Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sæsonen 2026/2027

Så er kampprogrammet landet for den nye sæson. Vi starter i Viborg i første spillerunde, og generelt er det svært at vide hvor klubberne (os selv inkl.) står så tidligt i transfervinduet. Derudover er vores tre næste kampe SE hjemme, Silkeborg ude og så Horsens hjemme.

Hvad tænker vi om programmet?

Vi får et lidt mildere slutprogram, hvis vi skulle ligge omkring top 6 med 3 hjemmekampe mod Lyngby, AGF og Randers samt en udekamp i Horsens som vores 4 sidste runder. På den anden side kan vi jo allerede have udspillet vores rolle på dette tidspunkt.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...er-mod-brondby

/mck

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Så er kampprogrammet landet for den nye sæson. Vi starter i Viborg i første spillerunde, og generelt er det svært at vide hvor klubberne (os selv inkl.) står så tidligt i transfervinduet. Derudover er vores tre næste kampe SE hjemme, Silkeborg ude og så Horsens hjemme.

Hvad tænker vi om programmet?

Vi får et lidt mildere slutprogram, hvis vi skulle ligge omkring top 6 med 3 hjemmekampe mod Lyngby, AGF og Randers samt en udekamp i Horsens som vores 4 sidste runder. På den anden side kan vi jo allerede have udspillet vores rolle på dette tidspunkt.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...er-mod-brondby

/mck
    Åh det er svært. Vi har jo alle chancer for at komme "godt" i gang, med fire på papiret relativt lige kampe, hvor vi hurtigt kan få en sejr eller to.

Men OB er jo OB, og 3 nederlag i de første 4 kampe inde AGF, og så starter pibekoncerterne nok.

Der bliver pres på, selvom testen mod "top-6" klubberne først kommer sent.

Comment

Hvis vi har gjort vores hjemmearbejde godt, og er (forholdsvis) klar den 24.7, så er det et program der gør det muligt for os at få en god start. Umiddelbart ville jeg således sige 7-9 point i de fire første runder. Spørgsmålet er, om VFF kommer lige så stærke ud som den forgangne sæson, ligeledes med SE. Og fortsætter SIF sin nedadgående stime? Og så den ubekendte, ACH. Køber de ind i vildskab, satser de økonomisk tungt på top-6 i deres første sæson, eller hvad? Det er svært at spå om noget allerede nu.
      De næste tre runder er nok lidt sværere, med to top-6 kandidater. 4 point burde dog være muligt. Er AGF præget af at skulle ud i Europa, er FCK tilbage som for et par år tilbage? Og hvor er LB?
      Potentielt har vi i de første 7 runder mødt 3-4 af de hold, der må forventes at befinde sig i den tunge ende af tabellen. Kan vi få de fornødne point mod dem?
      Men for mig må 2026/27 sæsonen have et helt klart mål: top-6. Og vil vi nå det, må vi være klar fra start.

Comment

Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
        Hvis vi har gjort vores hjemmearbejde godt, og er (forholdsvis) klar den 24.7, så er det et program der gør det muligt for os at få en god start. Umiddelbart ville jeg således sige 7-9 point i de fire første runder. Spørgsmålet er, om VFF kommer lige så stærke ud som den forgangne sæson, ligeledes med SE. Og fortsætter SIF sin nedadgående stime? Og så den ubekendte, ACH. Køber de ind i vildskab, satser de økonomisk tungt på top-6 i deres første sæson, eller hvad? Det er svært at spå om noget allerede nu.
        De næste tre runder er nok lidt sværere, med to top-6 kandidater. 4 point burde dog være muligt. Er AGF præget af at skulle ud i Europa, er FCK tilbage som for et par år tilbage? Og hvor er LB?
        Potentielt har vi i de første 7 runder mødt 3-4 af de hold, der må forventes at befinde sig i den tunge ende af tabellen. Kan vi få de fornødne point mod dem?
        Men for mig må 2026/27 sæsonen have et helt klart mål: top-6. Og vil vi nå det, må vi være klar fra start.
        Kan godt forestille mig at AGF får det svært den kommende sæson. Dalsgaard har lige meddelt han stopper karrieren. Så det er både Beijmo og Dalsgaard væk, og en aldrende Tingager + Kahl tilbage. Patrick Mortensen også væk, om end han måske ikke er det største tab for dem ret sportsligt sammenlignet med de første to.

Comment

De første fire kampe er overkommelige, så hvis vi er nogenlunde klar til sæsonstart, så er der mulighed for at komme faldt fra land

Comment

På papiret et godt program, men det lægger så også noget pres på. For skal OB gøre sig håb om top 6 - så skal man til at vinde den slags kampe. Kampe mod modstandere på eller lidt under / over OBs niveau. Tænker 7 point bør være min. for de 4 kampe hvis man skal gøre sig nogle forhåbninger. Og 10 eller 12 bør, igen på papiret, være mulige.

Omvendt så sluttede Både Viborg og Sønderjyske over OB sidste sæson. Silkeborg formåede man ikke at vinde over...og så er der den ubekendte i Horsens (som skal give 3 point).

Jeg glæder mig - der er alle muligheder til at komme godt fra land.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Kan godt forestille mig at AGF får det svært den kommende sæson. Dalsgaard har lige meddelt han stopper karrieren. Så det er både Beijmo og Dalsgaard væk, og en aldrende Tingager + Kahl tilbage. Patrick Mortensen også væk, om end han måske ikke er det største tab for dem ret sportsligt sammenlignet med de første to.
              enig - det bliver spændende hvad de kan tiltrække, og hvad det kommer til at koste dem at skulle spille europæisk.

Comment

Og nu kan Kent N være på vej videre fra Silkeborg - det kan også få stor betydning for dem.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  Og nu kan Kent N være på vej videre fra Silkeborg - det kan også få stor betydning for dem.
                  Spændende om det er BIF han skal til

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Mondog han skal til Brøndby igen. Han blev fyret sidst, han var der

Comment

Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg

Mondog han skal til Brøndby igen. Han blev fyret sidst, han var der
                      Men hvad skulle han ellers?

Udlandet? Der er mit gæt, at han ikke vil det. Det tror jeg han har haft muligheder for.

Jeg tror det er BIF.

En lille tro kunne også være AAB, for at bygge dem op igen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Men hvad skulle han ellers?

Udlandet? Der er mit gæt, at han ikke vil det. Det tror jeg han har haft muligheder for.

Jeg tror det er BIF.

En lille tro kunne også være AAB, for at bygge dem op igen.
                        altså det må være noget rimeligt stort siden han overvejer det.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

De har lige fået ny sportsdirektør. Og det er i hvert fald ikke som træner.
                          Tror ikke det er et træner job.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

sikker - vil de ikke (igen) tilbage til deres rødder, master class og hvad det ellers hedder. Kent har jo været god til at bruge unge spillere, så der passer det vel

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Han kan da ikke finde ud af andet

Comment

Working...
                              X