Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

Mindst 20 points med de urimeligt kritiske fans, som er særlige for OB!
    Ja fyyyy .. slemme fans , som tillader sig at holde ledelsen op på klubbens egne udmeldte ambitioner.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

Comment

OB giver odds 3.40 igen mod Lyngby. Velkommen tilbage til bunden af SL

Comment

Det er ret interessant at se AGFs tilgang til budget i forhold til OB. Sidste år så budgetteret underskud og opjusteringer således ud:

19. august 25
        For regnskabsåret 2025/26 forventer AGF A/S-koncernen et resultat før skat på mellem -25 og -45 mio. kr.
        7. oktober 25
        AGF foretager opjustering I forbindelse med den økonomiske rapportering for perioden 01.07.25 til 30.09.25 er der fundet anledning til at opjustere resultatforventningerne til årets resultat. For regnskabsåret 2025/26 forventer AGF A/S således et resultat før skat mellem kr. -10 mio. og -30 mio. Resultatet udgør en opjustering i forhold til den udmeldte forventning til årets resultat i Fondsbørsmeddelelse nr. 07/2025 pr. 19. august, som var et resultat mellem kr. -25 og -45 mio.
        15. juni 26
        I forbindelse med udarbejdelsen af årsrapporten for 2025/26 er der fundet anledning til at opjustere og indsnævre resultatforventningerne. For regnskabsåret 2025/26 forventer AGF A/S således et resultat før skat på mellem 0 og -15 mio. kr. Resultatet udgør en opjustering i forhold til forventninger til årets resultat i fondsbørsmeddelelse nr. 02/2026 af 18. februar, hvor forventningen var et resultat før skat på mellem -10 og -30 mio. kr.

Jeg tolker det sådan, at AGF satser og er villige til at ende med et stort underskud ved sæsonstart. Den satsning giver pote. Den 7. oktober ligger AGF nummer 1 med 14 point ned til 7. pladsen. Så kan man opjustere og ja, så bliver man mestre. Men læg mærke til at man sandsynligvis ender i underskud på trods af at man bliver danske mestre. SÅDAN investerer men sig ind i toppen af danske fodbold.
        EDIT: vi har desværre en alt for forsigtig ejer, som sikkert er et brændt barn af sølvårene. Hvis han ikke kan ryste den oplevelse af sig, må han sælge klubben. Han er ude af trit med, hvordan man få succes i elitefodbold i Danmark. Jeg tænker, at det der skal "Thorborg raus"-bannere på stadion lige så snart top 6 er matematisk umuligt at opnå.
        Last edited by claudes1; i går, 08:03.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

... og de får et spritnyt topmoderne træningsanlæg, mindre budget, fodboldkyndig bestyrelse og ejere samt er en selvstændig drevet klub....
          Problemet med Thorborg er at han vil kun kigge på det der er markeret med fed og sige: Der kan I se, det kan godt gøres for meget mindre. Og så vil han snakke om pizzabunde og syltetøjslåg imens Enrico og Jack Jørgensen klapper ham på ryggen og fortæller ham, hvor dygtig han er til at drive en fodboldklub/hotelvirksomhed.

Toget kører og OB kom for sent og sidder nu i togbussen på 15. år (vi må vel snart nærme os 20. år).

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Jeg læste et sted, husker ikke hvor, at VFF benytter sig af scouts og data i jagten på nye spillere. Det kan da ikke være lovligt!!
            De bruger Football Radar, mens vi har en studentermedhjælper som dataekspert

Comment

De bruger Football Radar, mens vi har en studentermedhjælper som dataekspert
              Er han virkelig stadig studerende (eller har jeg måske misset en nyhed?)?
              Jeg mener det blev offentliggjort i 2021 og der var han allerede færdig med sin bachelor, så hvis han stadig er studerende, så er han ikke engang en særlig god studerende

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Det er ret interessant at se AGFs tilgang til budget i forhold til OB. Sidste år så budgetteret underskud og opjusteringer således ud:

19. august 25
                For regnskabsåret 2025/26 forventer AGF A/S-koncernen et resultat før skat på mellem -25 og -45 mio. kr.
                7. oktober 25
                AGF foretager opjustering I forbindelse med den økonomiske rapportering for perioden 01.07.25 til 30.09.25 er der fundet anledning til at opjustere resultatforventningerne til årets resultat. For regnskabsåret 2025/26 forventer AGF A/S således et resultat før skat mellem kr. -10 mio. og -30 mio. Resultatet udgør en opjustering i forhold til den udmeldte forventning til årets resultat i Fondsbørsmeddelelse nr. 07/2025 pr. 19. august, som var et resultat mellem kr. -25 og -45 mio.
                15. juni 26
                I forbindelse med udarbejdelsen af årsrapporten for 2025/26 er der fundet anledning til at opjustere og indsnævre resultatforventningerne. For regnskabsåret 2025/26 forventer AGF A/S således et resultat før skat på mellem 0 og -15 mio. kr. Resultatet udgør en opjustering i forhold til forventninger til årets resultat i fondsbørsmeddelelse nr. 02/2026 af 18. februar, hvor forventningen var et resultat før skat på mellem -10 og -30 mio. kr.

Jeg tolker det sådan, at AGF satser og er villige til at ende med et stort underskud ved sæsonstart. Den satsning giver pote. Den 7. oktober ligger AGF nummer 1 med 14 point ned til 7. pladsen. Så kan man opjustere og ja, så bliver man mestre. Men læg mærke til at man sandsynligvis ender i underskud på trods af at man bliver danske mestre. SÅDAN investerer men sig ind i toppen af danske fodbold.
                EDIT: vi har desværre en alt for forsigtig ejer, som sikkert er et brændt barn af sølvårene. Hvis han ikke kan ryste den oplevelse af sig, må han sælge klubben. Han er ude af trit med, hvordan man få succes i elitefodbold i Danmark. Jeg tænker, at det der skal "Thorborg raus"-bannere på stadion lige så snart top 6 er matematisk umuligt at opnå.
                Hvor er det en træls diskussion, nogen skal komme med millionerne så bliver alt godt - jeg kan godt lide eventyr, men forbinder dem ikke med virkelighedens verden

Totalt kortsigtet måde at se det på og aldeles uholdbart, hvis der ikke er balance mellem indtægter og udgifter så ender klubben på røven før eller siden

Det er blot min holdning, tag det ikke for mere end det er

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Hvor er det en træls diskussion, nogen skal komme med millionerne så bliver alt godt - jeg kan godt lide eventyr, men forbinder dem ikke med virkelighedens verden

Totalt kortsigtet måde at se det på og aldeles uholdbart, hvis der ikke er balance mellem indtægter og udgifter så ender klubben på røven før eller siden

Ret beset er der vel også balance imellem indtægter og udgifter nu? Men hvordan skal indtægterne stige yderligere hvis ikke også udgifterne hæves?
                  Det er jo tydeligt efterhånden, at de penge som kommer ind i transfer indtægter ikke dækker nye indkøb.
                  Vi fans er blevet tudet ørene fulde om, at Niels er klar til at rykke i gashåndtaget når han kan se, at pengene forvaltes ordenligt.

Men det gør de vel allerede?
                  Akademiet præsterer over budget, fanscenen/tilskuertallet præsterer også over hvad man kan forvente ift. placeringer.

Vi stod sidste sommer/vinter med et voldsomt godt udgangspunkt for virkelig at rykke frem i bussen, Falk kom hjem, vi hentede Fiete (Vi kommer ikke til at lave et ligeså godt køb de næste 5 år) man havde den bedste træner vi nogensinde har haft (Var vel mere eller mindre det Niels selv sagde)
                  Hvorfor i al verden, når nu koncernen kører med sorte tal, valgt man ikke ekstraordinært at investere i en kvalitets CB og VB og brage ind i top 6.

Nu står vi så her, og vi er en bananskralds kamp imorgen klokken 18.00 fra at kalde det en sæson, og vi er i august....

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Du kan være ganske rolig - det gør jeg heller ikke.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jesper G Se indlæg

Er han virkelig stadig studerende (eller har jeg måske misset en nyhed?)?
                      Jeg mener det blev offentliggjort i 2021 og der var han allerede færdig med sin bachelor, så hvis han stadig er studerende, så er han ikke engang en særlig god studerende
                      Beklager, tror faktisk ikke vi har en decideret analytiker til eksterne analyser mere, men kun til egne spillerpræstationer (træning/kamp)

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Ret beset er der vel også balance imellem indtægter og udgifter nu? Men hvordan skal indtægterne stige yderligere hvis ikke også udgifterne hæves?
                        Det er jo tydeligt efterhånden, at de penge som kommer ind i transfer indtægter ikke dækker nye indkøb.
                        Vi fans er blevet tudet ørene fulde om, at Niels er klar til at rykke i gashåndtaget når han kan se, at pengene forvaltes ordenligt.

Akademiet præsterer over budget, fanscenen/tilskuertallet præsterer også over hvad man kan forvente ift. placeringer.

Vi stod sidste sommer/vinter med et voldsomt godt udgangspunkt for virkelig at rykke frem i bussen, Falk kom hjem, vi hentede Fiete (Vi kommer ikke til at lave et ligeså godt køb de næste 5 år) man havde den bedste træner vi nogensinde har haft (Var vel mere eller mindre det Niels selv sagde)
                        Hvorfor i al verden, når nu koncernen kører med sorte tal, valgt man ikke ekstraordinært at investere i en kvalitets CB og VB og brage ind i top 6.

Nu står vi så her, og vi er en bananskralds kamp imorgen klokken 18.00 fra at kalde det en sæson, og vi er i august....
                        Hvis man taber i morgen og ikke får 3 point i Lyngby på søndag er sæsonen sportsligt slut inden transfervinduet lukkede - det må sgu da være ny rekord - også i OB?

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Hvis man taber i morgen og ikke får 3 point i Lyngby på søndag er sæsonen sportsligt slut inden transfervinduet lukkede - det må sgu da være ny rekord - også i OB?
                          Med OBs track record, så virker det scenarie ikke så usandsynligt..
                          Så var sæsonen ovre lige så hurtigt, som Nemlig.com's levering

Comment

Beklager, tror faktisk ikke vi har en decideret analytiker til eksterne analyser mere, men kun til egne spillerpræstationer (træning/kamp)
                            Ja, internt er det mig bekendt Jesper Sangild der bestrider posten.

Comment

vi kan jo også havne i den usædvanlige situation at vi både vinder i Fredericia og Lyngby - så er vi på vej ind i sæsonen igen

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Bestemt, jeg synes at OB gør det godt i forhold til økonomi, der er balance og det bør der også være fremadrettet

OB har også øget udgifterne her på det seneste, det er almindeligt kendt, men uden at tage kortsigtede lån eller andet i den boldgade

"Vi fans er blevet tudet ørene fulde om, at Niels er klar til at rykke i gashåndtaget når han kan se, at pengene forvaltes ordenligt."
                                >> Den må stå for din regning, med mindre at du kan dokumentere at han har sagt det

"Hvorfor i al verden, når nu koncernen kører med sorte tal, valgt man ikke ekstraordinært at investere i en kvalitets CB og VB og brage ind i top 6."
                                Der kommer flere spillere, men der er ingen som kan garantere at man bliver færdig i dette vindue

Når du skriver ekstraordinært så fornemmer jeg den sædvanlige med at man bare kan tage et kviklån, desværre kan problemstillingen ikke løses med kvikfixes, der er kun den lange bane

Det er som jeg ser det et spørgsmål om perspektiv, nærmere betegnet et tidsperspektiv - Klubben har øget investeringerne, det vil bidrage her og nu og på den lange bane - men som jeg læser det, så er holdningen blandt fans at der skal være en stigning i investeringer så at vi kommer på omgangshøjde med top 3, her og nu - det er bare urealistisk og ikke bæredygtigt på den lange bane, desværre

Det med at øge investeringerne ser jeg som en fortløbende ting, det skal ske løbende og i balance med indtægterne - ting tager tid, beklager

Det med at tilknytte kvalitets-spillere ser jeg også som en langsigtet ting, det tager også tid for ellers løber økonomien løbsk og så kommer OB ikke længere end en mulig kort succes og efterfølgende nedtur - godt købmandskab tager tid for OB da man ikke er på FCM niveau
                                Last edited by jamborg; i går, 11:08.

Comment

Working...
                                X