Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Vi kan sagtens være uenige, og jeg deler din træthed.

Jeg vil nok bare - måske især retrospektivt - dele de seneste 15 år op i fire fraktioner. Post-Olsen (2010 - 2012) - Sparetider (2012 - 2018) - Overkorrektionstiden (2018 - 2023) - Ctrl/Alt/Delete (2023 - )

Jeg har ikke givet op på Troels Bech-projektet, hvor vi resetter klubben, starter på én retning, giver klubben en kultur, strategi og en identitet, som skal kunne mærkes. Hvad der skete med Alexander Zorniger er derfor, i min optik, ikke super sammenligneligt med tidligere. Særligt fordi, jeg anskuer Zorniger som et forsøg på accelere nogle ting - hvilket jo også (i nogen grad) lykkes.

Hvis vi skal være super nøgterne, så er klubbens sportslige ambitioner jo blevet opnået lige siden Troels Bech overtog posten som sportsdirektør.

1. Ryk op fra Betinia
    2. Vind Betinia
    3. Etabler OB som et sikkert SL-hold

Derudover er Troels Bech jo lykkes med at forynge og forbedre truppen dramatisk fra den trup, der rykkede ned i sommeren 2024 til den trup, der er i Ådalen lige nu.
    Transferindtægter er støt stigende samtidig med at man har bevaret sin konkurrencedygtighed i ligaen.
    Stadion får ENDELIG lukket hjørnerne og en tiltrængt opgradering på flere parametre.
    OB's stab er vokset og hvis man lige løfter sig i helikopteren over vores nuværende situation så har vi ikke været voldsomt plaget af skader i nogle år.

Det hele kan ikke tilskrives Troels Bech - eller Zorniger - eller Krogh - eller Thorborg.
    Men samlet set er OB kontinuerligt blevet en bedre klub år for år siden nedrykningen (og rent indtægtsmæssigt også allerede under Wesström) - det er dér jeg hænger min hat.
    Men det er satme også fra et lavt udgangspunkt der skal skabes fremgang fra.
    Jeg har ikke mistet troen endnu men det er meget afhængigt af hvordan TB lander dette transfervindue.
    Ikke transferne i sig selv men kan han lave det hold definerer som optimalt for at give TT ordentlige vilkår .. når man “skal stå på tær” og “række ud efter det”, så duer det ikke at man ikke har forudsætningerne ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Hvordan kan Thorborg stå i foråret og være led og ked af 8. pladser, sige at nu skal det sgu være og så sker der intet.

Er der ingen der fortæller ham hvad der kræves? Ja vi kan komme i top 6 med det nuværende setup, hvis sol, måne og stjerner står rigtigt, vi ikke bliver ramt af skader (woops) og de andre midterhold ikke igen overpræsterer.

Men hvis vi VIL i top 6, så skal der investeres mere i truppen. Det koster og man skal være mere på plads, tidligere.

Det andet her hjælper ikke. Vi håber på de rigtige spillere falder til os, i stedet for at gå efter dem. Fordi det er en billigere tilgang.

Comment

Nå Sønderjyske forstærker sig på midtbanen her til aften. De behøver jo heller ikke vente for at se hvad der tilfældigvis dukker op.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          Hvordan kan Thorborg stå i foråret og være led og ked af 8. pladser, sige at nu skal det sgu være og så sker der intet.

Er der ingen der fortæller ham hvad der kræves? Ja vi kan komme i top 6 med det nuværende setup, hvis sol, måne og stjerner står rigtigt, vi ikke bliver ramt af skader (woops) og de andre midterhold ikke igen overpræsterer.

Men hvis vi VIL i top 6, så skal der investeres mere i truppen. Det koster og man skal være mere på plads, tidligere.

Det andet her hjælper ikke. Vi håber på de rigtige spillere falder til os, i stedet for at gå efter dem. Fordi det er en billigere tilgang.
          Det er kejserens nye klæder. Thorborg ved tydeligvis ikke hvad det kræver at udføre det han taler om.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Han har jo ansat en forholdsvis dyr mand til at eksekvere sine ønsker.
            Måske skulle han overveje om han har ansat den rigtige. Det er 5.vindue han er i gang med, og han har ikke lavet sine lektier færdig i nogen af dem.

Til gengæld har vi fået tudet ørerne fulde af ost, pizza, biler, marmelade, glaslofter, VM, og jeg ved snart ikke hvad.

Det er en fodboldklub (eller er det)

Comment

Det bliver heller ikke til noget i denne sæson. Je ved godt at der kun er spillet 3 kampe, men der mod Viborg, Sønderjyske og Silkerborg. Det bliver en kamp for at blive i rækken. Thorborg raus!

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Det bliver heller ikke til noget i denne sæson. Je ved godt at der kun er spillet 3 kampe, men der mod Viborg, Sønderjyske og Silkerborg. Det bliver en kamp for at blive i rækken. Thorborg raus!
                Du kan jo bare købe ham ud ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Du kan jo bare købe ham ud ..
                  Han vil ikke sælge - jeg har spurgt. Men OB rykker ned med det hold dér

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Vi kan sagtens være uenige, og jeg deler din træthed.

Jeg vil nok bare - måske især retrospektivt - dele de seneste 15 år op i fire fraktioner. Post-Olsen (2010 - 2012) - Sparetider (2012 - 2018) - Overkorrektionstiden (2018 - 2023) - Ctrl/Alt/Delete (2023 - )

Jeg har ikke givet op på Troels Bech-projektet, hvor vi resetter klubben, starter på én retning, giver klubben en kultur, strategi og en identitet, som skal kunne mærkes. Hvad der skete med Alexander Zorniger er derfor, i min optik, ikke super sammenligneligt med tidligere. Særligt fordi, jeg anskuer Zorniger som et forsøg på accelere nogle ting - hvilket jo også (i nogen grad) lykkes.

Hvis vi skal være super nøgterne, så er klubbens sportslige ambitioner jo blevet opnået lige siden Troels Bech overtog posten som sportsdirektør.

1. Ryk op fra Betinia
                    2. Vind Betinia
                    3. Etabler OB som et sikkert SL-hold

Derudover er Troels Bech jo lykkes med at forynge og forbedre truppen dramatisk fra den trup, der rykkede ned i sommeren 2024 til den trup, der er i Ådalen lige nu.
                    Transferindtægter er støt stigende samtidig med at man har bevaret sin konkurrencedygtighed i ligaen.
                    Stadion får ENDELIG lukket hjørnerne og en tiltrængt opgradering på flere parametre.
                    OB's stab er vokset og hvis man lige løfter sig i helikopteren over vores nuværende situation så har vi ikke været voldsomt plaget af skader i nogle år.

Det hele kan ikke tilskrives Troels Bech - eller Zorniger - eller Krogh - eller Thorborg.
                    Men samlet set er OB kontinuerligt blevet en bedre klub år for år siden nedrykningen (og rent indtægtsmæssigt også allerede under Wesström) - det er dér jeg hænger min hat.
                    1 og 2 kan du slå sammen og var minimale mål.

Jeg mangler ikke ambitioner, men jeg mangler handling matcher ens ambitioner. Man kører med et strukturelt underskud og budgetterer med at man tjener 28 millioner på et EL-gruppespil hvert 5 år.

Samtidig insisterer man på at hente de dyreste spillere i markedet, skandinaver, med det mindste transferbudget. Jeg tror på, at akademiet kan levere de salg, der skal til. Men det kræver, at man giver dem omgivelser med spillere der kan løfte dem. Det er formentlig kun Messi og Ronaldo, der kunne være blevet til dem de er, selv hvis de havde spillet med Adam Sørensen, Peter Therkildsen og Grot i deres formative fodboldår.

Jeg er træt af hånd på rattet, jeg vil have vildskab.

Jeg ser en klub, der polstrer sig mod nedrykning, i stedet for at sigte mod Top 6.

Thorborgs Pizza bund er efterhånden ren dej, af en eller anden grund bliver vi ved med at spise den - på trods af at vi kan se at andre tilbyder pizza med sprød bund, friske ingredienser og lavet i en stenoven. Det er desuden en forfærdelig analogi som NT bragte på banen, ingen vel have en pizza hvor dejen fylder mest, der sku en grund til at Deep Dish aldrig overgår en klassiske napolitansk pizza.

Hvorfor skal jeg heppe på sorte tal, når der er nul intention om at geninvetsere pengene i nye og bedre spillere. Er det utænkeligt at 2 spillere til 10 millioner kan hæve indtjeningen med 30 fordi man får de pladser og pokaler man gerne vil have?
                    ​​​​​
                    Mark my words OB henter 0 spillere resten af vinduet.

Fuck jeg er sur.

Comment

Det er simpelthen forfærdeligt det der foregår i OB, man kan allerede nu se at fyringen af Alexander Zorniger er en kæmpefejl, det der bliver leveret i Silkeborg er uværdigt, men det falder jo tilbage på at Troels Bechs floskler er fine i 1. division, i superligaen består han ikke. Jeg forstår ikke missionen i OB, der er frigjort så mange lønkroner ved afgang af spillere, hvor fanden bliver erstatningerne af? Holdet er jo smadret i stumper og stykker.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                        Det er simpelthen forfærdeligt det der foregår i OB, man kan allerede nu se at fyringen af Alexander Zorniger er en kæmpefejl, det der bliver leveret i Silkeborg er uværdigt, men det falder jo tilbage på at Troels Bechs floskler er fine i 1. division, i superligaen består han ikke. Jeg forstår ikke missionen i OB, der er frigjort så mange lønkroner ved afgang af spillere, hvor fanden bliver erstatningerne af? Holdet er jo smadret i stumper og stykker.
                        Fyringen var uden tvivl korrekt - det handler ikke om træneren, det handler om trupsammesætning og rekruttering. Jeg er overbevist om at det er nemmere, at rekruttere til TT end til AZ.

OB køber med et strukturelt underskud på 35 millioner. Til gengæld udviser man ingen risikovillighed og så bliver det svært at løfte sig fra suppedassen, når man satser på at andre drukner.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Fyringen var uden tvivl korrekt - det handler ikke om træneren, det handler om trupsammesætning og rekruttering. Jeg er overbevist om at det er nemmere, at rekruttere til TT end til AZ.

OB køber med et strukturelt underskud på 35 millioner. Til gengæld udviser man ingen risikovillighed og så bliver det svært at løfte sig fra suppedassen, når man satser på at andre drukner.
                          De penge man har smidt i lokummet ved at fyre Zorniger kunne vel være brugt på lønninger til 2 gode spillere...........

Comment

Må jeg i al stilfærdighed sige, at det Silkeborg hold vi taber snævert til i dag, også gjorde livet ualmindeligt svært for FCK på kunstgræsset sidste runde.
                            Hvor FCK kun vinder pga de har ligaens bedste spiller.

Ingen hold i superligaen, som i ingen kan mangle 4-6 spillere fra de første 13-14 på holdkortet uden det kan mærkes.

Jeg skal være den første til at bære brænde til bålet, hvis truppen ser sådan her ud 1/9, men altså rolig nu.
                            Thomasberg har også kun haft 9 dage med en decimeret trup.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                              Må jeg i al stilfærdighed sige, at det Silkeborg hold vi taber snævert til i dag, også gjorde livet ualmindeligt svært for FCK på kunstgræsset sidste runde.

Ingen hold i superligaen, som i ingen kan mangle 4-6 spillere fra de første 13-14 på holdkortet uden det kan mærkes.

Jeg skal være den første til at bære brænde til bålet, hvis truppen ser sådan her ud 1/9, men altså rolig nu.
                              Antalmæssigt har faktuelt vi den mindste trup sammen med Viborg og Lyngby. Det handler ikke om skader, det handler om bredde og rekruttering. At man må ringe Amrani og Lasse hjem fra Tjekkiet siger alt om hvor tyndt besatte vi er.

Vi taber ikke til Silkeborg. Vi taber til os selv.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

jeg tror vi alle er med på div. forklaringer / undskyldninger. De giver alle mening.

Men det er jo det der er problemet. Man skulle være godt forberedte til dette transfer vindue...virker ikke til det passer. Man har haft "lektier" for ifht truppen igennem flere transfer vinduer - det har man stadig ikke gjort noget ved. Man er bare konstant bagud.

og 1/9 så har man igen smidt en sæson væk inden den rigtigt begyndte.

Comment

Working...
                                X