorte tal og arbejder med at købe billigt ind (i 1-1,5 euro millioner klassen) og spiser sig langsomt men sikkert ind og bliver fast del af top 6, som NT har udmeldt er målsætningen (!)

2. Horsens køber stort ind (2 styk 15-20 mil kroner spillere hvert år) og kører med underskud på 40-60 mil i tre-fire år og kommer i top 6 allerede sæsonen 27-28.

Hvilken af de to klubber bliver først fast del af top 6 med de to tilgange?
                    Jeps, BIF er der også, men det er ikke som en bæredygtig forretning, så det får vi at se om de kan fortsætte med, de er netop eksemplet på at man kan bruge lige så mange penge som man vil, uden at succes'en er garanteret, kan godt forstå at de hader FCK, de tog jo pladsen fra dem med en bæredygtig forretning - hvor mange år er det efterhånden at de har haft underskud, 10-15-20 år ???

OB bliver vinderen i forhold til Horsens på den lange bane, det er ren Kasi Jesper

Tror også på at OB er bedre placeret om 5 år i forhold til nu, håber at man på det tidspunkt regner OB som en naturlig del af top6 - det som skal gøre forskellen er mange forskellige parametre - f.eks akadamiet, sund økonomi, godt købmandskab, investeringer .... alt sammen gennemsnitligt bedre en konkurrenterne, så at det samlet gør en forskel på den lange bane - men det er selvfølgelig ikke særligt fan-venligt, for de vil se klare forbedringer her og nu

Comment

Jeg havde langt hellere hørt dem udmelde noget realistisk. Jeg har hele tiden tænkt at med spillet fra foråret i mente var det tæt på umuligt at spille om top 6 i år. Har alle også glemt f.eks. at Arp var i dyb spillemæssig krise i mange kampe i foråret? Han er ikke nødvendigvis stabil over hele sæsonen. Det ville kræve en magisk vindue af TB. Et mindst lige så godt som sidste år. Og det er godt nok sjældent et hold laver to super-vinduer i træk.
                      Hvis de havde meldt en plan ud for en 5-årig periode med top 6 næste sæson tror jeg faktisk at mange herinde havde været tilfredse, HVIS der havde været noget kød på den plan. Altså hvad vil OB egentligt? Hvor meget skal sponsorindtægter stige over en årrække, hvor meget skal der investeres i nye spillere? Det eneste vi hører er hvor meget der skal sælges for. Det er fandme ikke særlig proaktivt.
                      OB var lige rykket op. Hvem forventer at man kan vende en Kaostrup til et top 6 hold på ét år? Det er jo totalt urealistisk. Når man så selv melder top 6 ud i det scenarie er der ikke andre veje end massiv økonomisk investering. Hurtigt viste det sig at det så overhovedet ikke var planen. Og det er endt præcist som forudset. Ad helvede til.
                      EDIT: jeg er også sikker på de gør alt hvad de kan og det er jo også det som er så bekymrende.
                      helt enig - der mangler den større vision. Hvor vil man hen? Kommer der sådan en så kunne en sæson mere "bare" som overlever godt accepteres.

Havde man meldt en 8. plads ud - uden nogen snak om de større linjer, så vil jeg mene det er mangel på ambitioner og ikke godt nok. Men det er fordi man så kun kigger på det sæson til sæson.

Nej mener ikke det er urealistisk, så tæt er ligaen. Men det kræver man laver investeringerne, og ikke mindst gør det i tide. Man skulle nok heller ikke have holdt fast i Zorniger for så at fyrer ham efter én runde. Men havde viljen været der mener jeg sagtens man kunne have haft et top 6 hold denne sæson.

Men det fører så igen tilbage til den manglende vision, de store tanker. For hvad så året efter?

Jeg har hele tiden undret mig over OBs snak om top 6 - for en sæson i mesterskabsspillet, så meget kan det ikke øge vores indtægter at det skulle få den store betydning. Så skal det være fordi NT kræver en top 6 før han vil øge budgettet - for ellers ville man jo være samme sted året efter, sådan liiiige på grænsen til top 6.

Comment

Working...
                      X